Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vierailin viikonloppuna todella siistissä kodissa

Vierailija
30.06.2020 |

Kaikki tiptop paikallaan. Siitä kodista oikein huokui puhtaus ja järjestys ja on iso omakotitalo, perhe asuttaa sen. Oma kotimme on aina jollain tavalla sotkuinen, jokin paikka ainakin, vaikka miten puunaisi ja järjestelisi. Sotkukohtia siellä täällä.

Kertokaa vinkkejä miten te saatte pysymään kotinne AINA siistinä, joka paikan, koko kodin?!! Sellaisena kuin asuntoesittelykuvissa on.

Koti, jossa vierailin on aina sellainen asuntoesittelykuva -tyylinen, kun olen siellä vieraillut.

Kommentit (1330)

Vierailija
1081/1330 |
21.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Te joilla on kaikki pyyhkeet samanlaisia, missä kuivatatte kylpypyyhkeet käytön jälkeen (vai vaihdatteko joka kerta?) ja miten tunnistatte mikä pyyhe kenenkin? Meillä pyyhkeitä sekalainen seurakunta ja siltikin mies saattaa ottaa vahingossa mun pyyhkeen kun ne kuivuu missä sattuu... Ei oo oikein mitään järkevää kuivausratkaisua.

Pyyhenipsut erivärisiä, meillä noi käytössä kun renksut puuttuu monesta. Noissa on siis hainleuka ja erivärinen ripustussilmukka. Valitettavasti en muista ostopaikkaa.

Vierailija
1082/1330 |
21.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kylpyhuoneen väreihin sopivia samanlaisia, samassa sävyssä olevia erivärisiä kylpy- ja kasvopyyhkeitä kolmea väriä, kun on kolme ihmistä perheessä. Minulle lila, miehelle turkoosi ja lapselle sininen. Käsipyyhkeet on turkoosia, kuten suurin osa kylpyhuoneen sisustuksesta. Sopii yhteen, mutta kaikki löytää omansa. Itse tosin pidän väreistä ja isoista kuvioista, ei minusta kaiken minimalismin tai yhtenäisen tarvitse olla vain valkoisen ja harmaan sävyissä. Meillä on seinät valkoiset, lattiat vaaleat ja sitten sisustuksessa eri värejä, jonkun mielestä varmaan liikaa, mutta minusta raikas ja ihana kokonaisuus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1083/1330 |
21.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap kiitos tästä ketjusta, jatka vain ja päivitä tilannettanne. Kuvatkin ois kivoja, mut ymmärrän että niitä et varmaan halua laittaa. Ja kaikki sai alkunsa siitä kun vierailit todella siistissä kodissa! Ja nyt koko Suomi siivoaa :)

Ei siivoa, toiset lähinnä puistelevat epäuskoisena päätään että nyt taitaa mennä vähän liian lujaa.

Mutta ei hätää: sitten kun mania kuluttaa elimistön voimat loppuun ja siivousvauhti viimein tyssää, niin suljetulla osastolla on kaikki pinnat yhtä valkoisia ja kaikki terävät esineet viety kivasti omiin lukittuihin laatikoihinsa. Ja kiltit hoitajat käyvät antamassa lääkettä, että saa nukuttua. Pehmustetussa kopissa ei tarvitse murehtia pyyhkeiden ja lakanoiden värejä.

Onko sinulla joitakin omakohtaisia kokemuksia tällaisesta vai mistä tällainen ajatus? Miksi ja mikä tarve sinulla on vääntää siivousmyönteisyys maniaksi, kun toiset ihmiset ovat kiinnostuneita siivoamisesta ja puhtaasta kodista ja kodin huolehtimisesta? Miksi suollat tällaista tekstiä? Sanoisinko, että aika kaukaa haettua!! Eivät kaikki sentään ole mitään maniapotilaita, jotka haluavat pitää kotinsa siistinä!

Vierailija
1084/1330 |
21.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidetään ketju positiivisena! :)

Jos kellä liittyy huonoja muistoja tai kokemuksii siivouksiin, niin saa niistä toki kirjottaa, mutta mihkään yleistyksiin ei kannattais sentäs ryhtyy. Tää on siivous ja raivausvinkkien jakamisketju ja osa asioista taitaa mennä jo sisustamisenki puolelle. Ottakaa osaa keskusteluun, pidetään täällä kiva henki päällä, koittakaa ajatella asioista avara katseisesti. Ihmisiä me kaikki täällä ollaan, sairastipa kuka mitä sairasti ja olipa kuka käynyt parantolassa tai ei. Jotkut ihmiset ovat aktiisempia ja vauhdikkaampia luonteeltaan, ei se tee heistä vielä maanisia. Noi diagnoosit antaa lääkärit ja joskus jopa hekin erehtyvät diagnooseissaan. Kyl mä oon ollu tosi innostunut tästä meidän projektista ja innokkuus tunnetusti laittaa vauhtia töppösiin ja on positiivinen voima muutoksissa.

Jos kellä on paha olla, niin tsemppiä ja hakekaa ammatti apua, älkää jääkö yksin ongelmienne kaa.

Nautitaan nyt kesästä ja mä ainakin olen saanut paljon hyötyy näistä siivous ohjeista. :) ap

Vierailija
1085/1330 |
21.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Te joilla on kaikki pyyhkeet samanlaisia, missä kuivatatte kylpypyyhkeet käytön jälkeen (vai vaihdatteko joka kerta?) ja miten tunnistatte mikä pyyhe kenenkin? Meillä pyyhkeitä sekalainen seurakunta ja siltikin mies saattaa ottaa vahingossa mun pyyhkeen kun ne kuivuu missä sattuu... Ei oo oikein mitään järkevää kuivausratkaisua.

Meillä kylppärin pyyhekoukkujen yläpuolella nimet. (viiden hengen perhe)

Meillä myös näin. Lisäksi pyyhkeitä on kahta sävyä, niin että joka toinen on esim. vaaleanharmaa ja joka toinen tummanharmaa käsi- sekä kylpypyyhkeissä, että on vielä helpompi erottaa omansa naulasta missä roikkuu vierivieressä pyyhkeitä.

Meillä on vessassa neutraalit välit, niin että sinne sopii minkäväriset tekstiilit tahansa, joten olen ostanut mattoja ja paljon erivärisiä pyyhkeitä niin että kaikki värit sopii kuitenkin hyvin yhteen. Helppo sitten erottaa omansa, kun ei kaikki ole samanvärisiä, muttei silti mitään riemukirjavaa joukkoa.

Vierailija
1086/1330 |
21.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tää on siivous ja raivausvinkkien jakamisketju ja osa asioista taitaa mennä jo sisustamisenki puolelle.

Tämä toistaa sitä "Tavarapaljous"-ketjua. 

Vierailija
1087/1330 |
21.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap kiitos tästä ketjusta, jatka vain ja päivitä tilannettanne. Kuvatkin ois kivoja, mut ymmärrän että niitä et varmaan halua laittaa. Ja kaikki sai alkunsa siitä kun vierailit todella siistissä kodissa! Ja nyt koko Suomi siivoaa :)

Ei siivoa, toiset lähinnä puistelevat epäuskoisena päätään että nyt taitaa mennä vähän liian lujaa.

Samaa mieltä, mutta ymmärrän, etteivät ihmiset huomaa tai halua myöntää omaa neuroottisuuttaan siivouksen suhteen. 

Vierailija
1088/1330 |
21.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertokaa millaisia kokemuksia teillä on neuroottisista siivoojista? Minusta on ihan normaalia, että koti pidetään kutakuinkin järjestyksessä ja kutakuinkin puhtaana.

Missä menee raja, mikä on neuroottista siivoamista ja mikä normaalia? Kuka nuo rajat määrittelee? Mitä haittaa muille on siitä, jos joku pyyhkii esim. pölyt kerran päivässä? Entä mistä tiedätte onko asukas esim astmaatikko tai allergikko? 

Vierailija
1089/1330 |
21.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pilatkaa vaan kiva ketju, niin pääsepä pois täältä av:ltä muille keskustelupalstoille.

Vierailija
1090/1330 |
21.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ne jää kuivumaan minne sattuu? Pyyhkeet säilytetään ja kuivataan pyyhekoukussa, eikä niitä ole syytä kantaa kylpyhuoneesta pois. Jos asunnon ilmanvaihto pelaa, niin kyllä ne siinä kuivuu ihan hyvin seuraavaan päivään mennessä.

Vierailija
1091/1330 |
21.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tää on siivous ja raivausvinkkien jakamisketju ja osa asioista taitaa mennä jo sisustamisenki puolelle.

Ap kommentoi pikaseen: Mä en ole lukenut ko. ketjua. Ehkä nää siivous ja raivaus asiat toistaa itseään monissakin paikoissa. ap

Vierailija
1092/1330 |
21.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ne jää kuivumaan minne sattuu? Pyyhkeet säilytetään ja kuivataan pyyhekoukussa, eikä niitä ole syytä kantaa kylpyhuoneesta pois. Jos asunnon ilmanvaihto pelaa, niin kyllä ne siinä kuivuu ihan hyvin seuraavaan päivään mennessä.

Kyllähän ne on vähän mytyssä siinä, kuivuu hitaammin ja haisee

Vierailija
1093/1330 |
21.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap kommentoi pikaseen: Mä en ole lukenut ko. ketjua. Ehkä nää siivous ja raivaus asiat toistaa itseään monissakin paikoissa. ap

Se keskittyy enemmän tavaran järjestelyyn ja karsimiseen. Kiva ja hyvähenkinen ketju kuten tämäkin :)

Vierailija
1094/1330 |
21.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi pyhä sylvi sentään noita siivousneuroosiajattelijoita. Todellakin AIKA kaukaa haettua. Aivan typerää!

Vierailija
1095/1330 |
21.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi pyhä sylvi sentään noita siivousneuroosiajattelijoita. Todellakin AIKA kaukaa haettua. Aivan typerää!

Jätetään omaan arvoonsa, parempi kun ei vastaa noille yhtään mitään, niin menevät muualle valittamaan. 

Vierailija
1096/1330 |
21.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen kans erään tiptop kodin, en pidä enää yhteyttä kun meillä käydessään katseli liian tarkkaan kun ei ollut tiptop meijän koti, Porissa asuvat.

Vierailija
1097/1330 |
21.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän ne on vähän mytyssä siinä, kuivuu hitaammin ja haisee

Kuten sanottu, sitten teillä on huono ilmanvaihto. Tai huonot pyyhkeet. Tai molemmat. Tai pesette pyyhkeet liian harvoin. Itse olen kuivattanut pyyhkeet noin 20 vuotta useassa eri asunnossa. Pestään kerran viikossa 95 asteessa, eikä ikinä ole alkanut ennen pesua haisemaan.

1098/1330 |
21.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin kävin perheessä, joka oli perus siisti, muttei ihan sisustuslehti siisti.

Se mikä minua häiritsi matoissa ja tavaroissa oli laput, jotka kertoivat tavaran alkuperän.

Eli olivat disain tuotteita tai muuten kalliita juttuja.

Oliko ne laina tavaroita vai säilytetäänkö niitä paremman jälleenmyynti arvon vuoksi? Vai haluttiinkin niillä kertoa vain, että onpa tällainen kalliin puoleinen säkkituoli .

Vierailija
1099/1330 |
21.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap täällä: Tavaraa saatu eteenpäin tänään hyvin, rahaa vuorostaan saatu jopa kotia päin. :) Pennut suunnitteli tosi kivan suunnitelman huoneeseensa. Ne haluuvat omat sopukat ja omaa rauhaa. Päätettiin, että laitetaan huoneen puolesta välistä verhot erottamaan tilaa ja toiselle tulee myös hyvää näkösuojaa vaaterekillä. Toisen pennun huonepuolikkaasta tehdään harmaa-musta-sinertävä-valkee ja toisen pennun tilasta harmaa-valkee-vaaleenpunainen. Sängyt jää samat, jotain pientä kans, tietty ne päiväpeitot jää, mut muuten alkaakin muutosten teko ja senttimetri senttimetriltä mittaamis työtä. Maalarin teipillä merkittiin jo huonekalujen kohdat: sänky, kaappi, kulma pöytä, tuoli, lipasto, muutamia tyynyjä ja toiselle sänky, pieni pöytä, vaaterekki, virkattu matto, isohko lipasto, muutamia tyynyjä. Yritetään saada mahdollisimman paljon käytettynä noita huonekaluja, osa on varmaan ostettava uutena, varmaakin Ikeasta. Pitää mitata tarkkaan mitat niistä mitä hankitaan. Sängyt siirrettiin jo omille tuleville paikoilleen.

Me meinattiin että lapsi lisät tältä kuukaudelta käytetään tohon pentujen huoneeseen ja kaikki rahat myös jotka saadaan pentujen vanhoista vaatteista, tavaroista ja leluista. Pennut hilluu jo innosta, huomenna alotetaan toi pentujen huone projekti. Ukko käy huomenna verhotangon ja kiinnittää sen kattoon kiinni ja saattaa alottaa maalaamaan muualla seiniä. Mä etsiskelen pennuille niiden kaa siistejä huonekaluja ja jatkan myyntiäkin. ap

Vierailija
1100/1330 |
21.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap täällä: Tavaraa saatu eteenpäin tänään hyvin, rahaa vuorostaan saatu jopa kotia päin. :) Pennut suunnitteli tosi kivan suunnitelman huoneeseensa. Ne haluuvat omat sopukat ja omaa rauhaa. Päätettiin, että laitetaan huoneen puolesta välistä verhot erottamaan tilaa ja toiselle tulee myös hyvää näkösuojaa vaaterekillä. Toisen pennun huonepuolikkaasta tehdään harmaa-musta-sinertävä-valkee ja toisen pennun tilasta harmaa-valkee-vaaleenpunainen. Sängyt jää samat, jotain pientä kans, tietty ne päiväpeitot jää, mut muuten alkaakin muutosten teko ja senttimetri senttimetriltä mittaamis työtä. Maalarin teipillä merkittiin jo huonekalujen kohdat: sänky, kaappi, kulma pöytä, tuoli, lipasto, muutamia tyynyjä ja toiselle sänky, pieni pöytä, vaaterekki, virkattu matto, isohko lipasto, muutamia tyynyjä. Yritetään saada mahdollisimman paljon käytettynä noita huonekaluja, osa on varmaan ostettava uutena, varmaakin Ikeasta. Pitää mitata tarkkaan mitat niistä mitä hankitaan. Sängyt siirrettiin jo omille tuleville paikoilleen.

Me meinattiin että lapsi lisät tältä kuukaudelta käytetään tohon pentujen huoneeseen ja kaikki rahat myös jotka saadaan pentujen vanhoista vaatteista, tavaroista ja leluista. Pennut hilluu jo innosta, huomenna alotetaan toi pentujen huone projekti. Ukko käy huomenna verhotangon ja kiinnittää sen kattoon kiinni ja saattaa alottaa maalaamaan muualla seiniä. Mä etsiskelen pennuille niiden kaa siistejä huonekaluja ja jatkan myyntiäkin. ap

Verhon sijaan kannattaa miettiä olisiko joku muu tilanjakaja siistimmän näköinen, esim hylly.

Muuten kuulostaa kivalta suunnitelmalta. :)