Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Masennuslääke, joka ei lihota?

Vierailija
26.06.2020 |

Ammattilainen diagnosoi keskivaikean masennuksen ja ensi viikolla lääkäri aiheen tiimoilta. Uupumusta koen itse jokapäiväisessä elämässä.

Aieemin on ollut masennukseen ja sosiaalisten tilanteiden pelkoon lääkehoitoa, jotka lihottivat reilu 10 kg. Sain ne laihdutettua pois lääkityksen loputtua.

Olen todella lääkevastainen, mutta nyt oma järkikin sanoo, että taidan tarvita lääkitystä ainakin joksikin aikaa.

Onko jollakin kokemusta masennuslääkkeestä, joka ei lihota?

Kommentit (55)

Vierailija
21/55 |
26.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Venlafaxinkin lihottaa joitakin (esim. mua). Tuli 24 kg ylimääräistä sen kanssa, putosivat vuodessa lopettamisen jälkeen iha itsestään.

Vierailija
22/55 |
26.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sertralin, cipralex, brintellix, venlafaxin. Näitä ainakin on itselle suositeltu kun syömishäiriöisenä en voi ottaa riskejä lihomisen kanssa.

kokemusta noista kaikista ja kaikki lisäsivät ruokahalua, mikään ei riittänyt vaan mätin kaiken suuhuni minkä vaan käsiini sain. hirveitä myrkkyjä!

Eivät nuo lääkkeet ole muita lihottaneet, joten syyn täytyy olla omassa syömishäiriössäsi, joka on ollut jo ennen noiden lääkkeiden syöntiä. Onko kilpirauhasarvot tutkittu? Syötkö sinkkiä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/55 |
26.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sertralin, cipralex, brintellix, venlafaxin. Näitä ainakin on itselle suositeltu kun syömishäiriöisenä en voi ottaa riskejä lihomisen kanssa.

kokemusta noista kaikista ja kaikki lisäsivät ruokahalua, mikään ei riittänyt vaan mätin kaiken suuhuni minkä vaan käsiini sain. hirveitä myrkkyjä!

Eivät nuo lääkkeet ole muita lihottaneet, joten syyn täytyy olla omassa syömishäiriössäsi, joka on ollut jo ennen noiden lääkkeiden syöntiä. Onko kilpirauhasarvot tutkittu? Syötkö sinkkiä?

"eivät ole muita lihottaneet" yet still kaikissa noissa lääkkeissä lukee sivuvaikutuksina painonnousu eli mites..?

Vierailija
24/55 |
26.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"eivät ole muita lihottaneet" yet still kaikissa noissa lääkkeissä lukee sivuvaikutuksina painonnousu eli mites..?

Niin kuin nro 15 sanoi, energian määrä on vakio. Sitä ei voi syntyä tyhjästä, eikä kadota. Masennuslääketableteissa ei ole energiaa. Rasvakudos on energiavarasto. Jotta rasvakudoksen määrä kasvaa, pitää saada enemmän energiaa. Energiaa saadaan ruoansulatuksen kautta ravinnosta. Kaikki mitä et käytä ja kuluta, varastoituu kehon energiavarastoon rasvakudokseen.

Voivathan ne tosiaan lisätä ruokahalua, tai poistaa kylläisyyden tunnetta, ja välillisesti aiheuttaa mahdollisuuden lihoamiseen, mutta eivät ne lääkkeet yksistään lihota

Vierailija
25/55 |
26.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitin cipralexin joulukuun lopulla ja tähän mennessä laihtunut n. 5 kiloa.

Vierailija
26/55 |
26.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikään lääke ei lihota. Liikakilot tulee syömällä liikaa ja vääränlaista ruokaa.[/quote

Kekeilepa kortisonia tai betasalpaajaa. Saattaa mielipide muuttua.

Vierailija
27/55 |
26.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fysiikan lait eivät ole mielipidekysymys

Vierailija
28/55 |
26.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

venlafaxin on itsellä toiminut hyvin eikä ole lisäkiloja tullut. Olen vain kauhuissani kun tk. lääkäri uhkailee aina lopettavansa lääkkeen. Toistaiseksi on uusinut onneksi koska on parantanut elämänlaatua merkittävästi.

Vierailija
29/55 |
26.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

^

Vierailija
30/55 |
26.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on ollut essitalopraami, sertralin, venlafaxiini, voxra ja valdoxan. Mikään näistä ei lihottanut minua eikä nostanut ruokahalua.

Vierailija
31/55 |
26.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Brintellix. Ei myöskään juuri mitään vaikutusta seksiin. Ainut ongelma, että lisää mun hampaiden narskuttelua. Onneksi oli jo ennestään hammaskisko. Ja ikävän kallis. Mulla myös syömishäiriö.

Vierailija
32/55 |
27.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

^

Vierailija
33/55 |
27.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä syön Venlaa, enkä ole lihonut grammaakaan.

Minä söin Citalopraamia monta vuotta, vaihdettiin Venlaan, grammaakaan en ole lihonut.

Olisi mielenkiintoista tietää, miksi nuo lääkkeet joillakin lisäävät ruokahalua.

Vierailija
34/55 |
27.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voxraa on ehdotettu. Sitähän ei suositella syömishäiriötaustaisille, koska se jopa vie ruokahalun eli laihduttaa.

Minulle ei ainakaan annettu. Söin sitten Escitalopramia tai Cipralexia. Kummastakaan en lihonut (enkä laihtunut).

Vierailija
35/55 |
27.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voxraa on ehdotettu. Sitähän ei suositella syömishäiriötaustaisille, koska se jopa vie ruokahalun eli laihduttaa.

Minulle ei ainakaan annettu. Söin sitten Escitalopramia tai Cipralexia. Kummastakaan en lihonut (enkä laihtunut).

Ruokahalun lähteminen ja laihtuminen ovat kaksi eri asiaa. Syödä voi ilman ruokahalua. Siinä olet oikeassa että pakkausselosteen mukaan on vasta-aiheinen anoreksia nervosalle ja bulimia nervosalle.

Itse olen saanut vaika oli toinen noista, mutta ei vaikuttanut ruokahaluun. Ei se silti mielialaan vaikuttanut, turha lääke.

Vierailija
36/55 |
27.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin harva masennuslääke suoraan lihottaa, korkeintaan jotkut neuroleptit.

Jotkut lääkkeet saattavat nostaa ruokahalua jonkin verran.

Vierailija
37/55 |
27.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksikään niistä lääkkeistä ei itsessään lihota vaan lisää herkkuhaluja. Kun tiedät sen etukäteen, osaat varautua ostamalla vaikka porkkanaa jääkaapin täyteen.

Bullshittia. Lihoin silmissä vaikka söin normaalisti lääkkeitten kera.

Vierailija
38/55 |
27.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä eivät yleensä lihota:

-Aurorix

-Voxra

-Lamictal (en ole kyllä ihan varma)

-Reboxetiini

-E-epa (auttaa monilla vaikka onkin vaan lisäravinne)

-Sähköshokkihoito (ei kait lihota)

-avantouinti

-psykedeelien mikrodosettaminen

-Ketamiinihoidot (saa kai ainakin Suomen Turussa)

Vierailija
39/55 |
27.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä vastannut Venla faksiini, siis  kutsuu venlafaksiini

Vierailija
40/55 |
27.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laihduttaminen on hyvä keino masennuksen hoitoon. Ei lihota.