Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vierailin viikonloppuna todella siistissä kodissa

Vierailija
30.06.2020 |

Kaikki tiptop paikallaan. Siitä kodista oikein huokui puhtaus ja järjestys ja on iso omakotitalo, perhe asuttaa sen. Oma kotimme on aina jollain tavalla sotkuinen, jokin paikka ainakin, vaikka miten puunaisi ja järjestelisi. Sotkukohtia siellä täällä.

Kertokaa vinkkejä miten te saatte pysymään kotinne AINA siistinä, joka paikan, koko kodin?!! Sellaisena kuin asuntoesittelykuvissa on.

Koti, jossa vierailin on aina sellainen asuntoesittelykuva -tyylinen, kun olen siellä vieraillut.

Kommentit (1330)

Vierailija
281/1330 |
04.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos mukavasta ja mielenkiintoisesta ketjusta ap:lle ja muille kommentoijille! Ihailen ap:n pirteyttä ja energisyyttä.

Pienenä varauksena noista käytettyinä ostettavista pehmustetuista huonekaluista: täällä pk-seudulla on ilmennyt jonkin verran ludeongelmaa, en tiedä, onko sitä muualla Suomessa.

Ludeasunnothan myrkytetään ja todennäköisyys luteiden kulkeutumisesta on pieni, mutta itse en enää aio ostaa käytettyjä kangaspäällysteisiä huonekaluja paitsi ehkä tutuilta.

Vierailija
282/1330 |
04.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hana-aine: Vileda Magic. ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
283/1330 |
04.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laiskalle siivoojalle helpotus on valmiit puhdistuspyyhkeet, oma mm. peilille, vessalle, keittiölle, lattialle. Paketissa on valmiiksi pesuaineliuoksella kostutettuja kertakäyttöpyyhkeitä.

Vierailija
284/1330 |
04.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos mukavasta ja mielenkiintoisesta ketjusta ap:lle ja muille kommentoijille! Ihailen ap:n pirteyttä ja energisyyttä.

Pienenä varauksena noista käytettyinä ostettavista pehmustetuista huonekaluista: täällä pk-seudulla on ilmennyt jonkin verran ludeongelmaa, en tiedä, onko sitä muualla Suomessa.

Ludeasunnothan myrkytetään ja todennäköisyys luteiden kulkeutumisesta on pieni, mutta itse en enää aio ostaa käytettyjä kangaspäällysteisiä huonekaluja paitsi ehkä tutuilta.

Kiitos paljon ilahduttavasa kommentistasi. :) Kaikki kanssakulkijat olette olleet kannustamassa tässä. Pitää tosiaan nyt harkita sitten tota sohvan ostoa käytettynä kuitenkin, mä en todellakaan haluu luteita. ap

Vierailija
285/1330 |
04.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suihkepullo wc-peilin putsausta varten wc:n allaskaappiin varattu, vaikka en vielä ole päässyt wc-tiloihin asti järrkäilyissä. Putsasin jo peilin täs välillä eikä tosiaan mennyt montaakaan sekuntia putsaukseen. Superkiitos tästä ideasta. :)

Seuraavana ostamaan se hanojen pesuaine, pitää vielä lukea kommenteista mikä se olikaan. ap

Haluatko kertoa sen hana-aineen sitten vielä, en jaksa selata koko ketjua! Kiitti!

Kyllä toki. Vileda Magic. ap

Vierailija
286/1330 |
04.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En noin nopea kirjoitti:

Miten te, jotka pesette lattianne viikoittain, kerkeätte tehdä sen? Ja miten muuten kaikki olette niin nopeita?

Silloin harvoin, kun pesen lattian, imuroin maton, rullaan sen ja vien mattotelineelle. Sitä ennen on pitänyt pyyhkiä mattoteline esim. siitepölystä ja linnunpaskasta. Sitten imuroin lattian. Sitten konttaan lattialistat, hirveä musta pöly, on koristelusta ja uria, vaikkei olisikaan koristelusta vähintään listan päällys olisi täynnä pölyä.

Sitten moppaan tai luutuan kontillaan joka sentin. Huonekaluja pitää tietty siirrellä sekä imurointi- että luutuamisvaiheessa. Olen huomannut että melkein nopeammin luutuaa kontillern kuin kaikki moppisysteemien asetteluajat jne.

(Silloin kun teen vain pikaimurointia, en isompia huonekaluja siirtele.)

Sitten hakea matto sisään ja pois luutuamisvedet ja kaikki vermeet.

Jos joskus tuolleen innostun lattioita arkena, työpäivän jälkeen, siivoamaan niin se on huone per ilta eli puolessatoista viikossa koko talo, jos kaikki huoneet yhteen putkeen. Tosin näin laskien tulee jo viikonloppu väliin, sitten kerkeää enemmän.

Mutta miten joku esim tunnissa 'pesee koko talon lattiat'? Moppaatteko aina vain mattojen välistä?

Mä moppaan mopilla ja varmaankin aika suurpiirteiseksi jää, koska en kierrä joka senttimetriä kontilleen. Kontilleen ollaan makuukamarin puolella.

Jo kerkisi tännekin ketjuun löytää joku kaksimieleinen jo tiensä. Miten noi löytääkin!

Nyt on pakko kommentoida moppauksesta, kun yläpeukutin tuota.

Ensin imuroin matot, rullaan ne, imuroin lattiat ja listat huone kerrallaan. Sen jälkeen viuhdon vauhdilla mopilla läpi. Makuuhuonetta mopatessa olen kontillani, koska miten muuten pääsisin moppaamaan sängyn alta?😁

Vierailija
287/1330 |
04.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hana-aine: Vileda Magic. ap

Ap ja muut kiinnostuneet, muistin tuotteen nimen väärin, se on Vileda Magical. https://www.siivouskauppa.fi/tuote/vileda-vileda-magical-puhdistusjarje…

Vierailija
288/1330 |
04.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saakohan tota Vileda Magicia ihan perusmarketeista? ap

Vierailija
289/1330 |
04.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En noin nopea kirjoitti:

Miten te, jotka pesette lattianne viikoittain, kerkeätte tehdä sen? Ja miten muuten kaikki olette niin nopeita?

Silloin harvoin, kun pesen lattian, imuroin maton, rullaan sen ja vien mattotelineelle. Sitä ennen on pitänyt pyyhkiä mattoteline esim. siitepölystä ja linnunpaskasta. Sitten imuroin lattian. Sitten konttaan lattialistat, hirveä musta pöly, on koristelusta ja uria, vaikkei olisikaan koristelusta vähintään listan päällys olisi täynnä pölyä.

Sitten moppaan tai luutuan kontillaan joka sentin. Huonekaluja pitää tietty siirrellä sekä imurointi- että luutuamisvaiheessa. Olen huomannut että melkein nopeammin luutuaa kontillern kuin kaikki moppisysteemien asetteluajat jne.

Jos joskus tuolleen innostun lattioita arkena, työpäivän jälkeen, siivoamaan niin se on huone per ilta eli puolessatoista viikossa koko talo, jos kaikki huoneet yhteen putkeen. Tosin näin laskien tulee jo viikonloppu väliin, sitten kerkeää enemmän.

Mutta miten joku esim tunnissa 'pesee koko talon lattiat'? Moppaatteko aina vain mattojen välistä?

Mä moppaan mopilla ja varmaankin aika suurpiirteiseksi jää, koska en kierrä joka senttimetriä kontilleen. Kontilleen ollaan makuukamarin puolella.

Jo kerkisi tännekin ketjuun löytää joku kaksimieleinen jo tiensä. Miten noi löytääkin!

Ensin imuroin matot, rullaan ne, imuroin lattiat ja listat huone kerrallaan. Sen jälkeen viuhdon vauhdilla mopilla läpi. Makuuhuonetta mopatessa olen kontillani, koska miten muuten pääsisin moppaamaan sängyn alta?😁

Sängyn voi myös siirtää.

Vierailija
290/1330 |
04.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ostanut sitä Stockmannilta Hulluilta päiviltä. On riittoisaa ainetta joten tästä on jo aikaa.

Vierailija
291/1330 |
04.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En noin nopea kirjoitti:

Sängyn voi myös siirtää.

Voi myös mopata niin että kumartuu vaan ja sitte pitkällä varrella moppaa, en mä kontilleen moppaa koskaan.

Vierailija
292/1330 |
04.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En noin nopea kirjoitti:

Sängyn voi myös siirtää.

Totta, mutta se on painava, ei joka kerralla.

Vierailija
293/1330 |
04.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten olette ratkaisseet puolipitoisten vaatteiden säilytyksen?

Yksi hylly komerossa, ovinaulakko, eteisen naulakko? Mitä muita vaihtoehtoja?

Vierailija
294/1330 |
04.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä saa. Itse olen ostanut Halpa-Hallista.

Vierailija
295/1330 |
04.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

WC:n lattian pesu juuri äsken testattu kontalleen. Toimii! Mä kiersin kylpyhuonesuihkepullon kanssa wc-lattian, pyyhin wc-paperilla perästä pesuaineen eikä mennyt kuin muutama minuutti ja ei kulunut montaakaan wc-paperinpalaa, ehkä jotain 10-15. Tuoksu on kyllä niin mahtavan raikas. Mä niin hurahdan tähän siivoukseen. ap

Vierailija
296/1330 |
04.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jakkaralle

Vierailija
297/1330 |
04.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tällä hetkellä ne on pinossa viikattuna kodinhoitotasolla. Seuraavaan tilavampaan kotiimme aion pyhittää yhden erillisen esim. liukuovikomeron vain näille, en siedä yhtään vaatekasoja sohvilla, penkeillä, eteisessä tai missään.

Vierailija
298/1330 |
04.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä luin jonkun sisustusalan ammattilaisen vinkeistä tämän, mutta mä en enää muista mistä: vaaterekissä puolipitoisten vaatteiden säilytys. ap

Vierailija
299/1330 |
04.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on makuuhuoneessa vaatepuu, tämän tapainen:

https://www.nordicvintageshop.fi/product/1602/60-luvun-vaatepuu

Se on kätevä. Kevyt siirtää. Töistä tullessa vaihdan kotivaatteisiin ja siistit työvaatteet laitan vaatepuulle ikkunan eteen tuulettumaan. Ja toisin päin, kun lähden ulos, vaatepuulle kotivaatteet.

Mulla oli aikoinaan makuuhuoneessa tuoli. Se oli ihan kivan näköinen käsinojallinen korkeaselkäinen tuoli. Luojan kiitos, tuoli tuli elinkaarensa päähän ja pystyin hyvällä omatunnolla heittämään sen roskiin. Eikä nojatuolia koskaan enää tule makkariin! Miksi? Noh, ensin sille heittää yhden vaatteen, just sellaisen puolipitoisen. Siitä se alkaa.... se yksi paita vetää magneetin lailla puoleensa muita vaatteita kaverikseen ja kohta on tuolilla vaateläjä.

Lisäksi tuolille oli aivan liian helppo lastata kuivuneet kaappiin viikkausta odottavat puhtaat pyykit. Siihenhän ne jäi. Mulla oli aivan pettämätön logistiikkaketju sillä tuolilla. Selkänojalla puhtaat, käsinojilla puolipitoiset ja istuimella likapyykki :D Varsinainen röynäläjä. Enkä ikinä sillä tuolilla istunut, eikä sen kauneutta edes nähnyt kaiken alta. Ei koskaan enää. Vannon!

Vierailija
300/1330 |
04.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko kellään vinkkejä miten imurointi sujuisi helposti ja näppärästi? Mä olen inhonnut ottaa esille aiemmin imuria letkuineen päivineen ja se on jäänyt sitten aina olohuoneeseen moneksi päiväksi. ap

itse tilasin tarjouksesta tehokkaan varsi-imurin(roidmi, ihan kivan näköinenkin, joten tulee olemaan eteisessä  esillä käden ulottuvilla). Tämä pitäisi hyvin riittää asunnon pikasiistimiseen, mulla varsinkin eteinen on jatkuvasti sen tarpeessa sillä metsäpolulta tarttuu koiran tassujen ja omien kenkien kautta kaikkea pikkuroskaa. Samoin saa keittiön pikkumurut tms lähdön.