Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi naiset eivät halua panostaa ulkonäköönsä miesten takia?

Vierailija
26.06.2020 |

Tämähän ei tietenkään koske kaikkia naisia, mutta osan naisista kuulee aina puhuvan miten eivät halua pinnallista miestä vaan haluavat että mies rakastuu heidän sisimpäänsä. Tämän vuoksi eivät esimerkiksi halua laihduttaa tai pitää pitkiä hiuksia, koska heitä ei kiinnosta miellyttää miehiä. Samaan aikaan he kuitenkin toivovat löytävänsä miehen, joka rakastaisi heitä sellaisina kuin he ovat, arvostaisi heitä, pitäisi heitä haluttavana ja huomioisi heitä kaikin tavoin.

Eikö tuo ole vähän ristiriitaista ja miesten biologian kieltämistä? Siis siinä ei tietenkään ole mitään pahaa että nainen toivoo noita edellä mainittuja asioita vaan tarkoitan, että jos nainen haluaa saada hyvän ja häntä huomioivan miehen niin eikö naisen pitäisi sitten vastavuoroisesti haluta olla itse miehelle mahdollisimman hyvä ja huomioida miehen tarpeet? Vai miten voi sanoa rakastavansa, jos samaan aikaan on sitä mieltä, että sen miehen halut ja tarpeet ovat vähemmän arvokkaita kuin omat eikä kiinnostaa täyttää niitä?

Miehillehän siis tärkein asia parisuhteessa on seksuaalisten tarpeiden tyydyttyminen ja tähän kuuluu oleellisena se, että nainen on haluttava. Naiset taas toivovat suhteelta enemmän henkistä yhteyttä, yhteistä ajanviettoa ja kaikkea mikä ei liity suoraan seksiin ja myös viehättyvät enemmän henkisistä/statukseen liittyvistä ominaisuuksista kuin pelkästä ulkonäöstä, mutta eihän se tarkoita että naisten halut olisivat jotenkin oikeampia kuin miesten. Miksi siis niin monet naiset suhtautuvat niin vihamielisesti siihen, että mies haluaa hoikan itsestään huolta pitävän naisen, eikö rakkaus ole sitä että haluaa toiselle parasta mahdollista ja tällöin haluaisi olla myös mahdollisimman haluttava toisen silmissä?

Ja ei ole tarkoitus syyllistää tässä ketään, jokainen saa toki ajatella kuten haluaa ja toki tämä koskee myös niitä miehiä, jotka eivät ole yhtään kiinnostuneita naisten haluista.

Kommentit (204)

Vierailija
81/204 |
26.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mielestäni siihen rakkauteen vain kuuluu se, että hyväksyy tosiaankin toisen sellaisena kuin on eli myös sen, ettei esimerkiksi viehäty ylipainosta. Eihän naisetkaan voi päättää keihin rakastuvat vaan joidenkin kanssa vain on sitä kemiaa ja toisten kanssa taas ei, vaikka olisivat muuten paperilla kuinka täydellisiä tahansa.

Avaatko tätä ajatusta vähän? Siis jos et viehäty ylipainosta, niin ei kai sinun tarvitse ottaa ylipainoista naista? Vai toivotko naisen siis hyväksyvän sinut sellaisena kuin olet, että jos hän lihoo suhteen aikana, sinä saat lakata hyväksymästä hänet sellaisena kuin hän on?

Ei miehen tietenkään tarvitse ottaa ylipainoista naista, jos ei halua.

Mutta jos mies haluaa normaalipainoisen naisen suhteeseen niin eikö se ole ihan samanlainen toive kuin että nainen haluaa vaikkapa fiksun ja hauskan miehen suhteeseen? Siis miksi mies olisi naista pinnallisempi, kun eihän kumpikaan voi sen enempää vaikuttaa haluihinsa?

Ja sitten jos mies ryhtyy parisuhteeseen hoikan naisen kanssa joka lihoo suhteen aikana niin ei kai se tee miehestä pinnallista k*sipäätä, jos mies ei kykene enää viehättymään naisestaan yhtä paljon? Toki toimii myös toiseen suuntaan, eli totta kai on yhtä ymmärrettävää että nainen kokee suhteen epätyydyttävänä, jos mies ei saa mieheltä riittävästi huomiointia tai mies lihoo paljon.

Voisi myös kysyä, että jos ei löydä kumppania niin miksi syyttää siitä muita eikä yritä parantaa itseään. Toimii siis toki yhä molempiin suuntiin, mutta otin vain nyt esille tämän näkökulman, että monet ylipainoiset naiset voisivat laihduttaa, mutta jostain syystä eivät halua, koska miesten tulisi hyväksyä heidät ylipainoisina jotta se olisi "oikeaa" rakkautta. Mutta eihän nainenkaan sitten kykene rakastamaan miestä "oikeasti", jos ei hyväksy että mies ei viehäty ylipainosta?

Fiksuus ja hauskuus ei katoa, ovat pysyviä ominaisuuksia. Ja niihin pysyviin ominaisuuksiin minä rakastun, miehellä saa olla ylipainoa, mutta terveyttä haittaava ylipaino taas kertoo siitä, että ihminen ei välitä itsestään ollenkaan. Sellaiseen mieheen en rakastu. Sillä silloin mun pitää välittää molempien puolesta ja se ei ole reilua.

Vierailija
82/204 |
26.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen mieluummin yksin kuin tuollaisen lapsellisen pinnallisen luuseri kanssa, joka vielä kuvittelee olevansa oikeassa. Älä huoli, muovibimatsuja on varmasti jatkossakin. Kysymys on, miten SINÄ miellytä HEITÄ. No onko ukolla paksu lompakko? Sehän on katsos vain naisen biologiaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/204 |
26.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kumppanille tehnyt selväksi että ellei suuseksiä tarjoa niin ei tarvetta sheivata lainkaan alakertaa. Saan suuseksiä mieheltäni joten huollan itseäni siltä saralta, muuten antaisin rehottaa

Vierailija
84/204 |
26.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka moni nainen miettii suhdettaan miehen lihottua suuresti?

Palstailtuani kotvan huomaan: Moni.

T. Paksukainen

Vierailija
85/204 |
26.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli miehiä ällöttää ylipaino ja samoin naisia.

Saavutimme yksimielisyyden lopultakin!

Vierailija
86/204 |
26.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tunne yhtäkään miestä joka olisi parisuhteessa pelkkän se ksin takia. Toisaalta mun kuplassa ollaan akateemisia ja naisen äly on valttia.

Ei kukaan ole väittänyt, että miehet olisivat parisuhteessa pelkän seksin takia vaan että se on miehille se tärkein asia. Toisin sanoen mies ei ole tyytyväinen ilman sitä tai jos sitä on hyvin vähän, vaikka tietysti ne muutkin asiat merkitsevät. 

Naisille ne "kriittisimmät" asiat ovat monesti muita asioita, kuten että mies ei huomioi naista riittävästi tai ei ole riittävästi yhteistä ajanviettoa seksin lisäksi. Kummankin tarpeet ovat ihan yhtä arvokkaita ja tärkeitä, enkä ymmärrä niitä naisia jotka ovat sitä mieltä että parisuhteessa tulee automaationa olla yhteistä ajanviettoa, kotityöt tulee jakaa puoliksi ja miehen tulee huomioida naista, ja seksiä sitten on tai ei ole riippuen naisen haluista. Eihän tuo ole tasavertainen asetelma? Jos parisuhteessa ei ole riittävästi seksiä niin nainen on silloin miehen näkökulmasta yhtä huono kumppani kuin mies on naisen näkökulmasta silloin, kun ei tee riittävästi kotitöitä eikä huomioi naista erilaisilla hellyydenosoituksilla ja kehuilla.

Ehkä osa naisista haluaakin löytää kumppanikseen juuri niitä miehiä, joille se seksi ei ole se tärkein asia. Koska niitäkin on. Miksi naisen pitäisi miellyttää miestä jolle tärkein asia on seksi, jos nainen ei halua miestä jolle tärkein asia on seksi?

Vierailija
87/204 |
26.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta ei saa kaunista kuin korkeintaan todella radikaalilla kirurgialla, ja sellaiseen minulla ei koskaan tule olemaan varaa. Miksi muutenkaan vaivautuisin kun teille ei riitä mikään, vaan aina pitää olla kuolaamassa niitä nuorempia, kauniimpia, pidempiä, timmimpiä ja isotissisempiä?

Mulla vähän sama. Olen nätti tavis mutta ollut koko elämäni täysin näkymätön miehille rillit päässä ja meikiltä. Hiukset on pitkät. Ehkä olen sittenkin rumempi kuin luulen.

Jokatapauksessa olen päätellyt, että liikaa vaivaa, minussa ei ole mitään sellaista piirrettä mikä vetäisi miesten huomiota. Jotenkin olen tuumannut että vain laitettu tällätty nainen ketää niitä kuolaajia.

No, olen sitten suosiolla jättäytynyt näkymättömäksi. Elämässä on muutakin mietittävää kuin miesten houkuttelu ja multa tuo tietotaito on täysin jäänyt väliin.

Vierailija
88/204 |
26.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väite, että miehet haluavat tärkeimpänä suhteesta seksiä, on ensinnäkin niin naurettava, ettei tästä edes kannata alaa keskustella. Jotkut miehet, joo. Mutta tuollainen yleistys on kyllä suoraan sanottuna typerää.

Ehkä niiden naisten, jotka haluavat seksi- ja ulkonäkökeskeisen miehen, kannattaa sitten panostaa ulkonäköön. Niiden, jotka etsivät jotain muuta, ei välttämättä kannata, jotta ei saa peräänsä vääränlaista miestä.

Vierailija
89/204 |
26.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä kysymys, ap. Itsekin naisena tätä ihmettelen. Tosin poliittisesti epäkorrekti aihe tällä hetkellä, väärä mielipide ;).

N38

Tällä hetkellä? Ei vaan tämä asia on aina huono. Kenenkään ei pidä muuttua muuta kuin itsensä vuoksi ja koskee niin naisen kuin miehen ulkonäköä.

Ja minä naisena haluan olla kaunis ja naisellinen. Vaikka feministit sen näyttävät yrittävän kieltää...

Vierailija
90/204 |
26.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä ylipäätään on tullut tämä pitkien hiusten vaatiminen? Siitäkö, että naisilla on nykyään mahdollisuus hankkia ne teennäisesti (rahalla) vaikka oma hiuslaatu olisi heikko?

Ja miksei samaa vaadita miehiltä? Jos teillä ei kerran omat riitä niin menkää niihin hoitoihin mitä kaljuuntumiseen on saatavilla, tai käytätte tupeeta. Miten se eroaa naisten hiuslisäkkeistä? Ei mitenkään.

Nähkää sama vaiva ja raha ulkonäkönne eteen mitä naisetkin ja tulkaa sen jälkeen vaatimaan.

Vierailija
91/204 |
26.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ainakin yritän epätoivoisesti pitää painon kurissa ihan itseni takia. Se on kuitenkin minulle äärimmäisen vaikeaa. Minulla on syömishäiriö taustalla eikä suhteeni ruokaan tule todennäköisesti koskaan palautumaan normaaliksi. Minä en halua olla lihava, itseasiassa minä haluan olla lähes mitä hyvänsä mieluummin kuin lihava. Minä voisin olla miehen kanssa joka hyväksyy minut sellaisena kuin olen tai jopa miehen kanssa joka kylmästi dumppaa minut jos lihon. Mutta minä en koskaan, koskaan voisi olla miehen kanssa joka on itsekäs, että kääntää painotaisteluni koskemaan itseään ja alkaa ulisemaan tyyliin "sä et rakasta mua kun et halua olla laiha". Siis mitä hittoa tuollaisten miesten päässä oikeasti liikkuu.

Minä veikkaan, että aivan pohjimmiltaan monella naisella on samankaltaisia ajatuksia ja tunteita. Äärimmäisen harva oikeasti haluaa olla ylipainoinen, vaan taustalla on usein kipeitä taisteluita ja pahasti vinoutunut suhde ruokaan ja omaan kroppaan. Ei siihen päälle pysty enää ottamaan vastaan syyllistämistä siitä, miksei ole jonkun muun takia ihan toisenlainen, kun ei itsensäkään vuoksi siihen pysty. Vähän sama kuin sanoisi masentuneelle, että sä et välitä musta kun en viitsi olla iloinen. Just joo.

Vierailija
92/204 |
26.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mielestäni siihen rakkauteen vain kuuluu se, että hyväksyy tosiaankin toisen sellaisena kuin on eli myös sen, ettei esimerkiksi viehäty ylipainosta. Eihän naisetkaan voi päättää keihin rakastuvat vaan joidenkin kanssa vain on sitä kemiaa ja toisten kanssa taas ei, vaikka olisivat muuten paperilla kuinka täydellisiä tahansa.

Avaatko tätä ajatusta vähän? Siis jos et viehäty ylipainosta, niin ei kai sinun tarvitse ottaa ylipainoista naista? Vai toivotko naisen siis hyväksyvän sinut sellaisena kuin olet, että jos hän lihoo suhteen aikana, sinä saat lakata hyväksymästä hänet sellaisena kuin hän on?

Ei miehen tietenkään tarvitse ottaa ylipainoista naista, jos ei halua.

Mutta jos mies haluaa normaalipainoisen naisen suhteeseen niin eikö se ole ihan samanlainen toive kuin että nainen haluaa vaikkapa fiksun ja hauskan miehen suhteeseen? Siis miksi mies olisi naista pinnallisempi, kun eihän kumpikaan voi sen enempää vaikuttaa haluihinsa?

Ja sitten jos mies ryhtyy parisuhteeseen hoikan naisen kanssa joka lihoo suhteen aikana niin ei kai se tee miehestä pinnallista k*sipäätä, jos mies ei kykene enää viehättymään naisestaan yhtä paljon? Toki toimii myös toiseen suuntaan, eli totta kai on yhtä ymmärrettävää että nainen kokee suhteen epätyydyttävänä, jos mies ei saa mieheltä riittävästi huomiointia tai mies lihoo paljon.

Voisi myös kysyä, että jos ei löydä kumppania niin miksi syyttää siitä muita eikä yritä parantaa itseään. Toimii siis toki yhä molempiin suuntiin, mutta otin vain nyt esille tämän näkökulman, että monet ylipainoiset naiset voisivat laihduttaa, mutta jostain syystä eivät halua, koska miesten tulisi hyväksyä heidät ylipainoisina jotta se olisi "oikeaa" rakkautta. Mutta eihän nainenkaan sitten kykene rakastamaan miestä "oikeasti", jos ei hyväksy että mies ei viehäty ylipainosta?

Pinnallisuus on mielestäni asia joka liittyy pintaan, siis käytännössä siihen miltä toinen näyttää. Se on yksi ominaisuus ihmisessä, ei mitenkään välttämättä huonompi kuin mikään muukaan ominaisuus. Eikö siis myös pinnallisten ihmisten kannattaisi etsiä paitsi omaa silmää miellyttävä, myös itsensä kaltainen puoliso? Siis toinen sellainen ihminen, jolle ne ulkonäköjutut ovat tärkeitä? Kai siis tämäkin jotenkin siinä toiseen tutustuessa esiin tulee, niin ettei tarvitse pariutua pelkästään sen perusteella, että toinen on normaalipainoinen?

Viimeistä kappalettasi en ymmärrä ollenkaan. Siis jos ylipainoinen nainen ei halua laihduttaa, mutta haluaa miehen joka hyväksyy hänet ylipainoisena, niin mitä väärää siinä on? Silloinhan se nainen haluaa nimenomaan sellaista kumppania, joka rakastaa häntä ja hyväksyy hänet sellaisena kuin hän on. Tietenkään tuolloin mies, joka ei halua ylipainoista naista, ei ole sille ylipainoiselle naiselle sopiva kumppani eikä suhde sellaisen miehen kanssa olisi oikeaa rakkautta. Ja miksi heidän välilleen suhdetta edes syntyisi? Kaikkien maailman ihmisten kanssa nyt oikeaa rakkautta ei voi edes syntyä. Tämä kai on itsestäänselvyys?

Vierailija
93/204 |
26.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä kysymys, ap. Itsekin naisena tätä ihmettelen. Tosin poliittisesti epäkorrekti aihe tällä hetkellä, väärä mielipide ;).

N38

Tällä hetkellä? Ei vaan tämä asia on aina huono. Kenenkään ei pidä muuttua muuta kuin itsensä vuoksi ja koskee niin naisen kuin miehen ulkonäköä.

Ja minä naisena haluan olla kaunis ja naisellinen. Vaikka feministit sen näyttävät yrittävän kieltää...

Ihan vapaasti saat olla niin typerä ja säälittävä kuin haluat. Kukaan ei asiaan puutu.

Vierailija
94/204 |
26.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole ristiriitaista. Jos nainen joutuu muuttumaan miehen takia, silloin hän ei saa sitä mitä haluaa, eli sitä, että mies rakastaa häntä sellaisena kuin hän on. Ehdotuksesi on, että naisen pitää tulla vastaan MUUTTAMALLA ITSEÄÄN. Silloinhan vain mies saa sen mitä haluaa, mutta nainen ei.

Oikea ratkaisu tähän ongelmaan ei ole se, että kumpikaan joutuu muuttamaan sitä mitä oikeasti on, vaan se, että seurustellaan ihan alusta lähtien sellaisen kumppanin kanssa, jonka kanssa nämä asiat kohtaavat. Seksi- ja ulkonäkökeskeiset löytävät toisensa ja kumppania ja rakkautta haluavat löytävät toisensa.

Vierailija
95/204 |
26.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Väite, että miehet haluavat tärkeimpänä suhteesta seksiä, on ensinnäkin niin naurettava, ettei tästä edes kannata alaa keskustella. Jotkut miehet, joo. Mutta tuollainen yleistys on kyllä suoraan sanottuna typerää.

Ehkä niiden naisten, jotka haluavat seksi- ja ulkonäkökeskeisen miehen, kannattaa sitten panostaa ulkonäköön. Niiden, jotka etsivät jotain muuta, ei välttämättä kannata, jotta ei saa peräänsä vääränlaista miestä.

Miehille on luonnollista haluta seksiä. Se ei pois sulje mitään. Jokainen mies pyrkii löytämään fyysisesti mahdollisimman miellyttävän naisen, joka on tietysti muutenkin sopiva. Kauneus ja naisellisuus eivät pois sulje muita positiivisia piirteitä millään tavoin.

Harva varteenotettava mies haluaa pelkkää seksiä, mutta seksi on varmasti prioriteettilistan kärjessä. Hyvännäköisillä naisilla on paremmat mahdollisuudet saada haluamansa mies, koska voidessaan valita kahden yhtä mukavan välillä, suurin osa miehistä valitsee fyysisesti itseään miellyttävämmän.

Vierailija
96/204 |
26.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole ristiriitaista. Jos nainen joutuu muuttumaan miehen takia, silloin hän ei saa sitä mitä haluaa, eli sitä, että mies rakastaa häntä sellaisena kuin hän on. Ehdotuksesi on, että naisen pitää tulla vastaan MUUTTAMALLA ITSEÄÄN. Silloinhan vain mies saa sen mitä haluaa, mutta nainen ei.

Oikea ratkaisu tähän ongelmaan ei ole se, että kumpikaan joutuu muuttamaan sitä mitä oikeasti on, vaan se, että seurustellaan ihan alusta lähtien sellaisen kumppanin kanssa, jonka kanssa nämä asiat kohtaavat. Seksi- ja ulkonäkökeskeiset löytävät toisensa ja kumppania ja rakkautta haluavat löytävät toisensa.

Liikaa Disney-elokuvia...

Voisiko joku mies nyt kertoa, miten asian näkevät? Toivotteko, että kumppaninne on fyysisesti miellyttävä (ja tietysti muutenkin), vai riittääkö "sielujen sympatia" ilman ulkonäköä?

Vierailija
97/204 |
26.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voisiko joku mies nyt kertoa, miten asian näkevät? Toivotteko, että kumppaninne on fyysisesti miellyttävä (ja tietysti muutenkin), vai riittääkö "sielujen sympatia" ilman ulkonäköä?

Ei Disney-elokuvia vaan ihan oikean elämän kokemusta miehistä. Niin parisuhteessa kuin kavereina.

Vierailija
98/204 |
26.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä oli juuri haukkumaketju naisesta joka kehtasi käyttää toppia....

Vierailija
99/204 |
27.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän se, ettei halua muuttaa itseään toisen vaatimusten mukaiseksi tarkoita sitä, että ei huolehdi ollenkaan ulkonäöstään.

Vierailija
100/204 |
27.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kauniina ja hoikkana naisena vastaan.

Jos olet hyvin kaunis ja etenkin kaunisvartaloinen, saat naisena kokea kaikenlaista ikävää, mm minulle tullaan baarissa kysymään että ”onko noi sun tissit aidot, kun on niin hyvännäköiset” tai onko sulla täytettä huulissa? Ja saatetaan tanssiessa kouria persettä. Tai suututaan kun kieltäydyn ilmaisesta drinkistä/ tanssiin lähdöstä/ iskuyrityksestä.

Tai mies tuijottaa jatkuvasti kun olen bikineissä rannalla ja yritetään tehdä tuttavuutta vaikka haluan vain ottaa aurinkoa ja lukea. Myös töissä yritetään vihjailla ja annetaan palautetta mun ulkonäöstä esim haluan jutella sen ”osaston kaunottaren kanssa” jne.

Kaikenlaiset miehet tuijottavat jos vähänkin on jotain kesäistä päällä. Ja inhottavia ehdotuksia saat kuunnella.

Naisena tulee tunne että miehet yliseksualisoivat ja olet vain joku pantava kaunis kuori/reikä hyvillä tisseillä jne.

Miesten pinnallisuus alkaa yököttää ja samoin se avoin tai epäsuora vihjailu. Kaunis tietää kertomattakin että on ehkä kaunis, koska on kuullut sen about tuhanteen kertaan. Ei mikään uutinen.

Naisena haluaa löytää miehen, jolle olet enemmän kuin ”nätti naama ja pantava kroppa”

Ei mun elämäntehtävä täällä ole olla miesten kuolauksen kohde!! Johon AP yrittää nyt tyrkyttää.

Mulla on ihan oma elämä ja haluan löytää miehen, joka rakastuu minun persoonaan ja luonteeseen. Eikä mun isoihin tisseihin tai muuhun ulkoiseen asiaan.

Me lisäksi kaikki vanhenemme. Jos miehen rakkaus perustuu mun seksikkääseen ja kauniiseen ulkomuotoon, mikä on suhteen tulevaisuus kun vanhenen ja rupsahdan???

Olisi kiva saada AP kommentoimaan. Kun miehenä et tajua ajavasi naisen nurkkaan pinnallisilla ajatuksillasi. En halua miestä joka preferoi mun kropan tärkeimmäksi asiaksi. Ja kerroin jo syyt.

Haluatko siis kieltää miesten biologian ja saada miehet tuntemaan syyllisyyttä siitä millaisia ovat? En siis tarkoita, että olisi ok että kukaan huutelee kenellekään törkeyksiä tai häiriköi ketään, mutta se on biologinen fakta, että miehet viehättyvät kauniista ja nuorista naisista. Miksi suhtaudut asiaan niin kuin siinä olisi jotain pahaa?

En myöskään ymmärrä miksi ajatellaan, että ulkonäkö olisi jotain mihin ei voi itse vaikuttaa, mutta luonne ja persoonallisuus olisi taas jokaisen itsensä valikoitavissa. Eihän se niin mene. Jokainen voi vaikuttaa omilla elintavoillaan ja panostuksellaan ulkonäköön siinä missä luonteeseenkin, ja myös luonteessa on ihan synnynnäisiä/lapsena opittuja eroja joita ei todellakaan voi noin vain muuttaa. Naiset esimerkiksi suosivat usein sosiaalisesti taitavia ekstroverttimiehiä, ja ilmeisesti tämä on naisten mielestä vähemmän pinnallista kuin se, että miehet taas suosivat hoikkuutta ja nuoruutta. Mutta eihän kukaan ujo, hiljaisempi ja introvertimpi voi taikoa itsestään mitään supliikkia puhujaa, jos ei vain luonnostaan ole sellainen. Älyllisesti heikkolahjainen ei voi myöskään taikoa itsestään älykästä. Ihan yhtä lailla siis naiset suosivat parinvalinnassa sellaisia ominaisuuksia, joihin ei voi välttämättä hirveästi itse vaikuttaa.

Ja tosiaan ulkonäköön voi vaikuttaa itse. Jos syöt terveellisesti ja kuntoilet niin eikö se hyvä kroppa ole silloin itse hankittu ominaisuus? Samoin jos olet opetellut meikkaamaan ja pukeutumaan vartalollesi imartelevalla tavalla niin eikö sekin ole silloin omalla panostuksellasi saavutettua? Miksi se olisi siis vähemmän arvostettavaa kuin esimerkiksi se, että joku on opetellut piirtämään tai puhumaan jotain vierasta kieltä? Mikset haluaisi saada arvostusta siitä, että olet nähnyt vaivaa ulkonäkösi eteen?

Hyvä ulkonäkö ei myöskään poissulje muita ominaisuutta. Vaikka olisit hoikka ja kaunis niin voit silti olla myös persoonaltasi ja luonteeltasi ihana. Mutta koska miehet viehättyvät ulkonäöstä, niin mikset haluaisi olla sen sinulle rakkaan miehesi silmissä viehättävä sen ihanan persoonasi lisäksi? Miksi haluaisit kieltää rakastamaltasi ihmiseltä sellaisen asian, joka on hänelle tärkeää?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän yhdeksän