Veri vähissä Veripalvelussa
Tänään on vain AB täynnä ja muut tule jo tänään -kohdassa.
Kommentit (55)
Vierailija kirjoitti:
Varjossa kirjoitti:
En luovuta kun en voi olla varma millaiset ihmiset sitä saa. En halua että vertani annetaan jollekin alkoholistille.
"Kuolkoon synnyttäjät ja puukotetut lapset, kunhan mikään puliukko ei vertani saa!"
Synnyttäjät ei tarvitse verta.
Yhtään pisaraa mun verta ei nuo verenimijät tule saamaan. Suomalaiset lahjoittavat hyvää hyvyyttään ilmaiseksi ja se veri myydään isolla voitolla ulkomaille. Rahat menevät pomojen ja organisaation taskuun ja sitten on taas nyyhkytarinaa surullisen veritippahymiön kanssa somessa, kuinka ei muka ole tarpeeksi verta suomalaisiin sairaaloihin. Kaiken huippu oli näiden verenimijöiden osallisuus vuoden 2015 tapahtumiin. En unohda enkä anna anteeksi sitä ikinä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja vielä jatkokyaymys että kuinka pistämistaitoisia ihmisiä noissa paikoissa on yleeensä töissä kun itsellä tosi ”ujot” verisuonet ja ihan kamalia neulalla kaivelijoita tullut völillä vastaan? T. 16
Ihan tosi taitaviahan ne on. Mutta luovutusveri saatetaan ottaa isommasta suonesta kuin näyteveri. Minulla luovutusveri saadaan aina vaivatta, pintasuonista nyhräävät verikäytteenottajat ei meinaa saada edes tilkkaa.
Okei kiitos hyvä tietää, varasin ajan😌
Rupekaa maksamaan luovuttajille, niin voin taata, että ei ole jatkossa pulaa luovuttajista. Näin tehdään muissakin maissa.
Varjossa kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varjossa kirjoitti:
En luovuta kun en voi olla varma millaiset ihmiset sitä saa. En halua että vertani annetaan jollekin alkoholistille.
"Kuolkoon synnyttäjät ja puukotetut lapset, kunhan mikään puliukko ei vertani saa!"
Synnyttäjät ei tarvitse verta.
Ei onneksi kaikki. Mutta se ei ole mitenkään tavaton tilanne tarvita verta. Siinä kun istuu vastasyntyneen ja tuoreen isän seurana odottamassa tietoa saadaanko salista poistuessamme siihen mennessä 2,5 litraa vuotanut vaimo pidettyä hengissä, niin vähän jännittää.
Huomiselle on luovutusaika varattu.
Vierailija kirjoitti:
Yhtään pisaraa mun verta ei nuo verenimijät tule saamaan. Suomalaiset lahjoittavat hyvää hyvyyttään ilmaiseksi ja se veri myydään isolla voitolla ulkomaille. Rahat menevät pomojen ja organisaation taskuun ja sitten on taas nyyhkytarinaa surullisen veritippahymiön kanssa somessa, kuinka ei muka ole tarpeeksi verta suomalaisiin sairaaloihin. Kaiken huippu oli näiden verenimijöiden osallisuus vuoden 2015 tapahtumiin. En unohda enkä anna anteeksi sitä ikinä.
Muistathan sitten kolarissa sanoa, että et huoli mokomaa verta itsellesi, mieluummin vuodat kuiviin.
Kysyin miten suojaavat minut koronalta, mutta en ollut tyytyväinen vastaukseen, joten en mene. Ei saisi joutua jonottamaan, täytyisi tarjota maskit, suojapleksit olisi oltava, kun tulevat iholleni ja suuremmat välit eri luovuttajien välillä. Annoin palutetta. Toivottavasti ovat jo muuttaneet käytäntöjä.
Mun yhden lapsen hengen on verenluovuttajat pelastaneet. Itse saatan tarvita huomenna, kun menen leikkaukseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muistathan sitten kolarissa sanoa, että et huoli mokomaa verta itsellesi, mieluummin vuodat kuiviin.
Oletko niin hölmö että kuvittelet ettei vaihtoehtoista järjestelmää rakennettaisi, jos kukaan ei luovuttaisi verta ilmaiseksi?
Vierailija kirjoitti:
Maksetaanko siitä jotain?
Ei makseta , mutta siellä saa syödä ja juoda (kolmioleivät, jotain keksejä&pullaa, mehut, kahvi). Kesäisin on ollut jäätelöä.
Ne myyvät suomalaisten veret ja ostavat rahoilla a f r ikkalaisia erikoisveriä. Suomessa on paljon asiakkaita jotka tarvitsevat säännöllisiä verensiirtoja e k s oottisiin sairauksiinsa.
En tahdo maksua ja toivon, että ei koskaan makseta. Ilmainen veri takaa oikeat motiivit luovuttaa eikä kukaan mene rahapulassa, ostaakseen huumeita yms. Valehdellahan aina voi, kun tahtoo rahaa.
29.
Kotikaupungissani oli ennen Vetipalvelun palvelupiste, jossa saattoi poiketa muun asioinnin ohella luovuttamassa. Nykyään luovutuspäiviä kerran kuussa ja ne eivät sitten koskaan sovi ohjelmaan. Ihan kuin eivät haluaisi luovutuksia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko niin hölmö että kuvittelet ettei vaihtoehtoista järjestelmää rakennettaisi, jos kukaan ei luovuttaisi verta ilmaiseksi?
No kaikki eivät muutu yhtäkkiä tolloiksi. Ja nyt ei ole vaihtoehtoista järjestelmää, jos verta ei ole niin ei sitä ole sullekaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ahaa, sinä et suostu, mutta odotat, että joku rakentaisi silti järjestelmän sinunkaltaisillesi?
Vierailija kirjoitti:
Ei makseta, koska se lisäisi riskejä koskien luovuttajia, työntekijöitä ja luovutetun veren laatua.
Mä pelkään, että mulle jouduttaisiin laittamaan takaisin enemmän verta kuin mitä musta saavat. Olen kerran elämässäni käynyt verikokeessa, otettiin ehkä 2-3 putkea verta, ja vaikka ottaja oli taitava ja toimenpide äkkiä ohi, se tuntui niin pahalta, että jouduin jäämään aulaan makaamaan puoleksi tunniksi, ja kotimatkalla saattajani teki oharit ja yritin vain kävellä helteessä kotiin oksentamatta puskaan. Tuskin veren ottaminen sai reagoimaan noin, vaan se tilanteeseen liittynyt pelko ja pahoinvointi. Tuo kammo on päässyt kasvamaan aivan infernaalisiin mittoihin, kun olen niin pirun terve, että en tarvitse muita lääkärikäyntejä tai piikkejä kuin jäykkäkouristuksen 10 vuoden välein. Ja sitäkään ei vissiin nykyään enää tarvitse 10v välein.
Vierailija kirjoitti:
Jos käytössä on: Sertralin, Candesartan (verenpainelääke) ja Aspirin Cardio (verta ohentava), niin olenko kelpoinen luovuttamaan verta?
Selviää maksuttomasta luovuttajainfosta 0800 0 5801. Harva lääke itsessään on luovutuseste, olennaisempaa on se mihin sairauteen se on määrätty. Candesartan ainakaan ei itsessään haittaa.