Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Veri vähissä Veripalvelussa

Vierailija
24.06.2020 |

Tänään on vain AB täynnä ja muut tule jo tänään -kohdassa.

Kommentit (55)

41/55 |
24.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varjossa kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varjossa kirjoitti:

En luovuta kun en voi olla varma millaiset ihmiset sitä saa. En halua että vertani annetaan jollekin alkoholistille.

"Kuolkoon synnyttäjät ja puukotetut lapset, kunhan mikään puliukko ei vertani saa!"

Synnyttäjät ei tarvitse verta.

Ei onneksi kaikki. Mutta se ei ole mitenkään tavaton tilanne tarvita verta. Siinä kun istuu vastasyntyneen ja tuoreen isän seurana odottamassa tietoa saadaanko salista poistuessamme siihen mennessä 2,5 litraa vuotanut vaimo pidettyä hengissä, niin vähän jännittää.

Tuollaisen tilanteen varalle mulla on kielto verensiirrolle

Vierailija
42/55 |
24.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen juurikin AB+

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/55 |
24.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttö laittoi viimeksi kuvan, kun oli luovuttamassa verta. Ihan hirveä keihäs oli käsivarressa, mä pyörtyisin jo siinä vaiheessa, kun näkisin sen neulan. Hui!

Saako muuten luovuttaa, jos on ollut veritulpan estolääkityksellä alle kuukausi sitten? Tai kun leikkauksesta kulunut vähän yli kuukausi. Mulla ois se O+, joka kait kävi kaikille. Siis jos saan ylitettyä pelkokynnyksen, mutta saisinko edes vielä luovuttaa?

Vierailija
44/55 |
24.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varjossa kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varjossa kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varjossa kirjoitti:

En luovuta kun en voi olla varma millaiset ihmiset sitä saa. En halua että vertani annetaan jollekin alkoholistille.

"Kuolkoon synnyttäjät ja puukotetut lapset, kunhan mikään puliukko ei vertani saa!"

Ei onneksi kaikki. Mutta se ei ole mitenkään tavaton tilanne tarvita verta. Siinä kun istuu vastasyntyneen ja tuoreen isän seurana odottamassa tietoa saadaanko salista poistuessamme siihen mennessä 2,5 litraa vuotanut vaimo pidettyä hengissä, niin vähän jännittää.

Tuollaisen tilanteen varalle mulla on kielto verensiirrolle

Onneksi sinä et ole kaikki synnyttäjät.

Vierailija
45/55 |
24.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tyttö laittoi viimeksi kuvan, kun oli luovuttamassa verta. Ihan hirveä keihäs oli käsivarressa, mä pyörtyisin jo siinä vaiheessa, kun näkisin sen neulan. Hui!

Saako muuten luovuttaa, jos on ollut veritulpan estolääkityksellä alle kuukausi sitten? Tai kun leikkauksesta kulunut vähän yli kuukausi. Mulla ois se O+, joka kait kävi kaikille. Siis jos saan ylitettyä pelkokynnyksen, mutta saisinko edes vielä luovuttaa?

O+ ei käy kaikille. O- käy.

Vierailija
46/55 |
24.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Veikkaan että tuo on ehkä liian lyhyt aika leikkauksesta, mutta maksuton luovuttajainfo antaa faktatietoa puhelimitse (googlaa "luovuttajainfo"). Hätäveri on O-, ei O+, mutta sitäkin tarvitaan.

Vierailija
47/55 |
24.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävisin, mutta koronan myötä väheni liikkuvat luovutuspaikat lähialueelta niin vähiin, ettei näillä työaikatauluilla ole mitään mahdollisuutta keretä. Ehkäpä lomalla suuntaan shoppailemaan kaupunkiin, missä on vakituinen piste...

Vierailija
48/55 |
24.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisten kannattaa miettiä kaksi kertaa, etenkin jos matalahko hb. Vaikka hemoglobiini olisi normaali, rautavarastot voivat olla lähes tyhjät. Ehdottomasti ferritiinin mittaus ennen luovuttamista, oma terveys ennen muita.

Vierailija
49/55 |
24.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä tampiot toivoo että yksityinen hyvin toimiva palvelu (jonka esim. syöpähoitojen ja valmisteiden tutkimus ja valmistus, kylmäketju, henkilökunta, varastointi ja verituotteiden valmistus pitäisi ilmeisesti saada aikaiseksi hengitysilmalla) laitettaisiin öö... millaiseksi? julkiseksi ja verovaroin pyöritettäväksi?

Todella nerokasta.

Vierailija
50/55 |
24.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi veripalvelu myisi verta ulkomaille, kun veri kestää huonosti kuljetusta eikä säily kovin pitkään?

Hemmettiläine tulit pilaamaan hyvän kokemisen. No toivotaan että tuo perskutarallaa porukka ei itse tarvitse koskaan verta.

Vierailija
51/55 |
24.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävisin jos saisin luovuttaa suoraan sairaalalle enkä välikädelle.

Vierailija
52/55 |
24.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varjossa kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varjossa kirjoitti:

Minä sain synnytyksen jälkeen lisäverta. Menetin paljon verta synnytyksessä ja oli jo valmiiksi hb tosi alhainen. Olen tästä ikuisesti kiitollinen, en olisi toennut vauvanhoitokuntoon ilman lisäverta. Verenluovuttajan ansiosta toivuin synnytyksestä nopeasti ja jaksoin hoitaa vauvaa ja taaperoa.

Vierailija
53/55 |
24.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kävisin jos saisin luovuttaa suoraan sairaalalle enkä välikädelle.

Mitä sairaala tuntemattomalla kokoverellä tekee? Jos tarvitsen sädetettyä punasolutonta kohdunsisäiseen siirtoon, niin miten sellaiseksi muutun? Ei sairaaloilla ole fasiliteetteja tai edes intressejä käyttää resursseja palveluun, jonka voi turvallisena ostaa SPR:ltä.

Vierailija
54/55 |
24.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Dorkat luulee että verta vaan kasataan pusseihin ja kassa kilisee. SPR:n voitollisuus takaa mm. laadukkaan tutkimuksen ja syöpähoidot. Ei se ole ilmaista pyörittää useiden kymmenien tohtorien ja tutkijatohtoreiden laboratorioita ja valmistaa syöpäpotilaille verituotteita.

55/55 |
24.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varjossa kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varjossa kirjoitti:

Minä sain synnytyksen jälkeen lisäverta. Menetin paljon verta synnytyksessä ja oli jo valmiiksi hb tosi alhainen. Olen tästä ikuisesti kiitollinen, en olisi toennut vauvanhoitokuntoon ilman lisäverta. Verenluovuttajan ansiosta toivuin synnytyksestä nopeasti ja jaksoin hoitaa vauvaa ja taaperoa.

Onneksi näiden tilanteiden varalta voi kieltäytyä veren siirrosta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan kolme