Mitä huonekasveja sulla on?
Mulla on... kultaköynnöksiä, traakkipuu, joku alocasia minkä lajia en tiedä, kultaimarre, korvakeviikus, marraskuunkaktus, kaupan passioneita, siroliuska-aralia, muulinkorva, peikonlehti, aloe ja Madeiralta salaa tuotu muratti. Kultaimarre on lemppari.
Kommentit (30)
Isoja muovikasveja, ja niin hyvän näköisiä. Harmi kun en nuorempana tajunnut ostaa, vaan taistelin elävien kasvien kanssa. Nyt on helppoa.
Mitkä kaikki huonekasvit puhdistavat huoneilmaa? Anopinkielet kai ainakin ja aloe vera?
Rönsylilja (nappasin kera alun yhden lomamatkan hotellista) muutama sain Paulia ja sädearalia.
Anopinkieli, palmuvehka ja joku toinen palmu, joka ei itsekään tiedä, pysyisikö hengissä vai kuolisiko.
Anopinkieliä, tuonenkielo, philodendron millions, saniainen, muulinkorva, erilaisia kultaköynnöksiä (tavis, marble queen, happy leaf, ‘njoy), herttaköynnösvehka brazil, muorinkukka, aarnipeikko, peikonlehti tavis, peikonlehti variegata, rahapuu, rahapuu variegata, oliivipuu, anopinkeihäs, avokadopuita (taimia), viirivehka, kumipuita kolmea erilaista (belize, tineke ja robusta), ahdinpalleroita, pensasportulakka, ananas, laakerinlehtipuu, laventeli, maksaruohoa, timjami, rosmariini, lääkealoe, rohtoaloe, pullojukka, opuntia, ja joku pyöreän mallinen kaktus. Joku varmaan unohtui...
Vierailija kirjoitti:
N 80 erilaista huonekasvia löytyy :) iso osa aika harvinaisiakin
Mikset voi kertoa vaikka edes niitä harvinaisiasi?
Minulla on vain 1 chili/paprika, en tiedä mitä lajia, ja keltainen osterivinokas.
Mulla ei myöskään ole ikinä ollut kasveja. En ole viherpeukalo, enkä "saa niistä mitään". Mielenkiinnon kohteet on muualla. Siis sisustuksen, ja muutenkin.
Siroliuska-aralioita joka nurkassa. Tuli hommattua yksi joskus yli 10 vuotta sitten ja nuo loput on otettu siitä. En edes tiedä miksi.
Ilmaa puhdistavia, rönsylilja, muratteja 2, viirivehka, krysanteemi, parvekkeella pegonia