Vierailin viikonloppuna todella siistissä kodissa
Kaikki tiptop paikallaan. Siitä kodista oikein huokui puhtaus ja järjestys ja on iso omakotitalo, perhe asuttaa sen. Oma kotimme on aina jollain tavalla sotkuinen, jokin paikka ainakin, vaikka miten puunaisi ja järjestelisi. Sotkukohtia siellä täällä.
Kertokaa vinkkejä miten te saatte pysymään kotinne AINA siistinä, joka paikan, koko kodin?!! Sellaisena kuin asuntoesittelykuvissa on.
Koti, jossa vierailin on aina sellainen asuntoesittelykuva -tyylinen, kun olen siellä vieraillut.
Kommentit (1330)
Vierailija kirjoitti:
Ihanan reipas ap ja ihanan positiivinen ketju! :)
Aloittajan tarmokkuus on niin motivoivaa, että innostuin itsekin siistimään paikkoja ja raivaamaan tavaroita.Omana vinkkinäni suosittelen robotti-imuria. Kun imuri pyörii lattialla, voi itse samaan aikaan pyyhkiä pölyjä, järjestellä jne., ja valmista tulee puolet nopeammin. Se myös pakottaa huolehtimaan, ettei lattialla loju sinne kuulumatonta tavaraa.
Nyt kuulostaa jo niin hyvältä, että toi robotti-imuri on kyl pakko hankkia. Viimeistään sitten kunhan se joskus mahtuu tänne. Missä sä säilytyt sitä ja onks hyviä noi ihan halvimmatkin? ap
Vierailija kirjoitti:
Miksi en itse ole tajunnut tuota että kori miehen ja lapsen unohtuneille tavaroille!
Ja yksi tiskiharja vain altaan pesuun. Pesen muutenkin tiskiharjat aina välillä koneessa.
Toi oma harja altaan pesuun on aivan mahtava vinkki! :) Tollanen on ehdoton. Onneks noi ei maksa paljoo ja saa marketista ruoka-ostosten yhteydessä.
Mun pitää ostaa huoneen kokoinen kori ukon tavaroille ja pentujen tavaroille kans. ap
Tarmokkaasta ap:sta on jäljellä tällä hetkellä muisto vain. Olen mä aika ryytynyt nyt. Illaksi uimaan ja saunaan ja huomenna jatkuu tää reeni. Tää on kovempaa hommaa kuin töissä käynti. En v-piip- osta enää yhtä peltipurkkiakaan enää, vaik ois miten keräilykappale tai nykytaidetta. ap
Kannattaako uskoo että laihtuisin rutkasti ja saisin joskus päälleni noi Ikean kassissa olevat vaatteet? Oon yrittänyt laihduttaa ja vit-- sain hädin tuskin 2 kiloo pois ja nekin tuli takas nelinkertaisena. ap
En muista, onko tätä vinkkiä jo mainittu, mutta minä ostin nättejä säilytyskoreja paikkoihin, joihin aina kertyy tavaraa, vaikka niille olisi oma paikkansa. Esim. eteisen lipaston päälle korit, joihin voi nakata kotiavaimet, kännykän laturit, hanskat, postit, yms. ja sohvapöydälle rasia, jossa on tällä hetkellä mm. pompuloita, korvakorut, pari kynää, kynsiviila ja kynsilakka. Vuosia olen yrittänyt palauttaa tavarat heti paikoilleen, mutta vieläkään en ole oppinut, vaan esim. kynnet lakkaan usein televisiota katsellessa ja välineet sitten jäävät olohuoneeseen... Mutta nyt kun ne levällään olevat tavarat ovat piilossa, niin se laatikossa oleva sotku ei haittaa. Pari kertaa viikossa sitten tyhjentelen tavarat noista niiden oikeille paikoilleen ja esim. pari kynää ja pompulaa saa puolestani ollakin olohuoneen rasiassa käden ulottuvilla.
Noo, mikäs alapeukuttajalla ei mene nyt oikein mieleen?
Vierailija kirjoitti:
Noo, mikäs alapeukuttajalla ei mene nyt oikein mieleen?
Mulla ainakin tulee ketjuissa joskus vahingossa alapeukku, kun sormi osuu selatessa väärään kohtaan.
Nyt on sit mullakin tiskikaapin alaritilällä tiskirätti, ja keittiö kiiltää. Kiitos! Ei enää kilometreittäin talouspaperia.
En voinut käyttää sitä koukkukikkaa, kun olisi näkynyt ensimmäisenä ovesta. Nyt on siististi!
Mullakin oli pakko laittaa joku purkki sellaisiin paikkoihin, joihin jää aina tavaraa. Mulla on yöpöydällä valekirja, kannellinen laatikko johon voi laittaa kamat jotka muuten jää yöpöydälle.
Tuli otettuu pikasauna, pikauinti ja pikatorkut sohvalla ja iso kuppi kahvia. Nyt on taas virtaa! Mä jatkan myöhään yöhön. Sormet syyhyää taas tehdä tätä. ap
Tulkaa mukaan! :) Muistakaa huilia välillä. ap
Vierailija kirjoitti:
Miten te pidätte tiskirättiä? En ole kotoa oppinut kuin sen että rätti hanan päälle, ja siinähän se sitten tuoksahtaa...
Minulla on keittiön kaapissa pino puhtaita siivousliinoja, n. 10-12 kpl. Laitan pesuun aina yhden käytön jälkeen. En tykkää kun käytetty liina pyörii siinä näkösällä. Toimii ainakin kahden hengen taloudessa.
Sama muuallakin talossa: vessoissa, kylppärissä, kodinhoitohuoneessa. Joka vesipisteen vieressä on kaapissa iso pino siivousliinoja. Lisäksi tiskiharja ja suihkupullossa valmiiksi laimennettua yleispesuainetta sekä pullo "raakaa" pesuainetta. On helpompi motivoitua siistimään kun sen voi tehdä ohimennen, ilman että hakee tarvikkeita.
Olen niin innoissani taas tästä. :) Me kannetaan ukon kanssa kamaa auton täyteen ja se saa kuskata ne pois huomenna. Keritään parissa tunnissa jo paljon kantamaan, klo22 asti. ap
Oho, okei mun pitää parantaa mun peliä ja laittaa myös pino siivousliinoja alakaappeihin.
Kehtaanko kysyä, millä te saatte kaakelin saumat kylppärissä ja vessassa puhtaaksi? Jos joku olisi sattunut päästään ne aika pahaksi, kaverin puolesta kysyn...
Vierailija kirjoitti:
Kehtaanko kysyä, millä te saatte kaakelin saumat kylppärissä ja vessassa puhtaaksi? Jos joku olisi sattunut päästään ne aika pahaksi, kaverin puolesta kysyn...
kloriitti ja riskiharjalla harjaus
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
kloriitti ja riskiharjalla harjaus
siis tiskiharjalla
Mä ostin kaakelisaumoille Ruohonjuuresta tms. ekokaupasta jotan luomu- Universal Stonea. Siis sellaisessa purkissa valkosaven näköistä ainetta. Meillä harrastetaan hammasharjojen, tiskiharjojen ja kynsiharjojen julmaa saattohoitoa, eli aina kun nämä vaihdetaan, vanha lähtee siivouskaappiin. Jollain näistä sitten sujuttelen universalstonea kaakelisaumoja pitkin ja puhdasta tulee nopeasti. Loppuhuuhtelu suihkulla.
Kuulin tästä aineesta siivoojalta, joka on kokeillut niin sanotusti kaikkea. Vain tällä lähti kuulemma saunan lasiovet ja muut törkeät kylppärikohteet puhtaaksi ilman että joutuu itse läträämään myrkyillä ja hengittelemään kloriinia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihanan reipas ap ja ihanan positiivinen ketju! :)
Aloittajan tarmokkuus on niin motivoivaa, että innostuin itsekin siistimään paikkoja ja raivaamaan tavaroita.Omana vinkkinäni suosittelen robotti-imuria. Kun imuri pyörii lattialla, voi itse samaan aikaan pyyhkiä pölyjä, järjestellä jne., ja valmista tulee puolet nopeammin. Se myös pakottaa huolehtimaan, ettei lattialla loju sinne kuulumatonta tavaraa.
Nyt kuulostaa jo niin hyvältä, että toi robotti-imuri on kyl pakko hankkia. Viimeistään sitten kunhan se joskus mahtuu tänne. Missä sä säilytyt sitä ja onks hyviä noi ihan halvimmatkin? ap
En ole se joka yllä kirjoitti. Mutta kysymykseesi, missä robottia säilytetään: ei sitä “säilytetä” missään, meillä oma nurkka/koti=latauspiste hänellä keittiössä. Siitä lähtee ajastimella liikkeelle ja palaaitse takaisin, kun homma hoidettu. Ihan halvinpia en ostaisi, juuttuvat mattoihin yms.
Mulla on olohuoneessa villamatto, jota en ole pessyt vielä kertaakaan, ostin sen ennen kuin Anttila meni konkurssiin... Tuuletan ja harjaan sen ulkona aina lattianpesun yhteydessä ja talvisin teen muutaman kerran "lumipesun", mielestäni on pysynyt ihan puhtaana ja raikkaana näin. Ainakaan se ei mielestäni haise tai näytä yhtään likaisemmalta kuin esim. keittiön puuvillamatto, jonka pesen n. kerran vuodessa.