Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vierailin viikonloppuna todella siistissä kodissa

Vierailija
30.06.2020 |

Kaikki tiptop paikallaan. Siitä kodista oikein huokui puhtaus ja järjestys ja on iso omakotitalo, perhe asuttaa sen. Oma kotimme on aina jollain tavalla sotkuinen, jokin paikka ainakin, vaikka miten puunaisi ja järjestelisi. Sotkukohtia siellä täällä.

Kertokaa vinkkejä miten te saatte pysymään kotinne AINA siistinä, joka paikan, koko kodin?!! Sellaisena kuin asuntoesittelykuvissa on.

Koti, jossa vierailin on aina sellainen asuntoesittelykuva -tyylinen, kun olen siellä vieraillut.

Kommentit (1330)

Vierailija
1101/1330 |
21.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap täällä: Tavaraa saatu eteenpäin tänään hyvin, rahaa vuorostaan saatu jopa kotia päin. :) Pennut suunnitteli tosi kivan suunnitelman huoneeseensa. Ne haluuvat omat sopukat ja omaa rauhaa. Päätettiin, että laitetaan huoneen puolesta välistä verhot erottamaan tilaa ja toiselle tulee myös hyvää näkösuojaa vaaterekillä. Toisen pennun huonepuolikkaasta tehdään harmaa-musta-sinertävä-valkee ja toisen pennun tilasta harmaa-valkee-vaaleenpunainen. Sängyt jää samat, jotain pientä kans, tietty ne päiväpeitot jää, mut muuten alkaakin muutosten teko ja senttimetri senttimetriltä mittaamis työtä. Maalarin teipillä merkittiin jo huonekalujen kohdat: sänky, kaappi, kulma pöytä, tuoli, lipasto, muutamia tyynyjä ja toiselle sänky, pieni pöytä, vaaterekki, virkattu matto, isohko lipasto, muutamia tyynyjä. Yritetään saada mahdollisimman paljon käytettynä noita huonekaluja, osa on varmaan ostettava uutena, varmaakin Ikeasta. Pitää mitata tarkkaan mitat niistä mitä hankitaan. Sängyt siirrettiin jo omille tuleville paikoilleen.

Me meinattiin että lapsi lisät tältä kuukaudelta käytetään tohon pentujen huoneeseen ja kaikki rahat myös jotka saadaan pentujen vanhoista vaatteista, tavaroista ja leluista. Pennut hilluu jo innosta, huomenna alotetaan toi pentujen huone projekti. Ukko käy huomenna verhotangon ja kiinnittää sen kattoon kiinni ja saattaa alottaa maalaamaan muualla seiniä. Mä etsiskelen pennuille niiden kaa siistejä huonekaluja ja jatkan myyntiäkin. ap

Verhon sijaan kannattaa miettiä olisiko joku muu tilanjakaja siistimmän näköinen, esim hylly.

Muuten kuulostaa kivalta suunnitelmalta. :)

Tuollain pennut suunnitteli ton, mut me voidaan vielä mittailla ja miettiä tota. Osittain verhoo vasten tulis niiden pöydät. Kiitos vinkistä kuitenkii. :) ap

Vierailija
1102/1330 |
21.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vois miettii myös jotain kevyt rakenteista tilan jakajaakin pentujen huoneeseen, jonka maalais tai tapetois molemmin puolin. Jos ukko osais tehdä sellaisen ja onkohan noi kalliita? ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1103/1330 |
21.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sattuu kohdalle valkoiset kenkäkaapit halvalla, niin ne mä ostan eteiseen. ap

Vierailija
1104/1330 |
21.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika jänskää, ku joku tarttee noita meidän vanhoja tavaroita ja me jonkun vanhoja. Me pystytään ostamaan noilla myytyjen tavaroiden rahoilla uusia, eli siis käytettyjä. Paljon lähtee nyt pois ja tilalle saadaan toimivammat ja vähemmän. Mä oon niin innoissani. :) ap

Vierailija
1105/1330 |
21.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pentu sitä, ukko tätä. Minua alkaa ärsyttää tuo juntti puhetyyli ihan kunnolla.

Ja ap sä vaan olet vaihtanut krääsän ostelun toisen krääsän osteluun. Pitäiskö vähän pitää taukoa siitä uuden tavaran sisäänkantamisesta??

Vierailija
1106/1330 |
21.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja ap sä vaan olet vaihtanut krääsän ostelun toisen krääsän osteluun. Pitäiskö vähän pitää taukoa siitä uuden tavaran sisäänkantamisesta??

Pakottaako sinua lukemaan joku tätä ketjua?

Vierailija
1107/1330 |
21.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun ärsytätte ap:n, niin hän ei varmasti enää tänne kirjottele.

Vierailija
1108/1330 |
22.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenta ärsyyntyneille ja kanssasiivoojille! :)

Kyllä vaan tolla uudella "krääsällä" ja vanhan pois viennillä kummasti meidänki mörskän ilme muuttuu, selkiytyy ja päivittyy.

Mä mietin kahvi mukini äärellä ja yön yli tätä päätöstä. Mun osaltani nyt raportointini päättyy tähän tästä meidän projektista.

Tuhannet kiitokset vielä kerran kaikille ketjuun osallistuneille! <3

Tää ketju jää elämään. Junttius, siivous, raivaus ja krääsä kotimme sisustus jatkuu. Innostukaa tekin. :)

ap

Vierailija
1109/1330 |
22.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos ap, ketju tsemppasi minua hurjasti. Siivosin eilen keittiön, kaikki kaapit ja laatikot myös, kierrätykseen lähti iso kassillinen eripariastioita, ylimääräisiä kattiloita, koristepurkkeja jne. Sukulaistyttö muuttaa omaan asuntoon ensi kuussa ja tulee valitsemaan tarvitsemansa päältä, loput annan kaverille jolla kirpparipaikka. Pyyhin kaikki hyllyt, ovet ja seinätkin, tuli oikeasti paljon raikkaampi ilme. Meillä ei ole varaa ostaa mitään uutta tai rempata, mutta jo kunnon pesu ilmeisesti auttoi, kaveri kysyi olenko maalannut seinät :D

Jatkan muista huoneista miten työkiireiltä ehdin, mulla loppui loma eilen. Kiitos vielä kerran ja hyvää loppukesää kaikille :)

Vierailija
1110/1330 |
22.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuokramökkeily ja sukulaisvisiitti hoidettu ja palaan taas tähän ketjuun. Oli kiva tulla takaisin kotiin, kun pölyyntymistä lukuunottamatta kaikki on siistiä ja järjestyksessä. Jääkaappi on melko tyhjillään joten pesin kunnolla hyllyt ja laatikot ennen kuin tulee täydennystä. Korona-aikana kaupassakäyntiä on harvennettu ja osittain tilattu kotiinkuljetuksellakin ja olen ottanut rutiiniksi puhdistaa hyllyjä silloin kun siellä on vähiten tavaraa ja lopuksi säädän kaappia kylmemmälle jotta isot ostokset viilenisivät nopeasti. Aikaisemmin saattoi kaappi päästä törkyiseenkin kuntoon, nyt poistan vähintään tahrat ja tällä kertaa tosiaan tyhjensin ja pesin kauttaaltaan. Vielä olisi inhokkini eli imurointi tekemättä, mutta ei auta kuin tarttua imurin varteen. Allergisena huomaa, kuinka puolessatoista viikossa poissaollessakin pölyä kertyy hurjasti ja joutuu niistelemään. En voisi millään asua kovin runsaaseen tyyliin sisustetussa asunnossa tai joutuisi siivoamaan koko ajan.

Vierailija
1111/1330 |
22.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä käy siivooja joka toimen viikko ja se on lisännyt järjestystä huushollissa, vaikka siivooja vain imuroi ja pesee lattiat jne. Joka toinen viikko siivoamme siivoojaa varten, eli järjestelemme tavarat ja käymme läpi epämääräiset kertyneet lehti- ja vaatepinot. Jotenkin se hävettää ajatella, että se siivojaa näkee jonkun roinakasan, joka oli tuossa jo toissa viikolla. Joten semmoisia ikuisuuskasoja ei enää kerry. Joten suosittelen siivoojaa, se tuo rotia omaankin toimntaan. (Toki mm. imuroimme ja pesemme vessat useamminkin mutta otin kantaa lähinnä nyt tähän järjestelyyn)

Vierailija
1112/1330 |
22.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En noin nopea kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En noin nopea kirjoitti:

Lomalla (no lisäksi on vklp) Panin nukkuun puoliltaöin, heräsin kympillä hullu väsyneenä, menin vähäksi aikaa pötköttämään. Sitten heräsin klo 14 jälkeen! Tämä väsymys on kaaokseen isoin syy. Eikö teitä muita nukuta? Tippaakaan ei alkoa.

Onpa harmillista. Onko sun väsymystä tutkittu, mistä väsymyksesi voisi johtua? Onko sinulla lääkityksiä, jotka väsyttävät? Veriarvot kunnossa? Onko sisäilmaongelmia? Uupumus, ylirasitustila tms? ??

No nyt hereillä ennen kymppiä kun kello oli soimassa. Ei väsyttävä lääkitystä, rautoja on lääkärin kanssa katsottu. Sisäilmasta en tiedä, vähän saattaa olla uupumusta. Mutta liikuntaa en ole harrastanut. Sen aloitan nyt. Miten tuota rautaakaan ottaa kun ennen ja jälkeen 2 h syömättä.

Täysin ohi aiheen, mutta mulla nousi ferritiinit 22->120 6 kuukaudessa, vaikka otin rautatabletit milloin sattuu enkä välittänyt olinko syönyt tai juonut jotain mikä sen imeytymiseen vaikuttaa. Täytyy sanoa että sen korjaantumisen myötä on jaksanut pitää kämppääkin kuosissa, kun ei koko ajan ole täysin uupunut.

Vierailija
1113/1330 |
22.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija 1189. Ehdottomasti kannattaa käyttää yksityisyen siivouspalveluyritysten palveluja, jos perheellä on siihen varaa. Tällä on työllistävä vaikutus.

Minä olen työssäkäyvä, mutta toistaiseksi vielä tykkään ja viitsin siivota itse, koska arkinen kodin siivouskin polttaa kaloreita ja yritän pitää rotia painonhallinnassa.

Tällä viikolla sain siivottua ja järjesteltyä sekä maustekaapin että kodin kierrätyspisteen. Maustekaapissa kaikki mausteet ovat nyt lasipurkeissa hyvässä järjestyksessä, aikaisemmin avattuja maustepusseja oli kaapin nurkissa.

Kierrätyspisteessä on nyt omat nimikoidut jäteastiat keittiön alakaapissa biojätteelle, sekajätteelle, muovijätteelle ja metallille. Siivouskaapissa on omat nimikoidut astiat paperille, kartongille ja lasipakkauksille. Nyt on perheenjäsenten helppo kierrättää jätteitä ja koti säilyy järjestyksessä.

Tämän palstan vinkkaamana ostin sappisaippuaa. Sillä sain mustikkatahrat puhtaaksi.

Tällaista pientä kodin tuunausta tällä viikolla. On ollut kiva lukea pääosin positiivisia ja siivoukseen kannustavia kommentteja tästä ketjusta

Vierailija
1114/1330 |
22.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin vkonloppuna vanhempieni mökillä.

Joku sanoi takaraivossa ota mukaan kestokasseja.

Mökiltä löytyi vielä vanhat kaljakärryt.

Tulin sunnuntaina kotiin. Reppu, 3 Ikean kassillista hirtettynä kärryihin, ei kunnolla edes liikkunut ja lapsilla kassit kädessä.

Pakkasin vanhempien auton täyteen roskaa ja sanoin viekää nämä kierrätykseen.

Surullista tässä on se, ettei tehty näy missään.

Lupasimme mennä vielä syksyllä uudestaan, kun laitetaan mökki talvea varten.

Parempien lisälaitteiden kanssa sitten

Pitää ensi kesää varten selvittää minne mökkikunnalla voi viedä ylimääräisiä kodinkoneita. Löytyy hellaa, jääkaappia, pesukonetta. Tai ehkä nämäkin voisi syksyllä tehdä.

Laitoin kassillisen vaatteita likoomaan ja hain ne narulta pois.

Ehkä voisi jopa vintageksi määritellä. Monta mekkoa ja paitaa ollut nytyssä vuodesta toiseen.

Ei tuolla suuria rahoja tienata, mutta kyllä mä 500 e ainakin saan. Toinen vaihtoehto olisi ollut kaatopaikka. Enemmän tavaraa meni ihan roskiin.

Mikä saa ihmisen säilömään vuosikymmeniksi tavaraa näin ? Muovikanistereita, rasioita, lasipurkkeja, lehtiä, vaatteita jne jne. Ja isoja kodinkoneita.

Jos käyn mökillä 3 x vuodessa, minulla menee 5 v sen siivoamiseen.

En ole siis käynyt mökillä vuosiin.

Vierailija
1115/1330 |
22.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vois miettii myös jotain kevyt rakenteista tilan jakajaakin pentujen huoneeseen, jonka maalais tai tapetois molemmin puolin. Jos ukko osais tehdä sellaisen ja onkohan noi kalliita? ap

Ap, katsoin kerran telkkarista Remonttipainajaista ja siinä tehtiin huoneeseen vliseinä tilanjakajaksi.

Jos trvitaan äänieristystä niin kaksinkertainen seinä ja 50mm villaa väliin, jos ei tarvita eristystä niin paksu maalattu lastulevy. Sitä EI naulattu mihinkään kiinni, vaan lattiaan ja kattoon laitettiin puukiiloilla... siis kattoon kiilat ja samoin lattiaan vastakkaisilta puolilta. Niitten kanssa pysyi paikallaan ja sai maalata molemmin puolin eri väreillä. Jos pitää olla välissä ovi jätetään oviaukko. Ei vie huoneesta tilaa kuin muutaman sentin ja on parempi kuin joku verho. Vähän vaikeaa selittää tuota kiilasysteemiä, jos kiinnostaa kyselkää jostain. Hyvää jatkoa uudistuksillenne :)!

Vierailija
1116/1330 |
22.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Paljon lähtee nyt pois ja tilalle saadaan toimivammat ja vähemmän. Mä oon niin innoissani. :) ap"

Hei haloo, aloittajahan  sanoi että  _tilalle saadaan toimivammat ja vähemmän_ ! Ei nyt arvostella häntä.

Vierailija
1117/1330 |
22.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä vaan tolla uudella "krääsällä" ja vanhan pois viennillä kummasti meidänki mörskän ilme muuttuu, selkiytyy ja päivittyy.

Mä mietin kahvi mukini äärellä ja yön yli tätä päätöstä. Mun osaltani nyt raportointini päättyy tähän tästä meidän projektista.

Tää ketju jää elämään. Junttius, siivous, raivaus ja krääsä kotimme sisustus jatkuu. Innostukaa tekin. :)

ap

Ap älä lopeta kerrankin kiva ja inspiroiva keskustelu!! Älä välitä kateellisista huutelijoista tiedät itse miten teillä hyvä tulee. Kun sinulla on aikaa niin käythän päivittämässä tätä äläkä anna noille huutelijoille sitä iloa että saavat sinut lopettamaan.

Vierailija
1118/1330 |
22.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kävin vkonloppuna vanhempieni mökillä.

Joku sanoi takaraivossa ota mukaan kestokasseja.

Mökiltä löytyi vielä vanhat kaljakärryt.

Tulin sunnuntaina kotiin. Reppu, 3 Ikean kassillista hirtettynä kärryihin, ei kunnolla edes liikkunut ja lapsilla kassit kädessä.

Pakkasin vanhempien auton täyteen roskaa ja sanoin viekää nämä kierrätykseen.

Surullista tässä on se, ettei tehty näy missään.

Lupasimme mennä vielä syksyllä uudestaan, kun laitetaan mökki talvea varten.

Parempien lisälaitteiden kanssa sitten

Pitää ensi kesää varten selvittää minne mökkikunnalla voi viedä ylimääräisiä kodinkoneita. Löytyy hellaa, jääkaappia, pesukonetta. Tai ehkä nämäkin voisi syksyllä tehdä.

Laitoin kassillisen vaatteita likoomaan ja hain ne narulta pois.

Ehkä voisi jopa vintageksi määritellä. Monta mekkoa ja paitaa ollut nytyssä vuodesta toiseen.

Ei tuolla suuria rahoja tienata, mutta kyllä mä 500 e ainakin saan. Toinen vaihtoehto olisi ollut kaatopaikka. Enemmän tavaraa meni ihan roskiin.

Mikä saa ihmisen säilömään vuosikymmeniksi tavaraa näin ? Muovikanistereita, rasioita, lasipurkkeja, lehtiä, vaatteita jne jne. Ja isoja kodinkoneita.

Jos käyn mökillä 3 x vuodessa, minulla menee 5 v sen siivoamiseen.

En ole siis käynyt mökillä vuosiin.

Varmaan sellainen ”aika tavaran kaupitsee” -ajattelu jonka oikeastaan itse todistat oikeaksi. Miesystävällä (ei tule avopuolisoa juuri tästä syystä) on se ajattelu, että romun haaliminen kannattaa, sillä yksittäisten tavaroiden arvo ja kysyntä nousee. Tosin tarvitsee yksineläjänä ison omakotitalon kamoilleen, sehän ei mitään maksakaan. Vanhempasi ovat nyt varmaan iloisia, kun saivat ”autettua” sinua saamaan rahaa. Hamstraaminen jatkukoon.

Vierailija
1119/1330 |
22.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Ap älä lopeta kerrankin kiva ja inspiroiva keskustelu!! Älä välitä kateellisista huutelijoista tiedät itse miten teillä hyvä tulee. Kun sinulla on aikaa niin käythän päivittämässä tätä äläkä anna noille huutelijoille sitä iloa että saavat sinut lopettamaan.

Kateellisuus ja kateellisuus, kuule kulutusjuhlaa ja junttia puhetapaa voi kritisoida ihan ilman Kateellisuutta. (tai sit säkin olet minulle kateellinen, kun kritisoit mun postia)

Ap kuulostaa peräkylän parturikampaajalta mania-vaiheessa. Tupa on täynnä roskaa ja nyt yritetään maniassa korjata tilanne ostamalla tupa täyteen uutta roskaa, otetaan eka halpa joka eteen tulee. Säntäilemällä tuolla lailla ei varmasti tule hyvä lopputulos, vaan taas uusi satsi roinaa kaatopaikalle puolen vuoden päästä kun ap keksiikin että ei tuo matkittu tyyli ja kympin tuolit olleetkaan unelmien täyttymys. Tällaista käyttäytymistä saa ja pitääkin kritisoida.

Vierailija
1120/1330 |
22.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kommenttien taso alkaa mennä aika alas. Kiva ketju pilattu, pitkään tämä pysyikin mukavana ketjuna.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä yhdeksän