En jaksa työtäni, olen ihan poikki
Olen töissä eräällä liikenneasemalla, jossa työ on jatkuvasti todella kiireistä, etenkin nyt kesäaikana. Taukoja ei kerkeä kunnolla pitämään, maksimissaan yhden ruokatauon päivässä mutta eihän se riitä tuollaisessa kiireisessä työssä jossa ollaan koko ajan jalkojen päällä. Minulla on lisäksi kotona kolme pientä lasta joista nuorin vuoden ikäinen, joten en voi edes oikeastaan levätä työpäivän jälkeenkään. Olen miettinyt työajan lyhentämistä, koska minulla olisi siihen oikeus kun on alle 3v lapsi mutta en tiedä onko varaa siihenkään koska mies opiskelee. En tiedä mitä teen, olen kohta uupumuksen partaalla. Olen yrittänyt hakea uutta työtä ja olen laittanut hakemuksia mutta toistaiseksi ei ole mitään kuulunut.
Kommentit (43)
Vierailija kirjoitti:
Typerää ehdottaa saikkua, ei se poista itse ongelmaa. Lyhennetty työaika voisi olla järkevää, mutta laske tarkkaan onko siihen varaa.
Itsekin olen täysin loppu töihin. Nyt olen ollut kesälomalla viikon (3 edessä) enkä ole oikein vieläkään päässyt lomamoodiin. Olen tosi stressaantunut ja ahdistaa vaan. Nykypäivän työelämä on jotenkin ihan hirveää. En tajua miten kukaan selviää siitä järjissään. Itse olen ”vasta” 39 eli vielä liki 30 vuotta pitäisi jaksaa.
Silloin kun aloitin työelämässä, se oli vielä ihan siedettävää. Nykyään kaikki on tehostettu äärimmilleen.
Saikku voi olla jarkevakin ehdotus, jos ap:n jaksaminen on aarirajoilla. Pidennetty saikku voi myos antaa aikaa paan selvittelyyn ja siten myos voimia hakea uutta duunia. Mutta tama ei tietenkaan ole riskiton ratkaisu...
Vierailija kirjoitti:
Olen tosissani alkanut miettimään irtisanoutumista, mutta en voi koska miehellä niin pienet tulot opiskelujen takia. Kohta pitäisi taas lähteä iltavuoroon ja ahdistaa jo ajatuskin.
Ap
Sulle pitäisi järkätä mukava työpaikka ja korkeampi palkka koska miehelläsi pienet tulot ja teillä pieniä lapsia? Ja sehän onkin sitten työnantajan vika?
Me täällä pidetään sulle peukkua👍😊