Miehen 8v kakara kyseli taas kaikenlaista
Rikkaan perheen hyvin suojeltu/ henmoteltu kakara kyseli taas kaikenlaista, kun oltiin ranalla.
Miksi mulla on niin pieni auto jne.. Toistamiseen. Normaali viistoperä.. Äidillään joku pieni Yariksen kottero. Isällä isoa audia jne.
Tuleeko lapsilta aina tällaisia kysymyksiä? Eikö olisi vanhemman tehtävä olettaa, ettei ihan kaikkea tarvitse tai edes kuulu kysellä? Tää lapsi vaatii ihan koko ajan ohjelmaa muutenkin. Opetettu tähän tietysti.
Alko vituttaa taas kerran mm. tämä kysymys tällä kertaa. Saattaa kysyä, miksi käytän aina samoja trikoita tai vaatteita. Tiedän, että lasten suusta voi tulla mitä vain, mutta mieleetäni vanhempien tehtävä on vastata, jos sieltä suusta tulee jotain hieman töksähtelevämpää.
Kommentit (48)
Vierailija kirjoitti:
Juu, no en voi kyllä sietää tuota kakaraa kyllä millään. En ole koskaan kohdannut noin huonokäytöksistä pelleä. Harmittaa oikein, miten kävi niin huono tuuri tuon kakaran suhteen. Tosin ehkä kertoo vain, ettei oma mieheni oikeasti kasvata tulta lainkaan, rikä äitinsä edes käy sosiaalisissa tilanteissa hänen kanssaan.
voi, kävipä sulla Huono tuuri.
Sillä lapsellakin taisi käydä. Joutui ensin eroperheseen. Äiti ja isä erosivat.
Sitten vielä hänen elämäänsä ilmestyi kaiken päälle aikuisen roolissa nainen, joka ei tykkää hänestä.
Sä, ap, voit valita- Se lapsi ei.
Luuletko, että sillä pienellä on jotenkin helppoa?
Kyllä sä näin kaukaa katsottuna olet yks kuspiä.
Koeta, koeta pikkusen tajuta sen lapsen näkökulmasta asioita. Kyllä toi sun asenne paistaa sille. Sillä 8-vuotiaalla voi olla se tunne, että hänen vika, kun vanhemmat erosivat. Hänen vika, kun toi aikuinenkaan ei tykkää.
Nuohan ovat siitä kohteliaammasta päästä lasten kysymyksiä. Kun tekee töissä lasten parissa, niin kysymyksiä tulee laidasta laitaan. Minultakin on töissä ip-kerhossa kysytty mm seuraavaa:
Miksi kuljen pienellä autolla, kävellen, pyörällä, bussilla?
- Tarpeen mukaan käytän sopivaa kulkuneuvoa.
Näin, että joku toi sinut, kuka se oli?
- ystävä (Ystäviä ovat olleet vuosien varrella niin sukulaiset kuin nuorena poikaystävät )
Vaatteista: Miksi sinulla on aina samat vaatteet?
Vastaus: Ostan kerralla kasan samanvärisiä työvaatteita. Tulee pesukoneelle täytettä ja on siksi ekologista.
Miksi et käytä meikkiä, äitikin käyttää meikkiä?
- Osa lapsista saattaa olla herkistyneitä hajuille, siksi en käytä meikkiä, en hajusteita, hiuslakkaa.
Mä oonkin ihmetellyt, miksi sulla on aina vain ruma ponnari! Äiti opettanut, että ponnari on ruma. Itse kyllä pidän ponnarista, ja halusin laittaa hiukseni ponnarille. Hetken päästä: Sun ponnari on tosi kaunis. Sanoin sitä rumaksi, kun itse en saa pitää ponnaria, kun äiti ei siitä tykkää.
Miksi sulla ei oo pitkiä kynsiä?
- Tässä työssä pitkät kynnet eivät ole mielestäni kaikkein hygieenisimmät.
Mun äidillä on pitkät kynnet.
- Niin on, ja todella kauniit ovatkin.
Vierailija kirjoitti:
Jos sulla ap on noin pieni kynnys ärsyyntyä, niin suosittelen ko. miehen jättämistä. Kun lapsi kasvaa, uusperheongelmat usein hankaloituvat.
Mä enhaluaisi olla ton aapeen kansSa missään tekemisissä. Ihan mätä asenne.
Noin pikkusieluinen oman navan tuijottaja, joka ei ymmärrä lapsia lainkaan. Empatiaa puuttuu täysin.
Toivon sen lapsen puolesta, että häivyt tai sitten opettelet elämään lapsen kanssa.
Naapurin tumma tyttö kyseli miksi ostan lapseni vaatteet kirpparilta mutta omani uutena. Ei kelvannut selitys että lapsi kasvaa nopeasti ja vaatteet jää pieneksi, kun taas itse käytän samoja vaatteita vuosia. Tyttö kyseli myös kaikkea muuta sopimatonta. Hän ei ole rikas, päinvastoin. Pihalla valvomatta temmenltää pitkälle yöhön, porukoita ei kiinnosta.
Mitenniin ei kelvannut selitys? Alkoiko se syyttämään valehtelijaksi?
No miksei sille lapselle vaan voi vastata? Avartuu hänenkin maailmankuvansa. Ongelma taitaa olla se, että ap miehineen ei osaa vastata kysymyksiin.
Kiitos suorista vastauksista. Kiva kuulla että olin itse väärässä, ja otin itseeni aivan väärästä syystä. Pitää tosiaan olla avoimin mielin ja ymmärtää, ettei tarkoittanut pahalla. Hän siis pyyteli koko päivän, että tulisin vielä heille ja lopussa katseli autoani kun oltiin rananlta lähdössä koteihimme.
Hänen isänsä ei valitettavasti osaa lainkaan vastata hänen kiperiin kysymyksiin eli ns. kasvattaa/ opastaa tulevaa varten. Samoin äiti vain ylisuojelee ilman mitään aikuisten sosiaalista kontaktia. Tyttö hakee myös koko ajan huomiota, koska ei hänelle vain opeteta, ettei ihan koko ajan voi sitä huomiota saada. Siis ihan kiva tytsy tuo nyt olisi olla ja hengata, jos oppisi suhtautumaan ja loisi häneen ”syvemmän” yhteyden, tutustuisi. Minullahan se iso rooli voisi olla ns. elämän suunnannäyttäjänä hänelle, kun isänsä ja äitinsä vain pitävät aivan jäätävää väliä keskenään.
Jos sulla ap on noin pieni kynnys ärsyyntyä, niin suosittelen ko. miehen jättämistä. Kun lapsi kasvaa, uusperheongelmat usein hankaloituvat.