Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä olette mieltä 36-vuotiaasta naisesta joka

Vierailija
13.04.2013 |

nautii perheen kanssa olemisesta, nautti työstään vaika papereita ei lukion jälkeen mistään koulusta ole, päällikkö-tehtävä), nauttii kavereiden tapaamisesta harrastusten (golf, kuntosali) merkeissä ja järjestää juhlia ystäville pari kertaa vuodessa. Lukee paljon, katsoo televisiota vähemmän mutta sitäkin, tykkää siivoamisesta ja puutarhaa vasta suunnittelee, rakastaa ruoanlaittoa ja viinejä, inhoaa eripuraa ja vähättelyä, potee kroonista vauvakuumetta ja on käynyt intin?

Lyhyt analyysi, kiitos :)

Kommentit (112)

Vierailija
101/112 |
13.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sitä mieltä, että teillä on kotona eteisaulan lipaston päällä puinen kyltti, jossa lukee "Home Sweet Home" ja olkkarin seinään on kirjoitettu "Carpe diem".

Vierailija
102/112 |
13.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.04.2013 klo 22:46"]

Ai, mä kyllä  olen kertonut kuinka auto on jättänyt tielle tai vesiputki haljennut, tuksin olen siis sukulaisesi/tuttavasi

[/quote]

Annas kun arvaan, menikö se jotenkin näin että Voi ei, meiltä hajosi vesiputki upouudessa Alessin keittiössä :(. Nyt joudutaan remontoimaan koko 400 neliötä! Voi vitsi, onneksi on varaa!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/112 |
13.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.04.2013 klo 22:54"]

Olen sitä mieltä, että teillä on kotona eteisaulan lipaston päällä puinen kyltti, jossa lukee "Home Sweet Home" ja olkkarin seinään on kirjoitettu "Carpe diem".

[/quote]

Ei ensimmäistäkään tuollaista kylttiä/esinettä

t.ap

Vierailija
104/112 |
13.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.04.2013 klo 22:55"]

Ai, mä kyllä  olen kertonut kuinka auto on jättänyt tielle tai vesiputki haljennut, tuksin olen siis sukulaisesi/tuttavasi

[/quote]

Annas kun arvaan, menikö se jotenkin näin että Voi ei, meiltä hajosi vesiputki upouudessa Alessin keittiössä :(. Nyt joudutaan remontoimaan koko 400 neliötä! Voi vitsi, onneksi on varaa!

[/quote]

Höpsistä,ei mitään tuollaista, Alessia ole meidän keittiö nähnytkään, edes rempan jälkeen ;)

Vierailija
105/112 |
13.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.04.2013 klo 22:50"]

Olen sitä mieltä, että Sinä ap haluat av-laisilta paaaaaljon kehuja. 

[/quote]Jos susta tuntuu siltä niin sehän on sun mielipiteesi

Eikö otsikossa nimenomaan kysytä palstalaisten mielipiteitä? Tämä oli minun ja se on ihan samanarvoinen kaikkien muiden mielipiteiden kanssa. Sitä saa mitä tilaa. 

[/quote]

Vierailija
106/112 |
13.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.04.2013 klo 22:57"]

[quote author="Vierailija" time="13.04.2013 klo 22:50"]

Olen sitä mieltä, että Sinä ap haluat av-laisilta paaaaaljon kehuja. 

[/quote]Jos susta tuntuu siltä niin sehän on sun mielipiteesi

Eikö otsikossa nimenomaan kysytä palstalaisten mielipiteitä? Tämä oli minun ja se on ihan samanarvoinen kaikkien muiden mielipiteiden kanssa. Sitä saa mitä tilaa. 

[/quote]

[/quote]

Kiitos mielipiteestäsi, kauheasti se ei kertonut

Vierailija
107/112 |
13.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.04.2013 klo 22:57"]

Höpsistä,ei mitään tuollaista, Alessia ole meidän keittiö nähnytkään, edes rempan jälkeen ;)

[/quote]

Tuskin tuossa oli kyse tietystä merkistä vaan siitä tyylistä, millä kirjoitetaan.

Vierailija
108/112 |
13.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahaa, no sillä tyylillä" tuskin kirjoitteöen, ei ole tarkoistu esittää varakkaampaa/parempaa/fuksumpaa tms kuin olenkaan. Ihan normaaleja asioita kirjoittelen ja ystäivä ja kavereita on nihan mukavasti (joku sitäkin jo ehti epäillä)

Vierailija
109/112 |
13.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menee ihan aiheen viereen, mutta onko Mensan raja muuttunut viime vuosina?Aiemmin se oli 148. Omani on 153, mikä oli 

testaushetkellä parempi kuin 98,5 %:lla eli outoa, jos kansakuntamme älykkyys on laskenut noin paljon.

Mitä ap:hen tulee, hän on pärjännyt elämässään hyvin ja on tyytyväinen elämäänsä. Vähän nousi silti epäilys, tekeekö hän kaikki toimensa omasta sisäisestä palostaan vai imagonrakennusmielessä.

[quote author="Vierailija" time="13.04.2013 klo 21:51"]

Vierailija 13.04.2013 klo 21:16 kirjoitti: "Kyllä jokainen pystyy nauttimaan omasta elämästään, jos vain haluaa, mutta kaikilla ei ole tarpeeksi pitkäjänteisyyttä tai älykkyyttä opiskella. Pidän kuvailemaasi ihmistä siis vähän tyhmänä. Suorastaan wt:nä."

Kannattaisi tsekata sellainen sana kuin autodidakti. Et sellaista käsitettä varmaan tunne koulutuksestasi huolimatta. Ei kannata arvostella ihmisten älykkyyttä papereiden tai niiden puuttumisen perusteella. Huomaa kommentistasi että olet juuri sellainen 'average intelligence' (ÄO=100) -tyyppi joka on hankkinut jonkun kapean puoliarvostetun alan kandin- tai maisterinpaperit istumalihaksilla ja kiltisti opintosuunnitelmaa noudattamalla. Sitä vastoin esim. Mensan jäsenistä (jotka siis ovat älykkäämpiä kuin 98% väestöstä, ÄO > 132) merkittävä osa on ns. kouluttamattomia. Alan tutkijoiden kesken tiedetään hyvin että koulutustaso korreloi ennemminkin mukautumishalu-luonteenpiirteen kuin minkään fiksuuden kanssa.

Itse asiaan: ap vaikutti ihanalta ja fiksulta ja elämänsä hienolta - toivottavasti lapsia siunaantuu!

[/quote]

Vierailija
110/112 |
13.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.04.2013 klo 23:19"]

Vähän nousi silti epäilys, tekeekö hän kaikki toimensa omasta sisäisestä palostaan vai imagonrakennusmielessä.

[/quote]

Tässä on just se ongelma. Ja asiaa mutkistaa vielä jos ap kuvittelee tekevänsä sisäisestä palostaan vaikka oikeasti toteuttaa jotain häneen ulkoapäin asennettuja ohjelmointeja. Se aina haiskahtaa rivien välistä ja saa ihmisillä karvat pystyyn. Ap:llä on se dilemma että kaatuuko puu, jos kukaan ei näe. Ja sitten pitää tehdä aloituksia mammapalstalle jossa validoidaan, että kyllä, näemme että puu kaatuu. Mulla on yksi ystävä joka harrastaa melkoista itsekorostusta, mutta tavallaan siitä ei ärsyynny koska samalla se tulee niiiin sydämestä.

Vierailija
111/112 |
13.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, olet fiksu ja onnellinen ihminen! Olet sosiaalinen ja aktiivinen ja sinussa on draivia. Älä välitä ilkeistä kommenteista.

Vierailija
112/112 |
13.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomen Mensassa ollaan siirrytty Cattell-asteikosta tiedemaailmassa yleisempään Weschleriin. Käytännössä edelleen 2% väestöstä yltää siihen. Ote Suomen Mensan sivuilta: "Mensan käyttämän älykkyystestin keskihajonta on 15 pistettä. Mensan pääsyrajaa vastaava ÄO-lukema, 131, sijaitsee noin kahden keskihajonnan päässä väestön keskiarvosta. Eri testeissä voidaan käyttää erisuuruisia keskihajontoja. 15:n lisäksi toinen yleisesti käytetty keskihajonta on 16. Mensan aikaisemmin käyttämässä testissä keskihajonta oli 24, jolloin Mensan pääsyrajaa vastaava ÄO-lukema oli 148. 16 keskihajonnalla Mensan pääsyraja olisi ÄO-lukemana 132. Kyse on siis vain eri mitta-asteikoista, joiden arvot on muunnettavissa keskihajontojen avulla."

Kahden eri ÄO-mittaustyylin olemassaolo on vähintäänkin hämmentävää; hlö x voi olla ÄO:ltaan 130 ja hlö Y 148, ja ne ovatkin sama älykkyysosamäärä, jos joku huomaa että samoilla testeillä mitatut. Oleellista on aina katsoa mikä on numerossa se suhteellinen prosenttiosuus väestöstä. Britannian mensa käyttää Cattellia eli Brittilän James on paperilla älykkäämpi kuin suomalainen todellisuudessa yhtä älykäs Jaakko.