Mitä huonekasveja sulla on?
Mulla on... kultaköynnöksiä, traakkipuu, joku alocasia minkä lajia en tiedä, kultaimarre, korvakeviikus, marraskuunkaktus, kaupan passioneita, siroliuska-aralia, muulinkorva, peikonlehti, aloe ja Madeiralta salaa tuotu muratti. Kultaimarre on lemppari.
Kommentit (30)
Traakkipuu, saniainen, joku pikkupalmu, kolme kaktusta, orkideoja, saintpaulioita, kaksi bonsaipuun näköistä.ja yksi iso vihreä jonka nimeä tai mitään heimoa en muista.
Minulla ei ole ainuttakaan huonekasvia. En ole koskaan jaksanut pitää niistä huolta.
Kerään eri lajikkeita posliinikukkia, yhden niistä olen saanut jopa kukkimaan jihuu
Ei mitään. Hauska huomata etten ole ainoa. Ei minulla ole edes tilaa pitää niitä.
Kaksi palmuvehkaa, kaksi flamingonkukkaa, anopinhammas, kumiviikuna, ja nyt kesällä lisäksi kuusi mustanmerenruusua.
Mulla ei oo kun kultaköynnös ja piilea. Jouduin luopumaan muista kun muutettiin asuntovaunuun rempan tieltä. Ulkona sitten on vaikka ja mitä mutta se onkin eri juttu se. Kasveja oli vaikka mitä, osaa en edes tiennyt mitä ne oli. Tilasin aiemmin paljon pistokkaita ulkomailta, osan saan toki takaisin myöhemmin jos vaan pysyvät sijaiskodeissa hengissä.
posliinikukka, sinilyijykukka, anopinkieli, hienohelma, kliivia, amatzoninlilja, kriinumi, juorukki (zebrina), tohtorinkukka, joulu- ja pääsiäiskaktus, sulkasaniainen, rönsylilja, ludisia, muutama sant paulia ja verenpisara sekä pelargoneja kymmenittäin.
Peikonlehti, palmuvehka, rönsylilja, tyräkki, joulukaktuksia. Tapan kanssa usein kasveja, niin lajivalikoimaa turha yrittää kasvattaa....
Kultaköynnös, kumipuu, peikonlehti, joku kaktus joka on ollut jo 24 vuotta, muratti, brasilian opuntia, anopinhammas, huonekuusi.
Vierailija kirjoitti:
N 80 erilaista huonekasvia löytyy :) iso osa aika harvinaisiakin
Olisi jännää päästä sun luo käymään!
Ei oo muita kuin kaksi anopinkieltä. Toinen on isompi, toinen pienempi. Ovat vierekkäin kuin äiti ja tytär. . :)
Peikonlehti, Ihmepensas ja Rönsylilja.
Traakkipuu, kaktus, aloe vera, anopinkieli ja limoviikuna.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisi jännää päästä sun luo käymään!
Ihmiset jotenkin yllättyy aina kun tulevat ekaa kertaa meille. Reaktiot on ihan hauskoja :) itse noihin kasveihin on niin tottunut ettei edes näe kuinka paljon niitä on
Kliivia, muutama rahapuu, jukkapalmu, limoviikuna, muratti, klementiini, kultapalmu ja kaks avokadoa. Viime talvena kuoli moni kasvi ja nämä jäi jäljelle.
Kysyisin vinkkejä, jos joku keksisi jonkun helppohoitoisen ja monia olosuhteita kestävän huonekasvin, joka kukkii välillä? Kaipaisin kotiini jotain kukkivaa muiden kasvien lisäksi.
Vierailija kirjoitti:
Kysyisin vinkkejä, jos joku keksisi jonkun helppohoitoisen ja monia olosuhteita kestävän huonekasvin, joka kukkii välillä? Kaipaisin kotiini jotain kukkivaa muiden kasvien lisäksi.
Mulla sama! Eikö posliinikukka ole aika armelias kasvi? Kukkiiko helposti?
Tohtorinkukkaan olen kuvien perusteella myös ihastunut, mutta ei mitään tietoa sen hoidosta saati helppoudesta.