Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vierailin viikonloppuna todella siistissä kodissa

Vierailija
30.06.2020 |

Kaikki tiptop paikallaan. Siitä kodista oikein huokui puhtaus ja järjestys ja on iso omakotitalo, perhe asuttaa sen. Oma kotimme on aina jollain tavalla sotkuinen, jokin paikka ainakin, vaikka miten puunaisi ja järjestelisi. Sotkukohtia siellä täällä.

Kertokaa vinkkejä miten te saatte pysymään kotinne AINA siistinä, joka paikan, koko kodin?!! Sellaisena kuin asuntoesittelykuvissa on.

Koti, jossa vierailin on aina sellainen asuntoesittelykuva -tyylinen, kun olen siellä vieraillut.

Kommentit (1330)

Vierailija
1021/1330 |
19.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoitelkaa omista projekteista ja mitä ootte tehneet, niitä on kiva lukee. :) ap

Vierailija
1022/1330 |
19.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi tiski ei tule kirkkaaksi tiskikoneessa? On sameaa ja pisaran jälkiä.

Konetiskiaineissa on eroja. Ainakin Fairy Platinum on tosi hyvää.

Hei toi oli hyvä huomio. Vaihdoin juuri kun oli halpaa. Kokeilen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1023/1330 |
19.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lomalla (no lisäksi on vklp) Panin nukkuun puoliltaöin, heräsin kympillä hullu väsyneenä, menin vähäksi aikaa pötköttämään. Sitten heräsin klo 14 jälkeen! Tämä väsymys on kaaokseen isoin syy. Eikö teitä muita nukuta? Tippaakaan ei alkoa.

Vierailija
1024/1330 |
19.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikinä ei ole koti ollut jo loman puolivälissä niin puhdas kuin nyt, kiitos tämän ketjun. Mun kylppäri ei ole näin puhdas ollut ikinä, lisäksi nyt on liinat ja pesuaineet vessoissa ja keittiössä. Siivousvinkit ovat levinneet jo miesystävänkin huusholliin, jossa hän sai induktiolietensä ihan uuden kiiltäväksi.

Vierailija
1025/1330 |
19.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on av:n paras ketju koskaan, kiitos :)

Itse olen karsinut kaikki ylimääräiset tavarat tasoilta, ainoastaan pari harkittua viherkasvia on.

Lapsiperheessä siisteyttä edesauttaa myös matottomuus. Vähän kaikuu kyllä huoneessa ja tykkään maton tunnusta jalkojen alla, mutta tyylikkään ja pelkistetyn sisustuksen sillä tavalla saa ja lähtee roskat ja tahrat lattiasta.

Meillä on myös niin, että lasten lelut säilytetään aina lasten huoneessa, eli jos leikitään olohuoneessa, niin lelut tulee kerätä heti leikin jälkeen pois. Pääasiassa lapset leikkii omassa huoneessa.

Lisäksi olen ostanut kalliit sisustustyynyt olohuoneeseen. Kyllä silmä lepää joka kerta kun menen sisään, että kyllä se kaunis koti vaan tuo iloa ja rahat on silloin hyvin käytetty. Yritän siis ostaa mieluummin vähemmän ja laatua, eli hyviä merkkejä ja klassista designia, sen sijaan, että ostaisin kauheasti kaikkea halpaa.

Vierailija
1026/1330 |
19.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun täytyy kertoa sitten tarinan toinen puoli. Kun olin äitiyslomalla, minuun iski joku paine, että kun olen kotona, niin kodin täytyy olla koko ajan tip ja top. Puunasin ja pesin ja järjestin ihan hulluuteen asti. Koti oli toki siisti ja edustuskuntoinen, mutta itse olin ihan ryytynyt ja väsynyt. Näin jälkeen päin ajatellen, olisi kannattanut ottaa päiväunet silloin, kun lapsi nukkuu, eikä hyökätä siivouskomeroon.

Kun menin töihin, yritin pitää samaa järjestystä yllä ja muutuin kiukkuiseksi huutajaksi, joka koko ajan rähisi muille, kun töistä tullessa huomasin, että jollakin oli kuppi jäänyt tiskipöydälle tai kengät eteisen lattialle levälleen.

Minä jouduin toisin päin, kuin te muut pohtimaan tätä asiaa, miksi en siedä epäjärjestystä, vaan koko ajan naama kireänä puunasin ja siivosin.

Sitten tajusin, että koen, kuin minulla olisi joku näkymätön arvostelija nurkassa huutelemassa, että olet huono ja kyvytön, kun et saa kotia pidettyä koko aikaa esittelykunnossa. Mitä muutkin ajattelee, jos sohvalla on sanomalehti ja tiskipöydällä kahvikuppi ja vessassa eri väriset pyyhkeet, kun mies ei ollut tajunnut sinne laittaa sävysävyyn olevia pyyhkeitä.

Tämän jälkeen heitin pois sen näkymättömän arvostelijan ja olen ottanut rennommin. Perussiistiä on, mutta en enää mäkätä miehelle ja lapsille, jos viikonloppuna töissä ollessani ovat jättäneet legopalikoita lasten huoneen lattialle ja olohuoneen sohvalta löytyy päivän sanomalehti.

Joskus näinkin päin, että pitää opetella sietämään epäjärjestystä

Vierailija
1027/1330 |
19.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä ketjusta inspiroituneena oon alkanut siivota kodin kaappeja. Yleiset tilat on yleensä siistit, mutta kaapit. Mitä kaikkea ne syövätkään sisäänsä!

Keittiön kuivakaappi on nyt organisoitu lasisilla astioilla. Samaten leipälaatikon vaihdoin kannelliseen.

Seuraavaksi siivouskaappi.

Vierailija
1028/1330 |
19.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työn alla on myös WC ja pyykit. Täytynee ostaa uusi pyykkikori koska sotkua syntyy siitä kun ei ole lakanapyykille mitään paikkaa.

Vierailija
1029/1330 |
19.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on siisti koti, koska viihdyn paremmin kotonani, kun siellä on siistiä.

Viihdyn oikein hyvin ystävieni luona, joiden kodit ovat iloisen sekasotkun vallassa. Vain omassani tulee olla siistiä.

Vierailija
1030/1330 |
19.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko teille muille tullut tässä kolmenkympin jälkeen oivallus, että ei tarvitse enää mitään tavaraa? Minulle on tässä muutama vuosi sitten tullut, samalla kun turhia tavaroita on kodista karsittu pois. Kaupassa kiertely tai mainosten lukeminen menee näin: "onpa kiva maljakko, harmi, että minulla on jo kaksi. Onpa kiva kaiutin, harmi, että minulla on jo toimiva. Onpa kiva paita, harmi, että kaappi on jo täynnä." Joskus harvoin, jos keksin jonkun tarpeen, esim. sukkia pitää ostaa uusia, niin ihan innoissani lähden kauppaan :D

Kesän alussa oltiin kaupalla kiertämässä, kun mies tarvitsi mökille jotain, mies lupasi minulle ja lapselle ostaa sieltä jotain, jos lähdetään seuraksi. Pitkään saatiin kiertää, ennen kuin keksin, että pihalle voisi laittaa aurinkovoimalla toimivan koristevalon.

Vierailija
1031/1330 |
19.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sisustusesineisiin ja yhtenäisiin tekstiileihin kannattaa vähän satsatakin. Ihan sama koti ja samat kalusteet näytti ihan erilaisilta, kun tässä raaskin ostaa huoneeseen uudet, yhteensopivan väriset verhot ja tyynyt, sekä kirpparilta muutaman kivan koristeen. Ei minun tarvitse odottaa, että joku tuo jonkun random tuikkukipon, ja sitten "sillä on tarina" ja se pitää säilyttää. Se on kumminkin ostettu paniikissa huoltikselta, ilman käsitystä mikä olisi minun tyylini, kun tuntui että jotain täytyi tuoda tullessaan. Olen päättänyt armahtaa itseäni ja antaa itselleni luvan myydä ne kirpparilla.

Ehkä jopa hankkiudun eroon joskus itse maalaamistani tauluista tori.fissä.

Vierailija
1032/1330 |
19.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakkautta on puhdas ja siisti koti👪🐶

Vierailija
1033/1330 |
19.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En noin nopea kirjoitti:

Lomalla (no lisäksi on vklp) Panin nukkuun puoliltaöin, heräsin kympillä hullu väsyneenä, menin vähäksi aikaa pötköttämään. Sitten heräsin klo 14 jälkeen! Tämä väsymys on kaaokseen isoin syy. Eikö teitä muita nukuta? Tippaakaan ei alkoa.

Kyllä väsyttää, mutta on hyvä olla joku omaan tahtiin tehtävä projekti lomalla, kun eipä mekään mihinkään reissuun lähdetty. Pitää mieltä virkeänä. Itse ainakin nukun paremmin, jos päivällä on liikkunut ja tehnyt. Siivouksen ja raivauksen voi ottaa myös liikunnan kannalta, ei tarvitse lähteä kuumuuteen lenkille, jos imuroi keittiön tai kantoi kasan turhaa kamaa kierrätykseen.

Järjestelyä ja siivousta voi tehdä myös pienemmissä erissä, yksi laatikko kerrallaan, jos tuntuu liian isolta aloittaa koko talo. Samalla kuuntelee radiota tai katsoo vaikka sarjamaratonia netflixistä. Äläkä stressaa tuleeko valmista, siivousta on aina lisää. Väsyneenä kannattaa keskittyä niihin itselle tärkeisiin ja stressiä lievittäviin asioihin, eikä pohtia jotain ullakon perällä olevia tavaroita, ne odottaa kyllä siellä parempia aikoja tai viimeistään perilliset hoitaa.

Vierailija
1034/1330 |
19.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap täällä. Mukava lukea teidän kommentteja täällä. :)

Pöydän annetaan -ilmoitusta ei ollut poistettu, ko pöytä oli jo annettu eteenpäin yli kolme viikkoo sitten. Se siitä. 

Tossa vähän kauhulla kattelin säätiedotusta ja sateista keliä viikolle luvassa, ruokaryhmää ei ole. Ukko sanoi että ulkona vaan syödään, kesä on, ja tuleepa suoraan vettä juomalaseihin ellen kerkii viedä niitäkin juomalaseja jo kirpparille. Noista lopuista laminaattipinoista vois kasata pika penkit ja laittaa pahvilaatikot  pöydäksi keittiöön.

Huomenna jatkuu tavara hässäkän kanssa ja saatan lähtee pöytä ja tuoli kierrokselle, josko löytyis vaik joku nätti väliaikainen ratkaisu. On se aina parempi kui se mäntyinen entinen ryhmä ja ehkä parempi kuin toi laminaatti kasa ja pahvilaatikko viritelmä. ap

Vierailija
1035/1330 |
19.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En noin nopea kirjoitti:

Onpa harmillista. Onko sun väsymystä tutkittu, mistä väsymyksesi voisi johtua? Onko sinulla lääkityksiä, jotka väsyttävät? Veriarvot kunnossa? Onko sisäilmaongelmia? Uupumus, ylirasitustila tms? ??

Vierailija
1036/1330 |
20.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenta kanssasiivoojille! :)

Mä oon ollut haukkana nyt aamusta yksien käytettyjen tuolien kimpussa, 10 e, tossa ihan meidän lähellä ja ilmoitus on ollu yli viikon. Viesti jo lähetetty. Mä oon etsiskellyt kuutta tuolii, mutta nyt kyllä menee neljäkin että saadaan jotain edes ja parempi toi kuin laminaatti pinolla istuminen ja pahvilaatikko idea tai se mäntyinen hirvitys. Noiden lisäks vois hankkii vielä myöhemmin pari lisä tuolia. Nyt näkee noita yhdisteltyjä erilaisii tuoleja sisustus kuvissa. Tai sit myöhemmin jos ostais kokonaan jotain ihan kuusi samanlaista tuolii. Tuollain nyt noilla neljällä tuolilla päästäis jo eteenpäin eikä haittais vaikka satais kaatamalla ja tosta saattais tulla aika kivakin. Ainakin nyt väliaikaisesti noi neljä, jotka maksaa yhteensä vaan 10e, melkein saman verran kuin kävis yksin hampparilla kerran. Peukut pystyyn että saan noi.

Sit ois enää pöydän etsiminen, sen mä yritän löytää kuuden hengen pöytänä suoraan ja sellaisen pitkä aikaisen, koska pöydän kaa on vaikeempi roudaantua kuin tuolien kanssa. Mut kyllä pahvilaatikoiden päältäkin voi syödä väliaikaisesti.

Ukko rupee grillaamaan heti aamusta. Se on niin tohkeissaan uuden grillinsä kanssa, ihme ku se ei oo polttanu siinä itteensä ku on niin innoissaan. ap

Vierailija
1037/1330 |
20.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jokainen tavara laitetaan paikoilleen heti, kun on sitä käyttänyt.

Hyvät ja toimivat säilytystilat.

Jokaiselle tavaralle oma paikka.

Esillä harkitusti tavaraa.

Kaapeissa säilytyksessä vain tarpeellinen. Turha pois kirppareille!

Keittiö siivotaan heti, kun siihen tulee käytettyjä astioita.

Imurointi kerran päivässä.

WC:n pesu useita kertoja viikossa. Pyyhkeet vaihdetaan kerran päivässä.

Pedin petaus heti aamusta.

Petivaatteet vaihdetaan kerran viikossa. Tunkkaiset petivaatteet lemuavat koko kotiin.

Siistit seinä- yms pinnat kodissa.

Kaikki muut ymmärrän, mutta kenen pitää imuroida tai vaihtaa käsipyyhkeet joka päivä? Itse teen ne kerran viikossa ja siistiä on. Tuo vessankin pesu on outo, ei mulla ainakaan ole koskaan tullut pönttö mitenkään likaiseksi edes viikon aikana.

Vierailija
1038/1330 |
20.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Petivaatteet vaihdetaan kerran viikossa. Tunkkaiset petivaatteet lemuavat koko kotiin.

Kaikki muut ymmärrän, mutta kenen pitää imuroida tai vaihtaa käsipyyhkeet joka päivä? Itse teen ne kerran viikossa ja siistiä on. Tuo vessankin pesu on outo, ei mulla ainakaan ole koskaan tullut pönttö mitenkään likaiseksi edes viikon aikana.

Jos perheessä on pikkupoika tai pikkupoikia, niin kerran päivässä wc:n pesu ei edes riitä! Mä muistan kun meidän pojat olivat pieniä, niin wc-tiloja sai kuurata ainakin kolme kertaa päivässä ja siltikin pissa tuoksahteli. Jos taloudessa asuu vain yksi siisti naisihminen, niin silloin ohje tietenkin voi olla liioiteltu.

Moni on ruennut korona-aikaan tehostamaan siisteyttä. Nimenomaan käsipyyhkeissä muhii pöpöjä paljon ja siksi ihmiset vaihtavat käsipyyhkeitä aktiivisesti.

Vierailija
1039/1330 |
20.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos perheessä on pikkupoika tai pikkupoikia, niin kerran päivässä wc:n pesu ei edes riitä! Mä muistan kun meidän pojat olivat pieniä, niin wc-tiloja sai kuurata ainakin kolme kertaa päivässä ja siltikin pissa tuoksahteli. Jos taloudessa asuu vain yksi siisti naisihminen, niin silloin ohje tietenkin voi olla liioiteltu.

Moni on ruennut korona-aikaan tehostamaan siisteyttä. Nimenomaan käsipyyhkeissä muhii pöpöjä paljon ja siksi ihmiset vaihtavat käsipyyhkeitä aktiivisesti.

Tätä en ole ikinä ymmärtänyt; miksi poikalasten annetaan ksta lattioille kun olisi aivan mahdollista käydä istualtaan pissalla. Sitten kstaan seisaaltaan kun se onnistuu. Kiva opettaa lapselle että lattialle kseminen on ookoo, kuinka moni antaisi tyttöjen pissata lattialle ja siivoaisi iloisesti kolme kertaa päivässä?

Vierailija
1040/1330 |
20.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En noin nopea kirjoitti:

Onpa harmillista. Onko sun väsymystä tutkittu, mistä väsymyksesi voisi johtua? Onko sinulla lääkityksiä, jotka väsyttävät? Veriarvot kunnossa? Onko sisäilmaongelmia? Uupumus, ylirasitustila tms? ??

No nyt hereillä ennen kymppiä kun kello oli soimassa. Ei väsyttävä lääkitystä, rautoja on lääkärin kanssa katsottu. Sisäilmasta en tiedä, vähän saattaa olla uupumusta. Mutta liikuntaa en ole harrastanut. Sen aloitan nyt. Miten tuota rautaakaan ottaa kun ennen ja jälkeen 2 h syömättä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi kuusi