Mikä siinä on että osa naisista on välillä todella ilkeitä ystävilleen?
Saattavat olla välillä todella mukavia, haluavat nähdä usein ja tehdä asioita yhdessä ja sitten kuitenkin satelee ilkeitä piikkejä ystävän heikkoihin kohtiin? Onko se jotain kontrollin halua vai onko nainen vaan naiselle susi?
Kommentit (39)
Vierailija kirjoitti:
Tulee ainakin 5 ystävilleen ilkeilevää naista heti mieleen.
3 heistä on parisuhteessa pettyneitä ja siitä katkeroituneita. Yhdeltä huostaanotettu lapsi ja kahdelta heistä kuoli lapsena sisarus. Kaikkien kolmen parisuhdeongelmiin on lisäksi syytä itsessään: Yksi petti puolisoaan, jäi silti suhteeseen. Pyysi anteeksi mutta puoliso ei antanut, jäi silti suhteeseen, puoliso juo parisuhteen takia. Yksi on miehensä siivellä elävä kotirouva joka ei rakasta alistavaa ja ilkeää miestään mutta rahan takia jää suhteeseen, ei halua töihin ja tahtoo pitää elintason. Yksi otti varatun perheellisen miehen joka lastensa synnyttyä alkoi pettää häntäkin.
Ehkä tuollaiseksi tulee jos joutuu kokemaan elämässään olevansa loukussa josta on vaikea päästä irti ja että rakkaat lähellä kuolee tai satuttaa äkkiarvaamatta?
Huomaatko miten tuomitset nämä ihmiset? Oletan että ovat ystäviäsi tai ainakin joskus olleet ainakin puheidesi perusteella. Et taida itsekään olla se parhaista parhain ystävä, kun puhut heistä noin rumasti täällä. Toivottavasti puhut näille ihmisille suoraan, etkä selän takana.
Vierailija kirjoitti:
Itse tunsin tuollaisia muijia aikoinaan yläasteikäisenä... Aikuisiällä olen tuntenut ainoastaan mukavia naisia.
Voi kun hienoa! Elämäsi on muutenkin varmaan mallillaan nyt. Luultavasti se on älykkyytesi ja muun kyvykkyytesi ansiota.
Vierailija kirjoitti:
Olen samaa mieltä!
Ja se mitä nykymaailmassa naiset tekevät toisilleen, niin somessa ignooraamista.. eli siis lapsellisesti teeskennellään ettei huomata kaverin päivityksiä. Toki en itsekään jaksa tykkäillä jos jatkuvasti ollaan esillä, tyrkytetään itseään ja niitä naamaselfietä tungetaan sinne jatkuvalla syötöllä. Siitä valitettavasti tulee kauhea myötähäpeä, vaikka kuinka yrität olla kaveri jollekin.Yleensä kuitenkin huomioin ystävieni päivitykset somessa, koska jos esim. facessa päivittää, niin kyllä varmasti jokainen toivoo saavansa jonkinlaisen reaktion ystäväksi kutsutuilta.
En ole nainen, mutta haluaisin tähän liittyen kysyä, että entäs ne, jotka käyvät Facebookissa esim kerran viikkoon, tai vielä harvemmin?
Itse käyn facebookissa juuri noin kerran viikossa, ja tietenkin menee ohi ihmisten päivityksiä. Ja vaikka näkisinkin, että neljä päivää sitten joku on postannut jotain kivaa, niin jos se ei ole jotain todella tärkeää, en laita tykkäystä, koska joidenkin henkisesti vammaisten ihmisten mielestä- luultavasti samojen jotka muutenkin vaativat ihmisiä osallistumaan someen - jos joku antaa tykkäyksen vanhaan postaukseen, se on epäilyttävää ja jopa creepyä.
( BTW miksi vain miehet voivat olla creepyjä? Miksei nainen ole ikinä creepy?)
M/40
Parisuhteissaan naiset osaa olla puoliskolleen vähintään yhtä äkkiarvaamattoman viiltävän kamalia kuin toisilleen... vähintään. Että ei ne miehetkään niin helpolla pääse.
Aiemmin juttelin tälle ystävälle, että haluaisin kohentaa ulkonäköäni plastiikkakirurgian avulla, koska minulla on synnynnäinen epämuodostuma kasvoissa, niin tämä heitti vaan minulle että tyyliin: ”onneksi olen tyytyväinen omaan naamaani juuri tällaisena, eikä tarvitse tehdä mitään korjauksia.”
-Joo, mäki sanoin mun kaverille jotain tyyliin että "täytys ehkä vähän pudottaa kiloja ku mul kertyy niit nii helposti" Nii mun kaveri tokas "hirveetä!! ois ihan hirveetä olla tollee huonogeeninen et kertyyy kilot tollee helposti!!!!!!" O____o
Joskus lähi- ja tuttavapiirini naisia seuratessani olen huomannut, että esim. muotimaailman kauneusihanteita käytetään ikään kuin tekosyynä oman itsen vihaamiselle ja sille, että "emmä voi oppia rakastamaan itseäni, koska en täytä mittoja x ja y
-Ja tähän viitaten samainen ystävä sano mulle kerran että "emmä pidä sua rumana läskinä. Mutta jos mä olisin Jennifer Lopezin näköinen (hänellä ehk samaa kropassa osittain, ja siis itse olen paljon kauniimpi ku tää j.lo :D :D) niin kyl mä sit aattelisin että sä oot mulle kateellinen..!!!"
-.- Huh huh.
Ajattelen ,että siihen vaikuttaa aika monikin asia miksi joku käyttäytyy tietyllä tapaa.
Se olisi hyvä jos jaksaisi olla aina ymmärtäväinen toisia kohtaan, vaikka itse kärsisi tilanteesta.
Arvostan todella sellaista, että annetaan palautetta niistä asioista jotka painavat mieltä suoraan henkilölle. Ennakkoluulot saattavat olla esteenä lähestymiselle. Joskus voi olla syynä ihan väärin ymmärtäminen tai sitten toinen käyttäytyy ajattelemattomasti eikä huomaa ,että saattoikin loukata.
Jokaista kuitenkin elämä opettaa ajallaan ja sen myötä osaa suhtautua jatkossa vähän viisaammin, kärsivällisemmin ja armollisemmin näihin ilkeilyihin.
Vierailija kirjoitti:
Aiemmin juttelin tälle ystävälle, että haluaisin kohentaa ulkonäköäni plastiikkakirurgian avulla, koska minulla on synnynnäinen epämuodostuma kasvoissa, niin tämä heitti vaan minulle että tyyliin: ”onneksi olen tyytyväinen omaan naamaani juuri tällaisena, eikä tarvitse tehdä mitään korjauksia.”
-Joo, mäki sanoin mun kaverille jotain tyyliin että "täytys ehkä vähän pudottaa kiloja ku mul kertyy niit nii helposti" Nii mun kaveri tokas "hirveetä!! ois ihan hirveetä olla tollee huonogeeninen et kertyyy kilot tollee helposti!!!!!!" O____o
Joskus lähi- ja tuttavapiirini naisia seuratessani olen huomannut, että esim. muotimaailman kauneusihanteita käytetään ikään kuin tekosyynä oman itsen vihaamiselle ja sille, että "emmä voi oppia rakastamaan itseäni, koska en täytä mittoja x ja y
-Ja tähän viitaten samainen ystävä sano mulle kerran että "emmä pidä sua rumana läskinä. Mutta jos mä olisin Jennifer Lopezin näköinen (hänellä ehk samaa kropassa osittain, ja siis itse olen paljon kauniimpi ku tää j.lo :D :D) niin kyl mä sit aattelisin että sä oot mulle kateellinen..!!!"
-.- Huh huh.
Uskomattoman epäselvä viesti
Jos kerrot jostain mitä olet tehnyt, tulee vastaus: en tykkää tuollaisesta, ei kiinnosta minua. Heti tulee "tyrmäys", en minä oletakaan että toinen tykkää juuri samoista asioista tai tekee asiat samalla tavalla kuin itse eteen. Miksi pitää tyrmätä aina toisen tekemiset? Sama henkilö valittaa usien olevansa väsynyt ja kohta parin tunnin päästä on jossain "tapahtumissa" menossa.
Joo mä sain lahjaks kuivaavan pesukoneen nii "mä en IKINÄ ostais sitä, jos se pesutoiminto hajoaa niin sit hajoaa ne molemmat toiminnot samalla!!!!!!!!" .... Ahaa?
Vierailija kirjoitti:
Ajattelen ,että siihen vaikuttaa aika monikin asia miksi joku käyttäytyy tietyllä tapaa.
Se olisi hyvä jos jaksaisi olla aina ymmärtäväinen toisia kohtaan, vaikka itse kärsisi tilanteesta.
Arvostan todella sellaista, että annetaan palautetta niistä asioista jotka painavat mieltä suoraan henkilölle. Ennakkoluulot saattavat olla esteenä lähestymiselle. Joskus voi olla syynä ihan väärin ymmärtäminen tai sitten toinen käyttäytyy ajattelemattomasti eikä huomaa ,että saattoikin loukata.
Jokaista kuitenkin elämä opettaa ajallaan ja sen myötä osaa suhtautua jatkossa vähän viisaammin, kärsivällisemmin ja armollisemmin näihin ilkeilyihin.
Olen antanut palautetta mm. kuittailusta mutta yleensä toinen osapuoli ei ole ottanut sitä asiallisesti vastaan. On saattanut naureskella päin naamaa tai vetänyt uhrivaihteen päälle. "Mutta kun en minä TARKOITA sitä niin, se on minun HUUMORIA!" Enää en anna palautetta, yksi huomautus riittää ja jos toinen ei siitä huolimatta ymmärrä tai halua korjata käytöstään, niin se on tack och adjö.
Minusta ilkeilyihin ei pidä suhtautua kärsivällisemmin ja armollisemmin vaan monien pitäisi päinvastoin tiukentaa suhtautumistaan tällaiseen käytökseen. Moni ilkeilijä ottaa kaiken irti siitä, kun vastassa on (yli)empaattinen ja (yli)ymmärtäväinen ihminen. Tällaiset ihmiset pitää laittaa vastuuseen teoistaan ja sanomisistaan ja mikäli se ei onnistu, niin jääkööt yksin.
Tuttua huttua tämä "ystävien" ilkeily ja kuittailu "muka huomaamattomasti ja viattomasti". My ass. Olen tullut siihen tulokseen, että parempi pysytellä yksin niin paljon kuin mahdollista. Tosi ystäviä on ehkä yksi miljoonasta. Tielleni sattui lapsuudessa yksi ja hänen jälkeensä en olekaan sitten muita enää tavannut. Surullistahan se on ajoittain, kun tietää, että ei oikeasti ole ketään kenelle voisi täysin luottamuksella uskoutua ja keneen luottaa. Pinnallista tekoystävyyttä en enää jaksa. Täytyy vain oppia tulemaan toimeen ilman ystäviä.
Ja kyllä naisetkin voivat olla creepyjä. Minä olen varmasti hyvin monen mielestä creepy, koska en kulje monessakaan asiassa valtavirran mukana ja käytökseni sekä mielipiteeni eivät usein ole "naiselle tyypillisiä".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen samaa mieltä!
Ja se mitä nykymaailmassa naiset tekevät toisilleen, niin somessa ignooraamista.. eli siis lapsellisesti teeskennellään ettei huomata kaverin päivityksiä. Toki en itsekään jaksa tykkäillä jos jatkuvasti ollaan esillä, tyrkytetään itseään ja niitä naamaselfietä tungetaan sinne jatkuvalla syötöllä. Siitä valitettavasti tulee kauhea myötähäpeä, vaikka kuinka yrität olla kaveri jollekin.Yleensä kuitenkin huomioin ystävieni päivitykset somessa, koska jos esim. facessa päivittää, niin kyllä varmasti jokainen toivoo saavansa jonkinlaisen reaktion ystäväksi kutsutuilta.
En ole nainen, mutta haluaisin tähän liittyen kysyä, että entäs ne, jotka käyvät Facebookissa esim kerran viikkoon, tai vielä harvemmin?
Itse käyn facebookissa juuri noin kerran viikossa, ja tietenkin menee ohi ihmisten päivityksiä. Ja vaikka näkisinkin, että neljä päivää sitten joku on postannut jotain kivaa, niin jos se ei ole jotain todella tärkeää, en laita tykkäystä, koska joidenkin henkisesti vammaisten ihmisten mielestä- luultavasti samojen jotka muutenkin vaativat ihmisiä osallistumaan someen - jos joku antaa tykkäyksen vanhaan postaukseen, se on epäilyttävää ja jopa creepyä.
M/40
Onko sun sit pakko olla facessa? No joo siis ymmärrän, että sieltä näkee itselle myös mielenkiintoisia uutisia/mainoksia ja erilaiset ryhmät jne.. mutta miellän edelleen facebookin ja instan yhteydenpitoalustaksi. Te miehet muutenkaan mun mielestä päivittele sinne mitään, ainakaan yhtä paljon kuin naiset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen samaa mieltä!
M/40
Niin siis mitä creepyä siinä on, että satut sen päivityksen näkeen vasta päiviä jälkeen? Sitä varten sinne kaverit päivittelee, että ollaan vuorovaikutuksessa.
Vierailija kirjoitti:
Joo mä sain lahjaks kuivaavan pesukoneen nii "mä en IKINÄ ostais sitä, jos se pesutoiminto hajoaa niin sit hajoaa ne molemmat toiminnot samalla!!!!!!!!" .... Ahaa?
Just tätä vastaavaa settiä tulee nykyisin lähes jokaisessa viestissä minulle.
Vierailija kirjoitti:
Siis häh?! Ai loukkaannuit tuosta vai? No se on hänen mielipiteensä, mutta siis eikai tuosta kannata ottaa itseensä? Oma kaverini arvosteli ääneen, että aijonko vaihtaa keittiönkaappeihini uudet vetimet kun olemassa olevat eivät oikein sovellu.. olimme siis vasta ostaneet talon, joka oli vasta 5 vuotta vanha. Hieman ihmettelin että oliko nyt aivan pakko, mutta noh tunne meni ohi.
Vierailija kirjoitti:
Tällaiset naiset ovat miesten suosissa.
Eivät muuten ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kateus, kilpailu, alistaminen.
Tosiaan osalla naisista on vahva taipumus noihin. Itse nykyään vältän ottamasta piikikkäitä naisia lähipiiriini. Vaikka kuinka muuten synkkaisi niin toisen satuttaminen tahallaan on valtava miinus. En luota sellaiseen, joudun olemaan varpaillaan. Siksi ei lähelle enää niitä.Samaa mieltä. Olen muuten havainnut, että naisilla on yleistä tuo, että ollaan yhtenä hetkenä ihkupihkusydämellisiä bestiksiä ja sitten ihan äkkiarvaamatta saatetaan vaikka tiuskaista todella töykeästi vastaus toisen kysymykseen tai heittää jokin piikki liittyen tämän puhetapaan, ulkonäköön tai muuhun henkilökohtaiseen asiaan. Miehissäkin on paljon inhottavasti käyttäytyviä tapauksia mutta heillä se on yleensä edes jotenkin ennustettavaa ja mulkvistit ovat avoimesti mulkvisteja.
Juuri näin. Itse olin ihan rehellinen kus.iaivo ja röyhkeä tyyppi ennen kuin löysin mindfulness:in ja sydän hengitys -harjoitukset, joiden aikana reflektoin aktiivisesti toksisia skeemojani. 7 vuodessa olen edistynyt huimasti ja nykyisin metsä on huudellut takaisin suotuisaan sävyyn. T. Ex-sika nykyinen jovialisti ja elämäntapaoppija.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen samaa mieltä!
M/40
Niin siis mitä creepyä siinä on, että satut sen päivityksen näkeen vasta päiviä jälkeen? Sitä varten sinne kaverit päivittelee, että ollaan vuorovaikutuksessa.
En tiedä. Kysy niiltä naisilta, jotka ajattelevat että on creepyä jos joku tykkää jostain vanhasta jutusta facebookissa tai kommentoi vanhaan juttuun. Minä en osaa sanoa muuta kuin että pidän heitä idiootteina ja tekee entistä vähemmän mieli käyttää somea heidän takiaan.
M/40
Itse tunsin tuollaisia muijia aikoinaan yläasteikäisenä... Aikuisiällä olen tuntenut ainoastaan mukavia naisia.