Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vierailin viikonloppuna todella siistissä kodissa

Vierailija
30.06.2020 |

Kaikki tiptop paikallaan. Siitä kodista oikein huokui puhtaus ja järjestys ja on iso omakotitalo, perhe asuttaa sen. Oma kotimme on aina jollain tavalla sotkuinen, jokin paikka ainakin, vaikka miten puunaisi ja järjestelisi. Sotkukohtia siellä täällä.

Kertokaa vinkkejä miten te saatte pysymään kotinne AINA siistinä, joka paikan, koko kodin?!! Sellaisena kuin asuntoesittelykuvissa on.

Koti, jossa vierailin on aina sellainen asuntoesittelykuva -tyylinen, kun olen siellä vieraillut.

Kommentit (1330)

Vierailija
261/1330 |
04.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

perheessä ovat arvot kohdallaan varmaan muutenkin asiat kunnossa lapsetkin kehtaavat tuoda kavereitaan kylään . teini lapsetkin ihmettelevät kavereidensa koteja jopa wc pöntön likaisuutta. järjestys syntyy itsestään ei tarvitse mitään pakkoja

Vierailija
262/1330 |
04.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarttuiko ap muutakin kirppikseltä mukaan kuin päiväpeite?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
263/1330 |
04.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä voi tehdä testin, minkätyyppinen sotkija/siivooja on

https://clutterbug.me/what-clutterbug-are-you-test

Vierailija
264/1330 |
04.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän ketjun innoittamana siivosin vaatehuonetta. Löysin laatikon johon ev ollut pystynyt koskemaan 15 vuoteen. Se on nyt siivottu eikä enää viimeisiäkään luurankoja kaapissa!

Vierailija
265/1330 |
04.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä: isoja tyylikkäitä koreja esim. X tavaroille joilla ei oikein ole paikkaa, ei loju pöydillä. Riittävästi kaappitilaa jossa säilytetään tavaroita. Lasten huoneissa ei avonaisia lokerikoita, vaan umpinaisia säilytyslaatikoita jotka kivasti nimetty esim. Legot. Kuvalliset ohjeet lapsille eli aina leikin jälkeen siivotaan, luvalla saa jättää aamuun esim. ja leikki jatkuu. Hillityt värit ja vaaleaa, kaikki turhat kamat lahjoitetaan. Kengille ja muille vaatteille ovelliset kaapit, kenkäkaappi iso. Suihkussa jättipullot shampoota ei satoja pulloja. Samaa sarjaa pyyhkeet, ei eri värejä. Kyllä se onnistuu.

Pienet asiat vaikuttavat yllättävän paljon. Samanväriset pyyhkeet tekee heti yleisilmeen siistimmäksi ja selkeämmäksi, kuin eriparia olevat kirjavat pyyhkeet.

Onko siis värikkyys epäsiistiä? Jonkun aivoissa ehkä, mutta mikään yleispätevä totuus tämä ei ole. Värikäskin koti voi olla siisti.

Vierailija
266/1330 |
04.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämän ketjun innoittamana siivosin vaatehuonetta. Löysin laatikon johon ev ollut pystynyt koskemaan 15 vuoteen. Se on nyt siivottu eikä enää viimeisiäkään luurankoja kaapissa!

Ihan mahtava juttu! Hienoa! :) ap

Vierailija
267/1330 |
04.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä suurin sotkija on ukko.

Itsepä olet ukkosi valinnut.

Vierailija
268/1330 |
04.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä: isoja tyylikkäitä koreja esim. X tavaroille joilla ei oikein ole paikkaa, ei loju pöydillä. Riittävästi kaappitilaa jossa säilytetään tavaroita. Lasten huoneissa ei avonaisia lokerikoita, vaan umpinaisia säilytyslaatikoita jotka kivasti nimetty esim. Legot. Kuvalliset ohjeet lapsille eli aina leikin jälkeen siivotaan, luvalla saa jättää aamuun esim. ja leikki jatkuu. Hillityt värit ja vaaleaa, kaikki turhat kamat lahjoitetaan. Kengille ja muille vaatteille ovelliset kaapit, kenkäkaappi iso. Suihkussa jättipullot shampoota ei satoja pulloja. Samaa sarjaa pyyhkeet, ei eri värejä. Kyllä se onnistuu.

Pienet asiat vaikuttavat yllättävän paljon. Samanväriset pyyhkeet tekee heti yleisilmeen siistimmäksi ja selkeämmäksi, kuin eriparia olevat kirjavat pyyhkeet.

Onko siis värikkyys epäsiistiä? Jonkun aivoissa ehkä, mutta mikään yleispätevä totuus tämä ei ole. Värikäskin koti voi olla siisti.

Musta kans kyllä värikkyys voi olla myös siistiä. Kun on sävytetty hyvin yhteen värikkäät, ne kyllä käyvät yhteen. Meidän vanhat pyyhkeet yms sisustustekstiilit eivät vaan sopineet juuri ollenkaan tai ollenkaan keskenään. Jokaisessa oli jotain riemunkirjavaa kuviota ja muutenkin nuhjuiset.

Mun ja ukon seuraava eli tuleva sisustus on vaaleeta, harmaata ja valkoista. ap

Vierailija
269/1330 |
04.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tarttuiko ap muutakin kirppikseltä mukaan kuin päiväpeite?

Mä keskityin etsimään kirppareilla sitä päiväpeittoa aika täysin 99%:sti, en mä paljon muuta katsellut. On aikamoinen tavarantäysi olo kun olen tuota omaa roinaa noin paljon järkkäillyt, mut en pystynyt ohittaa tyynyliinoja jotka nappasin mukaani; kaksi yksiväristä tyynyliinaa, avaamattomassa paketissa, ne maksoivat yhteensä 0,20e. Täysin uusia ja virheettömiä ja käyvät nyt sitten tähän uuteen sisustukseenkin. Ne ovat kyllä parempia kuin yksikään tyynyliina mitä meillä oli. ap

Vierailija
270/1330 |
04.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun nyt alkaa olla jokseenkin jo edes vähän siistimmän näköistä ja siistimpääkin muutamissa kohdissa kotona, on kyllä niin paljon parempi olo. Ihan huikeaa ja tosi kannustavaa, että teitä muitakin on lähtenyt mukaan!

Mä jatkan vielä tänään, jos jaksan ja viittin. Jos en jaksa, niin huomenna jatkuu. :) ap

Vierailija
271/1330 |
04.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on hamstraajan vikaa tai muuten tuntuu siltä että tavaraa on liikaa, niin suosittelen jättämään väliin kaikki kirpputorit, alennusmyynnit, fb kirppikset ja roskalavat, torin selailun, sekä laittamaan postilaatikkoon kyltin "ei mainoksia", koska poissa silmistä, poissa mielestä. Jos näkee koko ajan tarjolla kaikkea halpaa tai ilmaista, niin helposti ajattelee muka tarvitsevansa sitä.

Vierailija
272/1330 |
04.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotain hyvää tuonut tullessaan koronakin foliohattumammoihin.Jättäkää sentäs ukoillenne sohvat mistä katsoa telkkaria ja missä nussia.

Eikö vain! ap

Vierailija
273/1330 |
04.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos on hamstraajan vikaa tai muuten tuntuu siltä että tavaraa on liikaa, niin suosittelen jättämään väliin kaikki kirpputorit, alennusmyynnit, fb kirppikset ja roskalavat, torin selailun, sekä laittamaan postilaatikkoon kyltin "ei mainoksia", koska poissa silmistä, poissa mielestä. Jos näkee koko ajan tarjolla kaikkea halpaa tai ilmaista, niin helposti ajattelee muka tarvitsevansa sitä.

Ihan hyvä pointti.

Sillain ajattelen myös, että jos on määritellyt tarkkaan mitä on vailla, niin musta on ihan perusteltua tsekata ainakin muutama kirppis tms joista etsii. Vaatii toki suurta itsekuria ettei ostele enempiä ja muita. Mä luulen että näin mittavan raivaamisen kautta mitä mä esim. nyt teen, en enää halua koskaan tehdä meidän kodista kierrätyskeskusta. On iso urakka saada myös pois talosta toi roina. ap

Vierailija
274/1330 |
04.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suihkepullo wc-peilin putsausta varten wc:n allaskaappiin varattu, vaikka en vielä ole päässyt wc-tiloihin asti järrkäilyissä. Putsasin jo peilin täs välillä eikä tosiaan mennyt montaakaan sekuntia putsaukseen. Superkiitos tästä ideasta. :)

Seuraavana ostamaan se hanojen pesuaine, pitää vielä lukea kommenteista mikä se olikaan. ap

Vierailija
275/1330 |
04.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kellään vinkkejä miten imurointi sujuisi helposti ja näppärästi? Mä olen inhonnut ottaa esille aiemmin imuria letkuineen päivineen ja se on jäänyt sitten aina olohuoneeseen moneksi päiväksi. ap

Vierailija
276/1330 |
04.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suihkepullo wc-peilin putsausta varten wc:n allaskaappiin varattu, vaikka en vielä ole päässyt wc-tiloihin asti järrkäilyissä. Putsasin jo peilin täs välillä eikä tosiaan mennyt montaakaan sekuntia putsaukseen. Superkiitos tästä ideasta. :)

Seuraavana ostamaan se hanojen pesuaine, pitää vielä lukea kommenteista mikä se olikaan. ap

Haluatko kertoa sen hana-aineen sitten vielä, en jaksa selata koko ketjua! Kiitti!

Vierailija
277/1330 |
04.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksa itse siivota, mutta onneksi siivojista saa kotitalousvähennystä. Sellainen täällä käy 2 x viikossa, eikä maksa paljoakaan. Ammattilainen hoitaa hommat ja itse voin nauttia niistä asioista joita tykkään tehdä. Kaikki voittaa!

Vierailija
278/1330 |
04.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko kellään vinkkejä miten imurointi sujuisi helposti ja näppärästi? Mä olen inhonnut ottaa esille aiemmin imuria letkuineen päivineen ja se on jäänyt sitten aina olohuoneeseen moneksi päiväksi. ap

Meillä on robotti-imuri, toimii oikein hyvin. 

Vierailija
279/1330 |
04.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Robotti-imuri.

Vierailija
280/1330 |
04.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Imurointiin: keittiössä rikkaimuri seinätelineessä.

Matot jotka on jämäköitä eikä veteliä.

Ei tavaraa lattialla, ja mahdollisimman vähän kalusteitakin, varsinkin sellaisia joissa paljon jalkoja.

Ennen imurointia kippaan esim keittiöntuolit nurin pöydälle, ja olkkarissa rahit ym pikkupöydät sohville.