Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi naisten voimaantuminen tarkoittaa vaatteiden pois ottamista ja kropan esittelemistä?

Vierailija
25.06.2020 |

Otsikossa kysymys. Tuli mieleen kun luin
Voimauttavat pyllybikinit saivat rantaraivon roihahtamaan – ”Yritin selittää lapsilleni, että huutelijalla on itsellään paha olla”

https://www.iltalehti.fi/keho/a/224d7504-8413-4336-b8d7-f66aeebe9e45

Mä en oikein ymmärrä mitä voimaannuttavaa siinä on.

Kommentit (279)

Vierailija
241/279 |
28.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen saa voimaantua mistä haluaa. Ei kaikki väittele tohtoriksi tai saavuta elämässään jotain yhteiskunnallisesti merkittävää. Jos pyllyn julkinen esittely on parasta mihin pystyt ja se sua voimaannuttaa, niin anna mennä!

Vierailija
242/279 |
28.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi voimaantumiseen ei koskaan kuulu se, että ottaa arjen haltuun, on ystävällinen muille ja tekee parhaansa yhteisönsä vuoksi? Miksi sen täytyy olla omien ulkoisten avujen esittelyä tyyliin katsokaa, näiden lihanpalasten välistä minä ulostan.

Vähän samoin olen ihmetellyt, kun aina kun ihminen kuulee päässään ääniä, ne käskevät tappaa jonkun. Miksi ne äänet eivät voi koskaan käskeä vaikka pesemään ikkunoita tai auttamaan naapurin vanhaa rouvaa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
243/279 |
28.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos esim. Saudi-Arabian naiset yhtäkkiä heittäisivät kaavut pois ja alkaisivat kulkemaan bikineissä niin sen näkisin enemmän voimaantumisena kuin länsimaisten naisten "paljastelun", jota me on voitu tehdä tähänkin asti ihan vapaasti.

Tätä keskustelua lukiessa tulee hyvin selville että kaikkien mielestä emme voi vaan yhä täälläkin monilla on asenne että se on väärin.

Mutta siksi se taitaakin voimaannuttaa kun päättää olla välittämättä näistä jotka tässäkin ketjussa koittavat päättää mitä sopii pukea.

Vierailija
244/279 |
28.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nuorena naisena en voi ymmärtää tätä keskustelua ollenkaan :D ikäiseni pojta/ miehet ovat onneksi fiksumpaa sakkia näköjään. Kukaan poika ei arvostele mitenkään bikineitämme rannalla. Vähät välittävät mikä naru päällä, kuhan olemme tyttöjen parissa itse tyytyväisiä.

Myöskin nykynuoria ei kiinnosta teidän mielipiteenne. Jos olemme halpoja sen takia mitä puemme, voitte ajatella niin. Jos mielytämme miehiä pukeutumisellamme, voitte ajatella niin. Fakta on kuitenkin se että nautimme ja voimaanumme oikein olan takaa kun saame katsoa itseämme peileistä ja ottaa ihania kuvia itsestämme ja siitä mitem hyvältä näytämme OMAAN SILMÄÄN

Olisiko kannattanut käydä koulut kunnolla eikä tuhlata kaikkea aikaa nauttimiseen ja voimaantumiseen?

Tuliko nyt tosi voimaantunut olo kun pääsit haukkumaan nuorta asioista joista et hänen kohdallaan tiedä mitään? Mahdat olla vahva ja fiksu ihminen nyt omasta mielestäsi.

Vierailija
245/279 |
28.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

voimaantuminen lähtee aivotyöskentelystä ja hyvistä teoista ei huomion kerjäämisestä ja itsensäpaljastelusta

Vierailija
246/279 |
28.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nuorena naisena en voi ymmärtää tätä keskustelua ollenkaan :D ikäiseni pojta/ miehet ovat onneksi fiksumpaa sakkia näköjään. Kukaan poika ei arvostele mitenkään bikineitämme rannalla. Vähät välittävät mikä naru päällä, kuhan olemme tyttöjen parissa itse tyytyväisiä.

Myöskin nykynuoria ei kiinnosta teidän mielipiteenne. Jos olemme halpoja sen takia mitä puemme, voitte ajatella niin. Jos mielytämme miehiä pukeutumisellamme, voitte ajatella niin. Fakta on kuitenkin se että nautimme ja voimaanumme oikein olan takaa kun saame katsoa itseämme peileistä ja ottaa ihania kuvia itsestämme ja siitä mitem hyvältä näytämme OMAAN SILMÄÄN

Olisiko kannattanut käydä koulut kunnolla eikä tuhlata kaikkea aikaa nauttimiseen ja voimaantumiseen?

Totta, olet niin oikeassa. Jos nauttii elämästään niin silloin se heittää hukkaan.

Vierailija
247/279 |
28.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

voimaantuminen lähtee aivotyöskentelystä ja hyvistä teoista ei huomion kerjäämisestä ja itsensäpaljastelusta

Ikään kuin nainen joka pukee nämä bikinit rannalle ei voisi olla kaikkea muutakin kuin vain nämä vähät vaatteensa :D

Olen itse nuori nainen ja puin viimeeksi tänään ilmeisesti nämä kirotut bikinit päälle ja lähdin uimaan.

Tämän jälkeen menin kodin kautta kesätyöhöni hoitamaan vanhuksia ja illalla alan viimeistelemään lopputyötäni yliopistolla, että valmistun pian :) Kai sitä voi biksujen alla olla ihan aivot omaava ja kiva ihminen?

Vierailija
248/279 |
28.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä voimaantuminen tarkoittaa? Yritän tavoittaa mielessäni tunnetta, joka sen täytyy olla, mutta osaako joku kuvailla sitä (riippumatta siitä, mistä voimaantuu, eli nyt ei tarvitse stringejä tai persettä liittää tähän)?

Kuvittelen, että voimaantuminen on uusi, hyvä tunne siitä, että on kaunis ja sopusoinnussa ympäristön kanssa, on yhtä hyvä kuin muutkin ja nauttii elämästä ja hetkestä miettimättä sitä, miltä näyttää ja kelpaako kenellekään. Voimaantuminen voisi olla siis itselleen kelpaamista ja mielen tasapainon saavuttamista. Kokonaiseksi tulemisen tunnetta on edeltänyt jonkinlainen lievä ahdistus, riittämättömyyden ja huonouden tunne?

Itse nuorena aina peittelin sääriäni, koska asuimme korvessa ja sääret olivat aina kesäisin täynnä hyönteisten aiheuttamia paukamia, raapimisjälkiä ja rupia. Luulen, että se tunne jota voimaantumisella tarkoitetaan, on se mitä itse koin kun ensimmäistä kertaa aikuisiällä kuljinkin kesällä paljain säärin. Minulla oli hame päällä, olin raskaana ja koin itseni kauniiksi. Mitään seksuaalista siinä ei ollut, sillä iso mahani ei taatusti kiehtonut ketään miestä. Koin vain itse olevani yhtä luonnon kanssa ja juuri sellainen kuin mikä haluankin olla. Hyväksyin itseni.

Nyt vielä pitäisi osata liittää tuo tuonne (joka itselläni syntyi ajatuksesta "olen kuin muutkin" tai "olen yhtä hyvä kuin kuka tahansa" tai "minullakin on oikeus nauttia kesästä") siihen, että joku voisi sen saada vasta pukiessaan stringibikinit ylleen. Kiistatta stringibikinit ovat provosoiva vaatekappale, sen somekeskustelut ja lehtijutut ovat osoittaneet. Liittyykö voimaantumisen tunne jotenkin siihen, että kykenee ohittamaan tuomitsevuuden ja paheksunnan ylipäätään, sulkemaan muut ihmiset pois omasta kesäkuplasta? Vai onko kyse vain synkkää tyydytystä tuottavasta ns. lempivaimon kostosta eli miesten miellyttämisen priorisoinnista?

Vierailija
249/279 |
28.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antaa naisten vielä voimaantua, kun siihen on mahdollisuus. Ehkä kahdenkymmenen vuoden päästä on niin paljon uskovaisia, että on parempi pukeutua kaapuun.

Vierailija
250/279 |
28.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vau miten paljon raivoa ja ennakkoasenteita yhä vuona 2020 kohdistuu naisten vartaloihin.

Ei vain närkästystä huomionhakuisille kanoille bikineissä, shortseissa leggingseissä yms. itsepaljastelu"vaatteissa", jotka suuttuvat huomiosta, jota ovat itse vaatineet.

Juuri tämä asenne. Tuo tuossa yllä siis on sitä mieltä että naisia jotka pukeutuu eri tavoin mitä hän sallisi saa mennä haukkumaan. Ahdasmielistä jos mikä.

Vierailija
251/279 |
28.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voimaannuttavaa on se, että saa (lain rajoissa) itse päättää, kuinka paljon ja mistä päin kehoaan ihoa paljastaa. Naisten pukeutumista on kontrolloitu vuosituhansia ja haukuttu jo siitä, että nilkka vilahtaa. Nykyään nainen voi itse määrittää sen, kuinka peittävät vaatteet pukee (ainakin täällä Suomessa), ilman, että tulee pidätetyksi. Voimaantua voi peppubikineistä tai kaiken peittävästä kaavusta, pointti on se, että itse päättää naisena omasta vartalostaan ja ulkonäöstään.

Jos nainen pukeutuu stringeihin julkisella paikalla, saattaa saada tylytystä naisilta. Mutta jos pukeutuu kaapuun ja huiviin (olen kokeillut) ne onkin miehiä, jotka on aggressiivisia. Mua on jopa tönitty, kun mulla oli huntu. Kasvot kyllä näkyivät, mutta jo pelkkä huntu ja kaapu riitti aggressiivisuuteen.

Kyllä pukeutumista edelleenkin säädellään ja normitetaan, ja se koskee kyllä miehiäkin, ja on aina koskenut, ei vain naisia. Miehiä on rangaistu itsensäpaljastelusta jopa ankarammin kuin naisia, koska mies koetaan suoraksi uhaksi, nainen vain houkuttimeksi. Jonkinlainen vastuu kuuluu molemmille sukupuolille, ja yhä edelleenkin on sopivaa ja pahennusta herättävää pukeutumista.

On ihan oikein, että jos herättää yleistä pahennusta, saa jonkinlaisen sanktion. Ihminen ei yhteisössä voi olla koskaan täysin vapaa, ja jos nainen aikoo olla täysivaltainen subjekti, hänen on ymmärrettävä, että valtaan liittyy myös vastuu.

Vierailija
252/279 |
28.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset itse esineellistävän itsensä nyt, aina ja iankaikkisesti.

Vierailija
253/279 |
28.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voimaannuttavaa on se, että saa (lain rajoissa) itse päättää, kuinka paljon ja mistä päin kehoaan ihoa paljastaa. Naisten pukeutumista on kontrolloitu vuosituhansia ja haukuttu jo siitä, että nilkka vilahtaa. Nykyään nainen voi itse määrittää sen, kuinka peittävät vaatteet pukee (ainakin täällä Suomessa), ilman, että tulee pidätetyksi. Voimaantua voi peppubikineistä tai kaiken peittävästä kaavusta, pointti on se, että itse päättää naisena omasta vartalostaan ja ulkonäöstään.

Jos nainen pukeutuu stringeihin julkisella paikalla, saattaa saada tylytystä naisilta. Mutta jos pukeutuu kaapuun ja huiviin (olen kokeillut) ne onkin miehiä, jotka on aggressiivisia. Mua on jopa tönitty, kun mulla oli huntu. Kasvot kyllä näkyivät, mutta jo pelkkä huntu ja kaapu riitti aggressiivisuuteen.

Kyllä pukeutumista edelleenkin säädellään ja normitetaan, ja se koskee kyllä miehiäkin, ja on aina koskenut, ei vain naisia. Miehiä on rangaistu itsensäpaljastelusta jopa ankarammin kuin naisia, koska mies koetaan suoraksi uhaksi, nainen vain houkuttimeksi. Jonkinlainen vastuu kuuluu molemmille sukupuolille, ja yhä edelleenkin on sopivaa ja pahennusta herättävää pukeutumista.

On ihan oikein, että jos herättää yleistä pahennusta, saa jonkinlaisen sanktion. Ihminen ei yhteisössä voi olla koskaan täysin vapaa, ja jos nainen aikoo olla täysivaltainen subjekti, hänen on ymmärrettävä, että valtaan liittyy myös vastuu.

Minua myös tönittiin kaupassa maitohyllyllä ja kassajonossa, asialla miehet, kun kaulan alueen leikkauksen jälkeen pidin huivia sidottuna peittävästi päässä. Luulivat ilmeisesti että siinä on suomalainen nainen ottanut muslimimiehen ja kääntynyt islamiin. Oli talvipakkasetkin, käytän vieläkin pakkasilla huivia suojanani, kun leikkausarpi tuntuu ikävältä jos saa kylmää.

Sen jälkeen en ole enää uskonut väitettä että Suomessa nainen saa pukeutua vapaasti niinkuin haluaa.

Vierailija
254/279 |
28.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sara Sieppi tekee bisnestä. Bisnes on riisua itseään kuviin ja matkustaa. Sara tienaa siitä hyvät rahat. Raha se on mikä ratkaisee, hyvä Sara!

Vierailija
255/279 |
28.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen vanhaan puhuttiin, että puskassa oli itsensäpaljastaja, jolla oli iso takki ja alla ei mitään. Sitten avasi takin ja näytteli kroppaansa ohikulkijoille. Neuvottiin soittamaan poliisille näistä tapauksista.

Nykyään se on naisten voimaantumista. Jep.

Vierailija
256/279 |
28.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos esim. Saudi-Arabian naiset yhtäkkiä heittäisivät kaavut pois ja alkaisivat kulkemaan bikineissä niin sen näkisin enemmän voimaantumisena kuin länsimaisten naisten "paljastelun", jota me on voitu tehdä tähänkin asti ihan vapaasti.

Minä en näkisi Saudi-Arabiankaan tapauksessa mitään voimaantumista. Voimaantuminen ei liity pukeutumiseen. Saudi-arabialaisten naisten tasa-arvo-ongelmat ovat aivan muita kuin pukeutumisongelmia.

Vierailija
257/279 |
28.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

249 kirjoittikin jo kaiken olennaisen. Esimerkiksi itse koin hyvin voimaannuttavana kun aikuisena rupesin menemään bikineissä rannalle ymmärtäessäni, että ketään tuskin kiinnostaa pienet tissini ja mahamakkarani, tai jos kiinnostaa, se ei ole minun ongelmani. Nuorena jopa jätin menemättä uimaan, koska kuvittelin että olen vääränmallinen ja -kokoinen uimapukuun. Eiköhän pyllybikineissä ole sama mekanismi: ajattelee, että tällainen minä olen ja kroppani voi olla esillä, jos niin päätän. Ei tarvitse olla täydellinen ollakseen rannalla vähissä vaatteissa.

Vierailija
258/279 |
28.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En itse pidä kroppani esittelystä lainkaan, vaikka hoikka ja kivannäköinen olenkin. Mutta alakouluikäinen, esimurrosikäinen tyttäreni on jo vuosia ollut todella harmistunut mm. siitä, että pojat saavat olla yläosattomissa mutta tytöt eivät. Joten olen ymmärtänyt tämän voimaantumisen niin, että ehkä ei koeta enää että omaa kroppaa pitäisi peitellä siksi että on tyttö/nainen? Ehkä tässä haetaan jotain tasa-arvoisuutta miesten kanssa. En ole ihan varma, mutta onhan tällaisia vanhanaikaisia sääntöjä sinänsä tylsää selittää tyttölapselle, joka ei vielä koe alastomuudessa mitään seksuaalista ja näkee siinä ainoastaan epäreiluutta. Tästä syystä olen jopa miettinyt ettei minua haittaa että paljastelusta tulee sosiaalisesti hyväksyttävämpää. Vaikka en itse tulekaan koskaan lähtemään siihen mukaan.

Vierailija
259/279 |
28.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vau miten paljon raivoa ja ennakkoasenteita yhä vuona 2020 kohdistuu naisten vartaloihin.

Ei vain närkästystä huomionhakuisille kanoille bikineissä, shortseissa leggingseissä yms. itsepaljastelu"vaatteissa", jotka suuttuvat huomiosta, jota ovat itse vaatineet.

Juuri tämä asenne. Tuo tuossa yllä siis on sitä mieltä että naisia jotka pukeutuu eri tavoin mitä hän sallisi saa mennä haukkumaan. Ahdasmielistä jos mikä.

Se nyt vaan on tosiasia, että jos pukeudut niukasti, sinua myös kohdellaan sillä tavalla. Eli tuijotellaan, vihellellään, ehdotellaan kivoja jne. koska annat itsestäsi ilmaisen kuvan.

Vierailija
260/279 |
28.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla meni tänään pikkarit persvakoon, kun kävelin kesämekossa puistossa (taidan olla lihonut). Odottelen vielä voimaantumista, en vielä huomannut mitään muutosta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi kolme