Miksi naisten voimaantuminen tarkoittaa vaatteiden pois ottamista ja kropan esittelemistä?
Otsikossa kysymys. Tuli mieleen kun luin
Voimauttavat pyllybikinit saivat rantaraivon roihahtamaan – ”Yritin selittää lapsilleni, että huutelijalla on itsellään paha olla”
https://www.iltalehti.fi/keho/a/224d7504-8413-4336-b8d7-f66aeebe9e45
Mä en oikein ymmärrä mitä voimaannuttavaa siinä on.
Kommentit (279)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi voimaantumiseen ei koskaan kuulu se, että ottaa arjen haltuun, on ystävällinen muille ja tekee parhaansa yhteisönsä vuoksi? Miksi sen täytyy olla omien ulkoisten avujen esittelyä tyyliin katsokaa, näiden lihanpalasten välistä minä ulostan.
Tällaisia uutisia minäkin lukisin mielellään eli omalla älykkyydellään menestyneitä kasvutarinoita mutta pyllistelyhän sen uutiskynnyksen sitten lopulta ylittää. Painovoimaa uhmaava stringipeppu instagramissa vautsivau ja elää alati vaihtuvien miestensä varoilla. Käytännössä maailman vanhimman ammatin toteuttamista siis jokaisella.
Jos kaipaatte tuollaisia uutisia, niin suosittelen etsimään niitä muualta kuin iltalehdistä. Ei ole tarkoituksena näpyttää tai olla ilkeä, mutta eikö se ole itsestään selvää, että iltalehdissä on sensaationhakuisia uutisia ja klikkiotsikoita, ei syvällisiä ja perusteellisia juttuja inhimillisestä kasvusta? Iltalehdet haluaa julkaista juttuja ja kuvia perseistä, oli sitten taustatarina mikä hyvänsä.
Ei pidä käyttää voimaantua-sanaa, jos juttu on ihan perseestä!
Pyydän sinua lukemaan sen edellisen viestini ja miettimään ihan itse iltalehtien logiikkaa. Ja jos tuollainen uutisointi myös ärsyttää, niin ehdottomasti kannattaa vältellä niitä iltalehtiä.
Kyllähän paljastavasti pukeutuvat aikuiset naiset usein käyttäytyy ylitsepursuavan flittailevasti.
Siksi niitä ikäviä kommentteja usein tulee .
Mut hei oikeasti, nuo peppubikinit on persvaossa, ne ei vaan pysy puhtaina, mukavat kakkahousut jalassa rannalla...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä. Seksikäs pukeutuminen on siis voimaantumista? Sitten kuitenkaan kukaan ei saa katsoa tai se onkin ahdistelua?
T. nainen, joka pyrkii pukeutumaan peittävästi kun ei tykkää, että miehet kyylää
Miksi se sua haittaisi jos joku nainen tykkää pukeutua paljastavasti? Ei se anna kenellekään lupaa ryhtyä solvaamaan. Tämä naisten toisten kyttääminen ja paheksuminen on vastenmielistä.
Ei se paljastavasti pukeutuminen haittaakaan vaan se, että se tehdään voimaantumisen tekosyyllä. Todellisuudessahan se tehdään siksi että saadaan ihailevia katseita muilta.
Miksi ei voi tunnustaa suoraan että haluaa katseita niin tästäkään ei tarvitsisi kirjoitella.
Vierailija kirjoitti:
Koska naisia määritellään kropan kautta. Moni nainen on epävarma vartalostaan. Kun uskaltaa olla sinut ja näyttää sitä mitä on, niin se on voimaannuttavaa. Oli selluliittiä tai ei. Yms.
Tässäkin ketjussa naisen kroppa aiheuttaa valtavasti tunteita.
Tätä mä en ymmärrä! Jos kerran se määrittely tapahtuu kropan kautta niin miksi helkatissa sitä oikein tyrkytetään juuri niille määrittelijöille?
Itseäni ei ole koskaan määritelty naisena kropan kautta!
Siitä ei pääse koskaan mihinkään, että vaatteita vähentämällä nainen alentaa itsensä.
Mitä hittoa taas? Kyllä miehetkin esittelevät itseään ja tykkäävät saada huomiota. Todella moni mies kulkee ilman paitaa ja ihan selvästi esittelee treenattua kroppaansa - ja treenatut miehet ovat itse sen minulle myöntäneet! Kyllä miehetkin haluavat saada ihailevia katseita. Mutta ainoastaan miehille tämä on sallittua, ainoastaan naisen pitää yhä tänäkin päivänä pukeutua burkhaan ollakseen ”kunnon nainen”.
Olen niin ahdistunut ja surullinen tästä ajattelutavasta, että naisten vartalo on edelleen kaikkien muiden omaisuutta paitsi naisen itsensä. Miehet saavat esitellä, hakea huomiota, olla seksikkäitä, mutta nainen on automaattisesti alhainen h*ro, jos on UIMARANNALLA ”liian pienissä bikineissä”.
Miksi me naiset emme pidä toistemme puolia, vaan hyökkäämme jopa toisiamme vastaan komppaamaan miehiä siitä, millainen nainen on ”kunnon nainen” 😕?
Vierailija kirjoitti:
Mitä hittoa taas? Kyllä miehetkin esittelevät itseään ja tykkäävät saada huomiota. Todella moni mies kulkee ilman paitaa ja ihan selvästi esittelee treenattua kroppaansa - ja treenatut miehet ovat itse sen minulle myöntäneet! Kyllä miehetkin haluavat saada ihailevia katseita. Mutta ainoastaan miehille tämä on sallittua, ainoastaan naisen pitää yhä tänäkin päivänä pukeutua burkhaan ollakseen ”kunnon nainen”.
Olen niin ahdistunut ja surullinen tästä ajattelutavasta, että naisten vartalo on edelleen kaikkien muiden omaisuutta paitsi naisen itsensä. Miehet saavat esitellä, hakea huomiota, olla seksikkäitä, mutta nainen on automaattisesti alhainen h*ro, jos on UIMARANNALLA ”liian pienissä bikineissä”.
Miksi me naiset emme pidä toistemme puolia, vaan hyökkäämme jopa toisiamme vastaan komppaamaan miehiä siitä, millainen nainen on ”kunnon nainen” 😕?
Mun mielestä on junttia jos mies esittelee itseään ilman paitaa muualla kun rannalla.
Kateellinen mamma kävi huutelemassa.
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrätkö, että se ero on siinä, että mies rykii paidan pois esitelläkseen itseään ja kroppaansa, ja myöntäö sen. Naiset kutsuu samaa kropan esittelyä "voimaannuttamiseksi" ja valehtelee että esittelee itsensä, ei vastakkaisen sukupuolen vuoksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrätkö, että se ero on siinä, että mies rykii paidan pois esitelläkseen itseään ja kroppaansa, ja myöntäö sen. Naiset kutsuu samaa kropan esittelyä "voimaannuttamiseksi" ja valehtelee että esittelee itsensä, ei vastakkaisen sukupuolen vuoksi.
Missä ne myöntävät esittelevänsä itseään?
Vierailija kirjoitti:
Tässä ei nyt ehkä ollut niinkään kyse siitä, että naiset hyökkäävät toisiaan vastaan, vaan siitä, että voiko työntämällä bikinin alaosan persvakoon voimaantua?
Miehet tuskin voimaantumista miettivät ilman paitaa kävellessään, vasn esittelevät itseään. Naisetkin voisivat ihan tunnustaa suoraan, että itsensä esittelystä tässä on vain kyse. Ei tarvitse puhua voimaantumisesta.
Nää pyllybikinit voimaannuttaa samalla logiikalla ku mikä tahansa jotain kivaa piirrettä korostava vaatekappale. Tulee vaan kiva mieli kun tietää että näyttää hyvältä.
Perustelen:
- vaatetta vähentämällä ei saavuta todellista auktoriteettia ja vaikutusvaltaa työelämässä.
- vartaloaan esittelemällä nainen altistaa itsensä miesten epäkunnioittavalle suhtautumiselle.
- provosoiva paljastelu vaatii helposti provosoivaa käytöstä ja itsensä kovettamista, eli joutuu esittämään rohkeampaa kuin onkaan. Pelkällä uholla ei pitkälle pötkitä.
- jos sairastuu ja menettää kauniin ulkonäkönsä, menettää vartalon paljastelemisen ase helposti tehonsa ja kiinnostavuutensa. Mitä jää jäljelle?
Todelliset saavutukset vaativat pitkäjänteistä työskentelyä ja aidon kunnioituksen saamista.
T. 107
Vierailija kirjoitti:
Siitä ei pääse koskaan mihinkään, että vaatteita vähentämällä nainen alentaa itsensä.
Vierailija kirjoitti:
Hyvä kysymys. Naisten voimaantuminen vaikuttaa olevan paljaan pyllyn esittelemistä ja heiluttamista (twerkkaaminen) julkisesti. Aika apinatasoa, kuin jostain luontodokumentista. Onko se voimaannuttavaa olla primitiivinen?
En ymmärrä myöskään tuota takapuolen esittelemistä. Sitten jostain kumman syystä ns. kamelinvarvas on jotain aivan hirveän hävettävää. Sillä on näköjään väliä, kumpaa puolta alakerrastaan "esittelee".
Se nyt vaan on niin että nainen ei voi koskaan voittaa. Jos vähentää vaatteita, on halpa ja tyrkky. Jos peittää itsensä, on miehen vallan alle alistettu (vaikka olisi itsenäinen sinkku). Jos on jotain siltä väliltä, kysellään että mikset paljasta tai peitä enemmän.
Itse en ikimaailmassa menisi rannalle bikineissä tai edes koko uikkarissa. T-paita ja pyöräilyshortsit on niukin asu jossa menen uimaan - ja tästäkin minua on arvosteltu. Haluaisin myös tilata tällaisen puolipeittävän burkinin jostain niin olisi mukavampi uida uimapukukankaasta valmistetussa asussa, plus ne ovat tosi kauniita kuvioineen, mutta voin vain kuvitella mitä kommenttia sitten tulee...
Vierailija kirjoitti:
Tälläset huorittelijat pitää laittaa ruotuun heti ihan siellä paikan päällä.
Heillä on usein mielenterveysongelmia. Sairaalloista mustasukkaisuutta. Elämän realiteetit kateissa. Pitäisi oppia hyväksymään oma tympeä ja turvonnut olotila. ilman että hyökkää nuorten ja kauniiden päälle.
On elämän realitetti että vanhempikin mies näkee nuoret naiset "sillä silmällä". Ei ole miehen vika vaan ominaisuus. Tottakai antava pylly herättää aina vain enemmän viriilin miehen mielenkiintoa. Tämä pitää vaan hyväksyä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä ne myöntävät esittelevänsä itseään?
Viestiin johon vastattiin, näin kerrottiin.
-ohis-
Vierailija kirjoitti:
Se nyt vaan on niin että nainen ei voi koskaan voittaa. Jos vähentää vaatteita, on halpa ja tyrkky. Jos peittää itsensä, on miehen vallan alle alistettu (vaikka olisi itsenäinen sinkku). Jos on jotain siltä väliltä, kysellään että mikset paljasta tai peitä enemmän.
Itse en ikimaailmassa menisi rannalle bikineissä tai edes koko uikkarissa. T-paita ja pyöräilyshortsit on niukin asu jossa menen uimaan - ja tästäkin minua on arvosteltu. Haluaisin myös tilata tällaisen puolipeittävän burkinin jostain niin olisi mukavampi uida uimapukukankaasta valmistetussa asussa, plus ne ovat tosi kauniita kuvioineen, mutta voin vain kuvitella mitä kommenttia sitten tulee...
Jokainen ui siinä asussa missä tykkää. Minä uin uimashortseissa ja topissa. En ymmärrä miksi naisen pitäisi käyttää jotain vakoon menevää ja hiertävää uimapukua, saatika esitellä itseään ja genitaalejaan avoimesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä on junttia jos mies esittelee itseään ilman paitaa muualla kun rannalla.
No rannallahan tuokin nainen oli!
Tälläset huorittelijat pitää laittaa ruotuun heti ihan siellä paikan päällä.