Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi naisten voimaantuminen tarkoittaa vaatteiden pois ottamista ja kropan esittelemistä?

Vierailija
25.06.2020 |

Otsikossa kysymys. Tuli mieleen kun luin
Voimauttavat pyllybikinit saivat rantaraivon roihahtamaan – ”Yritin selittää lapsilleni, että huutelijalla on itsellään paha olla”

https://www.iltalehti.fi/keho/a/224d7504-8413-4336-b8d7-f66aeebe9e45

Mä en oikein ymmärrä mitä voimaannuttavaa siinä on.

Kommentit (279)

Vierailija
141/279 |
25.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vielä koittaa sekin päivä kun miehet voimaantuu ja siinä ei paljon naisilla ole asiaan enää sanomista sen jälkeen

Suosittelen, että haet apua ongelmiisi.

Se koira älähtää, johon kalikka kalahtaa. Suomalaisnaisilla on oikeudet pohjoismaisten miesten ansiosta eikä heistä huolimatta. Suomalaista yleensä hyväluonteista miestä voi parjata vapaasti ilman että tapahtuu kunniamur... . Jos suomalaismiesten tilalla olisikin vaikka arabi- tai kurdimiehet tai suomalaimiehillä olisi heidän temperamenttinsa, ette uskaltaisi sanoa poikkipuolista sanaa miesten olemuksesta ja käytöksestä.

Aika alentunut kommentti, missä laitoit naiset eriarvoiseen ihmisarvoon miesten kanssa. 

Vierailija
142/279 |
25.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä hittoa taas? Kyllä miehetkin esittelevät itseään ja tykkäävät saada huomiota. Todella moni mies kulkee ilman paitaa ja ihan selvästi esittelee treenattua kroppaansa - ja treenatut miehet ovat itse sen minulle myöntäneet! Kyllä miehetkin haluavat saada ihailevia katseita. Mutta ainoastaan miehille tämä on sallittua, ainoastaan naisen pitää yhä tänäkin päivänä pukeutua burkhaan ollakseen ”kunnon nainen”.

Olen niin ahdistunut ja surullinen tästä ajattelutavasta, että naisten vartalo on edelleen kaikkien muiden omaisuutta paitsi naisen itsensä. Miehet saavat esitellä, hakea huomiota, olla seksikkäitä, mutta nainen on automaattisesti alhainen h*ro, jos on UIMARANNALLA ”liian pienissä bikineissä”.

Miksi me naiset emme pidä toistemme puolia, vaan hyökkäämme jopa toisiamme vastaan komppaamaan miehiä siitä, millainen nainen on ”kunnon nainen” 😕?

Ymmärrätkö, että se ero on siinä, että mies rykii paidan pois esitelläkseen itseään ja kroppaansa, ja myöntäö sen. Naiset kutsuu samaa kropan esittelyä "voimaannuttamiseksi" ja valehtelee että esittelee itsensä, ei vastakkaisen sukupuolen vuoksi.

Naiset ei kutsu kropan esittelyä voimaannuttamiseksi, mistä tämänkin keksit? Onko joku nainen kerran sanonut että tietty pukeutuminen voi häntä voimaannuttaa, ja siitä aivosolusi vääntävät sitten logiikan että paljastelu on aina naisten mielestä voimaannuttavaa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/279 |
25.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on oikeastaan aika surullinen ketju, vähän niinkuin se vanha twerkkausketjukin. Edelleen nähdään, että naisella on joku ahdas rooli jota pitää suorittaa ollakseen tasa-arvoinen. Nainen nähdään pelkkänä objektina ja pyllyn näkyminen on alentavaa koska "niitähän ne miehet haluaakin nähdä". Ikäänkuin nykyaikana naisella olisi velvollisuus jättää tekemättä asioita vain siksi, että miehet saattavat niitä haluta - eli edelleen odotetaan naisten elämän pyörivän miesten toiveiden ja halujen mukaan, nyt se pitäisi vaan tehdä käänteisesti. Mitään, mitä miehet saattaisivat pitää seksuaalisena ei saa tehdä olematta halpa ja huono. Ihan samanlainen häkki kuin patriarkaatin aikanakin, mutta nyt sen häkin tekee toiset naiset. Edelleen joku kuitenkin sanelee ulkopuolelta millainen naisen pitäisi olla.

Minusta todellinen tasa-arvo ja voima on juuri sitä, että naiset voivat tehdä omalla elämällään ja kropallaan ihan mitä itse haluavat. Naisen kroppa on ensisijaisesti naisen omaa omaisuutta eikä objekti miehille. Yllättävää, miten tunkkaisia mielipiteitä täälläkin on vielä 2020.

No en kyllä ole samaa mieltä. Siis paitsi tietenkin tuosta että naiset (ja kaikki mutkin ihmiset) voivat tehdä omalla elämällän ja kropallaan mitä haluavat. Kyllähän jokainen saa Suomessa pukeutua rannalle minkälaisiin bikineihin tahtoo, se ei ole mielestäni se pointti ollenkaan. Pointti on se, miten tämä pukeutuminen voi olla "voimaannuttavaa"? Sitä on hieman vaikea käsittää. Sama kun tuntisi voimaannuttavalta ajaa jollain tietyn merkkisellä autolla. Voihan se jostain sellaiselta tuntua, mutta aika ulkokultaiselta tunteiden käsittelyltä kyllä vaikuttaa. Ei se voima tule silloin ihmisen sisältä, jos siihen vaikuttaa joku vaateparsi. Ja toinen juttu on sitten tuo, että vaikka kuinka julistaa ettei naisen kroppa ole objekti miehille, niin se asia ei valitettavasti julistamalla muutu.

"Miten tämä pukeutuminen voi olla voimaannuttavaa?"

-> Lue kommentit 130 ja 140 jotka selittävät asian hyvinkin ymmärrettävästi

Vierailija
144/279 |
25.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa olla niin että vain vähemmistö naisista ajattelee näin. Mitä voimaannuttavaa on siinä, että esittelee treenattuja pakaroita? Sittenhän yhtä lailla voimaannuttavaa on uuden hienon auton esittely? "Tein koko vuoden töitä kellon ympäri ja hankin ferrarin, kyllä nyt on voimaantunut olo." Varmaan se itsetuntoa hivelee kun kaikki ihailee kilpaa kärryä, ja sehän se oli kai tarkoituskin? Miksi ei voida puhua asioista niin kuin ne on... Tietysti Tanja halusi pyllyä näyttämällä päästä keräilemään katseita, koska se kohottaa hänen itsetuntoaan.

Ei siihen mitään itsevarmuutta tarvita, että esittelee täydellistä vartaloa. Eri asia, kun satakiloinen eläkeläisdaami vetää ryppyjensä päälle naku-uikkarit ja pyllistelee menemään. Se jos joku vaatii rautaista itseluottamusta.

Vierailija
145/279 |
25.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän tän jollain tavalla. Hyväksyn senkin, että joku voimaantuu seksuaalisuuden avulla. Minusta on kiva näyttää viehättävältä, ja tykkään katsoa pyllybikineissä kekkuloivia naisia, vaikka olenkin hetero. Tykkään katsella ihmisten tekemää taidetta, muuta kädenjälkeä ja heitä itseään. Ihastella tohtoreiden väitöskirjoja ja ajatuksia. Ajattelen niistä kaikenlaista ja virityn eri tavoin, akateemisesti tai seksuaalisesti, eikä siinä ole mitään pahaa. Ihmisyys on biologiaa.

Mutta. Se, että pitää tyrkyttää iltalööpissä omaa itseään teatraalisesti muille, aiheuttaa väristyksiä. Mietin, onko tällä ihmisellä huono omatunto vai mikä psyykkinen hätä, kun hän tekee itseään tykö noin voimakkaasti. Kyseessä voi olla pyllybiksut, kestovaipat, pulloruokinta tai uusperhe. Kaikkien niiden "liiallinen" ylistäminen aiheuttaa itselläni vastareaktion ja samantien kysymyksen: miksi teet näin, mitä tarkoitusta huomionhakusi palvelee. Tämä on eri asia, kuin sellainen normaalisävyinen juttu ja ihmisen esiintyminen. Ehkä joku ymmärtää mitä ajan takaa.

Vierailija
146/279 |
25.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tykkään katsella ihmisten tekemää taidetta, muuta kädenjälkeä ja heitä itseään. Ihastella tohtoreiden väitöskirjoja ja ajatuksia. Ajattelen niistä kaikenlaista ja virityn eri tavoin, akateemisesti tai seksuaalisesti, eikä siinä ole mitään pahaa. Ihmisyys on biologiaa.

Virittyminen voi siis olla muutakin, en ajattele vuorotellen lisureita ja p ornoa. Vaan esimerkiksi virittymistä pohtimaan omaa hengellisyyttä, tai käytännön taitoja ja osaamista. Jokin ympäristön ärsyke laukaisee tämän virittymisen, ja se kuuluu ihmisluontoon. Voi pohtia omaa osaamista ja kehittämisen tarpeitakin. Vaatii tiettyä rohkeutta tunnustaa ja hyväksyä omat puutteet.

Vierailija
147/279 |
25.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljastava pukeutuminen on oman seksuaalisuutensa esille tuomista ja seksuaalisuus on intiimi asia. Intiimejä asioita paljastamalla altistaa itsensä muitten loukkauksille ja alistamispyrkimyksille. Tätä vastaan taisteleminen vaatii itsensä kovettamista ja (suloisen) herkkyyden peittämistä. Miehet ihailevat ja himoitsevat naisten kehoa. Nämä asiat eivät tosiaan muuksi muutu millään julkistamisella. Kyse ei ole neutraalista asiasta eikä se sellaiseksi muutu. Koskaan.

Vierailija
148/279 |
25.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyllybikinit ja voimaantuminen voisi liittyä yhteen siten, että vartalostaan epävarma, ei niin klassisen viehättävä ja missin mitoissa oleva nainen pukisi bikinit ja menisi ne päällä rannalle. Sitten hän tajuaisi, ettei kukaan katso, tai jos katsoo, niin ei ainakaan halveksuen tai pahalla silmällä, vaan hyväksyen, jopa ihaillen.

Mutta, kun katsotte tuota Iltalehden kuvamateriaalia, siinä on neljä kuvaa täydellisistä pakaroista ja alimpana vielä video menneiden aikojen upeista kurvikaunottarista, kuten Marilynistä. En näe kuvissa, joissa on täydelliset takalistot, mitään voimaannuttavaa.

https://www.iltalehti.fi/keho/a/224d7504-8413-4336-b8d7-f66aeebe9e45

Vierailija
149/279 |
25.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

149: Tarkennus: siis ei klassisen kaunis ja ei missin mitoissa

Vierailija
150/279 |
25.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se nyt vaan on niin että nainen ei voi koskaan voittaa. Jos vähentää vaatteita, on halpa ja tyrkky. Jos peittää itsensä, on miehen vallan alle alistettu (vaikka olisi itsenäinen sinkku). Jos on jotain siltä väliltä, kysellään että mikset paljasta tai peitä enemmän.

Itse en ikimaailmassa menisi rannalle bikineissä tai edes koko uikkarissa. T-paita ja pyöräilyshortsit on niukin asu jossa menen uimaan - ja tästäkin minua on arvosteltu. Haluaisin myös tilata tällaisen puolipeittävän burkinin jostain niin olisi mukavampi uida uimapukukankaasta valmistetussa asussa, plus ne ovat tosi kauniita kuvioineen, mutta voin vain kuvitella mitä kommenttia sitten tulee...

Tämä kommentti on juuri sitä, mistä voimaantumisessa on kyse. Joku voimaantuu siitä, että pukee ne pyllybikinit rannalle eikä välitä siitä, mitä toiset niistä ajattelevat - ”tämä on minun kehoni ja puen sen niinkuin itse haluan”. Voimaannu sinäkin ja tilaa se burkini, pistä se päällesi äläkä välitä v*ttuakaan siitä, mitä siitä joku ajattelee!

Vierailija
151/279 |
25.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä paljastava pukeutuminen antaa kuvan, että tyrkyllä ollaan kaikille miehille ja kaivataan seksuaalista huomiota, katseita jne. Sama kuin jos ottaa silikonit, peppuimplantit jne. Minusta voimaantumista on se, että ei pukeudu tavalla, jossa kerjätään seksuaalista huomiota.

Minustakin miehille paljastelu ja somessa tykkäysten kalastelu on heikkoontumista. Jotkut naiset on seksiriippuvaisia eivätkä voi myöntää vaikka se on ilmiselvää. Jopa miehet tajuaa sen ja halventavat heitä, käykää vaikka langoilla tarkastamassa heidän mielipiteensä. Siellä erittäin herkästi h***itellaan paljastelevia tyttöjä ja naisia.

Vierailija
152/279 |
25.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä hittoa taas? Kyllä miehetkin esittelevät itseään ja tykkäävät saada huomiota. Todella moni mies kulkee ilman paitaa ja ihan selvästi esittelee treenattua kroppaansa - ja treenatut miehet ovat itse sen minulle myöntäneet! Kyllä miehetkin haluavat saada ihailevia katseita. Mutta ainoastaan miehille tämä on sallittua, ainoastaan naisen pitää yhä tänäkin päivänä pukeutua burkhaan ollakseen ”kunnon nainen”.

Olen niin ahdistunut ja surullinen tästä ajattelutavasta, että naisten vartalo on edelleen kaikkien muiden omaisuutta paitsi naisen itsensä. Miehet saavat esitellä, hakea huomiota, olla seksikkäitä, mutta nainen on automaattisesti alhainen h*ro, jos on UIMARANNALLA ”liian pienissä bikineissä”.

Miksi me naiset emme pidä toistemme puolia, vaan hyökkäämme jopa toisiamme vastaan komppaamaan miehiä siitä, millainen nainen on ”kunnon nainen” 😕?

Ymmärrätkö, että se ero on siinä, että mies rykii paidan pois esitelläkseen itseään ja kroppaansa, ja myöntäö sen. Naiset kutsuu samaa kropan esittelyä "voimaannuttamiseksi" ja valehtelee että esittelee itsensä, ei vastakkaisen sukupuolen vuoksi.

Naiset ei kutsu kropan esittelyä voimaannuttamiseksi, mistä tämänkin keksit? Onko joku nainen kerran sanonut että tietty pukeutuminen voi häntä voimaannuttaa, ja siitä aivosolusi vääntävät sitten logiikan että paljastelu on aina naisten mielestä voimaannuttavaa?

Seksuaaliterapeutti Marja Kihlström. Et ole lukenut juttua ja auot silti päätäsi.

Vierailija
153/279 |
25.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millon ja mistä tuo ärsyttävä sana voimaantuminen on tullut?

Vierailija
154/279 |
25.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ei sinänsä kiinnosta, jos joku kulkee minitopissa ja peppushortseissa. Jos itse tykkää, se on OK. Sen sijaan se ei ole ok, että minun pukeutumistani kommentoidaan. Pukeudun peittävästi, sillä en pidä katseista, ja oloni on itsevarmempi pitkissä vaatteissa. Usein kumminkin kuulee sitä "ota nyt edes tuo neuletakki pois", "aika mummomaista/tätimäistä pukeutua noin peittävästi", "onko sulla jotain itsetunto-ongelmia" jne jne jne. Miksi se on niin suuri asia muille, jos itse tykkään pitkästä, pitkähihaisesta kesämekosta? Miksi pieniä vaatteita ei saa kommentoida, mutta peittävää pukeutumista saa?

Vierailija
155/279 |
25.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen nelikymppinen ylipainoinen nainen ja jos pystyisin menemään rannalle bikineissä tai edes uimapuvussa välittämättä siitä mitä muut ajattelee, ihan varmasti tuntisin voimaantuvani. Mutta olen liian nössö, pysyn kotona, peittelen ja häpeän ja haaveilen siitä että kehoni olisi hyväksyttävä ja että voisin mennä rannalle uima-asussa ilman häpeää. Siitähän tässä on kyse.

Tämä on oikeasti aika surullista nykyaikana. Äidit ovat lapsiensa kanssa uimarannalla, mutta tyytyvät vain kahlaamaan vaatteet päällä, koska eivät uskalla esiintyä uimapuvussa. Itse olen erittäin hoikka, mutta lasten jälkeen on vatsa kurtussa ja täynnä arpia. Mietin itsekin, että onko minun pakko nyt piilottaa se kurttuvatsa, vai saanko tai kehtaanko mennä entisissä bikineissäni rannalle. Ehkä pitäisi mennä niissä vanhoissa, ihan vaan siksi että minut nähtyään joku muukin epätäydellinen uskaltaisi.

Vierailija
156/279 |
25.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paljastava pukeutuminen on oman seksuaalisuutensa esille tuomista ja seksuaalisuus on intiimi asia. Intiimejä asioita paljastamalla altistaa itsensä muitten loukkauksille ja alistamispyrkimyksille. Tätä vastaan taisteleminen vaatii itsensä kovettamista ja (suloisen) herkkyyden peittämistä. Miehet ihailevat ja himoitsevat naisten kehoa. Nämä asiat eivät tosiaan muuksi muutu millään julkistamisella. Kyse ei ole neutraalista asiasta eikä se sellaiseksi muutu. Koskaan.

Seksuaalisuus on itse kullekin ihan niin intiimi asia kuin on. Ulkopuolinen ei voi toisen puolesta vetää intiimiyden rajoja. Kukin puhuu omasta puolestaan.

Ihan yhtä' hyvin ylipaino, huono vaatetus, ajamaton parta, repsottavat hiukset altistavat loukkauksille. Tai minkä syyn loukkaaja haluaakaan keksiä kulloinkin.

Vierailija
157/279 |
25.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua ei sinänsä kiinnosta, jos joku kulkee minitopissa ja peppushortseissa. Jos itse tykkää, se on OK. Sen sijaan se ei ole ok, että minun pukeutumistani kommentoidaan. Pukeudun peittävästi, sillä en pidä katseista, ja oloni on itsevarmempi pitkissä vaatteissa. Usein kumminkin kuulee sitä "ota nyt edes tuo neuletakki pois", "aika mummomaista/tätimäistä pukeutua noin peittävästi", "onko sulla jotain itsetunto-ongelmia" jne jne jne. Miksi se on niin suuri asia muille, jos itse tykkään pitkästä, pitkähihaisesta kesämekosta? Miksi pieniä vaatteita ei saa kommentoida, mutta peittävää pukeutumista saa?

Itse käytän peittävää uima-asua (olen kristitty, jolle siveellisyys on tärkeää). Harrastan uintia näin kesällä melkein päivittäin. Siitä vasta saakin kommentteja, katseita, yököttelyä. Siis hei, ne ovat vaatteet, ja vielä 100v sitten olisi ollut ennenkuulumatonta mennä "puolipukeissa" ulos. Olen toki iloinen, että nykyään on vapaampaa, mutta jotkut käyttäytyvät kuin ekaa kertaa ihmiskunnan historiassa joku peittäisi kroppansa vaatteilla 

Vierailija
158/279 |
25.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tälläset huorittelijat pitää laittaa ruotuun heti ihan siellä paikan päällä.

Niin pitäisi. Tuollaiset ihmiset purkavat pahaa oloaan muihin, tällä kertaa pieniä bikineitä käyttävään naiseen.

Nämä huorittelijat purkavat pahaa oloaan kassoihin ja pyöräilijöihin, keneen tahansa joka sattuu eteen.

Sanomattakin selvää ettei normaali ihminen käytä tuollaista kieltä toisista eikä varsinkaan lasten edessä. Paha olo,kateus ja heikko itsetunto tekee pahaa jälkeä.

Vierailija
159/279 |
25.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri se että nakkaa setämiesten ja naisia alistavien naisten mielipiteet siitä millaisella vartalolla on soveliasta olla millaisissakin uimavermeissä rannalla, saati rannalla ollenkaan, suoraan romukoppaan.

Minä riitän tällaisena, minä olen yhtä hyvä kuin muutkin ja minä saan mennä rannalle vaikka pikkuisissa bikineissä jos haluan, välittämättä siitä olenko jonkun mielestä liian lihava tai raskausarpinen.

Vierailija
160/279 |
25.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyl nainen voi voimaantuloa vaik jos löytää uuden rakkauden tai jos saa ihailua ja rakkaut