Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vierailin viikonloppuna todella siistissä kodissa

Vierailija
30.06.2020 |

Kaikki tiptop paikallaan. Siitä kodista oikein huokui puhtaus ja järjestys ja on iso omakotitalo, perhe asuttaa sen. Oma kotimme on aina jollain tavalla sotkuinen, jokin paikka ainakin, vaikka miten puunaisi ja järjestelisi. Sotkukohtia siellä täällä.

Kertokaa vinkkejä miten te saatte pysymään kotinne AINA siistinä, joka paikan, koko kodin?!! Sellaisena kuin asuntoesittelykuvissa on.

Koti, jossa vierailin on aina sellainen asuntoesittelykuva -tyylinen, kun olen siellä vieraillut.

Kommentit (1330)

Vierailija
321/1330 |
05.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun yksin, joten säilytystilaa puolipitoisille vaatteille on ollut helppo järjestää. Eteisessä liukuoven takana tangolla on perinteisten takkien lisäksi kaikki puolipitoiset, kodin ulkopuolella (töissä, ulkoillessa jne.) käytetyt puolipitoiset vaatteet henkareilla. Kotivaatteet ovat parissa naulassa makuuhuoneen yhteydessä olevassa vaatehuoneessa.

Vaatehuone on aika tilaihme muutenkin, kahta päällekkäin olevaa tankoa käytän niin, että alemmassa on sesongin vaatteet. Vaihdan keväällä ja syksyllä, samalla katson, onko jonkun vaatteen henkari ”väärinpäin”, eli olenko käyttänyt koko sesonkina. Jos vaate on esim. ainoa hautajaisiin sopiva, se jää, mutta jos on jo samankaltaiseen käyttöön vaatteita ja siinä on joku vika, laitan kiertoon.

Vierailija
322/1330 |
05.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on puolipitoisten vaatteiden kaappi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
323/1330 |
05.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tein saman urakan huone huoneelta muutama vuosi sitten. Kaikki tavarat mitä en tuntunut tarvitsevan, vein ikea-kasseissa autotalliin jäähylle. Ne olivat siellä talven yli, muutaman tavaran hain takaisin jossain vaiheessa. Sitten kun ne olivat siellä olleet, huomasin ettei niitä tosiaan tarvittu ja vein kirpparille euron tai pari kappale, sain rahaa pari sataa.

Yksi palkitsevimpia oli raivata keittiön kaapit. Mikä on että niitä astioita ja muovikippoja on niin paljon, ja oikeasti käyttää muutamaa samaa. Kaikki on niin paljon helpompi pitää järjestyksessä kun kaappiin ei tarvitse tunkea ja järjestellä.

Tsemppiä vaan ap! Muakin silloin jännitti, kuinka pian ollaan taas samassa. Ei olla, koska nykyään en enää hamstraa vanhoja, rikkinäisiä, en ota vastaan jotain vain koska se on ilmainen, en osta jotain joka ei ole just hyvä vain koska se on alennuksessa parilla eurolla.

Oli varmasti jäänyt hamstraus päälle niistä rahattomista ajoista, kun kaikki ilmaiset oli löytö. Nyt kun ei enää ouutu mitään, ne vanhat voi laittaa kiertoon.

Vierailija
324/1330 |
05.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten olette ratkaisseet puolipitoisten vaatteiden säilytyksen?

Yksi hylly komerossa, ovinaulakko, eteisen naulakko? Mitä muita vaihtoehtoja?

Mulla on makuuhuoneessa vaatepuu, tämän tapainen:

https://www.nordicvintageshop.fi/product/1602/60-luvun-vaatepuu

Se on kätevä. Kevyt siirtää. Töistä tullessa vaihdan kotivaatteisiin ja siistit työvaatteet laitan vaatepuulle ikkunan eteen tuulettumaan. Ja toisin päin, kun lähden ulos, vaatepuulle kotivaatteet.

Mulla oli aikoinaan makuuhuoneessa tuoli. Se oli ihan kivan näköinen käsinojallinen korkeaselkäinen tuoli. Luojan kiitos, tuoli tuli elinkaarensa päähän ja pystyin hyvällä omatunnolla heittämään sen roskiin. Eikä nojatuolia koskaan enää tule makkariin! Miksi? Noh, ensin sille heittää yhden vaatteen, just sellaisen puolipitoisen. Siitä se alkaa.... se yksi paita vetää magneetin lailla puoleensa muita vaatteita kaverikseen ja kohta on tuolilla vaateläjä.

Lisäksi tuolille oli aivan liian helppo lastata kuivuneet kaappiin viikkausta odottavat puhtaat pyykit. Siihenhän ne jäi. Mulla oli aivan pettämätön logistiikkaketju sillä tuolilla. Selkänojalla puhtaat, käsinojilla puolipitoiset ja istuimella likapyykki :D Varsinainen röynäläjä. Enkä ikinä sillä tuolilla istunut, eikä sen kauneutta edes nähnyt kaiken alta. Ei koskaan enää. Vannon!

Mä oon ettiny kirpparilta sievää puista tuolia makkariin yöpöydäksi, ei ilmeisesti kannata 😄

Vierailija
325/1330 |
05.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten te olette löytäneet oman sisustustyylinne?

On niin montaa erilaista tyyliä olemassa ja jokainen on niin upea, kun vaan pysyy linjassaan. Meillä on ollut tämä vähän jokatyyliä kutakin sorttia, aina jonkun verran jotakin tyyliä ja vanhoista nuhjuista kasattua. Ei enää ainakaan sitä kierrätyskeskustyyliä meille. Toi vierailukodin sisustus on kyllä upea, mutta onks tyhmää kopioida kaikki tai lähes kaikki just sieltä? ap

Vierailija
326/1330 |
05.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää ketju tuli niin hyvään saumaan, kiitos AP! Mulla alkaa loma parin viikon päästä ja olen jo etukäteen stressanut vaatehuoneen ja varaston siivousurakkaa. Ketjua lukiessani alkaa kuitenkin jo näppejä syyhyämään tosi toimiin pääseminen eli mahtavaa motivaatiota olen saanut tästä.

Pidetään ketju positiivisena ja jaetaan omat parhaimmat niksimme. Mä asun yksin ja olen siisti perusluonteeltani, joten sotkua ei ole koskaan, mutta tavaran määrä, voi jessus. Etenkin vaatteita, kodintekstiilejä ja sisustustavaroita, maljakoita jne. pursuu kaikki kaapit. En tiedä, mistä ruveta karsimaan, kun tykkään lähes tulkoon kaikista vaatteistani, ajattelen siis itse usein, että onpas mulla kiva vaatekaappi ja tosi paljon kivoja vaatteita, miten niistä voi luopua? Samoin noi sisustusjutut. Näkyvillä ei ole paljon mitään (kissat rajoittaa esillä olevien tavaroiden määrää), mutta haluan vaihdella usein esim. maljakoita, eri värisiä tuikkukippoja jne.

Omassa arjessani vähennän sotkuja mm. niin, että laitan kattilat ja paistinpannut aina heti likoamaan ruuanlaiton jälkeen ja kun olen syönyt, tiskaan ne pois, pyyhin lieden, pöydät jne. eli en päästä kertymään mitään kasoja. Astianpesukonetta käytän monesti illalla, annan astioiden kuivua koneessa luukku auki yön yli ja nostelen aamulla kaappeihin ennen töihin lähtöä. Sama vaatepyykin kanssa. Teen monesti aamulla kotihommia noin vartin, jolloin on paljon kivempi tulla töistä kotiin, kun vastassa on siisti asunto, eikä tarvi heti ruveta tekemään mitään.

Vessassa ja kylppärissä mulla on normipyyhkeiden lisäksi ns. allaspyyhe eli sellainen pikkupyyhe, jolla kuivaan käsienpesualtaan reunat ja hanan heti altaan käytön jälkeen, jolloin ne on aina siistin näköiset. Suihkukaapin seinämät vedän ikkunalastalla aina suihkun päätteeksi, niin ei tulla pisarasaostumia ja koko kylppäri kuivuu nopeammin. Kylppärin "eteisessä" mulla on nätti rikkalapio&-harja, jolla lakaisen kissanhiekat ja muut aina ohimennessäni, aikaa kuluu noin 10 sekuntia, eikä hiekat pääse leviämään ympäri asuntoa. Tehokas rikka/varsi-imuri on erittäin hyvä apu arkisiivouksessa eli vedän sillä keittiön maton ja lattian, eteisen ja sohvan edustan päivittäin tyhjäksi muruista jne., jolloin riittää tavallisella imurointi kerran viikossa jopa tällaisessa lemmikkihuushollissa.

Ylipäätään on paljon helpompaa, kun tekee joka päivä vähän jotain. Vessojen ja kylppärin pesuun ei mene montaa minuuttia, eikä sitä ole pakko tehdä samana päivänä, kun imuroi. Petivaatteet voi vaihtaa ja pölyt pyyhkiä vaikka tiistaina, ei ole niitäkään pakko tehdä viikkosiivouksen yhteydessä. Kun joka päivä tekee vaikka vartinkin jotain ns. ylimääräistä siivousta, ei tarvi tehdä suursiivouksia tai käyttää kerran viikossa lauantaista puolta päivää siivoamiseen. 

Vierailija
327/1330 |
05.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten löysin tyylini, no silloin kun vielä mulla oli pino vanhoja sisustuslehtiä, selasin niitä ja keräsin kivoja kuvia unelmakodistani. Nykyään mulla on Pinterest-tauluja, jonne kerään aika matalalla kynnyksellä kaikkea ihanaa mikä jostain syystä sykähdyttää.

Aikansa kun sitä tekee, huomaa että aina eniten palaa johonkin tiettyyn. Jostain syystä itselleni sykähdyttävimmät on hiukan boheemit maalaisromanttiset, missä on lämmin ja kotoisa tuntu. No, sen yhdistäminen siivoamiseen onkin vaatinut vähän kehittelyä :) mutta kompromissi mulla on, että tavaraa ei ole paljon mutta se on huolella ajan kanssa etsittyä ja valittua. Värimaailma on aika rajattu ja harkittu. Sillä lailla se vaatii itseltä itsekuria, että jotkut löydöt voi olla ihania, ne vain ei nyt sovi mun sisustukseen.

Koriste-esineet on nykyään aika vähissä. Niitä ei niin tarvita kun vähät huonekalut on itsessään kauniita.

Tykkäsin kuviollisista verhoista, mutta rauhallisin tunnelma tulee ihan yksivärisistä.

Tykkään myös itämaisista matoista, mutta löydöt on usein niin kirjavia että mieluummin melko hillitty moderni. On mulla yksi ihana metsänvihreä, en enää uskaltaisi ostaa kuin tutulta.

Jos huoneessa on yksiväriset seinät, tekstiilissä kestää kuviota, ja jos on kuviollinen tapetti, yksiväriset tekstiilit rauhoittaa kokonaisuutta.

Vierailija
328/1330 |
05.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ap, jos tuo talo on tehnyt suhun noin suuren vaikutuksen, niin ilman muuta sun kannattaa kopioida sen tyyliä niin paljon kuin pystyt. Sunhan on hyvä uutta hankkiessa ja tuunatessa tehdä testi, että sopisiko tämä siihen taloon tai tyyliin. Sullahan on ihan erinomainen malli mistä tykkäät.

Tuohan on se miksi asuntomessuilla käydään ja luetaan sisustuslehtiä: saamassa ideoita ja ottamassa mallia.

Vierailija
329/1330 |
05.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo allaspyyhe oli hyvä uusi idea, ja lasta suihkukaapin lähellä.

Vierailija
330/1330 |
05.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tuosta sataprosenttisesta siisteydestä tiedä, mutta arvostan suuresti puhtaita huusholleja.

Vierailija
331/1330 |
05.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollut tapana jättää tavaraa pöytätasoille. Jos kirja on kesken, voihan se odottaa siinä yöpöydällä? No, kohta siinä on kolme kirjaa, neljä lehteä, juomalasi ja jotkut hiuspinnit. Paljon parempi on että yöpöydässä on laatikko, johon lasken kirjan ja pinnit nukkumaan mennessä. Parempi että sotku on laatikossa.

Vessassa käytän aina samassa kohtaa samaa ripsaria, pumpulia, luomiväriä ym. Voinhan nyt yhden ripsarin jättää pöydälle aamulla kiireessä? Ja yhdet nätit korut illalla, sehän on verin vain koristeellista? No kohta siinä on kihartimia, tuppoja ja korut sotkussa.

Raivasin tason alta laatikostot kaikesta roinasta ja nyt ne mun arkimeikit on väljästi siinä ylimmässä laatikossa, ja hiusharja seuraavassa. Riipukset ripustan vierellä seinällä oleviin koukkuihin, etteivät mene solmuun.

Oivallus oli raivata käsillä olevista laatikoista ja kaapeista kaikki niihin kertynyt töhnä pois, että oikeasti koko ajan käyttämäni tavarat sai aina heti laskea hyllylle siihen juuri silmän korkeudella olevaan kaappiin. Eikä niin että se oli täynnä vanhentuneita lääkkeitä ja kynsilakka jäi pöydälle.

Vierailija
332/1330 |
05.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leikkele vanhoista lehdistä ihania sisustuskuvia vähän ”aarrekarttatyyliin”, jos ei ole pinterestiä.

Näet heti oman värimaailmasi ja tyylisi..

Siivoa joka päivä. Olet oman upean ”hotellihuoneesi ammattosiistijä”.

Lopuksi tee sama vaatteillesi ja kengillesi. Kerää minimalistinen, laadukas ja upea vaatevarasto.

Laatupussilakanat kannattaa hankkia, esim. Finlaysson Jesus, koska sitten sun ei tarvitse enää koskaan ostaa uutta pussilakanaa!!! Ei koskaan. Pellavapussilakanat vaan PARANEVAT käytössä ja 50 vuoden takuu.

Ihana ketju! Mukavaa siivouspäivää kaikille.

Vierailija
333/1330 |
05.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Köyhällä ei ole varaa ostaa halpaa!

Ostakaa laatua, se kestää.

Vierailija
334/1330 |
05.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten te olette löytäneet oman sisustustyylinne?

On niin montaa erilaista tyyliä olemassa ja jokainen on niin upea, kun vaan pysyy linjassaan. Meillä on ollut tämä vähän jokatyyliä kutakin sorttia, aina jonkun verran jotakin tyyliä ja vanhoista nuhjuista kasattua. Ei enää ainakaan sitä kierrätyskeskustyyliä meille. Toi vierailukodin sisustus on kyllä upea, mutta onks tyhmää kopioida kaikki tai lähes kaikki just sieltä? ap

Tee sellainen koti, jossa koko perhe viihtyy. Kuvailemasi koti on varmasti kaunis ja perheelleen sopiva, kuulosti hiukan sellaiselta myös mikä on tällä hetkellä muodissa. Muista, että sun koti on sun ja sun perheen koti, joten tee sitä omannäköisesi. Sisustussilmä kyllä kehittyy - ja myös maku muuttuu ajan saatossa samoin perheen tarpeet sisustuksen suhteen. Ikinä se ei ole lopullisesti valmis, ainakaan mulla :)

Vierailija
335/1330 |
05.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan mahtavia kommentteja ja vinkkejä taas. Kiitos paljon kaikista! :)

Mä olen sellainen, joka innostun lähes jokaisesta tyylisuunnasta, siksikin meillä on ollutkin sellainen sillisalaattisisustus. Retrot, värikkäät, kuviolliset, hillityt, maalaisromanttiset, modernit ja blingblingit sekaisin ja ne kaikki vanhat ja nuhjut keskenään. Eniten vaikutuksen siellä vierailukodissa teki kauttaaltaan selkeä linjainen sisustustyyli, puhtaus ja järjestys.

Mä pläräilen sisustuskuvia läpi ja katselen millainen voisi olla meille se kivin ja sopivin tyyli. Jotain varmasti kopioin tuolta vierailukodin sisustuksestakin. ap

Vierailija
336/1330 |
05.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten löysin tyylini, no silloin kun vielä mulla oli pino vanhoja sisustuslehtiä, selasin niitä ja keräsin kivoja kuvia unelmakodistani. Nykyään mulla on Pinterest-tauluja, jonne kerään aika matalalla kynnyksellä kaikkea ihanaa mikä jostain syystä sykähdyttää.

Aikansa kun sitä tekee, huomaa että aina eniten palaa johonkin tiettyyn. Jostain syystä itselleni sykähdyttävimmät on hiukan boheemit maalaisromanttiset, missä on lämmin ja kotoisa tuntu. No, sen yhdistäminen siivoamiseen onkin vaatinut vähän kehittelyä :) mutta kompromissi mulla on, että tavaraa ei ole paljon mutta se on huolella ajan kanssa etsittyä ja valittua. Värimaailma on aika rajattu ja harkittu. Sillä lailla se vaatii itseltä itsekuria, että jotkut löydöt voi olla ihania, ne vain ei nyt sovi mun sisustukseen.

Koriste-esineet on nykyään aika vähissä. Niitä ei niin tarvita kun vähät huonekalut on itsessään kauniita.

Tykkäsin kuviollisista verhoista, mutta rauhallisin tunnelma tulee ihan yksivärisistä.

Tykkään myös itämaisista matoista, mutta löydöt on usein niin kirjavia että mieluummin melko hillitty moderni. On mulla yksi ihana metsänvihreä, en enää uskaltaisi ostaa kuin tutulta.

Jos huoneessa on yksiväriset seinät, tekstiilissä kestää kuviota, ja jos on kuviollinen tapetti, yksiväriset tekstiilit rauhoittaa kokonaisuutta.

Tämä vinkki kolahtaa erityisen paljon: "Värimaailma on aika rajattu ja harkittu. Sillä lailla se vaatii itseltä itsekuria, että jotkut löydöt voi olla ihania, ne vain ei nyt sovi mun sisustukseen."

Tämä on oikea kultakimpalevinkki mulle tällä hetkellä. :) Mä en saa enää retkahtaa kaikenmaailman tyyleihin ja ihaniin edullisiin ale- ja kirppislöytöihin, on löydettävä nyt yksi ja vakaa tyylisuunta. ap

Vierailija
337/1330 |
05.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tää ketju tuli niin hyvään saumaan, kiitos AP! Mulla alkaa loma parin viikon päästä ja olen jo etukäteen stressanut vaatehuoneen ja varaston siivousurakkaa. Ketjua lukiessani alkaa kuitenkin jo näppejä syyhyämään tosi toimiin pääseminen eli mahtavaa motivaatiota olen saanut tästä.

Pidetään ketju positiivisena ja jaetaan omat parhaimmat niksimme. Mä asun yksin ja olen siisti perusluonteeltani, joten sotkua ei ole koskaan, mutta tavaran määrä, voi jessus. Etenkin vaatteita, kodintekstiilejä ja sisustustavaroita, maljakoita jne. pursuu kaikki kaapit. En tiedä, mistä ruveta karsimaan, kun tykkään lähes tulkoon kaikista vaatteistani, ajattelen siis itse usein, että onpas mulla kiva vaatekaappi ja tosi paljon kivoja vaatteita, miten niistä voi luopua? Samoin noi sisustusjutut. Näkyvillä ei ole paljon mitään (kissat rajoittaa esillä olevien tavaroiden määrää), mutta haluan vaihdella usein esim. maljakoita, eri värisiä tuikkukippoja jne.

Omassa arjessani vähennän sotkuja mm. niin, että laitan kattilat ja paistinpannut aina heti likoamaan ruuanlaiton jälkeen ja kun olen syönyt, tiskaan ne pois, pyyhin lieden, pöydät jne. eli en päästä kertymään mitään kasoja. Astianpesukonetta käytän monesti illalla, annan astioiden kuivua koneessa luukku auki yön yli ja nostelen aamulla kaappeihin ennen töihin lähtöä. Sama vaatepyykin kanssa. Teen monesti aamulla kotihommia noin vartin, jolloin on paljon kivempi tulla töistä kotiin, kun vastassa on siisti asunto, eikä tarvi heti ruveta tekemään mitään.

Vessassa ja kylppärissä mulla on normipyyhkeiden lisäksi ns. allaspyyhe eli sellainen pikkupyyhe, jolla kuivaan käsienpesualtaan reunat ja hanan heti altaan käytön jälkeen, jolloin ne on aina siistin näköiset. Suihkukaapin seinämät vedän ikkunalastalla aina suihkun päätteeksi, niin ei tulla pisarasaostumia ja koko kylppäri kuivuu nopeammin. Kylppärin "eteisessä" mulla on nätti rikkalapio&-harja, jolla lakaisen kissanhiekat ja muut aina ohimennessäni, aikaa kuluu noin 10 sekuntia, eikä hiekat pääse leviämään ympäri asuntoa. Tehokas rikka/varsi-imuri on erittäin hyvä apu arkisiivouksessa eli vedän sillä keittiön maton ja lattian, eteisen ja sohvan edustan päivittäin tyhjäksi muruista jne., jolloin riittää tavallisella imurointi kerran viikossa jopa tällaisessa lemmikkihuushollissa.

Ylipäätään on paljon helpompaa, kun tekee joka päivä vähän jotain. Vessojen ja kylppärin pesuun ei mene montaa minuuttia, eikä sitä ole pakko tehdä samana päivänä, kun imuroi. Petivaatteet voi vaihtaa ja pölyt pyyhkiä vaikka tiistaina, ei ole niitäkään pakko tehdä viikkosiivouksen yhteydessä. Kun joka päivä tekee vaikka vartinkin jotain ns. ylimääräistä siivousta, ei tarvi tehdä suursiivouksia tai käyttää kerran viikossa lauantaista puolta päivää siivoamiseen. 

Osuin ketjuun sattumalta, ja mulle tuli tästä viestistä tosi lämmin olo sydämeen. Ajatus, että tämä koti on viihtyisä ja olisi kiva kyläillä tämän ihmisen luona. Vaikka kirjoitat ns. järkevistä (loogisista, älyllisistä) taloudenpidollisista toimenpiteistä, välittyy myös tunne - ihana kotoisa tunne! Hyviksi muotoutuneet kodikkaat rutiinit. Kivat, omilta tuntuvat vaatteet ja irtain.

Isoäitien ikäluokassa olen nähnyt tällaisia tasapainoisia naisia, joilla on periaatteessa paljon kamaa mutta myös iloa siitä kaikesta. Ja tosi vaivattomiksi hioutuneet arjen pikku rutiinit.

Omassa ikäluokassani on sitten minun kaltaisia naisia, joilla on kaapit täynnä epäsopivia vaatteita ja lahjaksi  saatua /alennuksista hoardattua krääsää... Siivous hoidetaan tuskaisina suursiivouksina.

Mutta pyrin tuohon tilanteeseen missä sinä olet. :)

Vierailija
338/1330 |
05.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän kotiin löytyi rauha ja systeemi, kun samana vuonna muutimme hyvin vanhaan asuntoon ja sekä minun että miehen isovanhemmat menehtyivät ja saimme ottaa heidän jäämistöstään meille rakkaimmat esineet muistoksi.

Nämä esineet olivat "itämaisia" mattoja, joilla pienenä oli "lennetty", sekä vanhoja kauniita huonekaluja, vanha ruokapöytä jonka pohjassa on lapsena tekemäni piirros... Vanhat lamput, verhoja, vanhat astiastot jne. Kovin rakkaita muistoja, ja ajallisesti ja tyypillisesti sattumalta sopivat asuntoomme.

Nykyään lapsen kaverit sanovat toistuvasti, että meillä on hyvä tunnelma. Mieleeni on jäänyt, kun erään kaverin vanhempi tuli todella kovassa työstressissä ja unenpuutteessa hakemaan lastaan. Seisahtuikin ovella hämmästyneenä ja meni suoraa päätää isoisäni keinutuoliiin liikuttuneena keinumaan stressiä pois.

Varmaan sitten jotain hyvää energiaa tässä "antiikkiromussamme".

Vierailija
339/1330 |
05.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä siisteys tarkoittaakin kullekin?

Vierailija
340/1330 |
05.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä siisteys tarkoittaakin kullekin?

Ehkä se mulle tarkoittaa tuota keinutuolijuttua. Että koti on luokseen kutsuva ja tulee mukava olo. Toisaalta ei ole epämukavaa myötähäpeää, kun on siirrettävä pois lehtiä ja vaatekasoja että pystyy istumaan. Toisaalta ei tunnu että joku tulee kohta pyyhkimään mun sormenjälkiä, enkä uskalla siirtää yhtään koristetyynyä.

Joku semmoinen, että täällä on mukavaa.