Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

IL: – WHO tekee vakavan virheen, Ruotsin pääepidemiologi Anders Tegnell jyrisi

Vierailija
26.06.2020 |

– On valitettavaa, että ihmiset sekoittavat Ruotsin maihin, joissa epidemiaa ei aiemmin esiintynyt. On selvää, että se käynnistyy nyt niissä, kun taas Ruotsi on lähestymässä sen loppua, Tegnell pyöritteli.
– Olisi ollut hyvä, jos WHO olisi ottanut meihin yhteyttä. Valitettavasti tämä ei ole ensimmäinen kerta. Tietenkin on vaikeaa, kun olet vastuussa niin monesta maasta ja katselet vain numeroita. Silloin saatat luulla, että ne vastaavat todellisuutta.
– Mutta tietenkään asia ei ole niin.
Tegnell on erityisen huolissaan Ruotsin maineesta matkailumaana. Viimeiset kesälomasuunnitelmat lyödään lukkoon heinäkuun aikana, eikä kovin moni eurooppalainen halua nykytietojen valossa edes harkita Ruotsia.
Onko tämä Tegnell todella oikeassa paikassa?

Kommentit (101)

Vierailija
81/101 |
26.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä se höppänä vielä horisee?

Voisiko viedä pehmustettuun huoneeseen moisen huru-ukon. 

Ruotsalaisella keskustelupalstalla keskusteltiin tosissaan siitä, että voiko Ruotsissa valtionepidemiologin lähettää mielenterveystesteihin ja kuinka raskas prosessi on ylipäänsä osoittaa hänen tehneen virkavirheen jos hänen taustakuoronsa on samassa hengessä mukana kansanterveysviranomaisten laitoksella?

Yhdessä kunnassa maaliskuun kuolleisuus oli kasvanut edelliseen vuoteen verrattuna 330%. Tutut, pirteät eläkeläiset ovat vain kadonneet katukuvasta. Tunnettu geriatrian professori on jyrähtänyt vanhusten lopettamisesta vastoin heidän tahtoaan.

Terveellä ja nuorellakin lähtisi henki koronaan sairastuneille vanhuksille suositelluilla lääkkeillä ja annostelulla.

Nuo pirteät eläkeläiset olisivat varmaan eläneet vielä 50v tai ikuisesti ilman koronaa. Todellisuudessa heidän elimistönsä oli jo vanhuuden haurastuttama kun nuhakuume oli kuolemaksi. Millä heitä olisi pitänyt hoitaa kun lääketieteellinen perusongelma on vanhuus. Ihminem ei elä ikuisesti ja 85v on jo aika kuolla.

Mitä jos sulla on koronan kannalta riski veriryhmä? Lääketieteellinen perusongelma on altistava veriryhmä. Miksi sitä pitäisi hoitaa, kun keho ei kerran omin voimin jaksa parantua.

Jos et rakasta sun vanhuksia, se ei tarkoita, etteivätkö muut halua suojella omiaan.

Suojele omia vanhuksiasi haaskaamalla vaikka koko omaisuutesi. Voit ottaa velkaakin niin paljon kuin haluat. Mutta älä vaadi tuhoamaan aktiiviväestön elämää heidän vuokseen. Terveydenhoidossa tehdään priorisointi koko ajan mutta nyt on hukkunut todellisuuden taju. Suomessa on 20% työttömyys ja bkt putoaa 15%, velkaa 20 miljardia että pari 85v moni sairasta saa sairastaa vielä pari kuukautta tai ehkä vuoden pari. Ennen kuin influenssa tai norovirus tappaa. Vanhuksia voi rakastaa mutta raja on siinä ettei kohta muutenkin kuolevien vuoksi tuhota aktiiviväestön elämän taloudellista perustaa.

Vastikään uutisoitiin, että Suomessa suurin osa tehohoidetuista on ollut 5-kymppisiä työikäisiä. Sairaala- ja tehoihoidossa ollaan viikkoja + kuntoutukset, sairauslomat jne. Tavallinen sairaalavuorolausi maksaa yli 600 euroa. Laske siitä aktiivikansalaisen elämänlaadulle hinta.

Just näin. Ja ilman rajoituksia näitä sairaala/tehohoidettuja ja  viikkotolkulla sairaslomalla olevia olisi ollut moninkertainen määrä. Eikä alussa edes ollut mitään oikeaa tietoa kuolleisuudesta, tarttuvuudesta tai pitkäaikaisvaikutuksista. Nyt kun meillä on enemmän tietoa voidaan maailmaa avata hallitusti tietäen mitä kohti ollaan menossa. Suomi oli muiden tavalla hieman hidas ja sinisilmäinen, mutta nopeasti noustiin tilanteen tasalle ja saatiin tilanne haltuun.

Koronan vuoksi viikkotolkulla sairaslomalla olevilla on lorvikatarri. Se ei ole sen kummempi kuin influenssa joka kestää pahimmillaan viikon.

Et taida oikeasti tietää sairauksista mitään?

Minä olen ollut influenssan takia yli viisi viikkoa sairaslomalla. Ensin oli sen influenssan takia korkea kuume puolitoista viikkoa, sitten tuli keuhkokuume ja kurkunpään tulehdus. Jälkimmäinen vei äänen niin että en kirjaimellisesti voinut sanoa sanaakaan viiteen päivään.  Vielä neljännen viikon kohdalla yskin niin että oksensin kun yritin kävellä sata metriä ulkona.

Ja minä olen perusterve, urheilullinen 38-vuotias nainen.

Kurkunpää tulehdus, tai yskiminen ei ole mikään syy olla pois töistä. Ei myöskään aina keuhkokuume. Olet esimerkki liian löysästi myönnettävistä sairaslomista.

Vierailija
82/101 |
26.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

#SwedishLivesDoNotMatter #Tegnell

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/101 |
26.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Läheltä piti, ettei Suomessa valittu samaa tietä. THL olisi valinnut Ruotsin tien. Ja nythän miltei kaikki rajoitukset on jo poistettu ja THL ei taaskaan pidä esim matkailua merkittävänä riskinä.

Tämä on totta. Sanasta sanaan tiedotettiin Suomessa koronaepidemiasta ja miten siihen tulee suhtautua kuin Ruotsissa. Onneksi tämä tie torpattiin. Myös täällä parjattu Trumpkin laittoi rajat kiinni heti, itse asiassa paljon ennen Suomea, tammikuussa. Englannin Boris (on ollutkin hiljaa nyt) meinasi lähteä tuolle tielle, mutta sairastui itse, ja tajusi kuinka paha tauti on kyseessä, ja sen jälkeen alettiin suhtautua vakavasti. Etelä-Amerikassa Tegnellin lisäksi näitä välinpitämättömiä, vaikka eihän Tegnell esitä olevansa välinpitämätön, vaan väittää tienneensä koko ajan mitä tekee. Jossain vaiheessa myönsi virheensä, mutta otti sanansa takaisin. 

Rajoituksia pitää varmaan taloudellisista syistä purkaa monessa maassa, mutta se pitäisi tehdä varovaisemmin. Itse olin Helsingissa su-ti tällä viikolla, paljon ihmisiä, myös todella paljon ulkomaalaisia, eikä turvavälejä pidetty. 

Mitään rajoituksia ei olisi pitänyt tehdä missään vaan kieltää vanhusten tehohoitoteatteri. Korona on kuolemaksi niille joiden elämänlanka on muutenkin lopussa. Nyt näiden parin kuukauden tai ehkä vuoden jonka viettää sairastaen ja hoidoissa. Vuoksi on tuhottu aktiiviväestön elämän taloudelliset perusteet.

Vierailija
84/101 |
26.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

#SwedishLivesDoNotMatter #Tegnell

Maksetaan 10 miljoonaa euroa 0-1 lisävuodesta jollekin hoivakoti vanhukselle. Samaan aikaan 25v vastavalmistunut on laman vuoksi työttömänä kun pitäisi perustaa perhe ja rakentaa omaa elämää. No kai vanhukset synnyttävät uudet sukupolvet kun näiden vuoksi on uhrattu muut. Auttaisiko tilanteeseen jos yli 70v otettaisiin äänioikeus pois ja rajattaisiin tiukasti hoitoja.

Vierailija
85/101 |
26.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Läheltä piti, ettei Suomessa valittu samaa tietä. THL olisi valinnut Ruotsin tien. Ja nythän miltei kaikki rajoitukset on jo poistettu ja THL ei taaskaan pidä esim matkailua merkittävänä riskinä.

Tämä on totta. Sanasta sanaan tiedotettiin Suomessa koronaepidemiasta ja miten siihen tulee suhtautua kuin Ruotsissa. Onneksi tämä tie torpattiin. Myös täällä parjattu Trumpkin laittoi rajat kiinni heti, itse asiassa paljon ennen Suomea, tammikuussa. Englannin Boris (on ollutkin hiljaa nyt) meinasi lähteä tuolle tielle, mutta sairastui itse, ja tajusi kuinka paha tauti on kyseessä, ja sen jälkeen alettiin suhtautua vakavasti. Etelä-Amerikassa Tegnellin lisäksi näitä välinpitämättömiä, vaikka eihän Tegnell esitä olevansa välinpitämätön, vaan väittää tienneensä koko ajan mitä tekee. Jossain vaiheessa myönsi virheensä, mutta otti sanansa takaisin. 

Rajoituksia pitää varmaan taloudellisista syistä purkaa monessa maassa, mutta se pitäisi tehdä varovaisemmin. Itse olin Helsingissa su-ti tällä viikolla, paljon ihmisiä, myös todella paljon ulkomaalaisia, eikä turvavälejä pidetty. 

Mitään rajoituksia ei olisi pitänyt tehdä missään vaan kieltää vanhusten tehohoitoteatteri. Korona on kuolemaksi niille joiden elämänlanka on muutenkin lopussa. Nyt näiden parin kuukauden tai ehkä vuoden jonka viettää sairastaen ja hoidoissa. Vuoksi on tuhottu aktiiviväestön elämän taloudelliset perusteet.

Taloudelliset perusteet tuhottu sulkemalla baarit, ravintolat, kirjastot ja uimahallit?

Kaikki muuhan pyöri olosuhteisiin nähden melko normaalisti.

Ei Suomessa ollut mitään tiukkoja rajoituksia. Jos muualla kaikki on kiinni, niin ei sille Suomi mitään mahda. Ruotsi ei tehnyt mitään ja talous romahti sielläkin kunnolla.

Turhaa kitinää

Vierailija
86/101 |
26.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksa noita riskiryhmät/vanhukset jankkaaja trolleja. Mä olen 47v äiti, työssäkäyvä, kaksi synnynnäistä keuhkosairautta, joihin raskas lääkitys, ja jumaliste mä haluan ELÄÄ. Jos saan koronan, tiedän kuolevani siihen, samoin ajattelee lääkärini. Myös vanhemmillani on perussairaudet, hekin nauttivat elämästä, toinen vielä töissä. Pari isovanhempia asuu vielä kotonaan, toinen ei tod ole mikään hauras rollaattorivanus, vaikka ikää on yli 90.Hänkin haluaa elää. Mulla on myös 60-70v ystäviä, nuorekkaita ja ihan samoja ihmisiä kuin mitä olivat parikymppisenä, ei se sielu mihinkään muutu eikä katoa. Et jos lopetetaan tämä Ruotsi-tyylinen ajattelu, että ongelma koskee vaan niitä muita, niitä vanhuksia ja sairaita, koska me kaikki ollaan yksilöitä, nuoria sieluja, omine kiinnostuksen kohteiden, harrastuksineen ja tärkeinä elämineen, se että on joku sairaus johon on lääkitys, ei yhtään muuta sitä elämäniloa ja elämän tärkeyttä, oli ikää 30, 50 tai 80v.

Tengell on mielisairas, ja niin tuntuu olevan suurin osa ruotsalaisista. Karmeaa, että tällainen uudenlainen yhteiskuntajärjestelmä, Totaalidemokratia ilman yksilöitä, on meillä naapurissa, eikä heillä ole mitään rajaa näköjään kuinka pitkälle voivat tolla kansallisen valheen tiellä mennä.

Vierailija
87/101 |
26.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ruotsalaisella keskustelupalstalla keskusteltiin tosissaan siitä, että voiko Ruotsissa valtionepidemiologin lähettää mielenterveystesteihin ja kuinka raskas prosessi on ylipäänsä osoittaa hänen tehneen virkavirheen jos hänen taustakuoronsa on samassa hengessä mukana kansanterveysviranomaisten laitoksella?

Yhdessä kunnassa maaliskuun kuolleisuus oli kasvanut edelliseen vuoteen verrattuna 330%. Tutut, pirteät eläkeläiset ovat vain kadonneet katukuvasta. Tunnettu geriatrian professori on jyrähtänyt vanhusten lopettamisesta vastoin heidän tahtoaan.

Terveellä ja nuorellakin lähtisi henki koronaan sairastuneille vanhuksille suositelluilla lääkkeillä ja annostelulla.

Nuo pirteät eläkeläiset olisivat varmaan eläneet vielä 50v tai ikuisesti ilman koronaa. Todellisuudessa heidän elimistönsä oli jo vanhuuden haurastuttama kun nuhakuume oli kuolemaksi. Millä heitä olisi pitänyt hoitaa kun lääketieteellinen perusongelma on vanhuus. Ihminem ei elä ikuisesti ja 85v on jo aika kuolla.

Mitä jos sulla on koronan kannalta riski veriryhmä? Lääketieteellinen perusongelma on altistava veriryhmä. Miksi sitä pitäisi hoitaa, kun keho ei kerran omin voimin jaksa parantua.

Jos et rakasta sun vanhuksia, se ei tarkoita, etteivätkö muut halua suojella omiaan.

Suojele omia vanhuksiasi haaskaamalla vaikka koko omaisuutesi. Voit ottaa velkaakin niin paljon kuin haluat. Mutta älä vaadi tuhoamaan aktiiviväestön elämää heidän vuokseen. Terveydenhoidossa tehdään priorisointi koko ajan mutta nyt on hukkunut todellisuuden taju. Suomessa on 20% työttömyys ja bkt putoaa 15%, velkaa 20 miljardia että pari 85v moni sairasta saa sairastaa vielä pari kuukautta tai ehkä vuoden pari. Ennen kuin influenssa tai norovirus tappaa. Vanhuksia voi rakastaa mutta raja on siinä ettei kohta muutenkin kuolevien vuoksi tuhota aktiiviväestön elämän taloudellista perustaa.

Kerropas mulkero, miksi sinua pitäisi hoitaa, jos sairastut? Pitääkö epäeettiset ihmiset hoitaa? Ihan vaan tuon kirjoittamasi perusteella kysyn, että mihin rajoja ruvetaan vetämään.

Siksi koska olen työssä ja elätän mm. vanhuksia. Lisäksi minulla on elinaika odottelen mukaan vielä noin 50v jäljellä. Näin ollen olen etusijalla johonkin 85v monisairaaseen verrattuna jolla ilman koronaa tai edes perussairauksia. On realistinen elinikä ennuste 0-2v. Ei suinkaan 10v.

Toki on 90v ja yli 100v mutta näiden kohdalla on jo kyse enemmän sattumasta millä on vältetty sairaudet.

Olipa tuuri, että synnyit fyysisesti terveenä. Älä kompastu portaissa ja ole varovainen liikenteessä, sillä ihmisarvosi omilla mittareillasi saattaa pudota. Onhan sinulla elvytyskiellot ja hoitamattomuustestamentti tehtynä?

Vierailija
88/101 |
26.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taloudelliset perusteet tuhottu sulkemalla baarit, ravintolat, kirjastot ja uimahallit?

Kaikki muuhan pyöri olosuhteisiin nähden melko normaalisti.

Ei Suomessa ollut mitään tiukkoja rajoituksia. Jos muualla kaikki on kiinni, niin ei sille Suomi mitään mahda. Ruotsi ei tehnyt mitään ja talous romahti sielläkin kunnolla.

Turhaa kitinää

Todellinen työttömyysprosentti kun lasketaan lomautukset mukaan on Suomessa 20%. Mikä on todella synkkä luku. Mutta rahaahan saa taikaseinästä. Tärkein asia on varjella vanhuksia hinnalla millä hyvänsä luonnolliselta kuolemalta.

Vierailija
89/101 |
26.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerropas mulkero, miksi sinua pitäisi hoitaa, jos sairastut? Pitääkö epäeettiset ihmiset hoitaa? Ihan vaan tuon kirjoittamasi perusteella kysyn, että mihin rajoja ruvetaan vetämään.

Siksi koska olen työssä ja elätän mm. vanhuksia. Lisäksi minulla on elinaika odottelen mukaan vielä noin 50v jäljellä. Näin ollen olen etusijalla johonkin 85v monisairaaseen verrattuna jolla ilman koronaa tai edes perussairauksia. On realistinen elinikä ennuste 0-2v. Ei suinkaan 10v.

Toki on 90v ja yli 100v mutta näiden kohdalla on jo kyse enemmän sattumasta millä on vältetty sairaudet.

Olipa tuuri, että synnyit fyysisesti terveenä. Älä kompastu portaissa ja ole varovainen liikenteessä, sillä ihmisarvosi omilla mittareillasi saattaa pudota. Onhan sinulla elvytyskiellot ja hoitamattomuustestamentti tehtynä?

Kaikkien elinvuodet eivät ole yhtä arvokkaita. Lapsen hoitoihin voidaan käyttää 100€ vuodessa mutta ei 90v hoitoihin. Se olisi jo järjen köyhyyttä. Antaisitko rahassa mittaamattoman arvokkaan elinsiirrännäisen 20v vai 80v vuotiaalle?

Vierailija
90/101 |
26.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En jaksa noita riskiryhmät/vanhukset jankkaaja trolleja. Mä olen 47v äiti, työssäkäyvä, kaksi synnynnäistä keuhkosairautta, joihin raskas lääkitys, ja jumaliste mä haluan ELÄÄ. Jos saan koronan, tiedän kuolevani siihen, samoin ajattelee lääkärini. Myös vanhemmillani on perussairaudet, hekin nauttivat elämästä, toinen vielä töissä. Pari isovanhempia asuu vielä kotonaan, toinen ei tod ole mikään hauras rollaattorivanus, vaikka ikää on yli 90.Hänkin haluaa elää. Mulla on myös 60-70v ystäviä, nuorekkaita ja ihan samoja ihmisiä kuin mitä olivat parikymppisenä, ei se sielu mihinkään muutu eikä katoa. Et jos lopetetaan tämä Ruotsi-tyylinen ajattelu, että ongelma koskee vaan niitä muita, niitä vanhuksia ja sairaita, koska me kaikki ollaan yksilöitä, nuoria sieluja, omine kiinnostuksen kohteiden, harrastuksineen ja tärkeinä elämineen, se että on joku sairaus johon on lääkitys, ei yhtään muuta sitä elämäniloa ja elämän tärkeyttä, oli ikää 30, 50 tai 80v.

Tengell on mielisairas, ja niin tuntuu olevan suurin osa ruotsalaisista. Karmeaa, että tällainen uudenlainen yhteiskuntajärjestelmä, Totaalidemokratia ilman yksilöitä, on meillä naapurissa, eikä heillä ole mitään rajaa näköjään kuinka pitkälle voivat tolla kansallisen valheen tiellä mennä.

90v on pirteydestään huolimatta hauras vanhus jonka on jo aika biologian kannalta kuolla. Vaikket halua nähdä totuutta.

Vierailija
91/101 |
26.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitenkiään Ruotsia puolustelematta:

18.04 

WHO: Fortsatt allmän smittspridning i Sverige

WHO pekade ut Sverige och tio andra europeiska länder som särskilda riskländer. Ett uttalande som fick statsepidemiolog Anders Tegnell att rikta skarp kritik mot organisationen.

– Vi har ett stigande antal fall som vi hittar i Sverige men det beror på att vi testar enormt mycket mer än tidigare. Det är olyckligt att man sammanblandar Sverige med länder som inte tidigare haft några problem alls och som uppenbarligen är i början på sin epidemi.

I ett mejl till SVT Nyheter skriver WHO att antalet nya fall per 100 000 invånare i Sverige ligger på en fortsatt hög nivå. Och WHO står fast vid att det finns en allmän smittspridning i Sverige.

"Regeringen har utökat testningen och detta reflekteras i antalet nya rapporterade fall sedan i början av juni. Däremot är det viktigt att notera att andelen positiva testresultat ligger på en fortsatt stabil nivån, runt 12 till 13 procent", skriver WHO.

Världshälsoorganisationen menar dock att det finns flera positiva trender i Sverige, bland annat att antalet allvarliga coronafall minskar.

SVT · Victor Munther

Se nimittäin on totta että vakavasti sairastuneiden ja päivittäinen kuolleiden määrä on jo pidempään ollut laskussa. Ei tietenkään poista jo aiemmin tehtyjä virheitä tai pienennä kokonaiskuolleisuutta/sairastuneita, mutta trendi on ollut kokonaisuutena laskeva. Paikallisesti (region) tietysti toisaalla nouseva, yhdessä vakaa ja kolmannessa laskeva, mutta en silti lähtisi Ruotsiin, tai tapaisi Ruotsissa olleita ainakaan pariin viikkoon. Enkä ihmettele että monet maat suosittelevat välttämään matkustamista Ruotsiin.

Vierailija
92/101 |
26.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vastikään uutisoitiin, että Suomessa suurin osa tehohoidetuista on ollut 5-kymppisiä työikäisiä. Sairaala- ja tehoihoidossa ollaan viikkoja + kuntoutukset, sairauslomat jne. Tavallinen sairaalavuorolausi maksaa yli 600 euroa. Laske siitä aktiivikansalaisen elämänlaadulle hinta.

50v työikäisiä joilla on vakavia sairauksia ehkä esim. diabeteksen aiheuttamia sisäelinvaurioita.

Joilla on ilman koronatartuntaa vielä 15 v tuottavaa työikää jäljellä. Ei pikkulapsipoissaoloja eikä yövalvomisista johtuvia zombiepäiviä vaan tehokkaita työvuosia kokemuksen luomalla korkealla tuottavuudella.

Ruotsissa on muuten kuollut 0 - 70 v ihmisiä koronaan enemmän kuin Suomessa on kuolleita yhteensä. Ja Ruotsin epidemia jatkuu vielä.

Vierailija
93/101 |
26.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikä tässä ketjussa edes taidettu ottaa esille sitä että ruotsissa jopa 60 v. riskipotilailta evätään happihoito ja sen sijaan annetaan palliatiivinen cocktail eli morfiinia ja rauhoittavaa helpottamaan kuolemaa...

https://www.wsj.com/articles/coronavirus-is-taking-a-high-toll-on-swede…

Vierailija
94/101 |
26.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskomatonta ettei ole potkittu jordaniin tota ukkoa, ruotsalaiset on liian kilttejä.

Vierailija
95/101 |
26.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä jauha paskaa, koronaan kuolee kaiken ikäisiä, se että vanhuksista vain jauhetaan, on sen syytä että vanhustenkodeissa se niittää nopeasti kerralla koko paikan. nuoriakin kuolee koronaan, sitä pitäisi jankuttaa kun se ei näy menevän jakeluun.

Vierailija
96/101 |
27.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun katsoo worldometersin käyriä niin Ruotsissa tartuntojen päivittäinen määrä vaan lisääntyy. Eli epidemia leviää yhä eksponentaalisesti. 

Eihän tuossa tartunnan saaneiden käppyrässä ole minkäänlaista tasannetta. Käyrä osoittaa ylöspäin eikä siinä ole minkäänlaista tasannevaihetta.

Niinpä. Tilanne tulee pahemaan ruotsissa vielä pitkään. Niiden ensimmäinen aalto ei ole vielä edes ohi.

Iranissa on toinen aalto jo pitkällä ja se on ollut pahempi kuin ensimmäinen. Jenkeissä ensimmäienn aalto murjoi lähinnä itärannikkoa, new yorkin ja new jerseyn osavaltioita. Nyt se korona on alkanut raketoida teksasissa, kaliforniassa ja floridassa. Edellä mainitut on väkiluvultaan suurempia kuin new yorkin osavaltio. Toinen aalto jenkeissä on alkanut ja se tulee olemaan huomattavasti pahempi kuin ensimmäinen. Ei tule tämä korona häviämään vielä pitkään aikaan.

97/101 |
27.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitenkiään Ruotsia puolustelematta:

18.04 

WHO: Fortsatt allmän smittspridning i Sverige

WHO pekade ut Sverige och tio andra europeiska länder som särskilda riskländer. Ett uttalande som fick statsepidemiolog Anders Tegnell att rikta skarp kritik mot organisationen.

– Vi har ett stigande antal fall som vi hittar i Sverige men det beror på att vi testar enormt mycket mer än tidigare. Det är olyckligt att man sammanblandar Sverige med länder som inte tidigare haft några problem alls och som uppenbarligen är i början på sin epidemi.

I ett mejl till SVT Nyheter skriver WHO att antalet nya fall per 100 000 invånare i Sverige ligger på en fortsatt hög nivå. Och WHO står fast vid att det finns en allmän smittspridning i Sverige.

"Regeringen har utökat testningen och detta reflekteras i antalet nya rapporterade fall sedan i början av juni. Däremot är det viktigt att notera att andelen positiva testresultat ligger på en fortsatt stabil nivån, runt 12 till 13 procent", skriver WHO.

Världshälsoorganisationen menar dock att det finns flera positiva trender i Sverige, bland annat att antalet allvarliga coronafall minskar.

SVT · Victor Munther

Se nimittäin on totta että vakavasti sairastuneiden ja päivittäinen kuolleiden määrä on jo pidempään ollut laskussa. Ei tietenkään poista jo aiemmin tehtyjä virheitä tai pienennä kokonaiskuolleisuutta/sairastuneita, mutta trendi on ollut kokonaisuutena laskeva. Paikallisesti (region) tietysti toisaalla nouseva, yhdessä vakaa ja kolmannessa laskeva, mutta en silti lähtisi Ruotsiin, tai tapaisi Ruotsissa olleita ainakaan pariin viikkoon. Enkä ihmettele että monet maat suosittelevat välttämään matkustamista Ruotsiin.

"Däremot är det viktigt att notera att andelen positiva testresultat ligger på en fortsatt stabil nivån, runt 12 till 13 procent", skriver WHO."

Tarkennettakoon, että tämä on WHO:n mielestä erittäin huolestuttava asia. WHO suosittelee, että testauksen tulisi olla niin laajaa, että positiivisia tuloksia olisi enintään 5% testatuista. Tulos tarkoittaa siis, että epidemia ei ole millään tavalla hallinnassa laajennetusta testauksesta huolimatta. Ruotsalaismedia on tietysti tarttunut tässä sanaan "stabil" ja yrittää nyt uskotella ruotsalaisille, että epidemiatilanne olisi nyt muka WHO:nkin mielestä vakaa.

Vierailija
98/101 |
27.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työn puolesta (liian) paljon ruotsissa aikaa viettäneenä heidän toimintansa on juuri sitä mitä heiltä odottaisinkin. Kriittisyys on kielletty, negatiivisia asioita ei haluta käsitellä ja kaikkien on oltava samaa vieltä vaikka ei oltaisikaan. Jos edes vahingossa haluat keskustella miksi meni perselleen alkaa hirveä "ei saa syytellä" -huuto. Ja ruotsalaistahan ei saa käskeä, se menee rassu lukkoon.

Jossain lehtijutussa ruotsin mallia taidettiin kutsua totalitaariseksi demokratiaksi jossa yksilön mielipide on täysin merkityksetön. Meillä ruotsin kollegat yrittävät saada suomalaisia matkustamaan ruotsiin palavereihin...

Eli ruotsalainen yhteiskunta on yhtä suurta curling-vanhemmuutta. Mahtaa olla kantiksille melkoinen kulttuurishokki muuttaa sieltä esim. töiden tai opintojen vuoksi ulkomaille asumaan. Suuressa maailmassa on "vähän" eri meininki.

Juuri näin. Melkonen kulttuurishokki se oli myös suomalaiselle management by perkele ihmiselle kun meni ruotsiin vetämään projektia ja tajusi kuinka paljon aikaa pitää käyttää perseen nuolemiseen, että saa ruotsalaisresurssin motivoitumaan. Ja sitten kun projekti oli ohi niin huonosti hoidetuista osista ei saanut puhua, joten samat ongelmat toistuivat kaikissa seuraavissa projekteissa. Kun ei ole reiluuuuu syytellä. Itse monesti istuin palaverissa kertomassa hyvinkin yksityiskohtaisesti missä MINÄ mokasin, jotta voitaisiin kaikki oppia siitä ja ruotsalaisten järkystys oli käsin kosketeltavaa.

Ja samaan syssyyn, on siinä ruotsin diskuteerauksessa myös positiivisia puolia, eikä suomitapa ole paras mahdollinen monessakaan tilanteessa. Suomen ja ruotsin mallin risteytys olisi varmaan se täydellinen versio.

Tunnistan tuon käytösmallin ja koronan hoito on mennyt saman ruotsalaisen kaavan mukaan.

Tehdyistä virheistä ei saa sanoa että joku asia meni pieleen mutta voi positiivisessa hengessä keskustella miten seuraavat projektit hoidetaan. Haluaisin jatkossa että asia A tehtäisiin eri tavalla [+kerro parempi tapa toimia]. Ei saa suoraan sanoa että joku meni pieleen mutta voi ehdottaa uutta tapaa tehdä pieleen mennyt asia, samalla voi kehua jotain projektissa tullutta onnistumista. Vaikka kustannukset, aikataulu ja tulos olisivat pettäneet, voi kehua hienoa logoa tai mukavaa porukkaa.

Niin varmaan koronan toisen aallon hoidossa toimitaan."Joo-o, ensimmäisellä kierroksella hankittiin tarvittavaa resistenssiä ja nyt on aika laittaa tiukat rajoitukset jotka antavat loppuiskun virukselle".

Vierailija
99/101 |
28.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Allekirjoitan.

Itseään täynnä olevalla Anders Tegnelillä on sormi suussa lajitovereidensa kanssa, kun omaan kansaan uppoava hyssyttely ei menekään läpi aikuisten WHO-pelipöydässä.

Vierailija
100/101 |
28.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikuttaa niin periruotsalaiselta, kun luultavasti satojen tai tuhansien ihmisten  kuolemasta vastuussa oleva Tegnell viittaa virheilleen kintaalla ja on huolissaan jostain aivan muusta kuin omasta tontistaan: matkailun hiipumisesta!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme yhdeksän