IS: Parisuhdebarometrin mukaan odotukset ja kriteerit kumppanin suhteen ovat nousseet, etenkin naisilla
Varsinkin naisten odotukset ovat nousseet
Yli kolmekymppisten deittailua sävyttää se, että kumppani halutaan, mutta ei vain sen vuoksi, että olisi joku. Parisuhdebarometrin mukaan odotukset ja kriteerit kumppanin suhteen ovat nousseet, etenkin naisilla.
Juuri omalta tuntuvan kumppanin löytymistä vaikeuttaa vielä se, että Suomessa sinkkunaiset ovat keskittyneet isoihin kaupunkeihin, kun taas vapaita miehiä on enemmän maaseudulla.
https://www.is.fi/seksi-parisuhde/art-2000005461782.html
Eli kylläpä niillä tavallisten miesten valituksilla aiheesta saattaa olla perää. Kun naisella on koko maailma muutaman "swaipin" päässä, niin kyllähän miehillä tulee riittämättömyyden tunne.
Mitä tehdään tilanteessa, jossa naisten kriteerit kumppanin suhteen on nousseet, mutta miesten taas on oikeastaan laskeneet?
Kommentit (437)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vauva-foorumille voisi laittaa jo uuden Aihepiirin: Kilttien miesten ulinat. Pitääkö näitä samoja asioita jauhaa joka päivä?
Säästän kaikkien aikaa ja kiteytän ketjun tähän:
- Yhyy kiltit miehet eivät saa naisia. Kaikki naiset ovat onnenonkijoita joilla on liian kovat vaatimukset.
- Älä yleistä, naisia on erilaisia
- Niin mutta kun minä en saa sellaista naista kun haluan niin aion uskotella itselleni että kaikki naiset on samanlaisia.
- No ehkä siinä on syy miksi et saa naista.
- Yhyy taas kiusataan ja alapeukkuja satelee, tällasia te kaikki naisrt olette.
- Vieläkö jaksat yleistää? Naiset eivät kaikki ole samanlaisia.
- Mutta minä miehenä tiedän että kaikki naiset haluavat saliadoniksen jolla on rahaa.
- Eikä halua, älä yleistä.
- Mutta kun en saa naista niin pakkohan se on olla syynä.Lisää joukkoon aimo annos sovinismia ja itsesääliä, niin avot, ketju on valmis.
Jatketaanko kiinnostavimpiin aiheisiin?
Sinulla on aika selvä bias siihen suuntaan, että naisen asettama vaatimustaso on normaalia, tervettä ja itseään rakastavaa, mutta miehen asettama (käytännössä vain toivoma) vaatimustaso on jotain "ulinaa". Siis on ihan selvää että pidät toista sukupuolta parempana kuin toista. Ihmekös sinua ei kukaan rakasta.
Olet väärässä, sillä minä en yleistä. Tiedän, että miehiä on erilaisia enkä siis oleta, että kaikki miehet ulisee. Toiseksi, toki miehillä saa ja pitääkin olla standardit, en itse haluaisi miestä joka vain on kanssani koska ei tullut muita vastaan. Mutta en hyväksy sitä, että jotkut miehet valittavat yleistäen kaikista naisista, että on jotenkin kaikkien naisten syy, että kyseinen mies ei saa naista koska naisilla on liian kovat standardit.
Fiksu mies ei yleistä, fiksu mies tietää naisten olevan kaikki erilaisia. Ja fiksu mies ei valita miten on naisten syy ettei hän kelpaa. Onneksi suurin osa miehistä on fiksuja. Kritiikkini koskeekin vain näitä palstalla riehuvia ulisijoita, jotka päivästä toiseen valittavat ja syyttelevät naisia, puhuvat heistä alentavasti ja rumasti ja ihmettelevät mikseivät kelpaa.
Koetko sinä olevasi sivistynyt ja fiksu nainen? -eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä. Vuosisatoja ovat naiset menneet naimisiin siksi, että oli pakko olla aviomies. Nykyään ei ole, sillä kukaan ei katso sinkkunaista kieroon. Sivistyneissä länsimaissa avioliitot perustuvat nykyään vapaaehtoisuuteen, mikä useimmiten tarkoittaa rakkautta ja yhteensopivuutta.
Kumppanille on hyvä olla standardit. En itsekään haluaisi seurustella ihmisen kanssa, jolle kelpaa kuka vaan, joka myöntyy. Mielummin yksin, kuin epämiellyttävän kumppanin kanssa.
Ai sinkkunaista ei katsota kieroon 😂 Kyllä muuten katsotaan. Kaikki tuntemani yli 20 vuotiaat naiset ovat saaneet kovaa kritiikkiä sinkkuudestaan ja vieläpä pk seudulla eikä missään Pieksämäellä . Sinkkunaista pidetään yhä pohjasakkana. Ja uhkana.
Enpä täällä kovin ole keltään kuullu mitään sinkkuudestani t. pieksämäkeläinen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vauva-foorumille voisi laittaa jo uuden Aihepiirin: Kilttien miesten ulinat. Pitääkö näitä samoja asioita jauhaa joka päivä?
- Yhyy kiltit miehet eivät saa naisia. Kaikki naiset ovat onnenonkijoita joilla on liian kovat vaatimukset.
- Niin mutta kun minä en saa sellaista naista kun haluan niin aion uskotella itselleni että kaikki naiset on samanlaisia.
- Mutta minä miehenä tiedän että kaikki naiset haluavat saliadoniksen jolla on rahaa.
- Mutta kun en saa naista niin pakkohan se on olla syynä.Lisää joukkoon aimo annos sovinismia ja itsesääliä, niin avot, ketju on valmis.
Sinulla on aika selvä bias siihen suuntaan, että naisen asettama vaatimustaso on normaalia, tervettä ja itseään rakastavaa, mutta miehen asettama (käytännössä vain toivoma) vaatimustaso on jotain "ulinaa". Siis on ihan selvää että pidät toista sukupuolta parempana kuin toista. Ihmekös sinua ei kukaan rakasta.
Olet väärässä, sillä minä en yleistä. Tiedän, että miehiä on erilaisia enkä siis oleta, että kaikki miehet ulisee. Toiseksi, toki miehillä saa ja pitääkin olla standardit, en itse haluaisi miestä joka vain on kanssani koska ei tullut muita vastaan. Mutta en hyväksy sitä, että jotkut miehet valittavat yleistäen kaikista naisista, että on jotenkin kaikkien naisten syy, että kyseinen mies ei saa naista koska naisilla on liian kovat standardit.
Fiksu mies ei yleistä, fiksu mies tietää naisten olevan kaikki erilaisia. Ja fiksu mies ei valita miten on naisten syy ettei hän kelpaa. Onneksi suurin osa miehistä on fiksuja. Kritiikkini koskeekin vain näitä palstalla riehuvia ulisijoita, jotka päivästä toiseen valittavat ja syyttelevät naisia, puhuvat heistä alentavasti ja rumasti ja ihmettelevät mikseivät kelpaa.
Koen, että jokainen ihminen sukupuolesta riippumatta joka osaa kohdata kanssaihmisen syyttelemättä, puhumatta rumia ja yleistämättä ovat fiksuja ihmisiä. Näiden kriteerien mukaan koen siis myös itse olevani ainakin tässä asiassa fiksu.
Vierailija kirjoitti:
Aina kun tarkastellaan tutkittua tietoa, tämä asia paljastuu: Naiset ovat muuttuneet aivan älyttömän nirsoiksi. Kaikki tutkimukset tukevat tätä.
Silti tällä palstalla kuorossa naiset mutupohjalta määkii päinvastaista, ilman mitään faktapohjaa
Mitä faktaa? Älä puhu faktoista, kun et ymmärrä, mitä käsite tarkoittaa
Jatka sinä ja pari muuta palsta-geijoa ulinaasi ja katkeraa naisvihaanbe. Sillä välin tuhannet ja taas tuhannet miehet ovat onnellisesti parisuhteessa haluamansa j rakastamansa naisen kanssa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei naisella ole velvollisuutta, mutta voi miettiä onko luonut itselleen epärealistisen fiktion miehistä, josta syystä juuri kukaan ei kelpaa.
Minulla kertaalleen eronneena elämä sinkkuäitinä on ainakin niin paljon kivempaa kuin huonossa avioliitossa, etten minä TARVITSE rinnalle "vain jotain". En ole edes harrastanut seksiä yli kolmeen vuoteen, eikä sekään haittaa. Yksin vain on niin paljon parempi olla. Jos tähän joku haluaa tulla, on hänen oikeasti tuotava todellista lisäarvoa elämääni, muuten viihdyn juuri näin.
Mies antaa lisäarvoa niin mitä arvoa sinä annat??
Jos mieskään ei enää koe saavansa lisäarvoa, kriteerit ovat muuttuneet molemmilla osapuolilla.
Olin (hetken) avoliitossa miehen kanssa, joka yhteenmuuton jälkeen näytti todelliset karvansa. Minun olisi pitänyt maksaa yli puolet (paremmat tulot), hoitaa oma puoliskoni miesten töistä (renkaat, lumityöt, ruohonleikkuu jne), hoitaa yksin kaupassakäynnit, ruuanlaitto, siivous jne ja unohtaa omat harrastukset. Aika aivovaurioinen tai epätoivoinen pitäisi olla tuohon jäädäkseen.
Ei misten kriteereien ole tarvinnut muuttua mihinkään, koska naiset ovat muuttuneet huonompaan suuntaan.
eri
Voivoi. Evoluutio ei toimi näin, rakas lapsi. Jos joku laji huononee, niin sitten molemmat sukupuolet huononevat, ei vain toinen. Ei kannata kommentoida silloin kun älykkyys ei riitä 😂🤣
Hämmästyttävän paljon peukkuja sai viestisi, jossa ei ole mitään logiikkaa kontekstin huomioiden Ymmärryksesi on sen verran huonolla pohjalla, etten ala väittelemään. Totean vain, että evoluutio on luonut miehille mekanismit, jotka määrittelevät, kuinka paljon mies suhteeseen panostaa, tai ryhtyykö siihen ollenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet ap päivittäin vonkunut näistä gulligarysellimiehistä joille 99 prosenttia naisista jakaa plluaan kun 99 prosenttia miehistä on ilman. Kerro jo viimeinkin että ketä nämä ovat, niin voin ilmoittautua halukkaaksi ja minäkin saan kerran elämässäni kunnon kyytiä.
Naiset eivät jostain syystä tajua tuota 20-80 tosiasiaa. Itseasiassa noita gullicaruzellimiehiä on suhteessa 1:10. Suuri osa naisista parittelee heidän kanssaan koska he ovat aina sopivasti framella. Minulla on pari tällaista kaverimiestä. Opiskeluaikana ja nuorina aikuisina kävivät molemmat muutama sata naista läpi. Toinen jopa tarjosi itseään rahaa vastaan jotta sai lisätienestejä. Me muut tavalliset nuoret miehet pysyimme vuosia ilman seuraa tai samojen tyttöystävien kanssa joista lopulta tuli vaimoja ja äitejä. En usko että kyydit olivat sen paremmat mutta puhetaidot olivat koska niin moni nainen heitä halusi.
Sinähän se tiedät sen kyydin laadun niissä kyllikäryselkeissä, kun omasta kokemuksesta puhut. Kävitkö monta kertaa kokeilemassa?
Aika monella nuoruuteen kuuluu sekaseksi, ryhmäseksi, kimppaseksi ym. kokemukset joissa kaverin koko ja taidot kyllä selviää.
Niin no onhan muutama tuhat suomalaista "aika monta", mutta prosentuaalisesti kyllä hyvin harva noita harrastaa.
Ei noita nuoriso "harrasta". Ne vaan tapahtuvat, bileissä, jatkoilla, reissussa, ym. varmasti jokainen on nusassut omassa nuoruudessaan joskus muiden nähden.
Vierailija kirjoitti:
Aina kun tarkastellaan tutkittua tietoa, tämä asia paljastuu: Naiset ovat muuttuneet aivan älyttömän nirsoiksi. Kaikki tutkimukset tukevat tätä.
Silti tällä palstalla kuorossa naiset mutupohjalta määkii päinvastaista, ilman mitään faktapohjaa
Kuten tässäkin ketjussa jo joku mainitsi, tuo barometrin tutkittu tieto on ainakin apn toimesta ymmärretty väärin. Tutkimustuloksia pitää myös pystyä lukemaan. Tuossa barometrissa selvästi sanottiin että kriteerit löytää juuri itselleen sopiva kumppani ovat nousseet mutta täällä moni puhuu siitä että kriteerit kumppanin löytämiseen, eli kuka tahansa pitäisi kelvata....
Vierailija kirjoitti:
Kyse ei ollut mistään tyytymisestä, kuten palstan naiset aina asian kääntävät.
Mikä tarve muuten teillä niin voimaantuneilla naisilla on aina korostaa sitä omaa ihanaa sinkkuelämäänne parisuhdeketjuissa? MGTOW-miehet kyllä haukutaan maan rakooon. m35
Minä en kaiketi ole voimaantunut nainen, koska en myöskään ymmärrä mitä erityisen ihanaa ja upeaa sinkkuelämässä on. Ihan tavallista elämää ja arkea minä ainakin elän ja ei tätä kyllä itselle sopiva puoliso mitenkään pilaisi saati estäisi vaan päinvastoin. En siis näin sinkkuna elä mitenkään erilaista elämää kuin eläisin parisuhteessakaan vaan teen ihan samalla tavalla niitä asioita joita tekisin parisuhteessa eläessäkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä tarve muuten teillä niin voimaantuneilla naisilla on aina korostaa sitä omaa ihanaa sinkkuelämäänne parisuhdeketjuissa? MGTOW-miehet kyllä haukutaan maan rakooon. m35
Minä en kaiketi ole voimaantunut nainen, koska en myöskään ymmärrä mitä erityisen ihanaa ja upeaa sinkkuelämässä on. Ihan tavallista elämää ja arkea minä ainakin elän ja ei tätä kyllä itselle sopiva puoliso mitenkään pilaisi saati estäisi vaan päinvastoin. En siis näin sinkkuna elä mitenkään erilaista elämää kuin eläisin parisuhteessakaan vaan teen ihan samalla tavalla niitä asioita joita tekisin parisuhteessa eläessäkin.
Ei sinkkuuden tarvitse olla voimaannuttavaa😊 Hienoahan elämässä on juuri se, ettei kaikki haluu samaa. Jotkut naiset on tyytyväisii sinkkuina, toiset haluu parisuhteen ja molempien kuuluu olla ihan ok!😊
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuten tässäkin ketjussa jo joku mainitsi, tuo barometrin tutkittu tieto on ainakin apn toimesta ymmärretty väärin. Tutkimustuloksia pitää myös pystyä lukemaan. Tuossa barometrissa selvästi sanottiin että kriteerit löytää juuri itselleen sopiva kumppani ovat nousseet mutta täällä moni puhuu siitä että kriteerit kumppanin löytämiseen, eli kuka tahansa pitäisi kelvata....
Mene ap uusimaan peruskoulun oppimäärä, kun edes iltapäivälehtien luetun ymmärtäminen ei sinulta suju ennenkuin tulet tänne puhumaan faktoista ja tutkimus tiedosta. Huhu
Vierailija kirjoitti:
Äläpä taas valehtele. Viimeksi eilen tai toissapäivänä näin tuon kirjainyhdistelmän ja ehdottelin harrastuksia, joiden pariin voisi lähteä viettämään kesäänsä unohtaen naiset. Totesin senkin, että ihan itse häpäisette tuon aatteen käyttämällä sitä juuri tavalla, jolla sinä nyt käytät: roikkumalla naisvaltaisella palstalla keskustelemassa parisuhteista ja naisten odotuksista.
Vierailija kirjoitti:
Naiset ei myönnä virhettään vaikka olisi mustaa valkoisella. Puhumattakaan anteeksipyynnöstä.
M/40
Lopeta jo ja keksi uusi aihe. Ei jaksa enää tätä sinun trollipaskaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei naisella ole velvollisuutta, mutta voi miettiä onko luonut itselleen epärealistisen fiktion miehistä, josta syystä juuri kukaan ei kelpaa.
Minulla kertaalleen eronneena elämä sinkkuäitinä on ainakin niin paljon kivempaa kuin huonossa avioliitossa, etten minä TARVITSE rinnalle "vain jotain". En ole edes harrastanut seksiä yli kolmeen vuoteen, eikä sekään haittaa. Yksin vain on niin paljon parempi olla. Jos tähän joku haluaa tulla, on hänen oikeasti tuotava todellista lisäarvoa elämääni, muuten viihdyn juuri näin.
Mitä vi tun "lisäarvoa" ?
Mikä oletus tämä oikein on? Vaikutat ihmiseltä, jolle en halua tuoda yhtään mitään "lisäarvoa"
Jo 7 sivua paskanjauhantaa samasta veetun aiheesta josta jauhetaan paskaa täällä joka päivä
Pitäisi lopettaa sossun tukien maksaminen, kun aikaansaannos on tämä .Päivästä toiseen, aa.usta iltaan trollaamista av-palstalla
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Äläpä taas valehtele. Viimeksi eilen tai toissapäivänä näin tuon kirjainyhdistelmän ja ehdottelin harrastuksia, joiden pariin voisi lähteä viettämään kesäänsä unohtaen naiset. Totesin senkin, että ihan itse häpäisette tuon aatteen käyttämällä sitä juuri tavalla, jolla sinä nyt käytät: roikkumalla naisvaltaisella palstalla keskustelemassa parisuhteista ja naisten odotuksista.
Sanotko samaa palstan vinkuville sinkkunaisillekin?
Tämä ei ole mikään naisten palsta, koskaan ollutkaan. Joten voitte lopettaa sillä olkiukkoilun
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koen, että jokainen ihminen sukupuolesta riippumatta joka osaa kohdata kanssaihmisen syyttelemättä, puhumatta rumia ja yleistämättä ovat fiksuja ihmisiä. Näiden kriteerien mukaan koen siis myös itse olevani ainakin tässä asiassa fiksu.
Ja silti haukut kuvitteellista ihmisryhmää ja puhut siitä paskaa paskapalstalla. Ok. Kovin olet fiksu ja sivistynyt, itselläni on sellaisesta ihmisestä hieman toisenlainen näkemys
Vierailija kirjoitti:
Hyvä juttu! Ei sitä pitäisikään seurustella ihan vaan että olisi "edes joku". Enää ei kelpaa mitkä tahansa idoootit, juntit ja örveltäjät. Suunta oikea, vielä vähän matkaa!
Siis koska noilla idiootti/juntti/örveltäjämiehillä on ollut kysyntää ja käynyt flaksi?! Itse olin nuori 80/90-lukujen vaihteessa ja eihän tuollaisia kukaan silloinkaan huolinut. Toisaalta vastaavia naisiakin on, joten nämähän on ihan match made in heaven.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mut onko se naisten vika, että ei haluta jotain vain sen takia että olisi joku? Haluaisitko sinä olla jollekkin naiselle "kun ei nyt muutakaan löydy niin olen tuon kanssa"?
Nainen voi nykyään ihan hyvin olla yksinkin, ei tarvitse miestä mihinkään. Itse kuulun tähän kastiin, ois kiva jos löytyis joku mies joka tois jotain lisäarvoa mun elämään mut koska sellaista tuskin löytyy, niin mun on hyvä näinkin.
Ja ei, se lisäarvo ei tarkoita varakkuutta. Olen joka tapauksessa todennäköisesti varakkaampi itse.Naisille ehkä on valinnanvaraa näin valikoida. Mutta miehellehän on odotusarvo se että tyydytään siihen mitä saadaan. Hyvin harva mies pääsee valkkaamaan ja vielä harvempi saa naisen josta on haaveillut.
Voi kun normaalit miehet lukisivat joskus nämä väitteesi ja puuttuisivat keskusteluun. Valitettavasti normaali mies harvoin kuitenkaan viettää kesäsunnuntaita vauvalehden keskustelupalstalla.
Häpäiset muut miehet.
Vaikutat fiksulta modernilta, ja aidosti avarakatseiselta, naiselta. Onnea etsintään - onnellinen hän joka sinut saa.