Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Työskentelin koulunkäynnin ohjaajana ja paloin loppuun. Jouduin jäämään pois työelämästä, en ole vieläkään toipunut puolen vuoden sairasloman jälkeen.

Vierailija
31.03.2022 |

Koulunkäynnin ohjaajien kohtelu työelämässä on suuri epäkohta yhteiskunnassamme. Palkka on työmäärään ja vastuuseen nähden aivan liian pieni. Ohjaajat joutuvat päivittäin työssään kestämään opettajien ja oppilaiden heitä kohtaan harjoittamaa tyranniaa. Oppilaiden harjoittama väkivalta on jokapäiväistä. Tässä tulee vastaan suuri työn epäkohta. Ohjaajilla ei ole minkäänlaisia kurinpito- tai kiinnipito-oikeuksia. Yläkouluikäisen pojan väkivaltainen käytös aiheutti sen, että minä paloin loppuun kolmen vuoden työuran jälkeen, enkä ole valmis palaamaan työelämään vielä kuukausiin. Syvästi työstäni traumatisoituneena....

Kommentit (167)

Vierailija
1/167 |
31.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräällä ystävälläni on todella paljon samalta kuulostavat kokemukset . Hänellä kesti myös pitkään toipua ja löytää uusi koulutus ja työ.

Vierailija
2/167 |
31.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko sinulla ap koulunkäynninohjaajan ammattitutkinto vai jouduitko tuohon työhön ilman koulutusta?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/167 |
31.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa tutulta. Raskas työ. Tein sitä vuosikymmen sitten vuoden ja päätin etten palaa alalle koskaan enää.

Vierailija
4/167 |
31.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa töihin suomalaiseen peruskouluun!

Vierailija
5/167 |
31.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohdattu väkivalta on sellainen juttu, jota ne, jotka eivät ole sitä kokeneet, eivät välttämättä ymmärrä. En oikein itsekään ymmärtänyt ennen kuin jouduin kohtaamaan sitä. Nyt itsekin ansiosidonnaisella. Olen pötkötellyt sohvalla n. 1,5 vuotta ja niin hullua kuin se itsestänikin on, en edelleenkään ole toipunut. Luulen, että syy on koettu väkivalta. Se muuttaa kaiken.

Vierailija
6/167 |
31.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä olisi realistinen palkka teidän ammattikunnallenne? =)

Vierailija
7/167 |
31.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kohdattu väkivalta on sellainen juttu, jota ne, jotka eivät ole sitä kokeneet, eivät välttämättä ymmärrä. En oikein itsekään ymmärtänyt ennen kuin jouduin kohtaamaan sitä. Nyt itsekin ansiosidonnaisella. Olen pötkötellyt sohvalla n. 1,5 vuotta ja niin hullua kuin se itsestänikin on, en edelleenkään ole toipunut. Luulen, että syy on koettu väkivalta. Se muuttaa kaiken.

Väkivalta on traumatisoivaa. Käyn edelleen kokemieni tapahtumien vuoksi psykologilla..

ap

Vierailija
8/167 |
31.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä olisi realistinen palkka teidän ammattikunnallenne? =)

Sama palkka kuin opettajilla.

Vierailija
9/167 |
31.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähintään 2350 €/kk

Vierailija
10/167 |
31.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oliko sinulla ap koulunkäynninohjaajan ammattitutkinto vai jouduitko tuohon työhön ilman koulutusta?

Siinä ei kuule koulutus auta kun kaapin kokonen yläkoululainen ottaa 50kilosen tytön painiotteeseen!

Vierailija
11/167 |
31.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä kiinnipito-oikeus on, jos oppilas on väkivaltainen. Pitäähän oppilas itse ja muut turvata, jos saa väkivaltaisia raivokohtauksia. Toki mahdollisimman vähän voimaa käyttäen, eikä lasta saa satuttaa.

Vierailija
12/167 |
31.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on tuossa työssä nettopalkka tänä päivänä?

Vierailija
13/167 |
31.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vähintään 2350 €/kk

Höpöhöpö, loma-ajoilta ei edes saa palkkaa, kesäisin työttömyyskorvausta.

Vierailija
14/167 |
31.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä kiinnipito-oikeus on, jos oppilas on väkivaltainen. Pitäähän oppilas itse ja muut turvata, jos saa väkivaltaisia raivokohtauksia. Toki mahdollisimman vähän voimaa käyttäen, eikä lasta saa satuttaa.

Entä jos ohjaaja ei käytä voimaa ollenkaan mutta lapsi väittää tuollaisen tilanteen jälkeen tulleensa satutetuksi ? Mikä on ohjaajan oikeusturva? Kumman sana painaa enemmän, lapsen vai ohjaajan?

Vierailija
15/167 |
31.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmetyttää ettei itse ympäristön kolkkous kuormita +kylmä sää ja kirkkaat valot, jo itsessään. Eivät lapset halua aikuisia ylikontrolloimaan moneksi tunniksi, steinerkoulussa lapsilla oli sentään välillä lupa leikkiä. Opettajat ovat valtion ohjauksessa tarkasti, vetävät sen läpi.

Vierailija
16/167 |
31.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole, ei edes saa käytävään mennä, opettajalla ei ole oikeutta antaa lupaa.

Vierailija
17/167 |
31.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä on tuossa työssä nettopalkka tänä päivänä?

Riippuu tunneista. 1000-1700 euron välille se sijoittuu.

Vierailija
18/167 |
31.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskon kyllä, mutta kertoisitko siitä, millaista tyranniaa olet kohdannut opettajilta?

Minua on monta kertaa patisteltu koulunkäynninohjaajaksi yms., mutta omasta mielestäni en sovellu siihen työhön, koska en esimerkiksi pysty kumartelemaan ollenkaan selkävammani vuoksi. Istuminen kyllä onnistuu, mutt käveleminen on ihan päivästä kiinni. Mitä mieltä olet?

Vierailija
19/167 |
31.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähintään 2350 €/kk

Tuo on minun palkkani fysioterapeuttina (AMK-tutkinto)...

Vierailija
20/167 |
31.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei tätä alaa voi suositella :D

t. koulunkäynninohjaaja