Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muita joilla on naisen kuukautiskierto kalenterissa?

Insinööri
29.06.2020 |

Ollaan nyt seurusteltu muutama vuosi, eikä seksistä missään vaiheessa ole ollut pulaa. Yhdessä vaiheessa alettiin jutella ovulaatioajoista ja panetuksista ja ihan vitsillä järjestettiin pari kertaa yhteistä aikaa niihin kohtiin. Seurauksethan voi arvata (paitsi että ei, siitä ei seurannut raskaus). Niinpä hommasin appin jolla seurata kiertoa, jotta osaa paremmin suunnitella tulevaa. Kun tietää etukäteen koska on tulossa vitutusta, turvotusta ja muuta "Jätä mut rauhaan!"-menoa, ehtii keskittyä muihin asioihin. Ovulaatioaika tottakai sopii panemiseen, mutta myös kuukautisia edeltävä aika on hyvä nyyhkyleffojen katseluun.

Alkaako mennä liian insinöörihommiksi? Mitä muuta eri vaiheissa voisi kokeilla?

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
29.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän ei ole huono asia, että tiedät nämä asiat, ettei turhaan tarvitse mankua, kun nainen ei halua seksiä.

Vierailija
2/22 |
29.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisi olla joka pariskunnalla.

Ex-vaimo piti pitkään salaisuutena, että hänellä ylipäänsä on kalenteri josta seurata ja että se on jotenkin ennustettava asia ja että se vaikuttaa mielialoihin ja kaikenlaiseen. Minulle se näyttäytyi kaoottisena ja oikullisena sekoiluna enkä ymmärtänyt miksi yhtenä päivänä oltiin äkäisiä ilman syytä ja kohta vimmatusti himoissaan.

Lasta tehtäessä hän laskeskeli päiviä ja mittaili ovulaatioita jollain testereillä. Silloin sain ekaa kertaa vihiä siitä, että tässä on jokin systeemi. Kuitenkin vasta monia vuosia myöhemmin hän alkoi kertoa asioista ja sain selville että hän itse piti ihan kalenterikirjanpitoa kierrostaan. Olisinpa tiennyt siitä, niin oltaisiin monelta murheelta vältytty.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
29.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuohan on hyvä juttu :D monilla naisilla on tosi itsevarma ja hyvä olo kuukautisvuodon loppumisesta sinne ovulaatioon asti. Eli silloin on todennäköisesti hyvää seksiä. Ovulaatiosta kierron loppuun voi olla sitä huonompaa aikaa ja pms voi vaivata.

Vierailija
4/22 |
29.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ex-vaimo piti pitkään salaisuutena, että hänellä ylipäänsä on kalenteri josta seurata ja että se on jotenkin ennustettava asia ja että se vaikuttaa mielialoihin ja kaikenlaiseen. Minulle se näyttäytyi kaoottisena ja oikullisena sekoiluna enkä ymmärtänyt miksi yhtenä päivänä oltiin äkäisiä ilman syytä ja kohta vimmatusti himoissaan.

Lasta tehtäessä hän laskeskeli päiviä ja mittaili ovulaatioita jollain testereillä. Silloin sain ekaa kertaa vihiä siitä, että tässä on jokin systeemi. Kuitenkin vasta monia vuosia myöhemmin hän alkoi kertoa asioista ja sain selville että hän itse piti ihan kalenterikirjanpitoa kierrostaan. Olisinpa tiennyt siitä, niin oltaisiin monelta murheelta vältytty.

Joskus kyllä järkyttää, millä eväillä miehet tulevat vanhemmiksi. Toiset vastuulliset yrittävät lasten saantia vuosia tuloksetta ja yleensä aika paljon fiksumpina. Mies, jolle tuli peruskoulun jälkeen yllätyksenä kuukautiskierto ja ovulaatio. Tiedätkö edes mitä ne tarkoittavat ja mitä olisit näillä tiedoilla tehnyt, että olisit välttynyt MONELTA MURHEELTA?

Mitä sinä teit koulun biologian tunneilla?

Vierailija
5/22 |
29.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ööö mitä? Minua kyllä panettaa aina enkä kärsi mistään turvotuksista tai kiukutteluista. 

Vierailija
6/22 |
29.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ööö mitä? Minua kyllä panettaa aina enkä kärsi mistään turvotuksista tai kiukutteluista. 

Kaikki eivät valitettavasti ole yhtä onnekkaita.

Vierailija
7/22 |
29.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin naisten kuin miesten tulisi tietää miten kuukautiskierto vaikuttaa oloihin, seksiin ja vaikkapa lasten tekoon. Itselläni on appi, johon merkkaan kuukautiset ja se arvioi ovulaation ajankohdan ja seuraavat kuukautiset. Olen myös aina kertonut kumppaneilleni miten mikäkin vaihe vaikuttaa, kun on ovulaatioaikaisia himoja ja myös kriittisyyttä sekä pms:ää.

Vierailija
8/22 |
29.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikillä naisilla ei tosiaankaan ole mitään pms-oireita olemassa. Ei mitään sen kummempia kiukkuja, suklaanhimoja kuin riitelynhaluja tai muita juttuja.

Heillä saattaa sen sijaan olla tosi vaikeat kuukautiskivut, koska myös kuukautisten aikana kohtu supistelee.

Ei naisia voi yleistää mitenkään, että he olisivat yksi suuri yhtenäinen joukko.

Ja kyllä ikinen nainen pitää kirjanpitoa kuukautisistaan.  Sitä pitää seura, sillä jos kuukautiset jää tulematta, syynä voi olla muukin kuin raskaus, esim. jokin sairaus, tai kasvain tai  syöpä synnytyselimissä.

Siis myös sinkut naiset ja täysin ilman miehiä elävät naiset pitästävät kalenteriin merkinnän, milloin kuukautiset ovat ed. kuussa alkaneet.

Ja ovulaatiohan tarkoittaa munasolun irtoamista, ja naisen halukkuua juuri tuona aikana johtuu siitä, että luonto on sen noin järjestänyt.  Toisin sanoen,  silloin on kaikkein suurin ja varmin tapa tulla raskaaksi.

Eli luonto on varmistanut sen, että jälkeläisiä syntyy.

Vierailija
9/22 |
29.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen pitänyt kirjaa kuukautisista yli neljänkymmenen vuoden ajan sen vuoksi, että jollen näkisi kalenterista todennäköistä alkupäivää, kulkisin kerran kuukaudessa veret housuissa tai vaihtoehtoisesti kuukuppi koko ajan kaiken varalta. Minulla nimittäin  ei ole mitään kuukautisoireita: ei kipuja, ei mielialanvaihteluita, ei turvotusta eikä ruoanhimoa. Panettaa kyllä aina ihan tasaisesti ympäri vuoden ja kuukauden. Edelleenkin.

On ihan hyvä, että olet kiinnostunut kuukautisasioista, vaikka kuulostatkin jotenkin yksinkertaiselta ja ärsyttävältä. Naisystäväsi ei nimittäin ole mikään kone tai lelu, jonka käyttöohjeet voit ladata kännykkääsi ja sitten olla tietävinäsi, milloin hänestä tuntuu miltäkin.

t. N 55

Vierailija
10/22 |
29.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Typeryyttähän tämä sun puolelta on. Tietenkin jokainen itsestään huolta pitävä nainen merkkaa kalenteriin kiertonsa, että tietää missä mennään. Eikö mies osaa tämän enempää ajatella?

Vierailija
11/22 |
29.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et tietenkään. Miehesi vaan kärsii siitä kahta kauheemmin.

Vierailija
12/22 |
29.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joskus kyllä järkyttää, millä eväillä miehet tulevat vanhemmiksi. Toiset vastuulliset yrittävät lasten saantia vuosia tuloksetta ja yleensä aika paljon fiksumpina. Mies, jolle tuli peruskoulun jälkeen yllätyksenä kuukautiskierto ja ovulaatio. Tiedätkö edes mitä ne tarkoittavat ja mitä olisit näillä tiedoilla tehnyt, että olisit välttynyt MONELTA MURHEELTA?

ot: 18 vuotias tyttäreni oli kaveripoikiensa kanssa jutellut naisen anatomiasta. Pojille tuli yllätyksenä, että naisella on kolme "reikää". Olivat aina luulleet, että pissa tulee vaginasta. Ihan näinkin yksinkertainen juttu mennyt ohi, että mitähän kaikkea muuta...

Vierailija
13/22 |
29.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidän kirjaa kuukautisistani, mutta tuntuisi todella friikiltä, jos miehellä olisi joku appi kuukautiskierrostani. Tulee mieleen, että hän olisi muutenkin kontrolloiva. Seuraavaksi hän asentaisi seurantalaitteen minuun. Kuukautiskierrosta ja sen oireista pitää kyllä pystyä puhumaaman ihan avoimesti.

Vierailija
14/22 |
29.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni epäsäännölliset kuukautiset joten moiset sovellukset turhia

Vierailija
15/22 |
29.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt, kun en enää syö pillereitä, huomaan selkeästi, kuinka kierto vaikuttaa halukkuuteen.

Mutta itse turpoan ja olen kovin kivulias muutamaa päivää ennen menkkojen alkua, että silloin ei kyllä haluta muuta, kuin olla kainalossa.

Mutta onnekas olet, kun ei menkoista ole vaivaa.

Vierailija
16/22 |
29.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hauska olet! :D mistä sinunlaisia saa?

Vierailija
17/22 |
29.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä sinä sekoilet? Kyllä minä nuo ilmiöt tiesin, mutta en sitä, että ex piti niistä kirjaa. Pointti oli, että hän PIMITTI kiertonsa minulta, en vaan koskaan tiennyt, missä mennään. 

Vierailija
18/22 |
29.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kysynyt kuinka pitkä kierto siellä naisella on ja sitten laskenut siitä ihan omassa päässä. En ole tarvinnut kalentereja.  Tietää oikeat päivät olla kalassa ;)

Zinc

Vierailija
19/22 |
29.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Typeryyttähän tämä sun puolelta on. Tietenkin jokainen itsestään huolta pitävä nainen merkkaa kalenteriin kiertonsa, että tietää missä mennään. Eikö mies osaa tämän enempää ajatella?

Siis se on mun typeryyttä, että se kalenteri oli piilotettu johonkin yksityiseen salajemmaan? Oisko mun pitäny salaa tutkia ja etsiä se mystinen panetuskalenteri? Älä jaksa nyt olla noin miesvihamielinen ääliö. 

Vierailija
20/22 |
29.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun miesystävä näkee tähdistä :D tai no, kuusta. Mun menkat alkaa 1-3 pv ennen täysikuuta.

Ei sillä, että sillä olisi merkitystä meidän touhuihin, mutta oli aika jännä havainto!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme kuusi