¤¤XL-laihduttajat viikkoon 28¤¤
Kommentit (43)
tämän päivän syömiset oli aika poikkeukselliset, kun tuli aamulla kamala kiire puistoon :)
eli hain puistoon mennessä prismasta sämpylän( 2p), siis pelkän sämpylän sielt tuoreleipä osastolta ja fanta lightin. samoin mulle noi lihgt limut on se makean korvike.
lapsi söi pustossa ja kun meni päikkäreille mä kans ajattelin hetkeks oikasta ja nukuttiin pojan kanssa kumpikin 3 h päikkärit. kanapataa piti siis tehdä mut en en' ' jaksanu ja niimpä mies toi subwaysta 1/2 kanaleivän (5p) toi sub way on kyllä ihan huippu paikka laihiksella olevalle. niillä on se 6 under 6 systeemi. eli 6 erilaista leipää joissa on alle 6g rasvaa. ja kun jättää ne kaikki majoneesit ja juustot pois ja ottaa kaikki vihannekset ja viinietikka ja rasvattoman kastikeen on ihan HULLUN hyvää ja vaan n. 5p per leipä paikkareiden systeemillä
toistaiseksi ei siis muuta mutta iltapalaksi varmaan rasvatonta luonnonjugurttia ja reilusti mansikoita :)
huomenna menen mun Irlantilaisen ystävän luo lounaalle, ja mun tehtävä on tuoda jälkkäri ja vien yllätys yllätys vesimeloonia ja mansikkaa ja muita hedelmiä salaattia varten :)
ensi viikko kyllä pelottaa kun kähdetään mökille viikoksi ja perjantain pori Jazzeille. mökillä on vaan puuhella ja sitä ei voi ajatellakkaan lämmitettävän joten pitää grillata, onneksi voi kyllä grillata vihanneksia ja kanaatms. mutta kuiteski kuun toi mökillä olo jostain syystä tarkoittaa samaa kuin hirveä mässäily :) no toisaalta vois antaa hiukan itselleen armoa mutta kun ne miehen siskon häät on syyskuussa ja haluan sinne jonkun uuden hienon mekon. sitten on siis nuo jazzit mennään päiväksi kirjurinluodolle piknikille ja sen jälkeen ystävien kanssa mökille juhlimaan ja tuo meidän poikakin menee ekaa kertaa mummilaan yökylään ja sais siis ihan rauhassa nauttia hieman viiniäkin.
no mutta sitten pitää vaan seuraavalla viikolla tasapainottaa. mulla se ainakin toimii aika hyvin. ja toi piste systeemi toimii mulla enemmän kun hyvin ja siinähän voi säätää niit pisteitä jonain päiväna ja syödä enemmän toisena....
kten sanottu liikunta on minimissä perhanan uimahalli on kiinni 2kk tänään sentäs käveltiin sinne puistton ja takasi 3km suuntaansa.
KIITOS muuten kamalasti kun olette mukana tässä tää on tosi hyvä tuki mulle ja kaikki uudet ovat todella tervetulleita mukaan. mulla kun klävi niin että aloitin tän laihiksen 1.2. yhden kaverin kanssa ja hän ei sitten koskaan päässy alkua pidemmälle aina oli joku tekosyy ettei lähteny liikkumaan tai miks piti mässäillä, no mä aloin sit laihtua ja hän ei ja hän hieman sitten suuttui minulle ja oli aika ikäviä juttuja varsinki kun just nähtiin ja mä olin laihtunu ton melkein 15kg ja hän taas ei.... siis olen tosi iloinen teistä kaikista ja että täällä voi olla rehellinen kaikessa laihdutukseen liittyvässä
M
p.s. mistä päin ihmisiä muuten on tässä ryhmässä? jos vaikka jotain paikallisjärjestö lenkkejä järjestäisi tms. :)
Me oltiin uimassa ja kotiin tullessa käytiin Hesessä syömässä... Nyt lähden lenkille häpeämään....
Miisa
Ensiks vastaan kyssäreihin, niin kauan ku muistan mitä on kysytty..
Eli mansikoita ainakin mä oon pistelly suuhuni ilman paineita. Niin kauan ku mansikat tulee syötyä MANSIKOINA, ei sokeria, ei kermavaahtoa, niin enpä usko niitten ainakaan lihottavan! Vai ollaanko me lihottu muka mansikoiden popsimisella??;o)
Ja mä asun ainakin Salossa. Missäs muut?
RUOKASALDO:
aamulla ei maistunut, lounas kalapuikkoi 4 ja muutama ranskis, päivällinen 2 kasvispihvii& omena-punajuuri salaattia(oli muuten yllätttävän hyvää). Sit illalla söin letun. En kanna huonoa omaatuntoa, ei yksi lettu diettiä kaada.
Liikunnasta tänään:olen siivonnut, pessy ikkunan, kävellyt ainakin 5km...Salilta oli välipäivä! Huomenna taasen sinne huhkimaan.
Olin muuten yhteydessä neuvolaan, ihan muissa asioissa ja juttelin tätin kans laihkarista ja täti sano et 500g/viikko riittää HYVIN! Mun tahti 1kg/vko on kuulemma varsin tiukka/raskas. Eli helpommin tulee kuulemman repsahdettua. Elikkä tästä lähdin ollaan tyytyväisiä vaikka vaaka maanantaina ei olekkaan kuin -500g, eikös joo??
Nyt nauttimaan lasi light limua ja sitten nukkumaan!!
Hormooniska
MIISA, älä sure, häntä pystyyn. Tänään olit hesellä, mutta nyt palaat ruotuun. Ei yksi hesen keikka maata kaada. EIHÄN? Mäkin meen heselle kun saan -10kg, syön RUISFILEE ATERIAN punaisella majolla..nam nam...
Tuli mieleen, mehän voitais lähtee jollekki yhteiselle palkintomatkalle vaikka laivalle? Eikö? Joku tietty tavoite ja sitten mennään yhdessä risteilee ja syömään seisovasta pöydästä järkevästi, heh heh heh heh!;o)
Kerran, vuosia sitten laihdutin kaverin kanssa, oli eräpäivä ja se kumpi ei päässyt tavoitteeseen sillo, mun tavoite oli -10kg, niin hävinny joutu maksaa matkan..Kaveri makso!;o)
Ei nää kilot ainakaan mansikoista oo kertyneet =))
Tänään en oo pahemmin syömisissä repsahdellut. Kävin kävellen ruokakaupassa (3-vuotias suostui isumaan rattaissa ja 5-vuotias fillaroi) vähän yli 2 km suuntaansa ja illalla vielä sauvakävelemässä -joten ihan ok liikuntasaldo tällaiselle liikuntakammoiselle.
Itse oon Mikkelistä.
Huomenna ollaan lähdössä tuttavaperheen möksälle koko viikonlopuksi ja vähän kammoksuttaa ne grilliherkut ja saunajuomat...Täytyy ilmeisesti paastota sitten koko ens viikko, arg.
TANNI: mä olen kyllä grillaillut ihan hyvällä omalla tunnolla. maissia, kesäkurpitsaa, kanaa jne.. ja saunajuomaksi otat light-siideriä, niin ei tule niin huono omatunto!
Mä asustelen täällä pääkaupunkiseudulla! Toi risteily ajatus oli kiva, ja voishan sitä vaan vaikka treffata sitten kun ollaan laihduttu! vaikka yhdessä shoppailemaan niitä kymmenen kokoa pienimpiä vaatteita ja sitten terassille juomaan LIGHT-siiderit! tai jotain muuta kivaa! ja mä haluaisin ehdottomasti nähdä teistä niitä ennen ja jälkeen kuvia, kaikista halukkaista siis äkkiä napsimaan ENNEN kuvia!
Ja voisihan niitä kuvia nytkin jo lähetellä, tiedettäisiin mistä kaikki lähtee!
Multa kanssa suuret kiitokset joka ikiselle teistä! vaikka vasta alussa ollaan, mutta mulle tää niin arka aihe etten tästä kenenkään " ulkopuolisen" (lue: ei-laihduttajan, tai siis sellaisen laihduttajan joka ei pudota PALJOn painoa) kanssa oikein voi jutella, joten teidän kanssa juttelu on ainakin mulle todella kallisarvoista!
En ikinä ennen ole edes aloittanut laihista, aina loppunut jo pelkän ajatuksen tasolle.
Tosin minä en kuitenkaan ole niin kauaa tässä pisteessä ollut, ja siinä välissä kerran raskaana. ensimmäisestä raskaudestahan tämä alkoi. tyttö nyt täytti just 4-vuotta. Sitä aiemmin olin aina hoikka tai normaalivartaloinen.
Minkä ikäisiä muuten olette?
Nyt nukkumaan!
Laihis
Tänään lapset nukku kasiin, YES YES YES!:o) Hullul on halvat huvit.
HEI, mitataanko reiden,vyötärön ja rinnan ympärys? Niistä olis kiva seurata pienenemistä.
Mä oon 27v ja vuonna 2003 lihoin, toisen synnytyksen jälkeen. Sitä ennen hyvin liikunnallinen ja timmi tytteli. Nyt tälläinen valas kala! Lähtöpaino laihikseen oli 98.8kg, järkkyä. Pituutta on 170cm. Ennen painon siinä 70kg kieppeillä ja omistin LIHAKSET! Siis olin oikeesti lihaksikas. Arvatkaa harmittaako?? Nyt etsin taas itseäni...hu huu, onko kukkaan nähny??
Musta ei taida hirveesti olla kuvia, pahimmillani, en kauheesti kerjänny kameran eteen tai sitten mulla oli päällä joku teltta niin siinä mitään muotoja näe.
Tänään tarttis taas urheilla, huomenna vapaata. Punttis kiinni ja meillä häät, joihin mennään vieraana. On vaan hiukan turhan isot bileet mun makuun, liki 200 tulossa. No, syön siellä salaattia ja toivon että lapset osais käyttäytyä....
Reipasta perjantaita!
Hormooniska
Kiitos Hormoohirviölle tsempeistä! Eipä se maailma kyllä siihen yhteen mättöön kaadu. Tänään tarkempi päivä syömisten suhteen!
Toi tapaaminen on kiva idea! Pidetään mielessä!
Me asutaan Lahdessa. Ketään täältä päin?!?=) Ikää mulla on 26. Tuota senttien mittaamista pitää vielä harkita... Se ois kyllä hyvä keino myös, oikestaan kertoo enemmän kuin kilot. Taitaa vaan mittanauha pelätä mua (tai mä sitä=))!
Jospa sitä lähtis aamulenkille! Palaan asialle!
miisa
Heräsin jo yhdeksältä ja hyppäsin fillarin päälle ja poljin 20km ihanissa maisemissa ja nyt on niiiiiiiiiiiin hyvä olo!
Ja miettikääs tätä: jos ostan sipsipussin olen yleensä yksinäni vetänyt sen alle tunnissa.. Eilen sitten ostettiin ja syötiin ja edelleen on puolet jäljellä!?!?! Pikkuhiljaa kohti normaaliutta;)
Noista strategisista mitoista.... Olen ensimmäisen kerran mitannut itteni 17.1. ja silloin mittani olivat:
maha: 121cm
lantio: 120cm
reisi:73cm
käsivarsi: 38cm
ja nyt tänään:
maha: 114cm
lantio: 119cm
reisi: 64cm
käsivarsi: 37cm
Aika hyvin, eikö? Ja tämä kaikki liikunnalla, koska en todellakaan ole talven/kevään aikana pahemmin syömisiäni tutkaillut!
Mitäs vielä... Jotain muutakin ole, muttei nyt tule mieleen.....:/
No, kait minä lopettelen...
Koittakaa kestää viikonlopun vaaroja ;)
Tämä viikko ei ollut ihan yhtä hyvä, kuin viime viikko!;o) Muistatteko kun vaakani hajosi ja 5kg lähti yhdessä yössä. Mukamas siis. Mutta jotain tuloksia tälläkin viikolla eli:
Lähtöpaino 23.5.2006 MAHTAVAT 98.8kg
Viime ma illalla paino, kun sain hankittua vaa´an 92.8kg
TÄNÄÄN paino 92kg! Eli -800g viime viikosta ja -6.8kg kokonaisuudessa.
Salilla käyn ahkeraan, eilenkin olin. Ja tänäänkin menossa. Tällä viikolla olisi lepopäiviksi tulossa torstai ja lauantai. Saas nähä jaksanko rehkiä.
Meillä nuorin typy, 7kk, on alkanu herää turhan usein. Alan rytmittää päiksyi uudelleen, en jaksa turhan päiten kukon laulun aikaan herätä!!
Tsemppiä viikkoon kaikille!!
Hormooniska
kun 1v roikkuu puntissaa ja hokee äitttiiiiiiiiii :)
aloituspaino 98kg
paino nyt 83,4kg
viikonpudotus -600g
koko pudotus 14,6 kg
jatkan myöhemmin......
M
Nopeahko pinoutuminen täältäkin. Kyllä se rehkiminen kannatti, kun tuloksia syntyi mukavasti! Jatketaan tällä viikolla siis samaan malliin!=)
Lista näyttää seuraavalta:
Aloitus 12.6 paino 105.8kg
Paino viikko sitten 104.7kg
Paino tänään 103.3kg
Pudotus 1.4kg vkossa=)
Miisa
Eli meillähän on ollut kaikenmaailman kissanristiäisiä, juhannusjuhlia, oltiin viikko reissussa ja toisten pöytien ääressä, liikkuminen on ollut vähäistä ym sarjassamme kootut selitykset...painoa vaa´an mukaan oli tullut lähes kolme kiloa jo välillä takaisin josta oli osa varmaan turvotusta mutta osa kyllä ihan ehtaa tavaraa...nyt ollaan sitten onneksi alitettu ne 3:n vai 4:n viikon takaiset lukemat ja suunta oikea...
Mutta mutta... tällä menneellä viikollakaan en hirveesti käynyt lenkillä, kaksi kertaa sauvakävelin, kitkin kasvimaata ja kävin uimassa...
Edellinen ilmoittamani paino 91, 6 kg
paino nyt 91, 2 kg
pudotusta vihdoin 400g
lähtöpaino 112, 8 kg (1. 1. 2006)
kok. pudotus 21, 6 kg
pituuteni 172 cm ja tavoite ainakin tuonne 78 kg:n tienoille, mieluiten 75 kg mutta sinne on niin pitkä matka...
Jospa nyt pääsisi ees ensin alle 90 kg:n lukemiin.
Meillä ainakin on sama tavoite, päästä nyt aluksi alle 90kg! Sulla on kyllä pudotusta paljon enemmän koossa, hatun nosto siitä sinulle!!! Nyt hei tsempataan ihan tosissaan ja mennään alle 90kg, jooko?? Meniskö vielä tässä kuussa???
Meillä on yhet häät ensi lauantaina, hiukan pelottaa mitä syötävää siellä on..toivottavasti paljon salaattia!
Hormooniska
Mekin ollaan menossa kolmensadan kilometrin päähän tuttujen möksälle viikonlopun viettoon joten tiedossa grillausta ja hyvää juomaa toisten notkuvissa pöydissä, joten ens viikolla voi olla taas ankeaa hypätä vaakaan... Yritän kyllä kovasti 90 kg: n alitusta tässä kuussa...nyt kesäaikaan paino on tippunut nihkeesti ja alkaa varmasti olemaan muutenkin väsymystä jo tähän puolen vuoden laihdutukseen- toisaalta-ainakin itselläni tää on elämäntapamuutos, ja kun noi kilot tuppaa tulemaan niin helposti niin varmansti koko loppuelämän saa olla tarkkailemassa suuhunlaittamisiaan.
Mutta tsemppaillaan!!
Tanni
paino 86kg, ei tipu ei lirise. eilen painoin 87, toissapäivänä 85 ja nyt 86. niinkuihansama!
mää syän liikkaa viä vaa! (käytiin turuus mut en mää iha murret oppint?)
lähtöpaino 89
pudotusta siis 3kg
*potkii pikkukiviä ja murisee*
:)
Kyllä taas tuli takapakkia :( Painoa tuli 300 g lisää viime viikolla, eli paino nyt 83,3 kg. (tavoite: 70 kg jouluun mennessä, 65 kg ensi kesään mennessä).
Täytyy kyllä tässä mennä ihan itseensä ja katsoa peiliin. Kuumalla säällä jäätelö on maistunut ihan liian hyvin ja muutenkin on laiskottanut, eikä ole jaksanut tehdä kunnon ruokia itselle. Pari kertaa kävin sauvakävelemässä, mutta eipä se oikein taida riittää. Mutta ajattelin kuitenkin ripittäytyä tänne, jospa siitä saisi vähän potkua tälle viikolle... ei enää kehtaa tulla tänne toisen plussaviikon kanssa.
Ollaan myös lähdössä tällä viikolla reissuun, joten saa nähdä miten käy. Pitää vaan yrittää tsempata. Eli tsemppiä muillekin... vaikka tuloksien perusteella minä taidan olla se, joka sitä eniten tarvitsee ;)
viikko siis oli ihan jees. kävin pari kertaa uimassa, ja kun oltiin mökillä niin pesin kaikki meidän matot, oli muuten yllättävän rankkaa puuhaa :) ja eihän niitä puhtaita mattoja voinu tuoda likaiseen kotiin joten pidin suursiivousta pari päivää, eiköhän siinäki pari kaloria palanu.
helle on siinämielessä ollu hyvä, ettei ei tee mieli herkkuja, paitsi mansikoita ja mehujäät on kans hyviä ja niis on vaan 1 piste.
toisaalta on vasta illalla nälkä ja sit tulee " ahmittua" kaikkee mitä sattuu löytymöön. olens siis pakottautunu syömään päivälläkin, mut tekee tiukkaa.
lisäksi uimahalli meni nyt kiinni ja sitä 2kk :( ja tykkään uimisesta tosi paljon. pitää ruveta raahautumaan tonne toiselle puolelle kaupunkia kun siellä on halli auki. vaikeaksi sen tekee, että sinne on niin paljon matkaa ja kuten kaikki muutkin täällä taitaa olla. olen siis sen varassa miten mies on kotona lapsen kanssa.
uusi välipalkinto on ihan muutaman kilon takana, eli kun 80 tulee lasiin, niin aion hemmotella itseäni uusilla kauniilla alusvaatteilla. nyt jo olen kierrelly kattelemassa kaikkia ihanuuksia joihin nyt jo mahtuu sisään, ilman että tursuilee kamalasti yli :)
muutenkin loistava tsemppi oli noi ale myynnit aivan uskomaton fiilis oli löytää normaali kaupasta normaali kokoisia kauniita vaatteita, eikä tarvinnu mennä mihinkään GREAT osastoille!!!! vaatekoko on mulla pudonnu 48-50stä 44jään ja L koon vaatteet mahtuu jo päälle
eli oikeesti tsemppiä kaikille se on oikeasti todella palkitseva olo, meinas itku päästä sovituskopissa kin housut mahtu päälle
M
Miksei ihminen voi tajuta omaa parastaan? Vielä en ole puntaripaholaisella käynyt (käyn keskiviikkoisin) mutta tiedän jo ettei hyvin mene....!! Koko vkloppu oli yhtä mässäämistä! Lauantaina kaverien kaa vähän terassilla, sunnuntai pitsan syömistä ja tänään toooooodella iso lautasellinen pastaa!! Miksen mä saa tätä läskipersettäni ylös tästä sohvalta??
Anteeksi valivaliviesti, mutta pakko purkaa jonnekkin :(
Eiköhän tänne mahdu muutama valituskin ja aina on olemassa mahdollisuus että löytyis joku hyvä tsemppijuttukin täältä! Itse luen kateellisena noita treenausjuttuja... huh huh, teiltä ei tsemppiä puutu. Mä olen alkanut tehdä niin, että heti kun edes käväisee mielessä liikunnallinen ajatus, tänään pyöräily, niin sanon sen ääneen mun miehelle, joka jaksaa tuuppia mua lenkille, vaikka se ei ihan-kohta-heti enää houkuttaiskaan mua. Siis tänään 16 kilsaa ja 55 minsaa.
Helle viikkoon mahtui vaikka minkälaista elämää... tuli lipitettyä viiniä ja käytyä ravintolassa, syötyä jäätelöä ihan urakalla, mutta koko viikko oli karkiton! Se on mulle ihan huima saavutus, tai siis itse en ostanut karkkia, mutta mun vanhempien luona söin pari... :o) Mutta se ostamatta jättäminen on mulle tärkeetä. Tuli syötyä myös mansikoita, kirsikoita, herneitä, vesimelonia... että kiitos menneen viikon vinkeistä kaikille.
Viime viikon lukema 118,4
tällä viikolla lukema 117,2
heinäkuun tavoite on se 3 kiloo (niinku joka kuukausi vuoden loppuun, että ois alle sata 2007) niin siitä on pois tuo 1,2 kg.
yhteensä pudotusta on 10 kiloa viime marraskuulta, vielä pari kiloa niin ois toi 10% poissa.
Viime viikolla joku kyseli ärsyttääkö olla lihava. Mulla ongelma vähän onkin se ettei mua yleensä haittaa vaikka paksu oonkin. Mä olen aina ollut ISO, mutta siihen vaikuttaa myös pituus, jota on 180 cm. Toki välillä tulee v*tutuksia siitä paksuudesta,mutta lähinnä juhliin mentäessä, kun kaikki vaatteet on telttoja, minä en näillä makkaroilla laita napapaitaa, vaikka sellaisiakin näkyy laitettavan. Yleensä mulla on hyvä olla itteni kanssa.
Nyt tästä ryhmästä on tullu jonkunlainen porkkana, se että pitää ilmoittaa painonsa on ok, mutta myös noi teidän haaveet ja tavoitteet antaa tsemppiä. Jos joku muu pystyy, niin miksen minä? Jos joku muu voi olla laihempi, voinhan minäkin? Inhoan häviämistä!!! :)
SS
Täällä taas... Aattelin vaan listata päivän syöminkejä..sen jotenkin tajuaa paremmin mitä suuhun on laittanut, kun sen kirjoittaa :D
Eli aamulla: danonen juotava jugurtti ja 2 näkkäriä+ 2tl 40% levitettä
lounas: hiillostettua lohta, muutama uusperuna, salaattia ja rasvatonta maitoa
välipala: rasvatonta maitoa ja näkkäri+ 1 tl 40 levitettä
Nyt sain valmiiksi makaroonisalaatin jota aattelin kohta puolin syödä, mut antaa sen vielä hetken muhia jääkaapissa *SLURPS*
Iltapalaksi ostin mansikoita...
Pitäisiköhän noissa mansikoissakin pitää jonkin asteinen kohtuus? Kun illalla, lenkin jälkeen, telkkaria katsellessa syön helposti litran....?!?! Mitä mieltä..? Jos en muuta illalla syö, ni voinko hyvällä omatunnolla vetästä koko litran?