Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vierailin viikonloppuna todella siistissä kodissa

Vierailija
30.06.2020 |

Kaikki tiptop paikallaan. Siitä kodista oikein huokui puhtaus ja järjestys ja on iso omakotitalo, perhe asuttaa sen. Oma kotimme on aina jollain tavalla sotkuinen, jokin paikka ainakin, vaikka miten puunaisi ja järjestelisi. Sotkukohtia siellä täällä.

Kertokaa vinkkejä miten te saatte pysymään kotinne AINA siistinä, joka paikan, koko kodin?!! Sellaisena kuin asuntoesittelykuvissa on.

Koti, jossa vierailin on aina sellainen asuntoesittelykuva -tyylinen, kun olen siellä vieraillut.

Kommentit (1330)

Vierailija
221/1330 |
04.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ollut tajunnut, miten Toristakin voi tehdä tyylikkäitä ja sisustuksen yhtäläisen värimaailman löytöjä. Pitää siis vaan etsiä niitä tietyn värimaailman huonekaluja ja sisustusjuttuja.

Sohva on jossain vaiheessa myös uusissa. Nyt toi vielä menee, mutta tsekkaan jo vähän Torista niitäkin. :) ap

Vierailija
222/1330 |
04.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Facebookin Marketplace on myös löytöpaikka!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/1330 |
04.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos löytyy halvalla hyvä keittiöryhmä, niin hankin senkin. Joku nätti valkoinen?

Nyt uudistuu koko koti! Vanha mäntyinen pirttiryhmä saa lähteä. ap

Vierailija
224/1330 |
04.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin olen aina tykännyt väreistä ja kuvioista, esim itämaiset matot ja ylelliset päiväpeitot. Mutta se vaatisi tosi huolellista sisustamista, että löytää samaa värisävyä ja tyyliä. Nyt kun kaikki jyskit ja maskut ja ikeat on täynnä valkoista, on paljon helpompi sisustaa sellainen valkoinen blogikoti. Tylsää mutta siistin ja harmonisen näköistä.

Ihan kokonaan en ole luovuttanut, ostan mieluummin puisia kalusteita Torista. Tykkään vähän romanttisista puisista tyylikalusteista, lämmin puunväri. Mutta se vaatii jo metsästämistä. Helpompi olisi ostaa torista puuta ja maalata esim valkoiseksi tai mustaksi, niin kuin moni tekee.

Ikeassa on jotain sarjoja, jotka ei ole niin superpelkistettyjä moderneja. Punertavan ruskeaa puuta ei löydy sieltä kyllä.

Olen tykännyt tästä bohomuodista, jossa voi olla koria ja rottinkia. Tulee kodikasta ja maalaista. Tykkäsin siitä jo ysärillä kun se edellisen kerran oli muotia.

Vierailija
225/1330 |
04.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos löytyy halvalla hyvä keittiöryhmä, niin hankin senkin. Joku nätti valkoinen?

Nyt uudistuu koko koti! Vanha mäntyinen pirttiryhmä saa lähteä. ap

Hyvä ap! Toriin vain, myydään tai annetaan. Itse löysin sieltä parilla sataa tosi hyvän ruokapöydän ja kuusi tuolia omaan makuun, ehjät ja siistit. Olen sieltä pikkuhiljaa bongannut myös uuden sängynpäädyn viidellä kympillä, ison peilin kympillä ja yöpöydät viidellätoista eurolla. Omat vanhat olen sitten myynyt muutamalla kympillä tai lahjoittanut.

Yleensä viikko aktiivista katselua ja tuskailua on riittänyt.

Vierailija
226/1330 |
04.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiireinen täti kirjoitti:

Mutta millä ajalla siivoatte? 8-10 tuntia töihin, nukkuminen, pyykkihuolto, ruokahuolto, harrastukset kellä on, eihän aikaa ole? Ilman harrastuksiakaan.

Klo 23-24 joka vrk pesen lattiat ja imuroin. Pinnat kiiltää aina. Tervetuloa milloin vaan.

Huh mitä turhuutta. Mun kotona imuroi robotti pari kertaa viikossa ja lattiat pesen jouluksi ja juhannukseksi (jos jotain läikkyy, pyyhitään se pois). On ihan siistiä. Enpä voi turhempaa työtä keksiä kuin jatkuva siivous ja kiillotus. Ei meistä kukaan kuolinvuoteella tuollaista muistele onnellisena.

Ei ehkä kuolinvuoteella mutta jos myyt asunnon niin usein ihmiset katsoo myös sitä miten asuntoa on pidetty. Suihkun kaakelit ja jätekaappi kertovat kuinka siisti asukas on ollut. Itse olen hylännyt tosi mukavan kodin juuri siitä syystä ettei asuntoa oltu pidetty siistinä. Olemme myyneet pari asuntoa ja siisteydestä on tullut positiivista palautetta. Asunnot myytiin heti toki siihen vaikutti myös sijainti.

Vierailija
227/1330 |
04.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ukko ei suostu että laitetaan pois vanha sohva ja se mäntyinen ruokaryhmä ja että tulisi uudet tilalle. Voi vit... Sohva on sen siskolta saatu, mutta kun on niin mukava kuulemma ja mäntyinen sen joltain äitinsä entiseltä naapurilta. Eiiiii... ap

Vierailija
228/1330 |
04.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt olen alkanut katsoa vanhoja kalusteitani sillä silmällä, että minkä värisenä ne sopisivat sisustukseen. Mulla on yksi mäntylipasto, joka voisi olla hyvä ns oliivin harmaana.

Olen katsellut kalkkimaaleja vähän sillä silmällä että pitäisikö kokeilla. Onko täällä kukaan kokeillut?

225

Vierailija
229/1330 |
04.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auttakaa... Miten te olette ratkaisseet erimielisyydet, jos ukko on eri mieltä esim. sohvan tai ruokapöydän kanssa kuin itte? ap

Vierailija
230/1330 |
04.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä lähden nyt kuitenkin jahtaamaan sitä päiväpeittoa. ap

Vierailija
231/1330 |
04.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole siivousintoilija ja sotkujakin on, mutta pari vinkkiä:

- lavuaarien lähellä tiskiharja ja puhdistussuihke, lavuaarin puhdistus vie muutaman sekunnin kun pyöräyttää harjalla. Harja kaappiin roikkumaan eikä ole mitään kosteita rättejä esillä

- hanat pysyvät siistinä suihkuttamalla kerran viikossa Vileda Magic -suihkeella, joka pyyhitään tuotteen mukana tulevalla mikrokuituliinalla. Aine muodostaa hanan päälle kalvon, johon eivät vesipisarat kuivu rumasti. Hana on aina vastapuhdistetun näköinen

- siivousaikataulu: imurointi maanantaina, moppaus tiistaina, pölyjen pyyhhkiminen keskiviikkona, kylppäri torstaina, perjantaina ”vapaailta”, lauantaina viherkasvien hoito (kastelun lisäksi nyppäistään kuihtuneet osat pois, suihkutellaan tarvittaessa pölyt pois). Isompia siivoustöitä sitten viikonloppuisin jaksamisen mukaan

- kiinnostavien dekkarien ja tietokirjojen kuuntelu siivotessa: välillä on pakko jatkaa järjestelyä, kun ei malta lopettaa kuuntelua kesken

Vierailija
232/1330 |
04.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

uuttajavanhaa kirjoitti:

Yhtenä huomautuksena: alitettava tosiasia myös on, että vanhat pinnat ja kalusteet eivät näytä ikinä siisteiltä vaikka olisi oikeasti kuinka siistiä. Eli asunto näyttää automaattisesti puhtaammalta, jos se on remontoitu.

Tämä on hyvä tekosyy. Jätetään tavarat ja tiskit lojumaan likaiseen kämppään. Ei niitä kannata siivota kun ei ole vielä remontoitu eikä remontoidakaan 5 vuoteen

Vierailija
233/1330 |
04.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siivous on kuin laihdutus. Toiset elää aina normaalipainoisena ja toiset jojoilee jatkuvasti läskien kanssa. Siivous on samanlaista. Toiset elää jatkuvasti siistissä kämpässä ja toiset jojoilevat sotkuisen kämpän siivousta aina välillä

Vierailija
234/1330 |
04.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siivoamalla koti pysyy siistinä, simppeliä! Meillä siistiä ja mukava asua :)

Vierailija
235/1330 |
04.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt olen alkanut katsoa vanhoja kalusteitani sillä silmällä, että minkä värisenä ne sopisivat sisustukseen. Mulla on yksi mäntylipasto, joka voisi olla hyvä ns oliivin harmaana.

Olen katsellut kalkkimaaleja vähän sillä silmällä että pitäisikö kokeilla. Onko täällä kukaan kokeillut?

225

En suosittele, tai sitten kalkkimaalin päälle pitäisi tehdä pintakäsittely. Jää rumia laikkuja, jos menee vesipisarakin kalkkimaalilla maalatun lipaston päälle. Täyspuisen mäntylipaston maalaamista suosittelen kyllä, tulee kuin uusi!

Vierailija
236/1330 |
04.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

- kiinnostavien dekkarien ja tietokirjojen kuuntelu siivotessa: välillä on pakko jatkaa järjestelyä, kun ei malta lopettaa kuuntelua kesken

Tämä on hyvä vinkki. Itse kuuntelen podcasteja, ja tarkoitus on usein nopeasti vain siivota wc, mutta helposti jatkaakin siitä keittiöön tai kylppäriin jne. kun on hyvä ohjelma kesken.

Vierailija
237/1330 |
04.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Auttakaa... Miten te olette ratkaisseet erimielisyydet, jos ukko on eri mieltä esim. sohvan tai ruokapöydän kanssa kuin itte? ap

Maalaa pirttiryhmä haluamallasi värillä.

Osta sohvan päälle joku iso viltti tai pari, jotka peittävät sen kokonaan.

Uusi ilme syntyy vähälläkin :)

Vierailija
238/1330 |
04.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä, miten jengi on sitä mieltä, että siistin kodin asukkaat on jotenkin pakkomielteisiä tai että " muu elämä jää elämättän siivotessa". Kun on järjestelmällinen, niin ei mene aikaa siihen siivoamiseen, eikä varsinkaan tavaroiden etsimiseen. Meidän koti on lähes aina tip top, kaapin sisuksista lähtien eli puhtaus ja järjestys ei ole vain silmänlumetta ja kaappiin tungettuja sotkuja. Tiedän tarkalleen kaiken kaappien sisällön ja missä mikin on. Silti ehditään harrastaa päivittäin, lähteä reissuun, nähdä kavereita ja ihan vaan löhötä sohvalla netflixin ääressä. Jokaisella tavaralla on paikkansa, ja multitaskaaminen tulee kai selkärangasta. Kun laittaa ruokaa, niin siinä kattilassa sekoittamisen ohella ehtii siivota sotkut ja tasot keittiöstä. Kun ystävä soittaa, niin langattomat kuulokkeet päähän ja jutellessa samalla voi vaikka lajitella pyykkejä, laittaa kuivumaan, silittää. Hommat tulee tehtyä ihan huomaamatta. Ei ole monenkaan sekunnin homma lorauttaa wc-ankkaa pönttöön ja pyöräyttää harjaa siellä kakkoshädän jälkeen. 

Jokaiselle tavaralla oma paikkansa ja vain sen verran tavaraa kuin tarvitaan. Ihminen tulee toimeen tosi vähällä. Keittiökin pysyy järjestyksessä, kun preppaa ruuat etukäteen. Leikkaa, pilkkoo, pesee, paistaa heti kaupasta tultua ja rasioihin odottamaan käyttöä. Rikkaimuri leipäpisteen lähelle jne.

Vierailija
239/1330 |
04.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mielipide: Koko perheen tulee osallistua pitämään järjestystä ja siisteyttä yllä että koti on siisti. Jos yksikin kotona on sotkuinen ja siihen ei saa kuria, tulee sotkua. Kodin siistinä pitäminen vaatii kaikilta perheenjäseniltä osallisuuden.

No tule sitä sotkua, mutta ei tarvita kun yksi siivousintoinen ahkera aikuinen, joka herää päivittäin 4:30-5:00. Se 2 tuntia tehokasta siivousta päivittäin pitää kämpän kunnossa. Tietenkin tavaroita on luultavasti hieman levällän illalla, mutta kaikki kaakelivälit on kuitenkin hinkattu valkoisiksi, toisin kun useimmissa asunnoissa. Vessat kiiltaa ja pölyä tai rasvatahroja ei keittiöstä löydy.

Vierailija
240/1330 |
04.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on hyvä vinkki. Itse kuuntelen podcasteja, ja tarkoitus on usein nopeasti vain siivota wc, mutta helposti jatkaakin siitä keittiöön tai kylppäriin jne. kun on hyvä ohjelma kesken.

Joo kuuntelen kyllä podcasteja ja ihan tiedoksi. että ne kuuluu vaikka ei siivoaisikaan samalla.