Miksi naiset eivät halua panostaa ulkonäköönsä miesten takia?
Tämähän ei tietenkään koske kaikkia naisia, mutta osan naisista kuulee aina puhuvan miten eivät halua pinnallista miestä vaan haluavat että mies rakastuu heidän sisimpäänsä. Tämän vuoksi eivät esimerkiksi halua laihduttaa tai pitää pitkiä hiuksia, koska heitä ei kiinnosta miellyttää miehiä. Samaan aikaan he kuitenkin toivovat löytävänsä miehen, joka rakastaisi heitä sellaisina kuin he ovat, arvostaisi heitä, pitäisi heitä haluttavana ja huomioisi heitä kaikin tavoin.
Eikö tuo ole vähän ristiriitaista ja miesten biologian kieltämistä? Siis siinä ei tietenkään ole mitään pahaa että nainen toivoo noita edellä mainittuja asioita vaan tarkoitan, että jos nainen haluaa saada hyvän ja häntä huomioivan miehen niin eikö naisen pitäisi sitten vastavuoroisesti haluta olla itse miehelle mahdollisimman hyvä ja huomioida miehen tarpeet? Vai miten voi sanoa rakastavansa, jos samaan aikaan on sitä mieltä, että sen miehen halut ja tarpeet ovat vähemmän arvokkaita kuin omat eikä kiinnostaa täyttää niitä?
Miehillehän siis tärkein asia parisuhteessa on seksuaalisten tarpeiden tyydyttyminen ja tähän kuuluu oleellisena se, että nainen on haluttava. Naiset taas toivovat suhteelta enemmän henkistä yhteyttä, yhteistä ajanviettoa ja kaikkea mikä ei liity suoraan seksiin ja myös viehättyvät enemmän henkisistä/statukseen liittyvistä ominaisuuksista kuin pelkästä ulkonäöstä, mutta eihän se tarkoita että naisten halut olisivat jotenkin oikeampia kuin miesten. Miksi siis niin monet naiset suhtautuvat niin vihamielisesti siihen, että mies haluaa hoikan itsestään huolta pitävän naisen, eikö rakkaus ole sitä että haluaa toiselle parasta mahdollista ja tällöin haluaisi olla myös mahdollisimman haluttava toisen silmissä?
Ja ei ole tarkoitus syyllistää tässä ketään, jokainen saa toki ajatella kuten haluaa ja toki tämä koskee myös niitä miehiä, jotka eivät ole yhtään kiinnostuneita naisten haluista.
Kommentit (204)
Vierailija kirjoitti:
Kuinka moni nainen miettii suhdettaan miehen lihottua suuresti?
Palstailtuani kotvan huomaan: Moni.
T. Paksukainen
Jos lihoo kymmeniä kiloja suhteen aikana, on elintavoissa jotain muuttunut huonompaan suuntaan. Näkisin, että lihominen on kuitenkin merkki huonosta terveydestä, joten jotain kai olisi hyvä tehdä?
Ainakin itsellä lihominen oli merkki huonosta henkisestä hyvinvoinnista. Tajusin, että en jaksanut pitää huolta itsestäni, kaikki voimavarat meni vain siihen, että pääsin aamulla sängystä ylös ja sain suoritettua päivän. Tein muutoksia elämään ja olen nyt iloisempi, jaksavampi ja varmasti myös parempi puoliso. Olen myös hoikempi.
Vierailija kirjoitti:
Mies päinvastoin käski syömään enemmän että perse kasvaa. Muuta kehuivat urheilullisuuttani ja mies vaan hymähteli. Oli entinen mies se.
Itseäni yksi mies kielsi laihduttamasta, ettei perse ja reidet vahingossakaan pienene. Minulla on päärynävartalo, joten en todellakaan näytä hyvälle jos paino lähempänä normaalipainon ylärajaa kuin että olisi keskialueilla tai alarajoilla. En totellut.
En lukenut kuin ap-kirjoituksen, joka on mielestäni hyvin loukkaava.
Itsestä huolehtiminen ei tarkoita pitkää hiirenhäntää, joka suurimalla osalla suomalaisista on eikä sitäkään, että on laihduttanut jonkun miehen takia itsensä kukkakepiksi.
Suomalaiset miehet voisivat alkaa panostamaan ovien aukaisemiseen naiselle, raskaiden kantamusten kantamisessa avustamiseen ja treffeillä tarjoamiseen. Sitten minä voin alkaa panostaa ulkonäköön.
Mutta ei, kun suomalainen mies vaatii, että nainen maksaa kaikesta puolet, aukoo itse omat ovensa ja kantaa itse raskaat laukkunsa, niin eipä tee mieli tälläytyä miesten mieliksi.
Muissa maissa on kohteliaita miehiä, jotka tekevät kaikki edellämainitut ja naisetkin viitsivät pynttäytyä näissä maissa.
Vierailija kirjoitti:
Suomalaiset miehet voisivat alkaa panostamaan ovien aukaisemiseen naiselle, raskaiden kantamusten kantamisessa avustamiseen ja treffeillä tarjoamiseen. Sitten minä voin alkaa panostaa ulkonäköön.
Mutta ei, kun suomalainen mies vaatii, että nainen maksaa kaikesta puolet, aukoo itse omat ovensa ja kantaa itse raskaat laukkunsa, niin eipä tee mieli tälläytyä miesten mieliksi.
Muissa maissa on kohteliaita miehiä, jotka tekevät kaikki edellämainitut ja naisetkin viitsivät pynttäytyä näissä maissa.
Toivottavasti aukoisivat vain niiden naisten ovet, jotka toivovat miesten aukovan ovia. Mä en toivo. Kuten myöskään treffeillä tarjoamista tai kantamusten kanssa auttamista. Enkä aio tälläytyä miesten mieliksi, aukovat ovia tai eivät.
Onneksi miehiä ja naisia ja muita on monenlaisia eikä kaikkien tarvi noudattaa samoja malleja. Tää ketju on ollut täynnä ihan absurdeja väitteitä miehistä ja naisista. Olen karvainen feministi enkä ole ollut kertaakaan yli vuotta sinkkuna täysi-ikäistyttyäni. Aina on löytynyt aika pian mies, joka on tykännyt musta tällaisena kuin olen. No yksi ei sitten tykännytkään, mutta se juttu jäikin lyhyeksi. Ja keski-ikään olen ehtinyt elää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muissa maissa on kohteliaita miehiä, jotka tekevät kaikki edellämainitut ja naisetkin viitsivät pynttäytyä näissä maissa.Toivottavasti aukoisivat vain niiden naisten ovet, jotka toivovat miesten aukovan ovia. Mä en toivo. Kuten myöskään treffeillä tarjoamista tai kantamusten kanssa auttamista. Enkä aio tälläytyä miesten mieluisin, aukovat ovia tai eivät.
Onneksi miehiä ja naisia ja muita on monenlaisia eikä kaikkien tarvi noudattaa samoja malleja. Tää ketju on ollut täynnä ihan absurdeja väitteitä miehistä ja naisista. Olen karvainen feministi enkä ole ollut kertaakaan yli vuotta sinkkuna täysi-ikäistyttyäni. Aina on löytynyt aika pian mies, joka on tykännyt musta tällaisena kuin olen. No yksi ei sitten tykännytkään, mutta se juttu jäikin lyhyeksi. Ja keski-ikään olen ehtinyt elää.
Jos mies haluaa avata sulle oven, hän on silloin ystävällinen ja huomaavainen, haluaa ilahduttaa sinua, eikä kyseessä ole mikään iskuyritys eikä naisen kykyjen vähättely. Kohteliaisuuteen on tyylikästä vastata kohteliaisuudella. Alemman tason vietit ovat osa eläinmaailmaa ja ihmismaailmaa, mutta meillä ihmisillä on viettien yläpuolella vielä järki ja sydän ja joillakin ehkä sielu.
En usko että koko ihmiskuntaa kannattaa alkaa uittaa katuojassa väittämällä, että seksi edellä mennään suhteisiin.
Mr. Darcy
Naiset ei ole velkaa miehille seksiä eikä karva poistoa.
Kyllähän naiset tekevät koko ajan hommia ulkonäkönsä eteen.
Viime viikollakin esimerkiksi
Värjäsin hiukset,
Leikkasin hiukset,
Laitoin pampuloita ja hiuslakkaa ja muotovaahtoa
Leikkasin kynsiä
Ajoin säärikarvat
Höyläsin kainaloista karvoja
Laitoin deodoranttia ja hajuvettä
Vartalovoidetta ja -öljyä
Kasvoseerumia, kasvovettä ja kasvovoiteita
Otin aurinkoa
Spf30 aurinkorasvaa
Ripsiväriä ja kulmakynää
Laitoin korvakorut
Vaalentavaa hammastahnaa ja putsasin kielen
Ihovitamiinejä
Kuorintavoidetta
Raspasin jalkapohjia
Miehet, mitä te teitte?
Siis miten pitää panostaa? Olen aina saanut miehiä koska minulla on hyvä persoona
Minulle tuli aloituksesta mieleen ristiriita, jonka olen treffaillessani kohdannut. Nainen saattaa laittaa deittipalveluun kuvan jossa on viimeisen päälle laitettuna, mutta sitten ekoille treffeille tullaan suoraan suihkusta. Ei siinä sinänsä mitään, mutta outoa että siihen ensimmäiseen oikeaan kohtaamiseen ei haluta panostaa yhtä paljon kuin profiiliin. Itse pyörin peilin edessä hermostuneena ja katson että kaikki on kohdillaan niin hyvin kuin miehenä nyt voi olla.
Vierailija kirjoitti:
Minulle tuli aloituksesta mieleen ristiriita, jonka olen treffaillessani kohdannut. Nainen saattaa laittaa deittipalveluun kuvan jossa on viimeisen päälle laitettuna, mutta sitten ekoille treffeille tullaan suoraan suihkusta. Ei siinä sinänsä mitään, mutta outoa että siihen ensimmäiseen oikeaan kohtaamiseen ei haluta panostaa yhtä paljon kuin profiiliin. Itse pyörin peilin edessä hermostuneena ja katson että kaikki on kohdillaan niin hyvin kuin miehenä nyt voi olla.
Eikös miehet pidäkään luonnollisista naisista?
Vierailija kirjoitti:
Siis hiukset märkänä? No se oli vain yksi deitti, ei voi vetää johtopäätöksiä sen en enempää. Mimmi oli alipukeutunut ja sinä ylipukeutunut.
Jatka vain ulkonäöstä huolehtimisesta. 👍
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Riippuu miehestä. Minä pidän siitä, että nainen aina välillä laittautuu kun tulee sellaisia tilanteita. Kuten nyt vaikka ensitreffit, joissa halutaan tehdä hyvä ensivaikutelma.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis hiukset märkänä? No se oli vain yksi deitti, ei voi vetää johtopäätöksiä sen en enempää. Mimmi oli alipukeutunut ja sinä ylipukeutunut.
Jatka vain ulkonäöstä huolehtimisesta. 👍
No ei nyt märkänä sentään, mutta ilman mitään ehostusta. Tai ehkä hänellä oli joku pohjameikki kun miehet eivät kuulemma sellaista aina huomaa.
Kyllä minusta on ihan kohteliasta huolehtia ulkonäöstä etenkin ensitreffeille mentäessä. Onko sekin väärin nykyään?
Vierailija kirjoitti:
Viime viikollakin esimerkiksiVärjäsin hiukset,
Leikkasin hiukset,
Leikkasin kynsiä
Ajoin säärikarvat
Otin aurinkoa
Spf30 aurinkorasvaa
Ripsiväriä ja kulmakynää
Laitoin korvakorut
Ihovitamiinejä
Kuorintavoidetta
Raspasin jalkapohjiaMiehet, mitä te teitte?
Minä olen nainen ja kävin päivittäin kaksi kertaa suihkussa, pesin kahdesti hiukset ja harjasin ne ja hampaani kerran päivässä. Taisin rasvata kerran käteni. Siinä minun panostukseni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Riippuu miehestä. Minä pidän siitä, että nainen aina välillä laittautuu kun tulee sellaisia tilanteita. Kuten nyt vaikka ensitreffit, joissa halutaan tehdä hyvä ensivaikutelma.
Mutta nainen ei voi ottaa huomioon tuota, jos ei tiedä, että sinä pidät sellaisesta. Siellähän voisi olla myös mies, joka arvostaa naturellia enemmän. Jos ei ole tullut puheeksi aihepiiri jo ennen treffejä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Viime viikollakin esimerkiksiVärjäsin hiukset,
Leikkasin hiukset,
Leikkasin kynsiä
Ajoin säärikarvat
Otin aurinkoa
Spf30 aurinkorasvaa
Ripsiväriä ja kulmakynää
Laitoin korvakorut
Ihovitamiinejä
Kuorintavoidetta
Raspasin jalkapohjiaMiehet, mitä te teitte?
Minä olen nainen ja kävin päivittäin kaksi kertaa suihkussa, pesin kahdesti hiukset ja harjasin ne ja hampaani kerran päivässä. Taisin rasvata kerran käteni. Siinä minun panostukseni.
Mä kävin vain kerran päivässä suihkussa, mutta pesin hiukset melkein joka päivä ja laitoin niitä vähän kiinni hiuslenkillä. Korvakorun laitoin melkein joka päivä ja joku päivä taisin nyppiä partakarvoja pois. Hammastahna, shampoo ja dödö (ja käsisaippua) päivittäin käytössä. Aurinkorasvaa tuli laitettua aika monena päivänä, kun oli niin aurinkoista.
Onpas tämä virkistävä ja hauska ketju, palstamiesten totuudet saavat kyytiä ihan urakalla. 😅
Mies kuin mies saa helposti naisia, myös rumat miehet pariutuvat, miehet pitävät luonnollisista naisista mutta auta armias jos olet luonnollinen etkä viimeisen päälle trimmattu ja puleeattu - nämä nyt ainakin pistivät silmään. Tyyli ja sanavarasto sama kuin vakitrollilla kutenkin, ampuikohan tyyppi nyt itseään jalkaan kokeillessaan uutta näkökulmaa provolleen. 🙂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta nainen ei voi ottaa huomioon tuota, jos ei tiedä, että sinä pidät sellaisesta. Siellähän voisi olla myös mies, joka arvostaa naturellia enemmän. Jos ei ole tullut puheeksi aihepiiri jo ennen treffejä.
Niin kai. Minä olen ajatellut, että laittautuminen kuuluu useimmilla naisilla asiaan kun he ovat menossa tärkeään tapaamiseen. Ensitreffithän on tavallaan kuin työhaastattelu, vaikka vihaankin sitä tunnetta. Vai eikö työhaastatteluunkaan tai töihinkään ylipäänsä mennä enää huolitellun näköisenä? Olenko ihan dinosaurus?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Menin toisille treffeille suoraan töistä kun miehellä sattuikin olemaan sopiva rako tapaamista varten. Jouduin menemään ilman meikkiä josta pyytelinkin anteeksi johon tää vaan tokas: et ääh, pääasia kuhan tulit
Tästä tulikin oma kulta jota varten voinkin mielellään välillä laittautua.
Itse olen aivan liian elämäntapaintiaani tuollaiseen. Huolehdin toki puhtaudesta ja esimerkiksi ihoni kunnosta, urheilen ja syön hyvin, mutta en osaa olla sensuelli ja esimerkiksi pukeutua seksikkäästi. En tykkää meikata kotioloissa, enkä töihinkään, meikkaan kyllä jos mennään ulos tai juhlimaan. Kotona pidän päällä mukavia vaatteita, mutta luulen, että jos yhtäkkiä kokeilisin jotain sensuellia, seksikästä tyyliä, tulisi molemmille kiusallinen olo. Jonka jälkeen revettäisiin nauramaan, koska se olisi kovin absurdia. Käytän toki vaatteita, jotka mielestäni minulle sopivat ja näyttävät päälläni mielestäni hyvältä.
Tässä herääkin edelleen se kysymys, jonka aiemmin esitin. Onko olemassa vain yksi tapa olla naisellinen ja seksikäs?