Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miehen 8v kakara kyseli taas kaikenlaista

Vierailija
27.06.2020 |

Rikkaan perheen hyvin suojeltu/ henmoteltu kakara kyseli taas kaikenlaista, kun oltiin ranalla.

Miksi mulla on niin pieni auto jne.. Toistamiseen. Normaali viistoperä.. Äidillään joku pieni Yariksen kottero. Isällä isoa audia jne.

Tuleeko lapsilta aina tällaisia kysymyksiä? Eikö olisi vanhemman tehtävä olettaa, ettei ihan kaikkea tarvitse tai edes kuulu kysellä? Tää lapsi vaatii ihan koko ajan ohjelmaa muutenkin. Opetettu tähän tietysti.

Alko vituttaa taas kerran mm. tämä kysymys tällä kertaa. Saattaa kysyä, miksi käytän aina samoja trikoita tai vaatteita. Tiedän, että lasten suusta voi tulla mitä vain, mutta mieleetäni vanhempien tehtävä on vastata, jos sieltä suusta tulee jotain hieman töksähtelevämpää.

Kommentit (48)

Vierailija
21/48 |
27.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No miksi käytät aina samoja vaatteita? Ootko niin köyhä ettei ole varaa useampaan vaate kertaan????

Vierailija
22/48 |
27.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis tajuttoman ärsyttävä lapsi, nutta itse olen varmaan antanut tämän mennä niin pitkälle. Mutta eihän lapsi itse tajua sitä, mitä kyselee.. Mutta ei oo vaan opetettu. Vitutus silti jälkeenpäin sairas, ja isä vaan aina nauraa päälle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/48 |
27.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kukaan lapsi ei ihmettele vaatteita. Trolli.

Kyllä mun oppilaat kommentoi niin vaatteita kuin meikkiä/meikittömyyttä, hiuksia, koruja ym., vaikka en itse kommentoi kenenkään ulkonäköä. Alakoululaisista kyse.

Vierailija
24/48 |
27.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä otin sitten liikaa itseeni, mutta kai se suurin vitutus tulee siitä että tulee niin yllättäen ja ei osaa reagoida vastaten tälle napakasti, jotta oppisi..

Vierailija
25/48 |
27.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä vastaa mitään, älä huomioi mitenkään, kun alkaa tyhmiä kysellä. Kohtele sitä kuin ilmaa. Jatkaa tietysti jankkaamista, mutta aikaa myöten lopettaa, kun ei saa sillä huomiota.

Vierailija
26/48 |
27.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suhde on tuhoon tuomittu.

Miksi?

Mietipä sitä.

Se kakara on sinun ja miehen ilon ja onnentuojana vielä vähintään kymmenen vuotta.

Vierailija
27/48 |
27.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suhde on tuhoon tuomittu.

Miksi?

Mietipä sitä.

Se kakara on sinun ja miehen ilon ja onnentuojana vielä vähintään kymmenen vuotta.

Jep, ja mies ei näe tässä tyypissä yhtään mitään vikaa. Huh.

Vierailija
28/48 |
27.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi ei tiedä muusta kuin mihin on kasvanut. Vanhemmat voisi kasvattaa. Isälle palautetta

Vierailija
29/48 |
27.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on rumaa sanoa puolison lasta kakaraksi ja huono käytöskään, jos tämä nyt sitä on, johtuu vanhemmista. Ei tuonikäinen vielä tajua, mitä sopii ihmetellä ääneen.

Oma lapseni sanoi kerran kaupan kassalla: piereekö tuo täti myös kotona?

Vierailija
30/48 |
27.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mulle on ainakin miehen lapset ja omakin kaikenlaista laukoneet... joskus tosi ärsyttäviäkin juttuja. Kaverien lapset myös. Mutta ei lapset yleensä tarkoita sitä millään pahalla. Mun auton kokoa on ihmetelty myös, olen vain sanonut etten tarvi isompaa. Jos kysymys on sellainen ettei sitä olisi välttämättä tarvinnut kysyä ääneen niin sanon että ei ihan joka asiasta tarvitse kysellä. Lapset on vaan uteliaita ja ihmettelee kaikenlaista. Siinä ennen kymmenettä syntymäpäivää ne kyllä yleensä tajuaa mitä on sopivaa ihmetellä ääneen ja mitä ei.

Vierailija
31/48 |
27.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kakarat tuppaa olemaan mulkkaavia idiootteja

Vierailija
32/48 |
27.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap sinä vaikutat aikamoiselta kakaralta itsekin.

Vierailija
33/48 |
27.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kukaan lapsi ei ihmettele vaatteita. Trolli.

Voi olla ja ei olla. Itse olen kokenut kun on ihmetelty miksi aikuisella naisella on pinkki puhelin.

Vierailija
34/48 |
27.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loukkaannut kun 8-vuotias kyselee sun vaatteista ja pienestä autosta? Kuka tässä on pelle?

Vierailija
35/48 |
27.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun lapsi tutustuu paremmin Sinuun, hän alkaa jutella ihan muista asioista kanssasi.

Olettaen että huomaa että olet ihan hyvä tyyppi aikuiseksi jonka kanssa on oikeastaan ihan mukava olla.

Lapset on lapsia.Kunhan kohtelee huomaavaisesti (ja huumorintajuisesti!)  ja oikeudenmukaisesti, niin yleensä he oppivat samaan käytökseen. Tämä vatii lähinnä aikuiselta sitä kypsyyttä reagoida viisaasti provosoitumatta.

Aluksi voivat olla tosi ärsyttäviä, mutta se on vain usein lapsen suojakuori sellainen näsäviisaus.

Kunhan ajan myötä yhteinen sävel löytyy niin joutavalle negatiivisuudelle ei jää tilaa.

Vierailija
36/48 |
27.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joops miesten kakarat....

Ja naisten lapset!

Vierailija
37/48 |
27.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, lapsella ei ole samanlaisia piilomerkityksiä kysymyksissään kun aikuisilla. Älä lisää niitä lapsen rivien väliin.

Lapsi ei ymmärrä aikuisten omaisuudesta, vaan kysyy miksi sinulla on pieni auto. Vertaa sitä varmaan isänsä suurempaan autoon. No, miksi sinulla on pieni auto? Et tarvitse isoa autoa? Pieni on halvempi? Helppo löytää parkkipaikka?

8-vuotias ei tarkoita kysymyksellään, että miksi olet niin köyhä, että sulla ei ole varaa isompaan autoon..

Kaikki aikuiset voivat kasvattaa kaikkia lapsia. Lapsetkin tietysti voivat ärtyessään etsiä heikkoja kohtia aikuisesta. Sinun tilanteessasi syynä voi olla, että et jaksa keskittyä lapseen ja tämän kanssa juttelemiseen. Voisit myös koettaa löytää yhteyden lapseen ja tutustua häneen.

Vierailija
38/48 |
27.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No miksi sinulla on niin pieni auto? Mitä vastasit?

Vierailija
39/48 |
27.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa sanoa, jos joku kysymys loukkaa sinua. Vastatata myös rehellisesti, koska siitähän lapsi nimenomaan oppii.  Esim. on pieni auto, koska se kätevä tai että olisi toki iso ja kallis, jos olisi enemmän rahaa. 

Ystävällisesti ohjata lasta. Tutustua myös ajatuksiin puolin ja toisin. Lapsesta kasvaa kerran aikuinen.

Moni aikuinen ei Suomessa osaa keskustella - ei omienkaan lastensa kanssa, eikä välttämättä aikuistenkaan kesken.

Kontakti ja aito vuorovaikutus sekä rehelliset ja etenkin HYVÄT tunteet puuttuvat - Suomen supernannyissäkin tämän huomaa.  Moni ihminen ei ole kosketuksissa edes omiin tunteisiinsa ja joko on lamaantunut tai vain  ärsyyntyy kaikesta.

Mieti aloittaja, miksi oikeasti olet niin ärsyyntynyt?

Vierailija
40/48 |
27.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta lapsen kysymykset ovat ihan tavallisia lapselle. Ongelma on sinun asenteesi niihin. Ajattelet lapsen jotenkin arvostelevan sinua, vaikka hän vain kysyy asioista, jotka ovat eri lailla kuin hänen ympäristössään.

Esim:

- Miksi sinulla on niin pieni auto?

- Koska minusta on paljon kivempaa ja kätevämpää ajaa pientä kuin isoa aitoa.

- Miksi sinulla on aina samat vaatteet?

- Nämä ovat minun lempivaatteeni ja siksi tykkään käyttää näitä tosi usein. Onko sinulla lempivaatteita?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän kuusi