Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vierailin viikonloppuna todella siistissä kodissa

Vierailija
30.06.2020 |

Kaikki tiptop paikallaan. Siitä kodista oikein huokui puhtaus ja järjestys ja on iso omakotitalo, perhe asuttaa sen. Oma kotimme on aina jollain tavalla sotkuinen, jokin paikka ainakin, vaikka miten puunaisi ja järjestelisi. Sotkukohtia siellä täällä.

Kertokaa vinkkejä miten te saatte pysymään kotinne AINA siistinä, joka paikan, koko kodin?!! Sellaisena kuin asuntoesittelykuvissa on.

Koti, jossa vierailin on aina sellainen asuntoesittelykuva -tyylinen, kun olen siellä vieraillut.

Kommentit (1330)

Vierailija
501/1330 |
07.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
502/1330 |
07.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihanan reipas ap ja ihanan positiivinen ketju! :)

Aloittajan tarmokkuus on niin motivoivaa, että innostuin itsekin siistimään paikkoja ja raivaamaan tavaroita.

Omana vinkkinäni suosittelen robotti-imuria. Kun imuri pyörii lattialla, voi itse samaan aikaan pyyhkiä pölyjä, järjestellä jne., ja valmista tulee puolet nopeammin. Se myös pakottaa huolehtimaan, ettei lattialla loju sinne kuulumatonta tavaraa.

Nyt kuulostaa jo niin hyvältä, että toi robotti-imuri on kyl pakko hankkia. Viimeistään sitten kunhan se joskus mahtuu tänne. Missä sä säilytyt sitä ja onks hyviä noi ihan halvimmatkin? ap

Säilytän sitä nojatuolin alla. Mahtuu tulemaan sieltä pois eikä erityisemmin näy telakassa ollessaan. Hintaa oli vajaa 400, ja olen ollut supertyytyväinen!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
503/1330 |
07.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kamaa nyt auto täynnä, kaikki ei mahtuneet kerralla. Muutamat naapurit tuli kysyyn ollaanks me muuttamassa!

Paljon avarampaa on jo nyt, vaik laatikoita ja kasseja onkin vielä edelleen sisällä nurkissa. Tästä tulee huippujuttu! Tuli niin hiki, että mä lämmitän uudelleen saunan. ap

Vierailija
504/1330 |
07.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko se tämä se universal stone mitä käytät?

https://www.ruohonjuuri.fi/koti-hyva-olo/ekopesuaineet-174/kodinhoito/y…

Vierailija
505/1330 |
07.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kehtaanko kysyä, millä te saatte kaakelin saumat kylppärissä ja vessassa puhtaaksi? Jos joku olisi sattunut päästään ne aika pahaksi, kaverin puolesta kysyn...

Tässä ketjussa kehtaa ja voi kysyy ihan mistä vaan. :)

Mun muuten pitäisi varmaa kans putsata kaakelin saumat. Pesettekö te seinienkin kaakelisaumat? ap

Vierailija
506/1330 |
07.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten te putsaatte seinät? Entä putsaako kukaan kattoo ja kaappien päälisiä? Millä tonne noihin paikkoihin oikein pääsee? ap

Vierailija
507/1330 |
07.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä rupeen kattelee vähäks aikaa vaatekasseja ja laatikoita, taidanki laittaa ronskimmin pois mitä meinasinkaan. ap

Vierailija
508/1330 |
07.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kehtaanko kysyä, millä te saatte kaakelin saumat kylppärissä ja vessassa puhtaaksi? Jos joku olisi sattunut päästään ne aika pahaksi, kaverin puolesta kysyn...

Sinin saumaharja on ihan huippu tuohon hommaan ja pesuaineena ihan joku perus rasvanpoistaja. 

Vierailija
509/1330 |
07.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jokainen tavara laitetaan paikoilleen heti, kun on sitä käyttänyt.

Hyvät ja toimivat säilytystilat.

Jokaiselle tavaralle oma paikka.

Esillä harkitusti tavaraa.

Kaapeissa säilytyksessä vain tarpeellinen. Turha pois kirppareille!

Keittiö siivotaan heti, kun siihen tulee käytettyjä astioita.

Imurointi kerran päivässä.

WC:n pesu useita kertoja viikossa. Pyyhkeet vaihdetaan kerran päivässä.

Pedin petaus heti aamusta.

Petivaatteet vaihdetaan kerran viikossa. Tunkkaiset petivaatteet lemuavat koko kotiin.

Siistit seinä- yms pinnat kodissa.

Muuten hyviä ohjeita mutta eikö imurointi riitä kerran viikkoon? En alkaisi kaivamaan imuria esille joka päivä :D sitä varten on rikkalapio jolla saa näkyvät muruset hetkessä pois roskiin. Kukin tyylillään toki.

Meillä on Dysonin varsi-imuri ja todellakin imuroidaan joka päivä! Päivittäisimurointi on just tuota "kihvelöintiä", viikoittain sitten imuroidaan tarkemmin sohvan alta, sängyn alta jne. Varsi-imuri on paras hankintani ikinä, en vihaa mitään niinkuin johdollisen imuriköntin raahaamista ympäriinsä, aina se tarttuu jokaisen kulman taakse ja johtokin loppuu kesken. Sitten se perkele pitää vielä saada kaappiin! :D

Vierailija
510/1330 |
07.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinin saumaharja on ihan huippu tuohon hommaan ja pesuaineena ihan joku perus rasvanpoistaja. 

Sinin saumaharja ostoslistalla! Kiitos vinkistä. :) Perus rasvanpoistaja eli mikä pesuaine? Millä pesuaineella on paras putsata noi kaakelit? ap kysyy

Vierailija
511/1330 |
07.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Liila Cillit Bang!

Vierailija
512/1330 |
07.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaako uskoo että laihtuisin rutkasti ja saisin joskus päälleni noi Ikean kassissa olevat vaatteet? Oon yrittänyt laihduttaa ja vit-- sain hädin tuskin 2 kiloo pois ja nekin tuli takas nelinkertaisena. ap

Voin luvata sulle, että sinä päivänä, kun laihdut niin, että nykyiset vaatteet jää liian suuriksi, haluat mennä kauppaan ostamaan uutta ja sievää päällepantavaa, etkä alkaa kaivella vuosia vanhoja rytkyjä Ikea-kassista.

Vierailija
513/1330 |
07.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten koti voi olla sotkuinen?! Jos käyn 8h päivässä töissä ja vaimolla on siis 8h aikaa siivota muun vapaa-aikansa ohella, niin ei voi olla epäsiistiä!

Vierailija
514/1330 |
08.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenta! :)

Eilisen oivallus: Menee kymmenentuhatta kertaa enemmän aikaa tähän kuin olin koskaan kuvitellut, pitää varata tosi paljo aikaa ja tehdä ihan hötkyilemättä, nii hyvä tulee. Vois kaiken vaa tietty heittää pois, mutta ehkä parempi ku käy ajatuksella läpi. Aamupalat, kuppi kahvia ja menoksi taas. Kaunis päivä tulossa, saa tehdä koko päivän, hiljaisuus vasta 22.

Hyppää mukaan, aloita vaik ihan tosi pienestä ja helposta jutusta, sellaisesta mikä sulle tuntuu helpolta aloittaa tai vaik sellaisesta jota oot pitkittänyt. :) ap

Vierailija
515/1330 |
08.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on ollut pääosin positiivinen ketju ja täältä on saanut uutta energiaa siivoukseen :)

Ketjun innoittamana värjäsin mustalla Nitor pesukonevärillä vihreän kylpypyyhkeen mustaksi ja pinkillä Nitor värillä vaaleanpunaisen kylpypyyhkeen pinkiksi.

Nyt meiltä löytyy vain valkoisia, mustia ja pinkkejä pyyhkeitä. Ekologisempaa värjätä kuin heittää vanhat pyyhkeet pois.

Samoin sain aikaiseksi myydä nettikirppiksellä ylimääräisiä astioita pois.

Kodin järjestely on jatkuva prosessi.

Vierailija
516/1330 |
08.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

TyyliLyyli_ kirjoitti:

Tämä on ollut pääosin positiivinen ketju ja täältä on saanut uutta energiaa siivoukseen :)

Ketjun innoittamana värjäsin mustalla Nitor pesukonevärillä vihreän kylpypyyhkeen mustaksi ja pinkillä Nitor värillä vaaleanpunaisen kylpypyyhkeen pinkiksi.

Nyt meiltä löytyy vain valkoisia, mustia ja pinkkejä pyyhkeitä. Ekologisempaa värjätä kuin heittää vanhat pyyhkeet pois.

Samoin sain aikaiseksi myydä nettikirppiksellä ylimääräisiä astioita pois.

Kodin järjestely on jatkuva prosessi.

Mahtavaa! Mä ajattelin jotain myydä kans, laitan sivumpaan noi myytävät. ap

Vierailija
517/1330 |
08.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pyyhkeiden vaihto joka päivä on tuhlausta, ainakin kylpypyyhkeiden, käsipyyhkeiden vaihdon ymmärrän.

Kerran viikossa riittää käsipyyhkeiden vaihto. Tietenkin useammin, jos tarve vaatii, mutta kerran päivässä, hmmm....

Vierailija
518/1330 |
08.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahvit juotu. Ukko lähtee viemään tavaraa nyt aamusta. Vihdoinki se on saatu liikkeelle sohvalta!

Mä tilaan meille uuden astiaston! Niin ärsyttävää kattoo tätä astioiden riemunkirjavuutta, osa lohkeillu reunoistaki. Noi isot kahvimukit jää, niitä on 2. Ne on isot Arabian mukit, lahjaksi saatu 0,5l muistaakseni Kokoa. Kaikki kaverit ja suvussa tietää että mä oon kova juomaan kahvii.

Jos aloittais näin: 4 uutta mukia. Teema? Vai oisko hyvä jatkaa tolla Koko mukilla (tai tolla jota jo on)? Jos sitä löytyis myös pienempänä, on julmetun iso tarjota kahvii tosta 0,5 vieraille.

Teema lautaset 4 matalaa ja 4 syvää.

Jotain kippoja mistä söis jälkkärii ja jätskii. Kastehelmi ois ihana. Tai kuhan nyt edes jotain, vaik joku Tokmannin tai Prisman halpa, kunhan on edes samanlaisii kaikki. Vai kattelenko kirppareilta? Jos lähtis aamusta kierteleen ja etsii, nyt ois viilee ja sais vähä vedettyy henkeeki tästä. Omat jälkkärikipot on mitä on, ne lähtee. Tuun takas uusien jätskikippojen ja jätskipaketin kaa! :)

Joululahjana jos sitte pyytäis tai ostais lisää noita lautasii ja mukeja.

ap

Vierailija
519/1330 |
08.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä ostin kaakelisaumoille Ruohonjuuresta tms. ekokaupasta jotan luomu- Universal Stonea. Siis sellaisessa purkissa valkosaven näköistä ainetta. Meillä harrastetaan hammasharjojen, tiskiharjojen ja kynsiharjojen julmaa saattohoitoa, eli aina kun nämä vaihdetaan, vanha lähtee siivouskaappiin. Jollain näistä sitten sujuttelen universalstonea kaakelisaumoja pitkin ja puhdasta tulee nopeasti. Loppuhuuhtelu suihkulla.

Kuulin tästä aineesta siivoojalta, joka on kokeillut niin sanotusti kaikkea. Vain tällä lähti kuulemma saunan lasiovet ja muut törkeät kylppärikohteet puhtaaksi ilman että joutuu itse läträämään myrkyillä ja hengittelemään kloriinia.

Tiedoksi muillekin niin Universal Storen voi ostaa myös ihan Cittarista tai Prismasta. Voi löytyä pienemmistäkin ruokakaupoista.

Vierailija
520/1330 |
08.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jokainen tavara laitetaan paikoilleen heti, kun on sitä käyttänyt.

Hyvät ja toimivat säilytystilat.

Jokaiselle tavaralle oma paikka.

Esillä harkitusti tavaraa.

Kaapeissa säilytyksessä vain tarpeellinen. Turha pois kirppareille!

Keittiö siivotaan heti, kun siihen tulee käytettyjä astioita.

Imurointi kerran päivässä.

WC:n pesu useita kertoja viikossa. Pyyhkeet vaihdetaan kerran päivässä.

Pedin petaus heti aamusta.

Petivaatteet vaihdetaan kerran viikossa. Tunkkaiset petivaatteet lemuavat koko kotiin.

Siistit seinä- yms pinnat kodissa.

Eihän sitä muuta sitten ehdikään tehdä.

Ei noihin paljonkaan mene aikaa loppujen lopuksi. Keskimäärin noin tunti- ehkä puolitoista tuntia päivässä riittää, kun säilytystilat ja seinä- yms pinnat on laitettu joskus kuntoon. Päivittäin ei toki tarvitse kirpparia huolehtia, mutta joitakin kertoja vuodessa.

Robotti-imurilla kerran päivään ajelu helpottaa kummasti, kerran viikossa itse imurointi.

1,5 tuntia päivässä siivoamiseen kuulostaa kyllä paljolta. Sehän on 10,5 tuntia viikossa eli enemmän kuin normaali työpäivä. Kun vielä arkena laskee nukkumiseen & työssäkäyntiin varatun ajan vuorokaudesta pois, niin siivous vie todella suuren osan jäljelle jäävästä vähästä vapaa-ajasta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä viisi