Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vierailin viikonloppuna todella siistissä kodissa

Vierailija
30.06.2020 |

Kaikki tiptop paikallaan. Siitä kodista oikein huokui puhtaus ja järjestys ja on iso omakotitalo, perhe asuttaa sen. Oma kotimme on aina jollain tavalla sotkuinen, jokin paikka ainakin, vaikka miten puunaisi ja järjestelisi. Sotkukohtia siellä täällä.

Kertokaa vinkkejä miten te saatte pysymään kotinne AINA siistinä, joka paikan, koko kodin?!! Sellaisena kuin asuntoesittelykuvissa on.

Koti, jossa vierailin on aina sellainen asuntoesittelykuva -tyylinen, kun olen siellä vieraillut.

Kommentit (1330)

Vierailija
1041/1330 |
20.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rakkautta on puhdas ja siisti koti👪🐶

Jossain vanhassa mainoksessa jo sanotttiin että että siisiti koti vetää puoleensa!

Vierailija
1042/1330 |
20.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liiallinen puhtaus ja puunaus on ahdistavaa ja voi peittää ongelmia taustalla kuten alkoholismia tai neurooseja. Sama juttu äärimmäisen sikolätin kanssa.Oma koti on omaa asumista varten, ei muiden. Kyllä minäkin siivoan ja etenkin ennen vieraita siirrän rojua piiloon. Kohtuus kaikessa, tässäkin asiassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1043/1330 |
20.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huomenta kanssasiivoojille! :)

Mä oon ollut haukkana nyt aamusta yksien käytettyjen tuolien kimpussa, 10 e, tossa ihan meidän lähellä ja ilmoitus on ollu yli viikon. Viesti jo lähetetty. Mä oon etsiskellyt kuutta tuolii, mutta nyt kyllä menee neljäkin että saadaan jotain edes ja parempi toi kuin laminaatti pinolla istuminen ja pahvilaatikko idea tai se mäntyinen hirvitys. Noiden lisäks vois hankkii vielä myöhemmin pari lisä tuolia. Nyt näkee noita yhdisteltyjä erilaisii tuoleja sisustus kuvissa. Tai sit myöhemmin jos ostais kokonaan jotain ihan kuusi samanlaista tuolii. Tuollain nyt noilla neljällä tuolilla päästäis jo eteenpäin eikä haittais vaikka satais kaatamalla ja tosta saattais tulla aika kivakin. Ainakin nyt väliaikaisesti noi neljä, jotka maksaa yhteensä vaan 10e, melkein saman verran kuin kävis yksin hampparilla kerran. Peukut pystyyn että saan noi.

Sit ois enää pöydän etsiminen, sen mä yritän löytää kuuden hengen pöytänä suoraan ja sellaisen pitkä aikaisen, koska pöydän kaa on vaikeempi roudaantua kuin tuolien kanssa. Mut kyllä pahvilaatikoiden päältäkin voi syödä väliaikaisesti.

Ukko rupee grillaamaan heti aamusta. Se on niin tohkeissaan uuden grillinsä kanssa, ihme ku se ei oo polttanu siinä itteensä ku on niin innoissaan. ap

Eihän tuossa ole mitään järkeä. Mitä niillä neljällä tuolilla tekee, jos ei ole edes pöytää... Muistaakseni sinulla oli joku suunnitelma (terassilla syöminen?) ajalle ennen uuden ruokapöydän hankintaa, eikö se onnistukaan? Suosittelisin vähän malttia nyt tuohon hommaan. Koti ei näytä kauan siistiltä edes uuden laminaatin kanssa, jos hätiköi ja joutuu siksi "sisustamaan" pahvilaatikoilla ja eripari tuoleilla. Ennemmin vaikka syötte sohvapöydän ääressä, kuin että alat nyt ostamaan jotain väliaikaista roinaa ennen kunnon ruokailuryhmän löytymistä.

Vierailija
1044/1330 |
20.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huomenta kanssasiivoojille! :)

Mä oon ollut haukkana nyt aamusta yksien käytettyjen tuolien kimpussa, 10 e, tossa ihan meidän lähellä ja ilmoitus on ollu yli viikon. Viesti jo lähetetty. Mä oon etsiskellyt kuutta tuolii, mutta nyt kyllä menee neljäkin että saadaan jotain edes ja parempi toi kuin laminaatti pinolla istuminen ja pahvilaatikko idea tai se mäntyinen hirvitys. Noiden lisäks vois hankkii vielä myöhemmin pari lisä tuolia. Nyt näkee noita yhdisteltyjä erilaisii tuoleja sisustus kuvissa. Tai sit myöhemmin jos ostais kokonaan jotain ihan kuusi samanlaista tuolii. Tuollain nyt noilla neljällä tuolilla päästäis jo eteenpäin eikä haittais vaikka satais kaatamalla ja tosta saattais tulla aika kivakin. Ainakin nyt väliaikaisesti noi neljä, jotka maksaa yhteensä vaan 10e, melkein saman verran kuin kävis yksin hampparilla kerran. Peukut pystyyn että saan noi.

Sit ois enää pöydän etsiminen, sen mä yritän löytää kuuden hengen pöytänä suoraan ja sellaisen pitkä aikaisen, koska pöydän kaa on vaikeempi roudaantua kuin tuolien kanssa. Mut kyllä pahvilaatikoiden päältäkin voi syödä väliaikaisesti.

Ukko rupee grillaamaan heti aamusta. Se on niin tohkeissaan uuden grillinsä kanssa, ihme ku se ei oo polttanu siinä itteensä ku on niin innoissaan. ap

Eihän tuossa ole mitään järkeä. Mitä niillä neljällä tuolilla tekee, jos ei ole edes pöytää... Muistaakseni sinulla oli joku suunnitelma (terassilla syöminen?) ajalle ennen uuden ruokapöydän hankintaa, eikö se onnistukaan? Suosittelisin vähän malttia nyt tuohon hommaan. Koti ei näytä kauan siistiltä edes uuden laminaatin kanssa, jos hätiköi ja joutuu siksi "sisustamaan" pahvilaatikoilla ja eripari tuoleilla. Ennemmin vaikka syötte sohvapöydän ääressä, kuin että alat nyt ostamaan jotain väliaikaista roinaa ennen kunnon ruokailuryhmän löytymistä.

Ap vastaa pikaiseen. Tuolit jo hommattu, ne on siistit ja valkeet! Nää tekee nyt pelastuksen tän viikon vesisateitakin ajatellen. Pöytävaihtoehtojakin on jo muutama. Kaikessa pitää kyl muistaa, että toiselle sopii toinen tapa ja toiselle toinen. Meil ei oo katettu terassii ja meille se sohvapöytä olis se roina. Lisäks ton meidän uuden sohvan lähelläkään en anna kenenkää enää syödä.

Vierailija
1045/1330 |
20.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, on vaikea sabotoida hankettanne pahemmin kuin alkaa nyt hankkimaan jotain väliaikaisratkaisuja, joista ajan kanssa muodostuu vaan lisää työtä. Ei olisi pitänyt poistaa vanhaa pöytää ennen uuden löytymistä, jos teille jostain syystä on pakollista saada päivittäin syödä juuri pöydän ääressä.

Toisaalta, teillähän on pöytä nytkin, se on vain sijoitettu ulos. Tuskin sitä on sentään pultattu lattiaan? Nostakaa nyt ihmeessä se terassipöytä sisälle sateiden ajaksi ja käytätte sitä siihen asti että lopullinen pöytä löytyy (saman voi tietysti tehdä terassituolien kanssakin).

Vierailija
1046/1330 |
20.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on tosi hyvä ketju, kiitos kaikille osallistuneille. 

Käyn tavarani säännöllisesti läpi ja laitan turhat tavarat ja vaatteet kierrätykseen, mutta valitettavasti mieheni on hamstraavaa (ja muutenkin aika sotkevaa) sorttia. Elättelin toiveita siitä, että olisin saanut hänet käymään omat tavaransa läpi kesäloman aikana ja heittämään edes jotain turhaa pois mutta ei vaikuta kovin lupaavalta. Joistakin ajat sitten pieniksi käyneistä vaatteista sain sentään hänet luopumaan, mutta kotimme on yhä täynnä ties mitä vanhoja kirjoja, papereita, elektroniikkaa tms. joiden olemassaoloa hän ei edes muista. Huoh!

Vierailija
1047/1330 |
20.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä yksi kanssasiivooja, löysin yllättäen kirppissohvan, mutta nyt on ongelma sen vanhan sohvan hävittämisessä. Ehkä facebook palvelee tässäkin. Yksi palvelu mikä saisi olla matalalla kynnyksellä, olisi peräkärryheppu jolta voisi tilata jollekin yhdelle kalusteelle kyydin paikasta A paikkaan B. Sohvataksi. Kas kun ei tuollaista kukaan vielä tarjoa 😂

Vierailija
1048/1330 |
20.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jokainen tavara laitetaan paikoilleen heti, kun on sitä käyttänyt.

Hyvät ja toimivat säilytystilat.

Jokaiselle tavaralle oma paikka.

Esillä harkitusti tavaraa.

Kaapeissa säilytyksessä vain tarpeellinen. Turha pois kirppareille!

Keittiö siivotaan heti, kun siihen tulee käytettyjä astioita.

Imurointi kerran päivässä.

WC:n pesu useita kertoja viikossa. Pyyhkeet vaihdetaan kerran päivässä.

Pedin petaus heti aamusta.

Petivaatteet vaihdetaan kerran viikossa. Tunkkaiset petivaatteet lemuavat koko kotiin.

Siistit seinä- yms pinnat kodissa.

Kaikki muut ymmärrän, mutta kenen pitää imuroida tai vaihtaa käsipyyhkeet joka päivä? Itse teen ne kerran viikossa ja siistiä on. Tuo vessankin pesu on outo, ei mulla ainakaan ole koskaan tullut pönttö mitenkään likaiseksi edes viikon aikana.

Jos perheessä on pikkupoika tai pikkupoikia, niin kerran päivässä wc:n pesu ei edes riitä! Mä muistan kun meidän pojat olivat pieniä, niin wc-tiloja sai kuurata ainakin kolme kertaa päivässä ja siltikin pissa tuoksahteli. Jos taloudessa asuu vain yksi siisti naisihminen, niin silloin ohje tietenkin voi olla liioiteltu.

Moni on ruennut korona-aikaan tehostamaan siisteyttä. Nimenomaan käsipyyhkeissä muhii pöpöjä paljon ja siksi ihmiset vaihtavat käsipyyhkeitä aktiivisesti.

Tätä en ole ikinä ymmärtänyt; miksi poikalasten annetaan ksta lattioille kun olisi aivan mahdollista käydä istualtaan pissalla. Sitten kstaan seisaaltaan kun se onnistuu. Kiva opettaa lapselle että lattialle kseminen on ookoo, kuinka moni antaisi tyttöjen pissata lattialle ja siivoaisi iloisesti kolme kertaa päivässä?

Muistan, kun olin lapsi, ja meillä haisi aina vessassa. Perheeseeni kuului vanhempien lisäksi minä ja kaksi pikkuveljeä. Luulin, että se vain kuuluu jotenkin asiaan, mutta kun olen asunut aikuisena yksin tai naiskämppisten kanssa, ei vessa olekaan haissut. Sama juttu julkisissa vessoissa. Olen joskus vahingossa mennyt miesten vessaan ja erehdyksen huomaa kyllä heti hajusta. On itse asiassa aika erikoista, että miesten ja poikien pissaamista seisaaltaan pidetään itsestäänselvyytenä, vaikka siitä seuraa hajuja ja sotkua. Kaiken lisäksi sotkun siivoavat yleensä naiset.

Minulla ei ole poikalapsia, mutta jos olisi, en todellakaan luuttuaisi vessaa päivittäin, vaan pojat saisivat pissata istualtaan siihen asti, että homma hoituu sotkematta. Tämä on oikeastaan hyvä esimerkki siitä, miten ajatus "miehen kunniasta" näkyy vieläkin Suomessa, vaikka maa tietysti on globaalissa mittakaavassa hyvin tasa-arvoinen. Mieluummin poikien annetaan sotkea vessa ja pistetään äiti siivoamaan sen sijaan, että opetettaisiin pojat pissaamaan siististi istualtaan. Syynä tähän on tietysti se, että istualtaan pissaamista pidetään tyttöjen juttuna ja siten häpeällisenä pojille.

Vierailija
1049/1330 |
20.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä yksi kanssasiivooja, löysin yllättäen kirppissohvan, mutta nyt on ongelma sen vanhan sohvan hävittämisessä. Ehkä facebook palvelee tässäkin. Yksi palvelu mikä saisi olla matalalla kynnyksellä, olisi peräkärryheppu jolta voisi tilata jollekin yhdelle kalusteelle kyydin paikasta A paikkaan B. Sohvataksi. Kas kun ei tuollaista kukaan vielä tarjoa 😂

Joillain paikkakunnilla kierrätyskeskus hakee vanhoja, käyttökelpoisia huonekaluja ilmaiseksi.

Vierailija
1050/1330 |
20.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokaisesta väliaikaiskalusteesta joutuu aikanaan hankkiutumaan eroonkin, ja on melkoinen ponnistus tuo facebook-kirppiskin. Jos suinkin voi, kannattaisi mieluummin vaikka lainata siskolta puutarhatuolit tai varajakkarat siiheksi, että löytyy "se oikea".

Tietysti voi edetä sumealla logiikalla, ja iskeä kiinni, jos ihanat tuolit löytyi, ja uskoa vain siihen että niille se pöytäkin vielä kaveriksi löytyy.

Harmi vain että jos tähtäimessä on kuusi tuolia, neljälle voi olla todella vaikea löytää kaveriksi kahta yhteensopivaa.

Onhan tietysti myös tämä shabby chic -sisustaminen, jossa on vaikka söpöjä eriparituoleja vähän samalla teemalla, esim vanhat talonpoikaiset.

Vierailija
1051/1330 |
20.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jokaisesta väliaikaiskalusteesta joutuu aikanaan hankkiutumaan eroonkin, ja on melkoinen ponnistus tuo facebook-kirppiskin. Jos suinkin voi, kannattaisi mieluummin vaikka lainata siskolta puutarhatuolit tai varajakkarat siiheksi, että löytyy "se oikea".

Tietysti voi edetä sumealla logiikalla, ja iskeä kiinni, jos ihanat tuolit löytyi, ja uskoa vain siihen että niille se pöytäkin vielä kaveriksi löytyy.

Harmi vain että jos tähtäimessä on kuusi tuolia, neljälle voi olla todella vaikea löytää kaveriksi kahta yhteensopivaa.

Onhan tietysti myös tämä shabby chic -sisustaminen, jossa on vaikka söpöjä eriparituoleja vähän samalla teemalla, esim vanhat talonpoikaiset.

Jos ne kaksi erilaista tuolia laitetaan pöydän päätyihin niin saattaisi olla ihan kivan näköistä. Ne voisivat olla jotain täysin erilaista esim.värin suhteen.

Vierailija
1052/1330 |
20.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Liiallinen puhtaus ja puunaus on ahdistavaa ja voi peittää ongelmia taustalla kuten alkoholismia tai neurooseja. Sama juttu äärimmäisen sikolätin kanssa.Oma koti on omaa asumista varten, ei muiden. Kyllä minäkin siivoan ja etenkin ennen vieraita siirrän rojua piiloon. Kohtuus kaikessa, tässäkin asiassa.

Liiallinen sotkuisuus paljastaa ettei ihmisen elämä ole hallinnassa.

Sosiaalityöntekijät näkevät heti, onko asiakas kunnossa, kun astuvat kotiin.

En käytä alkoholia, mutta rakastan siistiä kotia. Ei ole tarvinnut ikinä siirtää rojuja piiloon, mitään epämääräisiä kasoja ja myttyjä ei ole missään. Lattiat on aina tyhjät, mattojakin on harkitusti, että lattiat on helppo siivota.

Ruokapöydällä on aina liina, kynttilöitä ja kukkia. Postia ei loju pöydällä. Lipastojen päällä olevat esineet on harkittu.

Sohvan päällisen pesen säännöllisesti, ja vaihdan lakanat. Todella vähän tarvitsee edes siivota, kun perusta on kunnossa. Samat esineet ja tavarat on olleet vuosikymmeniä, ei tarvitse edes rahaa laittaa sisustukseen. En ymmärrä mitä neuroottista tässä olisi?

1053/1330 |
20.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyva

Vierailija
1054/1330 |
20.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sohvan kirppikseltä ostanut kysyy: sohvassa on vähän mummulan hajua, onko jotain mitä siihen voi esim ripotella ja imuroida? Vai mitä voisi tehdä hajun raikastamiseksi. Tyynyjä voin kantaa tuulettumaan, mutta koko sohvaa en.

Vierailija
1055/1330 |
20.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap täällä. Mä oon niin tyytyväinen!!! :) Nyt saa sataa vaikka vihreemustia akkoja ja ukkoja taivaan täysi. Noi tuolit on niin siistit ja me kerittiin tehdä jo ruokapöytä kaupatkin. Ruokapöytä on jo paikallaan. Hypättiin kesken syönnin pöydän hakuun, heti ku myyjä laittoi viestii. Kannatti! :)

Ruokapöytä maksoi 60e ja se on korkeekiiltoinen valkee, ihan kui uus. Ihan mieletön löytö. Toi oli sellainen myydään ruokaryhmä ilmoitus, josta tuolit oli jo myyty, mutta pöytä oli jäänyt roikkumaan myyjälle. Toi ilmoitus meinas jäädä mulla kokonaan huomaamatta, koska mä kyttäsin vaan valkoisii tuoleja ja ryhmiä, tossa oli eri väriset tuolit. Ukkokin lähti ihan mukisematta hakee tota pöytää kaverina, mä sanoin että haluutko syödä pihvis vesisateessa loppu viikkona vai pahvilaatikon päältä vai otetaanks toi pöytä. Nää uudet tuolit pääsee viel joskus varatuoleiksi vieras iltoja ja juhlia varten, ne saa kätevästi pinoonkin. Kunhan tonne varastoon saadaan joskus tilaa, niin noi tuolit pystyy säilyttämään sitten siellä.

Nyt on helpompi ottaa toi sade kuuro vastaan ja alkaa tsekkailemaan sitten jossain vaiheen uusia tuoleja kunhan kohdalle vaan sattuu. Mä tuskin enää lähden kierteleen niiden kahden erilaisen tuolin perässä mitä suunnittelinkaan. Ainakin nyt me pärjätään näillä vaikka pidempäänki. Jes. :) Nyt mä rupeen katteleen tota myyntipuolta. Jatketaan. :) ap

Vierailija
1056/1330 |
20.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosiaan 2 vaaleaa isompaa tai koristeellista tuolia söpis pöydän päähän 👍 nehän menis sit joskus olohuoneessa jne jos löytyy jostain samanlaisia tuoleja jos haluaa samanlaiset.

Vierailija
1057/1330 |
20.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sohvan kirppikseltä ostanut kysyy: sohvassa on vähän mummulan hajua, onko jotain mitä siihen voi esim ripotella ja imuroida? Vai mitä voisi tehdä hajun raikastamiseksi. Tyynyjä voin kantaa tuulettumaan, mutta koko sohvaa en.

Yksi vanha konsti on ripotella päälle ruokasoodaa ja imuroida se sitten pois. Kannattaa ainakin kokeilla.

Vierailija
1058/1330 |
20.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jokainen tavara laitetaan paikoilleen heti, kun on sitä käyttänyt.

Hyvät ja toimivat säilytystilat.

Jokaiselle tavaralle oma paikka.

Esillä harkitusti tavaraa.

Kaapeissa säilytyksessä vain tarpeellinen. Turha pois kirppareille!

Keittiö siivotaan heti, kun siihen tulee käytettyjä astioita.

Imurointi kerran päivässä.

WC:n pesu useita kertoja viikossa. Pyyhkeet vaihdetaan kerran päivässä.

Pedin petaus heti aamusta.

Petivaatteet vaihdetaan kerran viikossa. Tunkkaiset petivaatteet lemuavat koko kotiin.

Siistit seinä- yms pinnat kodissa.

Kaikki muut ymmärrän, mutta kenen pitää imuroida tai vaihtaa käsipyyhkeet joka päivä? Itse teen ne kerran viikossa ja siistiä on. Tuo vessankin pesu on outo, ei mulla ainakaan ole koskaan tullut pönttö mitenkään likaiseksi edes viikon aikana.

Jos perheessä on pikkupoika tai pikkupoikia, niin kerran päivässä wc:n pesu ei edes riitä! Mä muistan kun meidän pojat olivat pieniä, niin wc-tiloja sai kuurata ainakin kolme kertaa päivässä ja siltikin pissa tuoksahteli. Jos taloudessa asuu vain yksi siisti naisihminen, niin silloin ohje tietenkin voi olla liioiteltu.

Moni on ruennut korona-aikaan tehostamaan siisteyttä. Nimenomaan käsipyyhkeissä muhii pöpöjä paljon ja siksi ihmiset vaihtavat käsipyyhkeitä aktiivisesti.

Pojilla se virtsanpaine muuttuu jossain vaiheessa ja silloin pissi ruiskuu helposti ohi. Minä pistin pojat pissaamaan istualleen, kunnes hallitsivat pissaamisen. Ja kun pistää pojat siivoamaan vessan, sekin auttaa.

Vierailija
1059/1330 |
20.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tosiaan 2 vaaleaa isompaa tai koristeellista tuolia söpis pöydän päähän 👍 nehän menis sit joskus olohuoneessa jne jos löytyy jostain samanlaisia tuoleja jos haluaa samanlaiset.

Mä saattaisin tykätä tollaisista koristeellisista tuoleista. Hieno idea. :) ap

Vierailija
1060/1330 |
20.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jöötipaska kiertää pytyssä. Sukua kahvipöydässä. Mitä tehdään? Neuvoja kiiruusti!

Sankolla vettä pönttöön paljon.