Syön näin ja painan 120kg
Aamulla kuppi kahvia maidolla, päivällä salaattia, 3 perunaa, sisäfilettä ja yksi makkara. N kello 16 kahvia kupillinen ja pari karjalanpiirakkaa. Illalla riisipuuroa ja marjakiisseliä. Miksi siis olen läski? Muuten juon vettä, enkä herkkujakaan syö.
Kommentit (121)
Itse asiassa tuo mitä pidetään Suomessa "perusruokana" on melko ravintoköyhää ja myös energiatiheää, lisäksi jos puuron lisäksi muutkin ovat eineksiä niin lisä- ja täyteaineita menee.
3 perunaa kuulostaa paljolta, toki riippuu minkä kokoisia. Itse syön yleensä vaan yhden ja lihana riittäisi se 1 makkara. Lisäksi sit vaikka kasviksia ja raejuustoa tms. Toki painan sen 54kg, joten kulutuskin on pienempää.
Älä syö perunoita, karjalanpiirakoita, riisipuuroa jos haluat laihtua. Kasvissosekeittoa (ei perunaa) raejuustolla, rahkaa marjoilla, kaurapuuroa marjoilla, kanaa ja kasviksia.
Mene ihmeessä sinne ravitsemusterapeutille, hän neuvoo perusasiat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä olet syönyt silloin kun mittari on kohonnut 120 kiloon? Eipä sillä, ei tuo ruoka siltä nytkään näytä että haluaisit painoa millään tavalla hillitä vaan tyydyt ”hyvään perusruokaan” ja ihmettelet mikä on vikana.
Lihaa tulisi syödä maksimissaan 100g päivässä, miksi lounaalla pitää syödä extramakkara ruoan ohessa? Missä kuidut ja kasvikset? Miksi lounas on (ilman tuota makkaraa) ainoa millään tapaa järkevä ateria, aamiaista ei lainkaan ja lounaan jälkeen pelkkiä hiilareita? Miksi kahvin kanssa pitää syödä useampi karjalanpiirakka eli jauhoja, riisiä ja voita, mitään terveellistä siinä ohessa ei mene kuten kasviksia? Ja sama jatkuu illalla, miksi kuidutonta puuroa iltapalaksi? Luulisi että tulee ihan holtittomia nälkäpuuskia.
Smoothieita välillä syön koska hampaideni takia salaattien syöminen hankalaa. Toivon saavani proteesit tänä vuonna.
Laitatko smoothieen sokeria? Jätä pois sekin. Mutta ongelmasi taitaa olla kalorien laskeminen ilmiselvästi. Kokeile 1500kaloria syödä päivässä ja opettele laskemaan kalorit oikein (myös valehtelematta).
En laita. Alan kokeilemaan tuota 1500 kaloria per päivä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä olet syönyt silloin kun mittari on kohonnut 120 kiloon? Eipä sillä, ei tuo ruoka siltä nytkään näytä että haluaisit painoa millään tavalla hillitä vaan tyydyt ”hyvään perusruokaan” ja ihmettelet mikä on vikana.
Lihaa tulisi syödä maksimissaan 100g päivässä, miksi lounaalla pitää syödä extramakkara ruoan ohessa? Missä kuidut ja kasvikset? Miksi lounas on (ilman tuota makkaraa) ainoa millään tapaa järkevä ateria, aamiaista ei lainkaan ja lounaan jälkeen pelkkiä hiilareita? Miksi kahvin kanssa pitää syödä useampi karjalanpiirakka eli jauhoja, riisiä ja voita, mitään terveellistä siinä ohessa ei mene kuten kasviksia? Ja sama jatkuu illalla, miksi kuidutonta puuroa iltapalaksi? Luulisi että tulee ihan holtittomia nälkäpuuskia.
Smoothieita välillä syön koska hampaideni takia salaattien syöminen hankalaa. Toivon saavani proteesit tänä vuonna.
Toivottavasti saat uudet hampaat pian. Vaikeaa nähdä että ilman purentamahdollisuutta varsa pysyy terveenä kun pureskellessa erittyy sylkeä joka auttaa ruokaa sulamaan. Sillä välin kiinnittäisin nimenomaan kuidun ja ravinteiden saantiin huomiota. Blenderillä voi smoothieiden lisäksi tehdä kasvissosekeittoja ja monet kasvikset ja juurekset on kypsennettyinä pehmeitä. Esimerkiksi mikä vain vaihtoehto riisipuurolle on käytännössä kuitupitoiempi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kokeile jättää makkara pois, etkä laita karjalanpiirakoihin mitään päälle. Ei edes voita.
Ei ap:tä auta mitkään yhden päivän kahta ateriaa koskevat yksittäiset pois jättämisen neuvomiset, yhtä suuri ellei suurempi ongelma on se mitä lautasella ei ole.
Eipä ap:ta taida auttaa mikään muu, kuin kalorien oikeaoppinen laskeminen. Jos ei osaa laskea, niin siinä kohtaa se on ihan sama mitä siellä lautasella on tai ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laitatko smoothieen sokeria? Jätä pois sekin. Mutta ongelmasi taitaa olla kalorien laskeminen ilmiselvästi. Kokeile 1500kaloria syödä päivässä ja opettele laskemaan kalorit oikein (myös valehtelematta).
En laita. Alan kokeilemaan tuota 1500 kaloria per päivä.
Muista sitten suhteuttaa ne kalorit annoskokoon, kuten tuon riisipuuron kanssa et tehnyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kokeile jättää makkara pois, etkä laita karjalanpiirakoihin mitään päälle. Ei edes voita.
Ei ap:tä auta mitkään yhden päivän kahta ateriaa koskevat yksittäiset pois jättämisen neuvomiset, yhtä suuri ellei suurempi ongelma on se mitä lautasella ei ole.
Eipä ap:ta taida auttaa mikään muu, kuin kalorien oikeaoppinen laskeminen. Jos ei osaa laskea, niin siinä kohtaa se on ihan sama mitä siellä lautasella on tai ei ole.
Kaloreilla ei ole mitään merkitystä.
Painan saman verran. Tänään on mennyt aamulla neljä palaa paahtoleipää, pala täytekakkua ja kahvi. Kuuden aikaan illalla seuraava ruokailu grillattuna: kaksi porsaan ulkofilepihviä, kaksi kanan sisäfilepihviä ehkä noin viisi keskikokoista perunaa kermaviilikastikkeella, puolikas paprika, maissi. Hetki sitten toista kakkua kunnon pala ja tölkki sokerilimua. Päivän aikana mennyt noin litra sokeroitua raparperimehua.
Syöty on reippaasti. Ei ole nälkä. Ikinä en ole selittänyt miten ovat kilot parilla salaatinlehdellä tulleet.
Vierailija kirjoitti:
Itse asiassa tuo mitä pidetään Suomessa "perusruokana" on melko ravintoköyhää ja myös energiatiheää, lisäksi jos puuron lisäksi muutkin ovat eineksiä niin lisä- ja täyteaineita menee.
Nyt on pakko kysyä mitä syöt? Ihan uteliaisuudesta, jos puurokin on huono vai tarkoititko niitä ns. valmis puuroja?
Et sinä joka päivä noin syö. Olet ehkä syönyt nyt muutaman päivän, mutta unohdat sen jäätelön siellä, suklaapatukan tuolla, ulkonakäymisen välillä ja niinedespäin. Sen takia painat 120kg.. Ja tottakai et kuntoile paljoa mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oikeasti? Itse olen kyllä saanut painoa pois 24kg laskemalla juurikin niitä kaloreita. Sillä tavalla tulee kiinnitettyä myös huomiota mitä suuhun laittaa. Tosin olen myös katsonut, että hiilihydraatit, proteiinit ja rasvat on tasapainossa niiden kalorien laskemisen lisäksi.
Mä oon syöny aamulla kaurapuuron ja kupin kahvia. Lounaalla kaalilaatikkoa ja salaatin. Välipalalla voisilmäpullan ja kahvi. Päivälliseksi tonnikalapastaa ja salaattia. Kohta teen iltapalaksi kupillisen vihreetä teetä ja ruisvoileivän juustolla ja tomaatilla. Painan 45 ja olen 154 pitkä.
Olen tänään syönyt: 2 leipää makkaralla ja kurkulla ja oivariinilla, annos riisiä ja kanakastiketta, kerroshampurilainen, muroja jugurtilla ja mansikoilla lisäksi karkkia ja sipsiä. Painan 56kg arkisin en syö herkkuja, mutta oikeasti ap ei ole mitään järkeä kusettaa täällä palstalla syömisistä, et huijaa siinä kuin itseäsi. Tuollaisella ruokavaliolla mitä sanoit ei liho.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oikeasti? Itse olen kyllä saanut painoa pois 24kg laskemalla juurikin niitä kaloreita. Sillä tavalla tulee kiinnitettyä myös huomiota mitä suuhun laittaa. Tosin olen myös katsonut, että hiilihydraatit, proteiinit ja rasvat on tasapainossa niiden kalorien laskemisen lisäksi.
Kaloreilla ei ole merkitystä.
Vierailija kirjoitti:
Riisipiirakoita, riisipuuroa... täysin turhaa valkaistua hiilaria. Mieti miten saisit lisättyä kasviksia- vaikka sitten soseina tms jos hampaat ei kestä. Liha on turhaa, ja varsinkin makkarat suolassa ja nitriiteissä uitettu. Jauhoa jauhoa jauhoa ja huonoja rasvoja.
Miksi liha on laihduttajalle turhaa? Miten sinä saat vastaavat välttämättömät aminohapot, vitamiinit ja hivenaineet kuin lihasta, pienemmillä kaloreilla?
Lihava ei kuluta juurikaan enempää kuin laihakaan. Todennäköisesti syöt sen verran kuin kulutatkin joten et lihoo etkä laihdu. Silloin kun lihosit tuohon painoon söit enemmän.
Ihan turhaa väittää että lihavat syövät paljon. Laiha joka syö paljon, lihoaa pikkuhiljaa.
Oletko ollut usein lääkekuureilla? Se voi lihottaa.