Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vierailin viikonloppuna todella siistissä kodissa

Vierailija
30.06.2020 |

Kaikki tiptop paikallaan. Siitä kodista oikein huokui puhtaus ja järjestys ja on iso omakotitalo, perhe asuttaa sen. Oma kotimme on aina jollain tavalla sotkuinen, jokin paikka ainakin, vaikka miten puunaisi ja järjestelisi. Sotkukohtia siellä täällä.

Kertokaa vinkkejä miten te saatte pysymään kotinne AINA siistinä, joka paikan, koko kodin?!! Sellaisena kuin asuntoesittelykuvissa on.

Koti, jossa vierailin on aina sellainen asuntoesittelykuva -tyylinen, kun olen siellä vieraillut.

Kommentit (1330)

Vierailija
341/1330 |
05.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun sisko on todella aikaan saava ja ahkera.

Heillä on aina siistiä.

Lainasi minulta konmari kirjan ja kävi ison kodin läpi kevään aikana.

Nyt koti on entistä siistimpi.

Tavaran määrästä se lähtee.

Vierailija
342/1330 |
05.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sottaiset ihmiset ovat oksettavia!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
343/1330 |
05.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siivotkaakotinne kirjoitti:

Tosi positiivinen ketju...

:D

Vierailija
344/1330 |
05.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä tässä kovasti yritetäänkin nyt harjoitella. :) ap

Vierailija
345/1330 |
05.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään ei ole oikein tullut tehtyä paljookaan, vaikka aamu näytti tehokkaalta. Mä olen etsinyt netistä niitä sisustuskuvia koko iltapäivän ja lueskellut sisustusartikkeleita ja sisustusblogeja, instaa, kahlannut pinterestiä ym ym. Kai sekin on ihan tarpeellista. Uuvuttavaa toi raivaus. ap

Vierailija
346/1330 |
05.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä illaksi saisin taas itsekuria ja boostia. ap

Vierailija
347/1330 |
05.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten Jaska Jokusen Rapa-Ripa?

Vierailija
348/1330 |
05.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hetkellinen väsymys iski jossain vaiheessa alussa tätä projektia, mutta se kai kuuluu asiaan. Onko kellä kokemuksia? Hillitsen vähän tahtia ja en tee niin vauhdikkaasti, koko loma on aikaa siivota. 4viikkoa!! Tsempatkaa, jos meinaan luovuttaa! ap

Hienoa, ap, olet jatkanut ahkerointiasi! Juuri tuossa luin ensin tuota uusinta sivua ja mietin, että eikö ap lepää ollenkaan?

Varmaan hyvät tulokset ruokkivat innostusta. Aikuisena ihmisenä itse tiedät ja tunnistat varmaan, olisiko välillä hyvä huilata vaikka puoli päivää tai päivä. Itse helposti teen liikaa, siksi tässä kommentoin mutta jokainen tietysti olemme omanlaisiamme.

Mielelläni lukisin tätä ketjua edelleen, että dynamomme ap pysyisi hyvissä voimissa :) ! Kiitos positiivisesta ja innostavasta ketjusta!

Vierailija
349/1330 |
05.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä oikein tietää haiseeko pahalle vai tuoksuuko hyvälle, kun itse siihen hajuunsahan on tottunut, siis?

Vierailija
350/1330 |
05.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tänään ei ole oikein tullut tehtyä paljookaan, vaikka aamu näytti tehokkaalta. Mä olen etsinyt netistä niitä sisustuskuvia koko iltapäivän ja lueskellut sisustusartikkeleita ja sisustusblogeja, instaa, kahlannut pinterestiä ym ym. Kai sekin on ihan tarpeellista. Uuvuttavaa toi raivaus. ap

Oma värimaailma on tärkeä. Se vaikuttaa mielialaan tosi paljon.

Yksi ihana sisustujuttu on Mujin diffuuseri, johon voi laittaa luomu tuoksuöljyjä ja koko koti tuoksuu kyllä ihanalle. Suosittelen lämpimästi. (Voit tehdä myös omia sekoituksia esim. laventeli-sitruuna, rosmariini-laventeli jne.)

Tuoksut kohottavat mielialaa, kuten värit!

Vierailija
351/1330 |
05.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkään katsoa rikosjuttuja ja just Youtubesta löysin mielenkiintoisen videon erään murhaajan kuulustelusta. Etsivä siinä tivasi syytetyltä mieheltä että onko tämä tosiaan jopa viikon siivoamatta kotiaan, eikä pese pyykkiäkään, eikä tiskaa? Siis jopa viikon??

Vilkaisinpa sitten tätä yksiötäni ja siivosin sinä päivänä lattiasta kattoon 😅😅😅. Ihan vain että jos tällä elämäntyylillä profiloituu jo murhaajaksi... Oon joskus oikeastikin miettinyt että jos katoaisin tms, poliisit tulisivat asuntooni ja kauhistuisivat - täällähän on ollut joku valtava taistelu, tavaroita hujan hajan... Eiku ööh tämä olikin vain hänen asuntonsa normaalitilassa. Eikä mulla ole edes paljoa tavaraa...

Tänään siivosin. Hyvä fiilis. Huomenna pyhäpäivä niin otan tavoitteeksi karsia vaatteet 😊.

Vierailija
352/1330 |
05.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hetkellinen väsymys iski jossain vaiheessa alussa tätä projektia, mutta se kai kuuluu asiaan. Onko kellä kokemuksia? Hillitsen vähän tahtia ja en tee niin vauhdikkaasti, koko loma on aikaa siivota. 4viikkoa!! Tsempatkaa, jos meinaan luovuttaa! ap

Hienoa, ap, olet jatkanut ahkerointiasi! Juuri tuossa luin ensin tuota uusinta sivua ja mietin, että eikö ap lepää ollenkaan?

Varmaan hyvät tulokset ruokkivat innostusta. Aikuisena ihmisenä itse tiedät ja tunnistat varmaan, olisiko välillä hyvä huilata vaikka puoli päivää tai päivä. Itse helposti teen liikaa, siksi tässä kommentoin mutta jokainen tietysti olemme omanlaisiamme.

Mielelläni lukisin tätä ketjua edelleen, että dynamomme ap pysyisi hyvissä voimissa :) ! Kiitos positiivisesta ja innostavasta ketjusta!

Tuossa äsken juuri kirjoittelinkin, että tänään on uuvuttanut tämä raivaus. On tää kyllä ihan yksi ----piip---- työmaa,  mutta itsehän mä tämän kaiken olen loihtinut, ukko vähän apuna.

Nyt mä lepään hetken aikaa, että illaksi taas virkoan. Plus iso mukillinen kahvia. ap

Vierailija
353/1330 |
05.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertokaa vinkkejä... Ota rätti ja imuri käteen, siivoa. Älä elä kuin läävässä. Mitä ihmeen vinkkejä tähän tarvitaan? Ei ihme että teillä on sotkuista jos tällainen perusasia on näin vaikea!

Vierailija
354/1330 |
05.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oma värimaailma on tärkeä. Se vaikuttaa mielialaan tosi paljon.

Yksi ihana sisustujuttu on Mujin diffuuseri, johon voi laittaa luomu tuoksuöljyjä ja koko koti tuoksuu kyllä ihanalle. Suosittelen lämpimästi. (Voit tehdä myös omia sekoituksia esim. laventeli-sitruuna, rosmariini-laventeli jne.)

Tuoksut kohottavat mielialaa, kuten värit!

Kiitos vinkistä. :) Kuulostaa houkuttelevalta, tohon pitää ehdottomasti tutustua.

En ihan vielä lähde ostamaan :D ap

Vierailija
355/1330 |
05.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vinkkiä tutuille kirjoitti:

Kertokaa vinkkejä... Ota rätti ja imuri käteen, siivoa. Älä elä kuin läävässä. Mitä ihmeen vinkkejä tähän tarvitaan? Ei ihme että teillä on sotkuista jos tällainen perusasia on näin vaikea!

Mulle on ollut vaikeaa. ap

Vierailija
356/1330 |
05.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä oikein tietää haiseeko pahalle vai tuoksuuko hyvälle, kun itse siihen hajuunsahan on tottunut, siis?

Vaikka kun tulee sisälle raikkaasta ulkoilmasta.

Vierailija
357/1330 |
05.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vinkkiä tutuille kirjoitti:

Mulle on ollut vaikeaa. ap

Ja entä kun ukolle vielä vaikeampaa kuin ittelle. ap

Vierailija
358/1330 |
05.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hana-aine: Vileda Magic. ap

Ap ja muut kiinnostuneet, muistin tuotteen nimen väärin, se on Vileda Magical. https://www.siivouskauppa.fi/tuote/vileda-vileda-magical-puhdistusjarje…

Mistä tuota ainetta saa? ei saa linkin takaa.

Vierailija
359/1330 |
05.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsuuden kotini oli sellainen. Jos tein kotitöitä niin äiti tuli perästä ja teki "paremmin". Itse sain pakko-oireita ja huoneestani sanottiin, että on kuin kuolleen lapsen muistohuone. Kärsin edelleen pakko-oireista. Pointti oli, että vanhemmat, ette välttämättä tiedosta millä hinnalla siivoatte hulluina. Itselleni se maksoi mielenterveyden.

Ikävää, että olet menettänyt mielenterveytesi. Koetko, että suurin syy oli se että teillä siivottiin liikaa ja sinun panoksesi ja osaamisesi siisteydessä kyseenalaistettiin ? En oikein ymmärtänyt tuota ” kuolleen lapsen muistohuone” asiaa tässä yhteydessä. Jos perheen lapsi on kuollut niin vanhemmat jättävät huoneen sellaiseksi kuin se lapsen kuollessa oli. Miten tämä liittyy pakonomaiseen siivoamiseen ?

Vierailija
360/1330 |
05.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myöskään pesuaineita ei tarvitse hamstrata. Hanat eivät todellakaan tarvitse omaa pesuainetta, aivan naurettava idea!!!

Normaaliin kotiin riittää ihan hyvin

- käsitiskiaine, toimii myös yleispesuaineena laimennettuna. Tällä voi pyyhkiä aivan kaiken, myös ne hanat. Sekoituksen voi tehdä valmiiksi suihkepulloon/pulloihin

- etikka jos tarvitsee poistaa kalkkitahroja

- kloriitti vessanpöntön pesuun

- pyykinpesuaine

- konetiskiaine jos on astianpesukone

- käsisaippua

Siinä kaikki. Erikoisaineet ovat vain markkinointikikka, eikä niitä oikeasti tarvitse mihinkään.