Miksi naiset eivät halua panostaa ulkonäköönsä miesten takia?
Tämähän ei tietenkään koske kaikkia naisia, mutta osan naisista kuulee aina puhuvan miten eivät halua pinnallista miestä vaan haluavat että mies rakastuu heidän sisimpäänsä. Tämän vuoksi eivät esimerkiksi halua laihduttaa tai pitää pitkiä hiuksia, koska heitä ei kiinnosta miellyttää miehiä. Samaan aikaan he kuitenkin toivovat löytävänsä miehen, joka rakastaisi heitä sellaisina kuin he ovat, arvostaisi heitä, pitäisi heitä haluttavana ja huomioisi heitä kaikin tavoin.
Eikö tuo ole vähän ristiriitaista ja miesten biologian kieltämistä? Siis siinä ei tietenkään ole mitään pahaa että nainen toivoo noita edellä mainittuja asioita vaan tarkoitan, että jos nainen haluaa saada hyvän ja häntä huomioivan miehen niin eikö naisen pitäisi sitten vastavuoroisesti haluta olla itse miehelle mahdollisimman hyvä ja huomioida miehen tarpeet? Vai miten voi sanoa rakastavansa, jos samaan aikaan on sitä mieltä, että sen miehen halut ja tarpeet ovat vähemmän arvokkaita kuin omat eikä kiinnostaa täyttää niitä?
Miehillehän siis tärkein asia parisuhteessa on seksuaalisten tarpeiden tyydyttyminen ja tähän kuuluu oleellisena se, että nainen on haluttava. Naiset taas toivovat suhteelta enemmän henkistä yhteyttä, yhteistä ajanviettoa ja kaikkea mikä ei liity suoraan seksiin ja myös viehättyvät enemmän henkisistä/statukseen liittyvistä ominaisuuksista kuin pelkästä ulkonäöstä, mutta eihän se tarkoita että naisten halut olisivat jotenkin oikeampia kuin miesten. Miksi siis niin monet naiset suhtautuvat niin vihamielisesti siihen, että mies haluaa hoikan itsestään huolta pitävän naisen, eikö rakkaus ole sitä että haluaa toiselle parasta mahdollista ja tällöin haluaisi olla myös mahdollisimman haluttava toisen silmissä?
Ja ei ole tarkoitus syyllistää tässä ketään, jokainen saa toki ajatella kuten haluaa ja toki tämä koskee myös niitä miehiä, jotka eivät ole yhtään kiinnostuneita naisten haluista.
Kommentit (204)
Alkuun panostin ulkonäköön muiden takia. Lopulta valaistuin ja tajusin, että voin ihan kotipäivänäkin meikata, koska se piristää omaa oloa. Kaupungille taas voin mennä ihan ilman tuunausta, jos meikkaan, teen sen itseni vuoksi. Mikäli satunnainen meikkaaminen pitää minut ikuisesti sinkkuna, niin en taida paljoa menettää. Toivoisin mahdollisen kumppanin huolehtivan itsestään, jos itsekin vaivaudun.
Vierailija kirjoitti:
Eihän tässä keskustelussa ole mitään järkeä, kun kaikki ymmärtävät tuon ulkonäkööön panostamisen ihan väärin. Tarkoitin hoikkana ja naisellisena pysymistä, ei se todellakaan vaadi mitään suuria rahasummia.
En ole missään vaiheessa puhunut mitään mistään tekoripsistä, tekokynsistä, hiuslisäkkeistä, korkokengistä, huippuluokan muotivaatteista, solariumista tai muusta tuollaisesta hölynpölystä vaan nimenomaan tuonut esiin sen, että suurin osa miehistä tykkää luonnollisen näköisistä naisista.
Kerrotko nyt edes yhden hyvän syyn, miksi minun pitäisi olla hoikka kun en halua olla hoikka, enkä halua miestä, jolle en kelpaisi tällaisena kuin olen? Miksi minun pitäisi "panostaa ulkonäkööni" miellyttääkseni miehiä, joita en edes tunne?
Panostaa ulkonäköön miehen takia? En meikkaa, käytän vaatteita, joista itse pidän, hiusten värin ja pituuden päätän minä, urheilen, hoidan hampaani hyvin, syön terveellisesti ja olen hoikka. Teen tuon kaiken vain itseni takia. Jos se ei riitä jollekkin. Ei tarvii tulla elämääni. Hyvin yksinkertaista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai.
Itse olen käyttänyt varmasti tuhansia tunteja elämässäni tähän ulkonäkööni. Toki haluan jo ihan oman hyvinvointini vuoksi näyttää siedettävälle, kelvollisemman näköisenä saa jo parempaa asiakaspalveluakin.
Esimerkiksi karvanpoisto on atoopikkona tuskaa, mutta poistan karvoja silti. Talvella annan jalkakarvojen kasvaa, mutta en niitä karvajalkoja kehtaa kenellekään esitellä. Jos ei tarvitsisi välittää sosiaalisista paineista poistaisin ainoastaan kainalokarvat ja leikkaisin toosakarvat saksilla lyhyiksi, muuten saisi karvat rehottaa.
Minulla on pitkät hiukset ja niiden värjäilyyn olen käyttänyt satoja ellen tuhansia euroja. Nyt on oma luonnollinen väri, koska herkkä iho.
Kontrolloin aktiivisesti syömisiäni ja teen paljon töitä pysyäkseni normaalipainoisena. Toki urheilen myös ihan oman mielihyväni vuoksi ja jotta pysyisin terveenä.
En meikkaa yleensä arjessa (taas koska herkän ihon lisäksi herkät silmät), mutta jos johonkin kylille lähden niin osaan kyllä meikata itseni taidolla.
Panostan pukeutumiseeni, tiedän mitä ja miten vartalosta pitää häivyttää koska minulla on päärynävartalo. Olen tänä kesänä uskaltautunut rannalle vain 3 kertaa, jos ei tarvitsisi välittää reisien selluliiteista kävisin rannoilla useammin. No, on siinä sentään 3 kertaa enemmän kuin viime kesänä jolloin en mielestäni uinut kertaakaan.
Käytän välillä korkokenkiä, vaikka ei ne löysien nivelsiteiden kanssa mitenkään erityisen mukavat ole käytössä.
Olen suhteissani käyttänyt paljon aikaa ja vaivaa miehen miellyttämiseen, esimerkiksi yksi piti eniten ulkonäöstäni meikattuna, joten meikkasin aina ennen kun nähtiin. Eräs toinen taas ei pitänyt meikkaamisesta, joten yleensä meikkasin vain tosi vähän tai ei ollenkaan kun nähtiin. Olen ostanut seksikkäitä hepeneitä yms miehiä miellyttääkseni.
Ja tämä lista on vielä todella lyhyt verrattuna siihen mitä todella monet muut naiset tekevät. Itselläni ei ole koskaan ollut täyteaineita, hiuslisäkkeitä, tekoripsiä, tekokynsiä jne vaikka todella monet miehet noita ihailevatkin. Mutta mielummin olen sinkku kuin hommaan vaikkapa silarit. Nyt sinkkuutta takana jo yli 10 vuotta.
N35
Otatko sen siis positiivisena, jos joku tapailemasi mies viehättyy ulkonäöstäsi nimenomaan siksi että olet panostanut siihen, vai haluaisitko ettei mies välittäisi vaikka lakkaisit meikkaamasta, ajelemasta karvoja, urheilemasta ja lihoisit vaikkapa 20 kg?
En muuten ole kuullut monenkaan miehen sanovan että viehättyisi mistään tekokynsistä, tekoripsistä tai hiuslisäkkeistä, itse asiassa päinvastoin kaikki miehet joilta olen kuullut mielipiteen asiasta ovat olleet sitä mieltä että nainen on parempi luonnollisena. Eli normaalipainoinen ja terveen lihaksikas, kevyesti meikattu karvaton nainen on useimpien ihanne. Naisellinen pukeutuminen ei myöskään tarkoita samaa kuin piikkikorkkarit ja minihame vaan vaikka jokin kesäinen kukkamekko ja naiselliset söpöt sandaalit/ballerinat.
No en ole mikään kaunotar, joten pakko tätä ulkonäköä on jotenkin kompensoida. Kuten sanoin, niin haluan ihan jo itseni kannalta pysyä siedettävässä kuosissa. Jos lihoaisin suhteen aikana, niin totta kai toivoisin ettei toinen jätä siksi. Mutta kyllä normaalipainoisena pysyminen on parisuhteen saamisen kannalta parempi juttu kuin se että olisi jo valmiiksi ylipainoinen. Ei ole mitenkään liikaa ollut tarjontaa nytkään.
Kyllä tuo tekoripsien yms vaatiminen on vaikkapa tindermaailmassa ihan normaalia. Kolmekymppisistä miehistä ne joilla on tolkulliset vaatimukset on todellakin varattuja. Ainakin täällä Helsingissä.
En ole missään vaiheessa sanonut käyttäväni piikkikorkoja ja minihameita. Enemmänkin pukeudun tyyliin kellohame (korostaa vyötäröä ja peittää ison takaliston) ja jotkut nilkkurit.
N35
Hehtaaripersettä ja läskejä reisiä ei mikään kellohame piilota.
Yllättävän hyvin peittää kun hame/mekko on oikean mallinen ja esim musta pienentää, jotain yksityiskohtia/väriä sitten yläkroppaan. Yläkroppa minulla on kuitenkin siro.
Toivottavasti kuitenkin tuli hyvä olo kun pääsit haukkumaan, ethän sinä edes tiedä mille minä luonnossa näytän.
Ihan jo tuo yllä oleva haukkumaviesti on selkeä osoitus siitä miten paljon me naiset saadaan lokaa ulkonäöstämme. Silloin kun olin alipainoinen, olin luiseva/lattarinta/muu loukkaus. Nyt lähempänä normaalipainon ylärajaa sitten jo liian läski.
N35
Nainen ei ole koskaan tarpeeksi hyvännäköinen. Ja vaikka kuinka olisit Sara Sieppi, niin voit tulla petetyksi. Tiger Woodsillakin oli malli vaimona, mutta ei riittänyt.
Parempi sinkkuna kuin huolia jotain kitisevää mieslasta elämäänsä.
Tämä. Nainen ei ole koskaan niin kaunis etteikö hänen miehensä haaveilisi muista, paremman tai "erilaisen" näköisistä. Miehille MIKÄÄN ei riitä.
Niin, miksi vtussa meidän naisten pitäisi olla hoikkia ja naisellisia miesten takia!?!? Että jonkun random Jorman etumuksessa tuntuu painetta. Huhu. Maailma ei pyöri teidän miesten ympärillä. Tämäkään ap ei edes seurustele ja on sen luokan mukvisti että kaikki naiset kiertää sen kaukaa. Olen mielelläni ruma ja läski, jos se saa jättämään minut rauhaan
Vierailija kirjoitti:
Eihän tässä keskustelussa ole mitään järkeä, kun kaikki ymmärtävät tuon ulkonäkööön panostamisen ihan väärin. Tarkoitin hoikkana ja naisellisena pysymistä, ei se todellakaan vaadi mitään suuria rahasummia.
En ole missään vaiheessa puhunut mitään mistään tekoripsistä, tekokynsistä, hiuslisäkkeistä, korkokengistä, huippuluokan muotivaatteista, solariumista tai muusta tuollaisesta hölynpölystä vaan nimenomaan tuonut esiin sen, että suurin osa miehistä tykkää luonnollisen näköisistä naisista.
Tarkoittaako hoikka oman pituutensa painoindeksin alarajalla olevaa tai peräti alipainoista?
Mitä tarkoittaa naisellinen ja naisellisena pysyminen? Itse ajattelen, että jokainen nainen on jo biologiansa puolesta naisellinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On aivan eri asia, jos kuntoilee ja syö terveellisesti omasta halustaan kuin se, että laihduttaa siksi, että mies haluaa. Toiseksi, kuntoilu ja terveellinen syöminen ei todellakaan takaa hoikkaa vartaloa. Olen siitä itse hyvä esimerkki. Senlaatuinen itsestään huolta pitäminen ei aina näy ulospäin hoikkuutena.
Jotenkin ajattelet asiaa väärin päin. Että ensin päädytään pariskunnaksi ja sen jälkeen miellytetään rakasta miestä keskittymällä ulkonäön säätämiseen. Eihän se mene ollenkaan noin.
Se menee niin, että näytän siltä kuin haluan. Leikkaan hiukseni sellaisiksi kuin haluan, syön ja liikun niin kuin haluan, pukeudun ja meikkaan, tai olen meikkaamatta, niin kuin haluan. Minä olen tällainen kuin olen. Siitä miehestä, joka mieltyi persoonaani ja tähän ulkomuotooni, tuli puolisoni. Siitä miehestä, joka sanoi "olet tosi ihana, mutta näyttäsit paremmalta, jos olisit viisi kiloa kevyempi" ei tullut.
Me vain ajattelemme asian sitten eri tavalla, ei kai voi sanoa että kumpikaan olisi sinänsä oikeassa tai väärässä.
En minä itsekään tietenkään pakota itseäni mihinkään vaan minulla on ikään kuin sisäsyntyinen näyttää mahdollisimman hyvältä kumppanilleni. Eli se on minun oma haluni. Minulle on kyllä moni sanonut että näyttäisin paremmalta jos minussa tapahtuisi muutos x, enkä ole pahastunut siitä vaan ottanut sen lähinnä kehitysideana. Ei se siis tietenkään tarkoita että minun olisi pakko muuttaa itseäni mitenkään, mutta miksi en toisaalta pyrkisi kehittämään itseäni koko ajan? Tietysti on ihan ymmärrettävää, että ihmiset ovat kiinnostuneita eri asioista, joten ehkä jotkut naiset eivät sitten vain ole yhtään kiinnostuneita ulkonäöstään eivätkä välitä myöskään miehen ulkonäöstä, jolloin on ihan sama minkä näköisen miehen saavat.
Ja eiväthän toki kaikki miehetkään panosta ulkonäköönsä, tosin miehet yleensä myöntävät viehättyvänsä naiskauneudesta kun naisilta kuulee monesti, ettei miehen ulkonäöllä ole mitään väliä vaan vain luonne ja se miten mukava mies on ratkaisee.
Eikö tämä sun halusi näyttää mahdollisimman hyvältä realisoidu muulloin kuin silloin, kun sulla on kumppani? Entä ovatko nuo ulkopuolisten muutosehdotukset tosiaankin aina kehitystä parempaan? Jotenkin kuulostaa siltä, että selität äärettömän miellyttämisenhalusi noin, että "kehität itseäsi".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kysymys kuului, miksi naiset eivät halua viehättää miehiä. Tämä on siihen vastaus. Ei haluta epämieluisaa huomiota ja häirintää. Ilmeisesti mieskirjoittaja kysyi, mitä väärää miesten biologissa on kun ei saisi viehättyä nuorista kauniista naisista. Häiriö ja ahdistelu on syy mitä naiset haluaa välttää. Aloitusviestissä ei puhuttu omasta miehestä vaan miehistä yleensä.
Miksi monet naiset sitten ovat kateellisia itseään viehättävimmille naisille ja yrittävät lytätä heitä? Miksi ylipainoista mammaa esimerkiksi häiritsee, jos joku kaunis nuori nainen on peppubikineissä rannalla? Se nuori nainenhan siinä joutuu ne miesten ahdistelut ja katseet ottamaan vastaan ja tämä ylipainoinen onnekas mamma saa olla rauhassa.
Olen huomattavan lyhyt nainen ja minua on haukkunut kääpiöksi/persjalaksi aikuisiällä vain miehet, ei yksikään nainen.
Sinulla on vain hyvin valkoivaa, miten reagoit eri sukupuolta oleviin ihmisiin. Sinulla on alitajunnassa vinouma, joka sanoo, että mies on sinulle vihollinen, joten et kykene noteeraamaan mitään naisilta saatuja ivaamisia.
Tuollainen on hyvin yleistäkin vielä. Naiset parveillessaan keskenään huorittelevat ja lutkittelevat toisiaan jopa ihan läpällä, mutta menepä miehenä osallistumaan samaan keskustelun myös huorittelemalla, niin saat miesvihaa heti päällesi.
Olin joskus töissä naisvaltasessa yrityksessä ja alaisina oli parisenkymmentä naista. Olin aivan äimänä, että ovatko naiset tosiaan niin tyhmiä, etteivät ymmärrä lähes kaikkien puhuvan paskaa selän takana kaikista? Koomista seurata sivusta miten juuri kyseisestä henkilöstä paskaa puhunut osaa olla ilmeenkään värähtämättä niin mielinkielin ja parasta kaveria.
Panostan ulkonäkööni ja itseni kokonaisvaltaiseen kehitykseen itseni vuoksi. Olen ainoa ihminen, jonka kanssa minun on ehdottoman pakko viettää loppuelämäni. Haluan myös, että mies rakastaa minua tällaisena kuin olen, eikä sellaisena kuin haluaisi minun olevan. Ulkonäön suhteen otan mielipiteet vastaan silloin, kun olen niitä kysynyt.
Vierailija kirjoitti:
Niin, miksi vtussa meidän naisten pitäisi olla hoikkia ja naisellisia miesten takia!?!? Että jonkun random Jorman etumuksessa tuntuu painetta. Huhu. Maailma ei pyöri teidän miesten ympärillä. Tämäkään ap ei edes seurustele ja on sen luokan mukvisti että kaikki naiset kiertää sen kaukaa. Olen mielelläni ruma ja läski, jos se saa jättämään minut rauhaan
Eli jokatapauksessa muokkaat ulkonäköäsi ja vaarannat terveytesi miehen takia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Väite, että miehet haluavat tärkeimpänä suhteesta seksiä, on ensinnäkin niin naurettava, ettei tästä edes kannata alaa keskustella. Jotkut miehet, joo. Mutta tuollainen yleistys on kyllä suoraan sanottuna typerää.
Ehkä niiden naisten, jotka haluavat seksi- ja ulkonäkökeskeisen miehen, kannattaa sitten panostaa ulkonäköön. Niiden, jotka etsivät jotain muuta, ei välttämättä kannata, jotta ei saa peräänsä vääränlaista miestä.
Miehille on luonnollista haluta seksiä. Se ei pois sulje mitään. Jokainen mies pyrkii löytämään fyysisesti mahdollisimman miellyttävän naisen, joka on tietysti muutenkin sopiva. Kauneus ja naisellisuus eivät pois sulje muita positiivisia piirteitä millään tavoin.
Harva varteenotettava mies haluaa pelkkää seksiä, mutta seksi on varmasti prioriteettilistan kärjessä. Hyvännäköisillä naisilla on paremmat mahdollisuudet saada haluamansa mies, koska voidessaan valita kahden yhtä mukavan välillä, suurin osa miehistä valitsee fyysisesti itseään miellyttävämmän.
Kuinka usein tavallisille miehille tulee vastaan tilanteita, joissa on valittavana kaksi yhtä mukavaa naista yhtä aikaa? Ymmärtääkseni tämä ei kaiketi ihan tavanomaista ole kuitenkaan?
Mitä muuten tarkoitat kahdella yhtä mukavalla naisella? Siis ovatko nämä kaksi naista muuten täysin samanlaisia, paitsi että ulkoisesti eivät muistuta toisiaan? Vai millä tavalla he ovat niin paljon yhtä mukavia, että valinta kumman kanssa haluaa psrisuhteen, tehdään yksinomaan ulkonäön perusteella?
Voi kuule. Nyt kun on kaikenmaailman somekanavat käytössä, niin esim. neljää naista on helppo pitää samaan aikaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Väite, että miehet haluavat tärkeimpänä suhteesta seksiä, on ensinnäkin niin naurettava, ettei tästä edes kannata alaa keskustella. Jotkut miehet, joo. Mutta tuollainen yleistys on kyllä suoraan sanottuna typerää.
Ehkä niiden naisten, jotka haluavat seksi- ja ulkonäkökeskeisen miehen, kannattaa sitten panostaa ulkonäköön. Niiden, jotka etsivät jotain muuta, ei välttämättä kannata, jotta ei saa peräänsä vääränlaista miestä.
Miehille on luonnollista haluta seksiä. Se ei pois sulje mitään. Jokainen mies pyrkii löytämään fyysisesti mahdollisimman miellyttävän naisen, joka on tietysti muutenkin sopiva. Kauneus ja naisellisuus eivät pois sulje muita positiivisia piirteitä millään tavoin.
Harva varteenotettava mies haluaa pelkkää seksiä, mutta seksi on varmasti prioriteettilistan kärjessä. Hyvännäköisillä naisilla on paremmat mahdollisuudet saada haluamansa mies, koska voidessaan valita kahden yhtä mukavan välillä, suurin osa miehistä valitsee fyysisesti itseään miellyttävämmän.
Kuinka usein tavallisille miehille tulee vastaan tilanteita, joissa on valittavana kaksi yhtä mukavaa naista yhtä aikaa? Ymmärtääkseni tämä ei kaiketi ihan tavanomaista ole kuitenkaan?
Mitä muuten tarkoitat kahdella yhtä mukavalla naisella? Siis ovatko nämä kaksi naista muuten täysin samanlaisia, paitsi että ulkoisesti eivät muistuta toisiaan? Vai millä tavalla he ovat niin paljon yhtä mukavia, että valinta kumman kanssa haluaa psrisuhteen, tehdään yksinomaan ulkonäön perusteella?
Voi kuule. Nyt kun on kaikenmaailman somekanavat käytössä, niin esim. neljää naista on helppo pitää samaan aikaan.
Wau! Miten minä olen tältä palstalta saanut sellaisen käsityksen, ettei tavalliset miehet saa esimerkiksi Tinderissä mätsejä juuri ollenkaan, ainakaan sellaisilta naisilta, jotka yhtään heidän silmäänsä miellyttäisivät.
Parempi syödä pullaa ja olla onnellinen kuin laihduttaa koko elämänsä ja siltikin tulla petetyksi ja jätetyksi.
Vierailija kirjoitti:
Aika kapea käsitys naisellisuudesta. Pitäisi olla hoikka ja luonnollinen, mutta entä jos ei olekaan luonnostaan hoikka tai rasva ei asetu luonnostaan niihin ns naisellisiin paikkoihin...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niinpä. Siksi kannattaakin pysyä mielummin yksin kuin olla yksi monista. Varsinkin kun nykymiehille tuo kumin käyttö on yllättävän vaikeaa, miksi altistaa itsensä taudeille tai ei toivotulle raskaudelle...
Mies päinvastoin käski syömään enemmän että perse kasvaa. Muuta kehuivat urheilullisuuttani ja mies vaan hymähteli. Oli entinen mies se.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja sit heräsit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Wau! Miten minä olen tältä palstalta saanut sellaisen käsityksen, ettei tavalliset miehet saa esimerkiksi Tinderissä mätsejä juuri ollenkaan, ainakaan sellaisilta naisilta, jotka yhtään heidän silmäänsä miellyttäisivät.
Sinun pitäisi käydä joskus ulkona ja jutella miesten kanssa. Nythän sinun täysin vääristynyt mieskuva johtuu siitä, kun miehiä vihaavat ja miehinä esiintyvät epänaiselliset hirmut suoltavat päivät pitkät miesvihamielisyyttä kasvattavaa propagandaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinulla on mahdollista lyödä tuolla tietotaidollasi rahoiksi. Moni mies maksaa tiedoista, joilla saa noin paljon naisia.