Pitäisikö rikkailta ottaa rahat ja siirtää köyhille
Kun nyt on aloitettu tämä tasaarvoistaminen niin tässähän on suurin epäkohta.
Pienellä prosentilla on aivan turhaan liikaa ja toisaalta osalla liian vähän.
Pitäisikö niiltä joilla on liikaa ja turhaa ottaa miljardit pois ja jakaa köyhille.
Kommentit (135)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi jonkun pitäisi saada niiden ihmisten rahat, jotka ovat itse nähneet vaivaa ja tehneet ympärivuorokautisesti duunia, päästääkseen ylöspäin elämässään.
Miksi ihmeessä jolleikkin pitäisi antaa runsaasti rahaa pelkästä oleilusta, niinkuin jo nytkin tehdään?
Tässä ei nyt puhuta duunareista eikä keskituloisista. Puhumme vanhoillisrikkaista, jotka eivät ole tehneet mitään rahojensa eteen. Syntyneet vain rikkaaseen sukuun.
Keskiluokka menee helposti retkuun. "Miljardöörien asia on meidän."
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä köyhä rahalla tekee , ostaa vain turhaa ja raha päätyy takaisin rikkaalle.
Ne ei vain hallitse rahankäyttöä.Tein joskus 2k bruttopalkalla töitä. Palkan, laskujen ja ruoan jälkeen jäi rahaa käteen joka kuukausi. Tilille kertyi useita tuhansia euroja "ylimääräistä" rahaa niin nopeasti etten itse edes ehtinyt huomaamaan. Samaan aikaan monet työkaverit jotka tienasi enemmän voivottelivat kun rahat olivat aina loppu.
Köyhät eivät ymmärrä mihin heillä on varaa ja siksi he myös pysyvät köyhinä. Se että tilillä on juuri nyt 500 euroa ei tarkoita sitä että on varaa ostaa puhelin joka maksaa 500 euroa tai edes 300 euroa.
Juuri näin! Kun laiskuus ja tyhmyys yhdistetään, niin se on rumaa jälkeä ..
Zinc
Mielenterveyspotilas voi pitää mielipiteet ominaan. Painoarvo horinoillasi on sama kuin kasa rotanpaskaa. Mene sinne Matrixmaailmaasi jo.
Valtion pitää ottaa köyhiltä rahaa ja lainata lisää antaen ne rikkaille. Verohelpotuksia, yritystukia, maataloustukia ja kaikkea kivaa jota harrastetaan tänäkin päivänä. Mitä rikkaampi olet sitä enemmän saat. Se on vasemmistokapitalismia parhaimmillaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ne ei vain hallitse rahankäyttöä.Tein joskus 2k bruttopalkalla töitä. Palkan, laskujen ja ruoan jälkeen jäi rahaa käteen joka kuukausi. Tilille kertyi useita tuhansia euroja "ylimääräistä" rahaa niin nopeasti etten itse edes ehtinyt huomaamaan. Samaan aikaan monet työkaverit jotka tienasi enemmän voivottelivat kun rahat olivat aina loppu.
Köyhät eivät ymmärrä mihin heillä on varaa ja siksi he myös pysyvät köyhinä. Se että tilillä on juuri nyt 500 euroa ei tarkoita sitä että on varaa ostaa puhelin joka maksaa 500 euroa tai edes 300 euroa.
Tällä logiikalla mikäli 10 000 euroa kuukaudessa tienaava tuhlaa kaiken, hän on köyhä?
Jos tälläinen tapaus saa potkut niin silloin hänen pitää alkaa myymään omaisuuttaan lähes välittömästi mikäli hänellä sellaista ollenkaan on. Eli kyllä sellainen ihminen on köyhä.
Mikäli ihminen joutuu työttömäksi joutuessaan myymään 10 luksushuvilaansa ja jäljelle jää 3, hän ei ole köyhää nähnytkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tällä logiikalla mikäli 10 000 euroa kuukaudessa tienaava tuhlaa kaiken, hän on köyhä?
Jos tälläinen tapaus saa potkut niin silloin hänen pitää alkaa myymään omaisuuttaan lähes välittömästi mikäli hänellä sellaista ollenkaan on. Eli kyllä sellainen ihminen on köyhä.
Mikäli ihminen joutuu työttömäksi joutuessaan myymään 10 luksushuvilaansa ja jäljelle jää 3, hän ei ole köyhää nähnytkään.
Tässä esimerkissä ei kerrottu omistaako hän mitään vai ei. Kysyttiin että mitä jos 10k kuukaudessa tienaava käyttää kaikki rahansa. Jos hän tuhlaa rahansa samalla tavalla kuin köyhät, eli ostamalla turhaa romua, niin silloin hän on köyhä.
Vierailija kirjoitti:
Rikkaita on vain 1% aivan kuten Ranskasssa 1700.
BLM on vasta alkusoittoa.
Pian tulee aika kaikkialla maailmassa, jolloin rikkaat kidutetaan ja tapetaan perheineen.
Miten, kun olen laskenut sinusta läpi lippaallisen lyijyä ennen kun olet edes näkömatkan päässä talosta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten niin? Tuota tehdään koko ajan eikä ne köyhät silti siitä rikastu, vaikka niille siirretään koko ajan rahaa rikkailta. Vai kenen kuvittelette maksavan toimeentulotuen?
Eiköhän ne ole ne keskituloiset, jotka pääasiassa tämän valtion pyörimisen kustantaa. Rikkaita on aika vähän.
Kuitenkin kovatuloisin 2 % maksaa 20% välittömistä veroista. Kyllä minä katsoisin, että aika hyvin ovat osansa maksajina tehneet. Tärkeintä olisi vähentää tukien saajien määrää, ei lisätä veroja.
Vierailija kirjoitti:
Pitäisi. On aika tasoittaa tilit.
Haluan nähdä kultalusikka pepussa syntyneet miljonäärit lapioimassa paskaa (enkä puhu tässä nyt ”ryysyistä rikkauksiin” henkilöistä).
Haluan nähdä torkkupeittomiehen kaltaisia poikia mäkkärin kassalla tai pesemässä vessanpönttöä.
Mistä moinen katkeruus?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pian tulee aika kaikkialla maailmassa, jolloin rikkaat kidutetaan ja tapetaan perheineen.
Miten, kun olen laskenut sinusta läpi lippaallisen lyijyä ennen kun olet edes näkömatkan päässä talosta?
Muillakin on välineitä kuin sinulla, kultaseni. Ja jokaista yhtä sinunkaltaista vasten on tuhat sellaista jotka haluavat tappaa sinut.
Vierailija kirjoitti:
Ja sen jälkeen meillä ei olekaan kuin köyhiä eli kenen luulet sen jälkeen maksavan lupiinien ja muun roskasakin elättämisen?
Ei tietenkään pidä. Suomessa on kaikilla samat mahdollisuudet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muillakin on välineitä kuin sinulla, kultaseni. Ja jokaista yhtä sinunkaltaista vasten on tuhat sellaista jotka haluavat tappaa sinut.
Mutta ne ei osaa eikä viitsi, pössyttely tuhonnut aivot. Lisäksi kun rikkaat on tapettu, ei ole enää sossutukien maksajia, millä ne tuhat sitten pärjäävät, kun taikaseinästä ei saa rahaa eikä rahalla saa ruokaa eikä ruokaa osata itse kasvattaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja sen jälkeen meillä ei olekaan kuin köyhiä eli kenen luulet sen jälkeen maksavan lupiinien ja muun roskasakin elättämisen?
Rehellisillä keskiluokkaisilla ei ole mitään samoja intressejä rikkaiden kanssa. Kyllä muitakin jää jäljelle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta ne ei osaa eikä viitsi, pössyttely tuhonnut aivot. Lisäksi kun rikkaat on tapettu, ei ole enää sossutukien maksajia, millä ne tuhat sitten pärjäävät, kun taikaseinästä ei saa rahaa eikä rahalla saa ruokaa eikä ruokaa osata itse kasvattaa.
Ranskassa pärjäsivät ihan hyvin, ja syrjäyttäessään tuon typerän järjestelmän saivat tilalle paremman yhteiskunnan.
Vierailija kirjoitti:
Haluan nähdä kultalusikka pepussa syntyneet miljonäärit lapioimassa paskaa (enkä puhu tässä nyt ”ryysyistä rikkauksiin” henkilöistä).
Haluan nähdä torkkupeittomiehen kaltaisia poikia mäkkärin kassalla tai pesemässä vessanpönttöä.
No tervetuloa sitten meille! Täällä on tänäänkin kaksi miljonääriä lapioimassa paskaa. Se on työtä, jota työttömät ja köyhät ei suostu tekemään, mutta miljönäärille se ei ole mikään ongelma. Ehkä siinä on se selkeä ero: miljonääri tekee, köyhä valikoi tekemisiään.
Luulen, että sinulta se itku pääsee, kun joudut työtä tekemään! Juuri siksi proletariaatin vallankumoukset eivät onnistu. Kun ei haluta rikkaan tekemään työtä, halutaan vain ne rikkaudet. Alle vuodessa kaikki on mennyt ja taas on nälkä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ranskassa pärjäsivät ihan hyvin, ja syrjäyttäessään tuon typerän järjestelmän saivat tilalle paremman yhteiskunnan.
Historiankirjojen mukaan vallankumousta seurasi aikamoinen väestökato ja ne kuolleet oli köyhiä, ei mitään keskiluokkaisia räätäleitä tai leipureita.
Kauhusta vapisten näen jo Helsingistä lähtevän polkupyörämarssin, joka tosin pysähtyy jo ennen kehä3:sta, koska tiessä on liikaa kuoppia. Ei voida ajaa niin epätasaista reittiä! Palataan asiaan, kun rikkaat on maksaneet päällystystyöt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haluan nähdä torkkupeittomiehen kaltaisia poikia mäkkärin kassalla tai pesemässä vessanpönttöä.No tervetuloa sitten meille! Täällä on tänäänkin kaksi miljonääriä lapioimassa paskaa. Se on työtä, jota työttömät ja köyhät ei suostu tekemään, mutta miljönäärille se ei ole mikään ongelma. Ehkä siinä on se selkeä ero: miljonääri tekee, köyhä valikoi tekemisiään.
Luulen, että sinulta se itku pääsee, kun joudut työtä tekemään! Juuri siksi proletariaatin vallankumoukset eivät onnistu. Kun ei haluta rikkaan tekemään työtä, halutaan vain ne rikkaudet. Alle vuodessa kaikki on mennyt ja taas on nälkä.
Heh, sellaista paskanjauhantaa tällä kertaa. Et sinä ole oikeita töitä tehnyt kertaakaan elämässäsi, säälittävä ylipainoinen kermaperse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haluan nähdä torkkupeittomiehen kaltaisia poikia mäkkärin kassalla tai pesemässä vessanpönttöä.No tervetuloa sitten meille! Täällä on tänäänkin kaksi miljonääriä lapioimassa paskaa. Se on työtä, jota työttömät ja köyhät ei suostu tekemään, mutta miljönäärille se ei ole mikään ongelma. Ehkä siinä on se selkeä ero: miljonääri tekee, köyhä valikoi tekemisiään.
Tässä on se asian ydin!
Milläs otat kun lippaallinen 556NATO:a lävistää röökin runtelemat keuhkosi jo ennen kun olet 200m lähempänä tiluksia ja koirat hoitaa loput?