Onko täällä muka joku, joka ei ole lukenut salaa miehensä viestejä?
Kyllä mä tiedän, että se on väärin, mutta en välitä. Mitä sitten? Jos jään kiinni, sanon vaan, että jaa sori, niinpä tuli luettua. Seuraavasta tapauksesta on vuosia aikaa, mutta kävi näin; mieheni meni suihkuun ja aloin sillä välin tutkia hänen puhelintaan ja löysin mielestäni sieltä erään epäilyttävän viestiketjun - jota en kuitenkaan ehtinyt lukemaan kunnolla loppuun, koska mieheni ehti jo tulla pois suihkusta - mutta olin jo ehtinyt raivostua. Mieheni näki, että käpälöin hänen puhelintaan naama helottaen. Hän kysyi, mitä teen - ja sanaakaan sanomatta mä heitin häntä sohvatyynyllä päähän. Voi sitä ällistyksen määrää. Mieheni silmät levisivät lautasiksi ja pyyhe tippui hänen lanteiltaan. Sanoin, että vitun pelle, mikä tollanen viestiketju oikein on ja näytin sitä puhelinta. No, kyseessä olikin sitten väärinkäsitys, se kävi samantien selväksi, kun luin koko ketjun. Mieheni ei ollut viestien lukemisesta moksiskaan, sanoi vaan, että hullu nainen ja pyöritteli päätään.
Miksi luin? No...kiinnosti vaan. En edes epäillyt mitään, enkä epäile edelleenkään. Mulla on vissiin vaan vähän tylsää tai jotain, siksi.
Kommentit (53)
[quote author="Vierailija" time="13.04.2013 klo 23:30"]
Nämä tekopyhät mammelit eivät olekaan kohdanneet sitä tilannetta kun mies puhuu suut ja silmät täyteen p******. Kyllä siinä alkaa leuka väpättää ja se kännykän tsekkauskin tulee aika nopsasti mieleen kun mies puhuu yhtä ja oma vaisto sanoo toista. Jostain rikospykälistä on ihan turha lässyttää, tässä maassakin tehtään ihan tarpeeksi oikeita rikoksia. Samaa lässynläätä kuin tämä opetuskohu että huppu päässä kiroillen varmaan vielä pöydällä piereskellen pitäisi nykynuorten saada koulunsa käydä ettei vaan tuu paha mieli. Kun toinen valehtelee ja pelaa omaan pussiin, tulee aika hätä, ja silloin se viestin lukeminen on nopsa tapa päästä asiasta selville, muutenhan se valhe voi jatkua kunnes sekoaa. Olen joskus mustasukkaisessa nuoruudessani niin myös tehnyt ja ihan oli hyvä huomata että omat havainnot on oikeassa ja toinen valehtelee sulavasti.
[/quote]
Suurin osa varmaan kuitenkin ymmärtää poistaa puhelimestaan tuollaiset viestit. On niin yleistä tuo puhelinten penkominenkin. Ja saahan sen puhelimen lukkoonkin ja salasanan taakse.
Jos toiseen ei voi luottaa, niin ei siinä mitään sen kummempaa varmuutta mistään tarvitse, ihan jo se luottamuspula riittää siihen eroamiseen. Aina voi joka tapauksessa pettää niin taidokkaasti, että ei vaan jää kiinni. Jos sitä jää odottamaan että toinen narahtaa, saa pian elää vuosikausia tuossa kissa-hiiri-leikissä.
[quote author="Vierailija" time="13.04.2013 klo 21:29"]
Kyllä mä tiedän, että se on väärin, mutta en välitä. Mitä sitten? Jos jään kiinni, sanon vaan, että jaa sori, niinpä tuli luettua. Seuraavasta tapauksesta on vuosia aikaa, mutta kävi näin; mieheni meni suihkuun ja aloin sillä välin tutkia hänen puhelintaan ja löysin mielestäni sieltä erään epäilyttävän viestiketjun - jota en kuitenkaan ehtinyt lukemaan kunnolla loppuun, koska mieheni ehti jo tulla pois suihkusta - mutta olin jo ehtinyt raivostua. Mieheni näki, että käpälöin hänen puhelintaan naama helottaen. Hän kysyi, mitä teen - ja sanaakaan sanomatta mä heitin häntä sohvatyynyllä päähän. Voi sitä ällistyksen määrää. Mieheni silmät levisivät lautasiksi ja pyyhe tippui hänen lanteiltaan. Sanoin, että vitun pelle, mikä tollanen viestiketju oikein on ja näytin sitä puhelinta. No, kyseessä olikin sitten väärinkäsitys, se kävi samantien selväksi, kun luin koko ketjun. Mieheni ei ollut viestien lukemisesta moksiskaan, sanoi vaan, että hullu nainen ja pyöritteli päätään.
Miksi luin? No...kiinnosti vaan. En edes epäillyt mitään, enkä epäile edelleenkään. Mulla on vissiin vaan vähän tylsää tai jotain, siksi.
[/quote]
Sinulla on selvästi jotain mielenterveydellisiä ongelmia. Kannattaa jutella noista ongemista ammattilaiselle
Taisin lukea kerran itseni lähettämän viestin mieheni puhelimesta. :-(
[quote author="Vierailija" time="13.04.2013 klo 23:13"]
[quote author="Vierailija" time="13.04.2013 klo 22:52"]Toisen henkilön pankkitilin käyttö lienee jos ei muuta niin ainakin pankin käyttöehtojen vastaista, vaikka se tälle toiselle henkilölle sopisikin.[/quote]
No voi voi. Harmittaako sua jotenkin se, että käytän mun miehen tilejä? Kato kun pankin täti ei näe tänne meille, että mitä me täällä puuhataan, niin toi nyt oli sillai vähän hatara kommentti. Vai ajattelitko, että muuttaismme käytäntöä siksi, että käyttöehdoissa sanotaan, ettei niin saa tehdä? Olen myös lukuisia kertoja antanut ystävilleni oman luottokorttini, jolla he ovat käyneet nostamassa rahaa tililtäni erinäisistä syistä ja olen käyttänyt myös heidän korttejaan automaatilla. Esim. kun jonkun lapsi on ollut kipeänä ja olen käynyt heille kaupassa ect. Mutta sekin on varmasti sääntöjen vastaista, eikö?
t. Ap
[/quote]
Siinä on vain ongelma. Jos kaverisi pettää sinut ja ottaa sieltä ylimääräistä niin et voi tehdä mitään. Koska olet itse rikkonut lakia.
Miehesi on myös todella tyhmä. Katsos nettipankissa tehdyt siat ovat yhtä kuin allekirjoitus. Siellä voi tehdä vaikka mitä hallaa toiselle. Eikä jälkeenpäin voi tehdä enää mitään.
Nämä tekopyhät mammelit eivät olekaan kohdanneet sitä tilannetta kun mies puhuu suut ja silmät täyteen p******. Kyllä siinä alkaa leuka väpättää ja se kännykän tsekkauskin tulee aika nopsasti mieleen kun mies puhuu yhtä ja oma vaisto sanoo toista. Jostain rikospykälistä on ihan turha lässyttää, tässä maassakin tehtään ihan tarpeeksi oikeita rikoksia. Samaa lässynläätä kuin tämä opetuskohu että huppu päässä kiroillen varmaan vielä pöydällä piereskellen pitäisi nykynuorten saada koulunsa käydä ettei vaan tuu paha mieli. Kun toinen valehtelee ja pelaa omaan pussiin, tulee aika hätä, ja silloin se viestin lukeminen on nopsa tapa päästä asiasta selville, muutenhan se valhe voi jatkua kunnes sekoaa. Olen joskus mustasukkaisessa nuoruudessani niin myös tehnyt ja ihan oli hyvä huomata että omat havainnot on oikeassa ja toinen valehtelee sulavasti.
[/quote]
Mutta lukiessasi toisen viestit teet itse paljon pahemmin kuin toinen sinulle. Sen lisäksi että joudut asiasta rikosvastuuseen niin sinuun ei voi koskaan enää missään luottaa. Olet menettänyt luottamuksen ikuisesti.
En ole lukenut, eikä mies ole lukenut minun viestejä. Alusta asti oli jo itsestäänselvää että toisten puhelimet, sähköpostit ja postit ja pankkitilit on henkilökohtaisia eikä niihin kosketa.
Kunnioitus ja luottamus on molemminpuoleista eikä tulisi mieleenkään alkaa kummankaan hölmöilemään. Pettämiset ja muut selän takana tapahtuvat huomaa kyllä muutenkin kun toisen puhelinta tutkimalla.
[quote author="Vierailija" time="14.04.2013 klo 00:31"]
En ole lukenut, eikä mies ole lukenut minun viestejä. Alusta asti oli jo itsestäänselvää että toisten puhelimet, sähköpostit ja postit ja pankkitilit on henkilökohtaisia eikä niihin kosketa.
Kunnioitus ja luottamus on molemminpuoleista
[/quote]
Juuri näin meilläkin. Ihan itsestään selvä asia, ei tarvitse eriseen sopia tuosta, ihan korni ajatus sananvaihto "no niin, annapas puhelimesi niin luen sun viestit" saati sitten salaa kyylätä.
Ihan tosi paljon ihmetyttää miksi ollaan suhteissa joissa ei ole minkäänlaista luottamusta, eikä toista osapuolta kunnioiteta.
En lue eikä kiinnostakaan. Jos siellä jotain salatreffejä on sovittu, niin eipä hetkauta sekään. Enkä varmaan osaisi edes käyttää tuota miehen puhelinta.
En ole koskaan lukenut. Mutta empimättä lukisin jos epäilisin vaikka pettämisestä, tai jostain muusta huijauksesta. 20 vuotta yhdessä.
En ole lukenut salaa, en keksi mitään syytä miksi niin tekisin. Ap:n mainitsema miehen meno suihkuun ei riitä mulle syyksi.
Olen miehen pyynnöstä joissakin erityistilanteissa lukenut hänen puolestaan ja hänelle ääneen tekstviestejä ja sähköposteja, yleensä työhön tai harrastukseen liittyviä.
Vaikka olemme olleet yhdessä kohta 20 vuotta kummallakin on oikeus omaan yksityisyyteen ja reviiriin. Se on yksi osa meidän välillä vallitsevasta luottamuksesta. Lähtökohtamme ei siis ole se, että toinen huijaa, valehtelee tai pettää.
Vai pahemmin... en voi uskoa että jonkun mielestä on tosiaan pahempi rikos ottaa selvää pettääkö ja valehteleeko toinen minulle, vai se itse pettäminen ja valehtelu.
Joo, mun ei ole koskaan tarvinut kenenkään puhelimia mennä tonkimaan mutta kyllä TODELLAKIN miljoona kertaa pahempi teko on se pettäminen ym., kuin sen seurauksena tapahtunut viestien lukeminen.
[quote author="Vierailija" time="14.04.2013 klo 00:06"]
Mutta lukiessasi toisen viestit teet itse paljon pahemmin kuin toinen sinulle. Sen lisäksi että joudut asiasta rikosvastuuseen niin sinuun ei voi koskaan enää missään luottaa. Olet menettänyt luottamuksen ikuisesti.
[/quote]
En keksi yhtään syytä miksi pitäisi.
[quote author="Vierailija" time="14.04.2013 klo 11:26"]
Vai pahemmin... en voi uskoa että jonkun mielestä on tosiaan pahempi rikos ottaa selvää pettääkö ja valehteleeko toinen minulle, vai se itse pettäminen ja valehtelu.
Joo, mun ei ole koskaan tarvinut kenenkään puhelimia mennä tonkimaan mutta kyllä TODELLAKIN miljoona kertaa pahempi teko on se pettäminen ym., kuin sen seurauksena tapahtunut viestien lukeminen.
[/quote]
[/quote]
Ei kyllä todellakaan ole. Se se vasta on sairasta salaa lukea toisen viestejä ja se on myös laitonta.
Naurettavinta tässä on se että ne jotka syyttävät toista petoksesta ja salailusta tekevät sitä itse pahimmalla mahdollisella tavalla. Mitä jos sieltä ei löydy mitään ja miehesi saa tietää että olet sörkkinyt hänen puhelintaan? Vaikeaa sinun on enää puhua ikinä luottamuksesta ja rehellisyydestä.
Te, jotka luette puolisonne viestejä, onko teistä myös ok, että teidän ystävänne miehet/vaimot lukevat ne viestit, jotka lähetätte ystävillenne?
No en ole lukenut. Ymmärrän paremmin, jos on erittäin painavat syyt epäillä pettämistä tms, mutta en kyllä tiedä lähtisinkö silloinkaan viestejä penkomaan. Koen, että voin luottaa mieheen samalla tavalla kuin voin luottaa ystäviinikin, en siis näe sellaista tilannetta, että minun "tarvitsisi" ruveta toisen yksityisiä viestejä penkomaan. Voin kyllä kuvitella että on suhteita, joissa toinen on niin epäilyttävä ja toinen niin mustasukkainen, että tuota kyyläämistä tapahtuu. Mutta kannattaako silloin olla yhdessä edes? Mä en todellakaan jaksaisi suhdetta, jossa joutuisi koko ajan epäilemään. Ehkä jotkut sitten nimenomaan kaipaavat sellaista pientä jännitystä ja draamaa. Saahan siinä varmaan hetkeksi pienet adrenaliinit jylläämään, kun menee salaa penkomaan toisen yksityisiä viestejä.
Kaikista alhaisinta ja selkärangattominta on sellainen "muuten vaan" kyylääminen, se kun ihan vaan jostain yleisestä uteliaisuudesta ja yleisestä epäluottamuksesta johtuen luikitaan toisen viestejä penkomaan heti kun silmä välttää. Sellaista ihmistä en katselisi ollenkaan, en myöskään sellaista kaveria.
[quote author="Vierailija" time="14.04.2013 klo 11:38"]
Te, jotka luette puolisonne viestejä, onko teistä myös ok, että teidän ystävänne miehet/vaimot lukevat ne viestit, jotka lähetätte ystävillenne?
[/quote]
Tämä on oleellinen kysymys. Ehkä mustasukkaiset ovat niin syvällä siinä omassa suhdejännityksessään että eivät välitä tuollaisista asioista.
No on. Ikinä en ole lukenut, enkä tunne miehen soittolistan porukastakaan kaikkia. Tietääkseni on sekä miehiä että naisia, joita en tunne, useita. Kuten myös toisin päin. Harrastusten takia noita lähinnä on.
[/quote]
[/quote]
Onko ihan totta esim perheen vahingoittaminen pettämällä sinusta pienempi paha kuin jonkun viestin lukeminen? ja aika harva mihinkään rikosvastuuseen joutuu, kyllä ne painopisteet on noissa tilanteissa ihan muualla. Ja mikä luottamus? Mä luulen että siinä vaiheessa kun toinen lukee toisen viestin on toinen rikkonut sen luottammuksen jo moninkertaisesti. Kaikenlaista älykääpiötä se maa päällään kantaakin- eipä taida sullakaan olla ihan oikeita ongelmia.
[quote author="Vierailija" time="13.04.2013 klo 21:29"]
[/quote]
Eipä ole ikinä käynyt mielessäkään lukea miehen viestejä salaa.
Ei tässä, eikä edellisessä avioliitossa.
Ei ole käyttöehtojen vastaista, mulla on ihan virallinen tilinkäyttöoikeus eli voin nostaa konttorissakin miehen tililtä rahaa.
[quote author="Vierailija" time="13.04.2013 klo 23:09"]
[quote author="Vierailija" time="13.04.2013 klo 22:52"]Toisen henkilön pankkitilin käyttö lienee jos ei muuta niin ainakin pankin käyttöehtojen vastaista, vaikka se tälle toiselle henkilölle sopisikin.[/quote]
Saattaa olla, mutta meidän perheessä nyt on sovittu, että minä käytän myös mieheni tiliä laskuja maksaessani. Tämä järjestely sopii meille eikä sitä missään yleisesti julisteta.
[/quote]