Nyt valtakunnan syyttäjä vainoaa uskovia: Raamattu-siteeraus voi olla rikos, sanoo valtakunnansyyttäjä: ”Ei pyhien kirjojen avulla saa loukata toisen ihmisarvoa”
Raamattu-siteeraus voi olla rikos, sanoo valtakunnansyyttäjä: ”Ei pyhien kirjojen avulla saa loukata toisen ihmisarvoa”
mikä tuota naista oikein vaivaa, on se kumma että koraanin siteeraus tai allahu akbarin huuto ei ole rikos
https://www.hs.fi/politiikka/art-2000006314358.html?fbclid=IwAR1GfA8iXw…
Kommentit (126)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan oikeassahan tuo on. ”Ei pyhien kirjojen avulla saa loukata toisen ihmisarvoa”. Usko mihin haluat ja noudata uskosi sääntöjä. Mutta muita et uskontosi varjolla saa syrjiä eikä kiusata.
Tän pitäis olla ihan selvä juttu jokaiselle omilla aivoillaan ajattelevalle. Eikä se ole uskovien vainoamista eikä syrjimistä. Se on perustuslain noudattamista. Yksikään uskonto ei anna oikeutta rikkoa lakia.
Voisiko joku sitten kertoa mitä Raamatusta saa lukea ääneen muille ja mihin siitä lukemaansa voi kertoa uskontonsa perustavan?
Miksi Raamattua ylipäätään pitää lukea ääneen julkisesti? Miksi sun pitää siitä muille (ei uskoville) kertoa pakolla? Miksi pitää tuomita muita?
Me elämme Suomen lakien mukaan, emme sinun uskontosi määräysten mukaan. Vaikka sinun uskontosi määrittelee esim. homot huonoiksi ihmisiksi, niin maallisen lain mukaan he ovat ihan samanarvoisia ihmisiä kuin sinä ja heitä suojaa laki siinä kuin sinuakin. Eli jos sinä herjaat julkisesti homoja olet siitä vastuussa. Eikä uskontoon vetoaminen ole mikään pätevä syy livetä tästä vastuusta. Eikä syyttäjä joka noudattaa lakia vainoa uskovaisia. Uskovaisia koskee ihan samat lait kuin muitakin. Ja huom. nämä lait suojaavat myös heitä.
Niin tai mitään kirjaa tai tekstiä? En tiennytkään, että homot ovat kaiken herjankin yläpuolella. Kuka heidät moiselle jalustalle nosti? Uskovaiset nyt ainakaan eivät sillä jalustalla ole. Ainakaan kristityt. Jännää "rasismia" ja "ihmisarvoa", kun ne koskevat vain joitakin eikä mustaihoiset pääse edes mainostamaan suklaata eikä eskimo jäätelöä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Herää kysymys että jos Raamattua ei suvaita, niin mites sitten kirkko, sen oppi nimittäin perustuu siihen? Alas ajetaanko kirkko? Se olisikin isompi juttu maan historiassa. Eikö Neuvostoliitossa ollut joskus uskonto kielletty? En tiedä seuraako siitä sitten mitään hyvää. Kyllähän ihmiset nyt joka tapauksessa uskovat. Sitä paitsi olen aika varma että mm. riparit tuovat hyvää näiden nuorten elämään joka kantaa muualle yhteiskuntaan.
Eihän tässä kirkkoa tai uskontoa olla kieltämässä. Ainoa mikä kielletään on se, että uskonnon varjolla ei saa herjata tai syrjiä muita. Ilmeisesti se on uskovaisille jotenkin vaikea paikka. Pitää olla erivapaus syrjiä muita. Jos ei ole niin teitä vainotaan. Ihan oikeesti nyt. Miettikää. Ettekö te tosiaan mitenkään kykene elämään ilman, että teidän pitää herjata tai syrjiä muita? Mä olen Raamatusta oppinut sen, että tuo oli juuri se mitä Jeesus opetti. Älä syrji ja kohtele huonosti muita, ei vaikka ne olis millaisia, vaikka ne olis kuinka syntisiä ja eläisivät eri tavalla kuin sinä. Jokainen meistä on Jumalan lapsi, ihan jokainen. Ja vain Jumalalla on oikeus tuomita.
Että ulkoapäin pitäisi päästä sanelemaan mitä joku toinen saa uskoa ja mitä pitää tavoiteltavana?
ps. Raamatussa sanotaan että Jumalan lapseuteen on oikeus jokaisella _Jeesukseen uskovalla_ mutta tätähän sinä et voinut tietää jos Raamattu on suvaintasi ulkopuolella.
Ja tiedän ihan itse olenko syrjinyt ketään. Jumala on myös oikeudenmukainen ja elää. Odotan mielenkiinnolla millä tavoin minuakin väärin syyttäneet joutuvat tilille. Ikuisesti kun ei voi perusteetta kieroilla ja vihata, hetken aikaa vielä onnistuu mutta lopulta ihan oikealla todellisuudella on tapana tulla esiin. Ja näkyy se todellinen suhde, olenko se minä joka on syrjinyt toista vaiko toisinpäin, olenko minä tullut uskon takia törkeästi kohdelluksi.
Minä, ateisti, liityin pari kuukautta sitten kirkkoon. Ihan vaan siksi että kirkko tuntuu olevan ainoa instanssi joka edes vähän yrittää suojella perinteisiä länsimaisia arvoja.
Länsimainen sekularismi on luonut arvotyhjiön, joka täyttyy tavalla tai toisella. Mieluummin kumarran ristiä kuin puolikuuta.
Tästä ketjusta näkee, miten persut on ottaneet kd:n, etenkin Räsäsen omakseen ja tekevät politiikkaansa nyt uskonnonvapauden varjolla. Muuten ei kristinusko taida kiinnostaa tai sitä ei ainakaan huomaa ihmisvihan, uhkailua ja solvaamista takaa. Surettaa kuva, jonka he antavat kristinuskosta
Vierailija kirjoitti:
Minä, ateisti, liityin pari kuukautta sitten kirkkoon. Ihan vaan siksi että kirkko tuntuu olevan ainoa instanssi joka edes vähän yrittää suojella perinteisiä länsimaisia arvoja.
Länsimainen sekularismi on luonut arvotyhjiön, joka täyttyy tavalla tai toisella. Mieluummin kumarran ristiä kuin puolikuuta.
Et sitten ole tietoinen siitä kuinka kirkko kaivaa omaa hautaansa auttamalla jihadisteja?
Mitä lakia on rikottu?