Mitä hyötyä on kansallismielisyydestä?
Kommentit (52)
Terve kansallismielisyys on yhteenkuuluvuutta ja kulttuureita ruokkiva ja vahvistava tekijä. Patriotismi, isänmaanrakkaus, motivoi edelleen ihmisiä panostamaan täysillä oman maansa hyväksi globaalissa todellisuudessa.
Ja sitten on sairas kansallismielisyys, joka on kiihkomielistä vihaa ja kansakunnan rikkirepimistä.
Vierailija kirjoitti:
Omaisuus ja kulttuuri koetaan yhteisenä ja vahvuutena. Perinteillä on juuret ja jokainen voi olla ylpeä sukunimestään.
Mutta mitä hyötyä tuosta kaikesta on? Miksi minun pitäisi saada kiksejä sukunimestäni?
Olen suomalainen, mutta minulla on ruotsinkielinen sukunimi. Voinko silti olla ylpeä siitä?
Kansallismielisyys on se minkä perusteella rikkaat maksaa veroja että saat terveydenhuoltoa ja koulutusta. Koska koetaan samaksi kansaksi. Jos ei koettaisi minkäänasteista yhteyttä ei myöskään kiinnostaisi asua korkean verotuksen maassa ja mielummin johonki tuhannen kansan imperiumiin jossa ei ole mitään yhteenkuuluvuutta mihinkään suuntaan ja verotkin vaan sen verran että kuningas saa hovinsa ja hiukan armeijaa ja poliisia. Sosiaalitrva yms palveluita ei olisi kuin ehkä sen oman suvun kautta.
Jos et koe saavasi yhtään mitään yhteiskunnalta, joka on sinulle rakennettu, tai edes kunnioittaa niitä uhrauksia joita sen eteen on tehty, niin painu helvettiin täältä?
Myös tietynlainen nöyryys on taito, joka kannattaa oppia.
Vierailija kirjoitti:
Omaisuus ja kulttuuri koetaan yhteisenä ja vahvuutena. Perinteillä on juuret ja jokainen voi olla ylpeä sukunimestään.
Miksei voisi olla ylpeä vaikka ruotsalaisesta sukunimestään? T. Joku jolla on amerikkalainen sukunimi.
Vierailija kirjoitti:
Olen suomalainen, mutta minulla on ruotsinkielinen sukunimi. Voinko silti olla ylpeä siitä?
Tottakai, ruotsalaisuus on suuri osa suomalaista yhteiskuntaa, myös venäjällä on hiipuvat juuret. Ruotsalaisuus tosin kukoistaa, ja se on mielestäni hieno asia.
Vierailija kirjoitti:
Terve kansallismielisyys on yhteenkuuluvuutta ja kulttuureita ruokkiva ja vahvistava tekijä. Patriotismi, isänmaanrakkaus, motivoi edelleen ihmisiä panostamaan täysillä oman maansa hyväksi globaalissa todellisuudessa.
Ja sitten on sairas kansallismielisyys, joka on kiihkomielistä vihaa ja kansakunnan rikkirepimistä.
Toimii siis presiis samoin kuin liberaali globalismi.
En tiedä onko siitä hyötyä, mutta se on ainakin varmaa ettei siitä ole haittaa.
Vierailija kirjoitti:
Jos et koe saavasi yhtään mitään yhteiskunnalta, joka on sinulle rakennettu, tai edes kunnioittaa niitä uhrauksia joita sen eteen on tehty, niin painu helvettiin täältä?
Minne sitä voisi mennä? Onko olemassa kansallismielisyydestä vapaata paikkaa?
Voiko veroja maksaa ilman kansallismielisyyttä?
Ei kannata luulla että kansallismielisyys on joku päälle/pois juttu, vaan vuosisatojen yhteiskunnallisen kehityksen tulos jota on mielestäni syytä vaalia.
Jos joku on sukunimeltään Seppä, tarkoittaa se paljon enemmän mitä Smith.
Valtio pysyy koossa. Jos kansallismielisyys katoaa kokonaan, hajoaa valtio joko sisä- tai ulkopuolelta, ennemmin tai myöhemmin.
Suomen joukkue, lappi, sibelius, kalevala, sotahistoriat, perinneruuat, yms asiat jotka ovet suomalaisia perinteitä. Myös evlut ja pakana uskonnot, suomen järvet, suot, käki kukkuu, jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minne sitä voisi mennä? Onko olemassa kansallismielisyydestä vapaata paikkaa?
Juu. Syyria, se kuoppa-alue.
Vierailija kirjoitti:
En tiedä onko siitä hyötyä, mutta se on ainakin varmaa ettei siitä ole haittaa.
Kansallissosialismi.
Vierailija kirjoitti:
Suomen joukkue, lappi, sibelius, kalevala, sotahistoriat, perinneruuat, yms asiat jotka ovet suomalaisia perinteitä. Myös evlut ja pakana uskonnot, suomen järvet, suot, käki kukkuu, jne.
Älä nyt sekoita mitään umpikaupallista lätkää kansallismielisyyteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta mitä hyötyä tuosta kaikesta on? Miksi minun pitäisi saada kiksejä sukunimestäni?
Jos tunnet noin, lakkaa käyttämästä valtion tarjoamia palveluita, vaikka 3 kuukaudeksi. Siis kokonaan.