Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työnhakua ja avoin työhakemus

Vierailija
19.11.2023 |

Kertokaas kokemuksia, jos olette hakeneet töitä jättämällä avoimen hakemuksen vaikka paikkaa ei ole auki. Onko tullut yhteydenottoa ja oletteko jopa saaneet töitä? 

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
19.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole yhtään yhteydenottoa tullut. Nyt kun on tämä työnhakuvelvollisuus, niin jätän vain avoimia hakemuksia.

Vierailija
2/29 |
19.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole saanut ainoatakaan vastausta avoimiin hakemuksiin. Olen lähettänyt sekä avoimia työhakemuksia, että avoimia oppisopimushakemuksia. Avoimista hakemuksista seurasi vain YKSI tarjous palkattomaan harjoitteluun. Kyllähän se laittaa itkettämään aikuistakin ihmistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
19.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen laittanut avoimia hakemuksia ja vain yhteen on vastattu, että ei ole tällä hetkellä tarvetta.

Vierailija
4/29 |
19.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän montakin jotka tuolla keinolla päässyt keskisuureen yritykseen,  Itseni mukaanlukien.

Vierailija
5/29 |
19.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen saanut kaksi paikkaa soittamalla ja kysymällä avoimista paikoista. Paikat ei ole ollut haussa, mutta mietinnässä. Pelkästään kirjallisen avoimen hakemuksen avulla en ole saanut töitä.

Vierailija
6/29 |
19.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole saanut ainoatakaan vastausta avoimiin hakemuksiin. Olen lähettänyt sekä avoimia työhakemuksia, että avoimia oppisopimushakemuksia. Avoimista hakemuksista seurasi vain YKSI tarjous palkattomaan harjoitteluun. Kyllähän se laittaa itkettämään aikuistakin ihmistä.

No onko nämä hakemasi paikat olleet sellaisia, mihin sulla on koulutus ja pätevyyttä? 

Vierailija
7/29 |
05.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkastatteko tekin yrityksen taloustiedot ennen hakemuksen tekoa? Jos on esim. voitto viime tilikaudella romahtanut vain tuhanteen euroon vuodessa, jättäisittekö hakematta, koska firma on ilmiselvästi menossa konkkaan?

Vierailija
8/29 |
05.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tässä parinkymmenen aikuisikävuoden aikana hakenut satoja työpaikkoja avoimilla hakemuksilla, yhdestäkään ei ole kuulunut yhtään mitään. Soitellutkin olen, en ole saanut töitä. 

KAIKKI työni olen saanut ihan mol.fi ilmoitetun työpaikkailmon kautta. KAIKKI.

Vierailija
9/29 |
05.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen jättänyt satoja avoimia hakemuksia. Yhteenkään ei ole vastattu. Soitin aluksi ja kysyin puhelimitse hakemukseni kohtaloa. Vastaanotto oli sellainen että lopetin soittamisen. Avoimia hakemuksia EI haluta, kun niitä työpaikkoja ei oikeasti ole. Yhdestä yrityksestä sanottiin että laittavat nimen muistiin ja eivät tule koskaan palkkaamaan. Osoittaa kuulema typeryyttä.

Vierailija
10/29 |
05.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin tälloin tuli vastauksia ja pyydettiin työhaastatteluun pari kertaa. 

Vierailija
11/29 |
05.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Henkilöstövuokrausyrityksistä on tullut keikkatarjouksia. 

Vierailija
12/29 |
05.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Henkilöstövuokrausyrityksistä on tullut keikkatarjouksia. 

Yes!

Mä sain eezyltä kerran yhden työpätkän, muuten ei noistakaan kuulu yhtikäs mitään. 

Vierailija
13/29 |
05.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuonna 2021 laitoin yhden avoimen työhakemuksen ja parin viikon päästä firmasta soitettiin ja tarjottiin sijaisuutta puoleksi vuodeksi.

Nyt 2023-2025 olen laittanut lukemattomia avoimia hakemuksia sellaisiin paikkoihin, joihin se ylipäätään on mahdollista. Itse tulkitsen niin, että jos yrityksen sivuilla ei ole mahdollisuutta laittaa avointa hakemusta, niin niistä ei olla ylipäätään kiinnostuneita tai niiden läpikäyntiin ei ole resulsseja. Yhtään yhteydenottoa en ole saanut.

Vierailija
14/29 |
05.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kai palkattomaan harjoitteluun voi mennä jos ei ole opiskelija..?

Vierailija
15/29 |
05.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen jättänyt satoja avoimia hakemuksia. Yhteenkään ei ole vastattu. Soitin aluksi ja kysyin puhelimitse hakemukseni kohtaloa. Vastaanotto oli sellainen että lopetin soittamisen. Avoimia hakemuksia EI haluta, kun niitä työpaikkoja ei oikeasti ole. Yhdestä yrityksestä sanottiin että laittavat nimen muistiin ja eivät tule koskaan palkkaamaan. Osoittaa kuulema typeryyttä.

No huh, ei kai silti tarvitsisi olla noin tyly.

Vierailija
16/29 |
05.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko avoimiin hakemuksiin. Aivan turhaa jättää sellaisia.

Vierailija
17/29 |
05.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen päässyt avoimella hakemuksella muutamankin kerran haastatteluun, mutta työpaikkaa ei ole irronnut.

Vierailija
18/29 |
05.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työministeri Arto Satonen näytti mallia työnhakuun. Olen kiinnostunut paikasta.

Vierailija
19/29 |
05.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä ilmaista työvoimaa otetaan, jos sopivaa on tarjolla. 

Vierailija
20/29 |
05.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ysieurosena voi mennä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän kuusi