Exä ei suostu ostamaan lapselle kuukautissiteitä
Kommentit (28)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siinä tapauksessa exän pitäis antaa rahaa ja mahdollisesti myös kyyti kauppaan nii voi ostaa ite
Kyseessä 10 vuotias. Ei oikein ole sinut asian kanssa, niin ei kyllä haluaisi niitä itse ostaa. Ap
Eli ei tarvi sitte opettaakkaa ostaa? Kyllä 10v pitäis muutenki osata käydä kaupassa ite ja sit kotona pitäis painottaa et menkat on normaali asia ja on ok ostaa siteitä. Jos sie ite oot opettanut häpeää nii vissii meinaat ostaa hälle siteet vielä ku hän on aikunen..
Muista et sie sit hommaat hälle aikuisenakin ehkäsyn ku varmaa häpeää sitäki nii et äiti hoitaa kaiken puolesta.
Voi nyt v.ttu. 10-v on LAPSI. Varmaan vielä ihan hukassa asian kanssa muutenkin, kun kuukautiset alkaa noin nuorena. Kyllä sitä siteiden ostamista ehtii vielä opetella, äiti hankkii nyt vaan myös isän luona käytettävät ja sillä siisti. Isän kyllä pitäisi pystyä myös ostamaan, mutta jos ei pysty niin en itse ainakaan lähtisi asiasta tappelemaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mikset sä osta?
Ostankin. Mutta en voi aina tietää milloin ne siellä isän luona loppuu tai mihin asti riittää. Ap
Mitä jos kysyisit lapselta? Tai sitten laitat aina siteet mukaan niin tiedät, minkä verran niitä on.
Kysynkin mutta lapsi ei muista. Olen laittanut paketin mukaan kyllä. Kyse ei olekaan siitä. Tuntuu vaan niin pahalta, että miksi exä tästäkin asiasta haluaa kiukuta. Kyllä pystyi meidän avioliiton aikana siteitä ostamaan. Ap.
Kiristämistä ja henkistä väkivaltaa. Pahimmillaan lapsi oppii häpeämään normaaleja kehontoimintoja.
Ja te jotka ihmettelette miksei 10-v osta itse. No en ainakaan itse olisi halunut ala-asteikäisenä käydä ostamassa siteitä samasta kaupasta missä koulukiusaajani olisivat voineet tulla vastaan. Muutenkin tuon ikäisen pitäisi saada olla huoleton lapsi eikä tarvita huolehtia näistä asioista.
Kaverini asui ysärillä yksinhuoltajaisänsä kanssa ja kyllä se isä ihan hyvin osasi siteet ja tamponit ostaa. En vaan ymmärrä mikä helvetti noita mulkeromiehiä vaivaa, miksi pitää kostaa ero kymmenenvuotiaalle lapselle :(
Siis miksi ei osta? Hävettääkö? Vai vaan vttuillakseen?
Jos sillä on huono päivä niin sitä ei kosteta lapseen. Kyselee on hygienia ja terveys kuitenkin, ja erittäin arka asia pienelle naisen alulle, ressukkaa varmasti hävettää ja ihmetyttää vielä muutenkin.
Itse en päästäisi lasta ollenkaan isälleen, jos isä ihan moukkamaisuuttaan kieltäytyy huolehtimasta lapsen terveydestä, sitähän tuo on. Kuukautissuojat pitäisi kuulua jokaisen naisihmisen kodin perusvarustukseen, aivan kuten laastarit tai särkylääkekin.
Onko ajateltu sitäkään, että tuon ikäisellä menkat ei ole vielä varmasti säännölliset? Tyttö ei osaa vielä itse varustautua, eikä kyllä pitäisikään yksin hoitaa.
Toivottavasti tyttörukka ei sentään joudu kokemaan kivuliaita menkkakramppeja tuon idiootin luona.
Sulla olis tossa hyvät perusteet ottaa lapsi kokonaan itselleen, tajuaakohan mies sitä?
Urpo jätkä.
Tuo on lapsen hyvinvoinnin laiminlyömistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mikset sä osta?
Ostankin. Mutta en voi aina tietää milloin ne siellä isän luona loppuu tai mihin asti riittää. Ap
Osta vaikka vuodeksi varasto sinne ja käske lapsen ilmoittaa kun on viimeinen paketti jäljellä.
No eipä ydinperheessäkään isä koskaan mitä siteitä ostanut. Taisin ostaa melkein aina itse.
Voisitko sinä huolehtia, että 10-vuotiaalla lapsella on tarpeeksi siteitä kotonaan, isällään tai kylässä!
Mikä asiassa on niin vaikeata?