Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vierailin viikonloppuna todella siistissä kodissa

Vierailija
30.06.2020 |

Kaikki tiptop paikallaan. Siitä kodista oikein huokui puhtaus ja järjestys ja on iso omakotitalo, perhe asuttaa sen. Oma kotimme on aina jollain tavalla sotkuinen, jokin paikka ainakin, vaikka miten puunaisi ja järjestelisi. Sotkukohtia siellä täällä.

Kertokaa vinkkejä miten te saatte pysymään kotinne AINA siistinä, joka paikan, koko kodin?!! Sellaisena kuin asuntoesittelykuvissa on.

Koti, jossa vierailin on aina sellainen asuntoesittelykuva -tyylinen, kun olen siellä vieraillut.

Kommentit (1330)

Vierailija
521/1330 |
08.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ukkonsa lähtee kirpputorille VIEMÄÄN tavaraa ja ap kirpputorilta TUOMAAN tavaraa. Jo on järkeä....

Vierailija
522/1330 |
08.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jokainen tavara laitetaan paikoilleen heti, kun on sitä käyttänyt.

Hyvät ja toimivat säilytystilat.

Jokaiselle tavaralle oma paikka.

Esillä harkitusti tavaraa.

Kaapeissa säilytyksessä vain tarpeellinen. Turha pois kirppareille!

Keittiö siivotaan heti, kun siihen tulee käytettyjä astioita.

Imurointi kerran päivässä.

WC:n pesu useita kertoja viikossa. Pyyhkeet vaihdetaan kerran päivässä.

Pedin petaus heti aamusta.

Petivaatteet vaihdetaan kerran viikossa. Tunkkaiset petivaatteet lemuavat koko kotiin.

Siistit seinä- yms pinnat kodissa.

Eihän sitä muuta sitten ehdikään tehdä.

Ei noihin paljonkaan mene aikaa loppujen lopuksi. Keskimäärin noin tunti- ehkä puolitoista tuntia päivässä riittää, kun säilytystilat ja seinä- yms pinnat on laitettu joskus kuntoon. Päivittäin ei toki tarvitse kirpparia huolehtia, mutta joitakin kertoja vuodessa.

Robotti-imurilla kerran päivään ajelu helpottaa kummasti, kerran viikossa itse imurointi.

1,5 tuntia päivässä siivoamiseen kuulostaa kyllä paljolta. Sehän on 10,5 tuntia viikossa eli enemmän kuin normaali työpäivä. Kun vielä arkena laskee nukkumiseen & työssäkäyntiin varatun ajan vuorokaudesta pois, niin siivous vie todella suuren osan jäljelle jäävästä vähästä vapaa-ajasta.

1,5 h ei _kuulosta_ paljolta, vaan se ON paljon. Täytyy olla todella paljon vapaata aikaa, jotta tuon ajan haluaa uhrata.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
523/1330 |
08.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitse siivota tuntia päivässä että koti pysyy siistinä, riittää että arkisin tekee kymmenen minuutin pikasiivouksia ja pitää erikseen siivouspäiviä milloin siivoaa perusteellisemmin.

Joku toinen taas haluaa välttää siivouspäiviä, ja siivoaa mieluummin arkisin perusteellisemmin niin että käyttää sen tunnin päivässä.

Ei kaikille siivous ole hirveää pakkopullaa, vaan joillekin se on kiva harrastus. Mulle kaupan siivoushyllyt on ihan kuin leluhyllyt, ja kun on välineet kunnossa niin siivous on helppoa ja kivaa.

Vierailija
524/1330 |
08.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei toimi, eläimetkin sotkee sen verran, että jos ei halua käyttää päiviään siivoamiseen, hyväksyy sotkun.

- Kissat tiputtaa mielellään kaiken mikä liikkuu.

- Koirat availee kaapit ja etsii ruokaa kun ollaan poissa, sekä kävelee seinän vierustoja päivittäin (tummaa raitaa)

- Lapset muuten siistejä, mutta pöytää ei edelleenkään "muisteta" pyyhkiä.

- Mies on todella siisti keittiössä, likavaatteet milloin missäkin.

- Mies/poika ei tähtää vessassa, eikä muista aina vetää vessaa.

Siivouspäivä kerran viikossa kaikki osallistuu, päivittäiset perussiivoukset (jos näet jotain likaa siivoat sen)

Siivouksen jälkeen 2h ja kämppä tismalleen samannäköinen.

Enää en jaksa stressata.

Vierailija
525/1330 |
08.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kahvit juotu. Ukko lähtee viemään tavaraa nyt aamusta. Vihdoinki se on saatu liikkeelle sohvalta!

Mä tilaan meille uuden astiaston! Niin ärsyttävää kattoo tätä astioiden riemunkirjavuutta, osa lohkeillu reunoistaki. Noi isot kahvimukit jää, niitä on 2. Ne on isot Arabian mukit, lahjaksi saatu 0,5l muistaakseni Kokoa. Kaikki kaverit ja suvussa tietää että mä oon kova juomaan kahvii.

Jos aloittais näin: 4 uutta mukia. Teema? Vai oisko hyvä jatkaa tolla Koko mukilla (tai tolla jota jo on)? Jos sitä löytyis myös pienempänä, on julmetun iso tarjota kahvii tosta 0,5 vieraille.

Teema lautaset 4 matalaa ja 4 syvää.

Jotain kippoja mistä söis jälkkärii ja jätskii. Kastehelmi ois ihana. Tai kuhan nyt edes jotain, vaik joku Tokmannin tai Prisman halpa, kunhan on edes samanlaisii kaikki. Vai kattelenko kirppareilta? Jos lähtis aamusta kierteleen ja etsii, nyt ois viilee ja sais vähä vedettyy henkeeki tästä. Omat jälkkärikipot on mitä on, ne lähtee. Tuun takas uusien jätskikippojen ja jätskipaketin kaa! :)

Joululahjana jos sitte pyytäis tai ostais lisää noita lautasii ja mukeja.

ap

Älä ainakaan ostele nyt uusia astioita nin että kupit sitä ja lautaset tätä jne. Vaan osta mieluummin samaa sarjaa kaikki, ja jos et ole vielä varma mitä mallistoa haluat niin esim. Ikeasta saat edullisesti kauniita astiastoja. Kaikki parittomat kipot kannattaa hävittää jos ei niihin ole erityistä tunnesidettä, koska niin kuin joku jo sanoikin aiemmin tässä ketjussa: kun astiat on kauniit ja sisustukseen sopivat, ei haittaa vaikka joskus tiskipöydälle jäisikin pari kuppia.

Vierailija
526/1330 |
08.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kahvit juotu. Ukko lähtee viemään tavaraa nyt aamusta. Vihdoinki se on saatu liikkeelle sohvalta!

Mä tilaan meille uuden astiaston! Niin ärsyttävää kattoo tätä astioiden riemunkirjavuutta, osa lohkeillu reunoistaki. Noi isot kahvimukit jää, niitä on 2. Ne on isot Arabian mukit, lahjaksi saatu 0,5l muistaakseni Kokoa. Kaikki kaverit ja suvussa tietää että mä oon kova juomaan kahvii.

Jos aloittais näin: 4 uutta mukia. Teema? Vai oisko hyvä jatkaa tolla Koko mukilla (tai tolla jota jo on)? Jos sitä löytyis myös pienempänä, on julmetun iso tarjota kahvii tosta 0,5 vieraille.

Jotain kippoja mistä söis jälkkärii ja jätskii. Kastehelmi ois ihana. Tai kuhan nyt edes jotain, vaik joku Tokmannin tai Prisman halpa, kunhan on edes samanlaisii kaikki. Vai kattelenko kirppareilta? Jos lähtis aamusta kierteleen ja etsii, nyt ois viilee ja sais vähä vedettyy henkeeki tästä. Omat jälkkärikipot on mitä on, ne lähtee. Tuun takas uusien jätskikippojen ja jätskipaketin kaa! :)

ap

Älä ainakaan ostele nyt uusia astioita nin että kupit sitä ja lautaset tätä jne. Vaan osta mieluummin samaa sarjaa kaikki, ja jos et ole vielä varma mitä mallistoa haluat niin esim. Ikeasta saat edullisesti kauniita astiastoja. Kaikki parittomat kipot kannattaa hävittää jos ei niihin ole erityistä tunnesidettä, koska niin kuin joku jo sanoikin aiemmin tässä ketjussa: kun astiat on kauniit ja sisustukseen sopivat, ei haittaa vaikka joskus tiskipöydälle jäisikin pari kuppia.

Olipa hyvä ku tulin nopeesti kattoon onko joku kommentoinut just tähän viestiin. Nyt tuli tarpeeseen tää ohje! Kiitos tosi paljon :) Mä oisin varmaan ostanu taas jotain ihan summamutikalla sieltä täältä. Mä suunnittelen noikin kaikki tarkemmin, oon joskus vähän hätänen. Mä käyn ostaan vaan sitä jätskii ja jotain ruokaaki. ap

Vierailija
527/1330 |
08.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kehtaanko kysyä, millä te saatte kaakelin saumat kylppärissä ja vessassa puhtaaksi? Jos joku olisi sattunut päästään ne aika pahaksi, kaverin puolesta kysyn...

Liila Cillit Bang!

Onks se toi cillit bang ultra clean bathroom? ap

Vierailija
528/1330 |
08.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

No just tämä. Meiltä löytyy arkiastiat; Teemat ja Arcticat. Tähän kuuluu lautasia, kulhoja ja tarjoiluastioita. Näitä sitten vaihdellen käytetään.

Lisäksi on kahviastiasto, joka on Iittalan Taikaa, ja täydellinen ruoka-ja kahviastiasto Pentikin Saagaa.

Lisäksi löytyy kirkkaita kastehelmi- lautasia ja kulhoja, niitä voi sitten yhdistellä näihin.

Kastehelmi- sarjaa on myös kakkuvadit jalallisina ja ilman jalkaa.

Mutta edelleen yksi sukulainen ostaa yksittäisiä kuppi+lautanen- yhdistelmiä. Yhden olen säästänyt, kun on Iittalaa, ja yksinäisinä hetkinäni tykkään käyttää tätä. Aina sanotaan, että lahjahevosen suuhun ei tulisi katsoa, mutta kyllä minä ainakin toivoisin että joku ei vain summanmutikassa ostelisi tällaisia lahjoja.

Monikäyttöisempi olisi esim. tarjoilulautanen sellaisessa värisävyssä, että sitä voi helposti yhdistellä kaikenlaisiin astiasarjoihin. Toki ajatus on oikeastikin tärkein, mutta en minä haluaisi kotiimme hirveästi eriparisia astioita kun ei niitä sitten tule käytettyä ellei niillä ole oikeasti joku syvempi tarina ja tunneside.

Vierailija
529/1330 |
08.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Astiaston hankinta riippuu paljon siitä mikä on apn budjetti. Onko perheessä lapsia? Silloin pitäisi melkein olla 12 hengen astiasto eli 12 matalaa lautasta, 12 syvää lautasta jne. Kahdelle hengelle voi riittää 6 hengen astiasto mutta mitä sitten kun tulee vieraita?

Nopea keino on tilata Ikeasta esim vardagen niminen valkoinen astiasto ja alkaa (jos haluaa ) kerätä jotain kalliimpaa sarjaa esim Pentik Anis on todella kaunis ja kestävä täysin valkoinen astiasto joka valmistetaan Suomessa ja sillä on saatavuustakuu.

Entäs lasit ja aterimet? Hackmanin savonia on hyvä ja sitä saa ostettua torista käytettynä. Yhtenäiset juomalasi saa halvalla, alle auton kappale prismasta tai vaikka tokmannilta.

Vierailija
530/1330 |
08.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Astiaston hankinta riippuu paljon siitä mikä on apn budjetti. Onko perheessä lapsia? Silloin pitäisi melkein olla 12 hengen astiasto eli 12 matalaa lautasta, 12 syvää lautasta jne. Kahdelle hengelle voi riittää 6 hengen astiasto mutta mitä sitten kun tulee vieraita?

Nopea keino on tilata Ikeasta esim vardagen niminen valkoinen astiasto ja alkaa (jos haluaa ) kerätä jotain kalliimpaa sarjaa esim Pentik Anis on todella kaunis ja kestävä täysin valkoinen astiasto joka valmistetaan Suomessa ja sillä on saatavuustakuu.

Entäs lasit ja aterimet? Hackmanin savonia on hyvä ja sitä saa ostettua torista käytettynä. Yhtenäiset juomalasi saa halvalla, alle auton kappale prismasta tai vaikka tokmannilta.

Tarkoitin siis ettå ostetaan aluksi halpa astiasto ja sen lisäksi ruvetaan pikkuhiljaa keräämään jotain kalliimpaa.

Vierailija
531/1330 |
08.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usein sotkuiset kodit on juuri niitä alkoholi/tupakkaperheiden koteja, joissa näkee että elämänhallinta on pettänyt ja kaikki pyörii aineiden ympärillä. Ei löydy aikaa siivoamiseen ja puhtauteen kun kaikki päivät kuluu siihen kaljapullo kädessä heilumiseen ympäri asuntoa.

Vierailija
532/1330 |
08.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Usein sotkuiset kodit on juuri niitä alkoholi/tupakkaperheiden koteja, joissa näkee että elämänhallinta on pettänyt ja kaikki pyörii aineiden ympärillä. Ei löydy aikaa siivoamiseen ja puhtauteen kun kaikki päivät kuluu siihen kaljapullo kädessä heilumiseen ympäri asuntoa.

Juurikin näin! Normaalien ihmisten tavalliset siivousrutiinit ovat unohtuneet ja kaikki paikat repsottaa ja ovat likaisia. Esims. keittiö kaapin päällykset on pesty ehkä kuukausi sitten ja ikkunoiden välissa on mustia pölyhiukkasia.

Vierailija
533/1330 |
08.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pyyhkeiden vaihto joka päivä on tuhlausta, ainakin kylpypyyhkeiden, käsipyyhkeiden vaihdon ymmärrän.

Kerran viikossa riittää käsipyyhkeiden vaihto. Tietenkin useammin, jos tarve vaatii, mutta kerran päivässä, hmmm....

Tämähän riippuu ihan siitä montako käyttäjää pyyhkeellä on ja millaista käyttöä, ollaanko koko ajan kotona, kuinka huolella kädet pestään jne.

Vierailija
534/1330 |
08.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juurikin näin! Normaalien ihmisten tavalliset siivousrutiinit ovat unohtuneet ja kaikki paikat repsottaa ja ovat likaisia. Esims. keittiö kaapin päällykset on pesty ehkä kuukausi sitten ja ikkunoiden välissa on mustia pölyhiukkasia.

Tämän täytyy olla vitsi? Ei kai kukaan normaali ihminen pese kaapin päällysiä kerran kuussa tai useammin? Ja ikkunoiden väliin voi tulla mustia pölyhiukkasia jo viikossa pesun jälkeen.

Vierailija
535/1330 |
08.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noo, mikäs alapeukuttajalla ei mene nyt oikein mieleen?

Mulla ainakin tulee ketjuissa joskus vahingossa alapeukku, kun sormi osuu selatessa väärään kohtaan.

Vahinkopeukun suunnan voi kääntää, näppää vain uudestaan toista nuolta.

Vierailija
536/1330 |
08.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nythän on tullut räväkkää kommenttia. 

Mä otan itte vähän kerran vuoteen, ukko ottaa muutaman kerran vuoteen. Kumpikaan ei polta tupakkaa eikä sätkää. P ornosta puheenollen, meidän suristimet on visusti piilossa pennuilta. Silti ollaan oltu tällasii sotkuporsaita. Mut ehkä tää muuttuis, toivottavasti!

Ukko vei vaatetta ja koriste-esinettä, jotain vanhoja aivan turhii astiakappaleita kirppikselle ja kaikkee ihan turhaa ja sekalaista. Mä siis meinasin käydä ostamassa jälkkärikipot kirppikseltä, nii ei kai noita noin vaan voi yleistää että ukko vie kirppikselle ja ap tuo kirppikseltä. Täs nyt yritetään kuitenki yhtenäistää tätä systeemii.

Mä tsekkaan noi Ikean astiat. Toi oli hyvä vinkki. :) ap

Vierailija
537/1330 |
08.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On olemassa myös kiireisiä työssäkäyviä, kiireisiä vauva- ja pikkulapsivaiheessa eläviä, kiireisiä harrastajia, boheemeja taiteilijoita, väsyneitä, sairaita ym ym. Ei kaikki ole siivoaja-tyyppejä koko ajan luuttu hihassa kulkemassa ja imurin kourassa kulkemassa.

Vierailija
538/1330 |
08.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ostin pakastepizzat (tälle päivälle), kalakeittotarvikkeet (kahdelle päivälle), jauhelihaa ja perunoita (kahdelle päivälle). Mitä muita nopeita ruokia ois mitä vois tehdä, niin ehtis tehdä tätä projektiaki. :) ap

Vierailija
539/1330 |
08.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi julmettu tätä työnmäärää joka puolella. Ikkunatki on likaiset. Peseekö kukaan sillain että ikkunapesusuihketta ikkunaan vaa ja talouspaperilla kuivaa? ap

Vierailija
540/1330 |
08.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaako uskoo että laihtuisin rutkasti ja saisin joskus päälleni noi Ikean kassissa olevat vaatteet? Oon yrittänyt laihduttaa ja vit-- sain hädin tuskin 2 kiloo pois ja nekin tuli takas nelinkertaisena. ap

Voin luvata sulle, että sinä päivänä, kun laihdut niin, että nykyiset vaatteet jää liian suuriksi, haluat mennä kauppaan ostamaan uutta ja sievää päällepantavaa, etkä alkaa kaivella vuosia vanhoja rytkyjä Ikea-kassista.

Kiitos! Tätä en ollut tajunnut itte. Mahtava neuvo ja uskon että pitää paikkansa, koska on noin monta yläpeukkuuki. :) ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi kaksi