Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ahdistaa juhannus täällä anoppilassa: ei tehdä yhtään mitään kivaa ja kytätään olenko ”kova työihminen”

Vierailija
19.06.2020 |

Nämä pösilöt eivät ymmärrä, että mulla on helkutin rankka kevät takana vastuullisessa työssä ja juhannussiivous ei ole se tapa, jolla haluan kesälomani aloittaa.

Kommentit (539)

Vierailija
81/539 |
19.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä ihmettä täällä haukutte sukuanne? Tuo on oikea nykyajan tyyli, että pitää parjata muita, vaikka kirjoituksesta päätellen ap on täysi tollo. Mitä nautintoa saatte siitä, että pääsette pilkkaamaan muita?

Sinä voit olla marttyyri raatajatollo. Mutta ei nykyaikana naisia komenneta keittiöön ja vieraita laiteta siivoamaan isäntäväen kotia. Tollo on tässä ap:n anoppi ja suku. Niitä pitääkin haukkua.

Vierailija
82/539 |
19.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksei anoppi ja nämä lapset ja heidän puolisot, jotka asuvat täällä, voisi tehdä tätä juhannussiivousta valmiiksi? Miksi täytyy odottaa juhannusaattoon ja vasta sitten alkaa suursiivous. Koko päivä siivotaan ja illalla sauna ja sitten ne makkarat. Siinä kaikki!

Ja huomenna kuudelta aamulla anoppi kolistelee hereille kuorimaan lanttuja ja tekemään rosollia.

Nämä ei mm pidä ihan normaalina, jos aikuinen käy uimassa.

Ap

Tämä on PROVO, huono sellainen! Olisit edes tuon rosollin jättänyt pois!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/539 |
19.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

K u k a a n ei siivoa juhannusaattona, ei edes Kivijärvellä. Ei kukaan. Toki maalla joku juhannuskoivujen haku voi olla miesten työ.

Ja kyllä meitä karjalanpaistin syöjiä on. Rakkaudella tehty, uunissa haudutettu. Juuri ajattelin mennäviikolla, että olisipa porkkanalaatikkoa, lanttulaatikkoa, maksalaatikkoa ja imellettyä perunamuusia.

Juhannusaattona laskeutuu maalle pyhä rauha jo aamusta.

Ja voit rehellisesti sanoa, että et tee mitään. Kiität toki muita.

Jos tylsää on, mene johonkin aittaan ja kännäile siellä kolme päivää (jatka sitten seuraavat neljä viikkoa koska se sinun työ on niin raskasta).

Mies lähtee, lapset viedään. Näin se vain voi käydä. Kun oikein tylsää on ja ristiriita todellisen ja kuvitellun välillä on suuri (kysehän on siitä, että ihminen ei tiedä kuka ja mikä hän oikein on, ja kuvittelee, että pitäisi viettää juhannusta omassa neljänsadan neliön palatsissa viimeistellen toista väitöskirjaa, lastenhoitajan, kokin ja miehen kanssa, välillä toki tennistä pelaten).

Sinun kommentista on rakkauden tunne yhtään mitään kohtaan kaukana. Oletat ap:sta asioita ja luulet tietäväsi hänet ja hänen kipukohtansa. Sitkeää karjalanpaistia sinulle ja työstä mahdollista katkeruuttasi/halveksuntasi pyhänä. Ja sen jälkeen. Joku ruusupuskasta tehty saunavihta voi helpottaa oloasi.

Vierailija
84/539 |
19.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ette mene ensi vuonna. Kyllä saa miehesi etsiä nyt teille oman kesäpaikan. Perintö joka tapauksessa jaettu noille siellä asuville ja tuo lapsi joka lähtenyt muualle saa pärjätä omillaan. Kyllä iso riita tulossa perunkirjoituksessa.

Vierailija
85/539 |
19.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menkää pois muiden nurkista loisimasta! Odotetaan täysihoitoa viinitarjoiluineen eikä itse tehdä rikkaa ristiin.

Vierailija
86/539 |
19.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskooko ihmiset oikeasti näihin provoihin vai onko kaikki vastausviestit vain peliä..

Vierailija
87/539 |
19.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdit ap kuitenkin puhelimen ääreen päivittämään tilannetta. Eikös anoppi luo jo paheksuvia katseita?

Vierailija
88/539 |
19.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joulut, juhannukset mennään valmiiseen pöytäön syömään ja juomaan, ettei tarvitse itse vaivautua, kun on ollut niin raskasta töissä. Niin on monella muullakin ja silti jaksetaan viettää juhlaa ihan itse. Nämä täysikasvuiset vauvat loisivat vuosikymmenet, jos ei sille laiteta stoppia. Hankkikaa oma elämä!

Vierailija
89/539 |
19.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos anoppi haluaa nähdä poikaansa, niin ei kai sinun tarvitse lähteä mukaan?

Meillä ainakin mies ei lähde ollenkaan ellen minä ja lapset tule mukaan. Haluaa olla vaimonsa ja lapsiensa kanssa.

Vierailija
90/539 |
19.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole todellakaan provo. Olen asunut lapsuuteni ja nuoruuteni Satakunnassa ja vieläkin käyn siellä juhlapyhinä sukuloimassa. Kaikki kuulostaa todella tutulta! Rosollia on tullut pilkottua ympäri vuoden, ja hyvien juhlavalmistelujen mitta on se, että suvun naiset lähes pyörtyvät uupumuksesta.

Vierailija
91/539 |
19.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten niin kukaan ei siivoa juhannusaattona? Minä laitain koha pyykkikoneen pyörimään ja kaivan sitten imurin esiin. Jotain jää varmaan juhannuspäiväksikin.

Vierailija
92/539 |
19.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin vaan, mitä tuollaisella maatilalla yleensä voisi tehdä? Ei varmaan ole järveä lähellä, ei voi uida eikä veneillä. Töitä tehdään koko ajan jos on eläimiä varsinkin. Varmaan näin on ap:nkin miehen kotona, koska kaksi sisarusta perheineen asuu siellä myös ja ovat siellä töissä. Varmaan aikaa siivoamiseen ja ruuanlaittoon ei ole muuten kuin vasta juhlapyhinä. Olen itse maapaikasta kotoisin ja meillä esim jouluaatto oli siivouspäivä ja ruuanlaittoa.

Ei ehkä fiksuin vaihtoehto ”lomailla”.

Vierailija
93/539 |
19.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies, sen isä, veli, siskon mies ja poika lähti aamulla traktorilla ja peräkärryllä raivaamaan vesakkoa. Hakevat samalla juhannuskoivut. Mut pitää ensin tehdä vähän risusavottaa, jos haluaa vähän hupia (juhannuskoivut).

Minä otin hommakseni mattojen tamppauksen. Saa purkaa turhautuneisuutta anopin kutomiin räsymattoihin (n 25 kpl)

Ap

Uskon kyllä. Maalaisten pitää.ehdottomasti tehdä metsätöitä kuten vesakonraivausta niinä muutamana helle viikkona mitä Suomessa on. Näille tyypillistä teeskentelyä.

Vierailija
94/539 |
19.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä on näitä vanhan kansan tapoja. Nythän on vasta juhannusaatto! Huomenna on se juhlapäivä, juhannus. Niinpä aattona siivotaan suurta keskikesän juhlaa varten. Minä muistan 60-luvulla syntyneenä, että esimerkiksi jouluaattona vielä siivottiin hiki hatussa, ja koristeltiin kuusi.

Nykypäivänähän asiat on muuttuneet, enkä voisi kuvitella, että vieraat laitettaisiin siivoamaan! Ehkä anoppisi ajattelee, että kuulut perheeseen, etkä sillä tavalla ole "kutsuttu vieras".

Olisi kiva tietää minkä ikäisiä appivanhempasi ovat ja missä päin Suomea he asuvat. Nuo ruoatkin kuulostavat aika perinteisiltä maatalon juhlaruoilta.

Vierailija
95/539 |
19.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joulut, juhannukset mennään valmiiseen pöytäön syömään ja juomaan, ettei tarvitse itse vaivautua, kun on ollut niin raskasta töissä. Niin on monella muullakin ja silti jaksetaan viettää juhlaa ihan itse. Nämä täysikasvuiset vauvat loisivat vuosikymmenet, jos ei sille laiteta stoppia. Hankkikaa oma elämä!

Miksi sitten sukulaisia aletaan pyytää hyvissä ajoin vieraisille ja oikein mangutaan tulemaan? Ei pidä pyytää, jos ei halua vieraita.

Vierailija
96/539 |
19.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos anoppi haluaa nähdä poikaansa, niin ei kai sinun tarvitse lähteä mukaan?

Meillä ainakin mies ei lähde ollenkaan ellen minä ja lapset tule mukaan. Haluaa olla vaimonsa ja lapsiensa kanssa.

No sittenhän on yksinkertaisinta pysyä kotona. Ja selvää, ettei miestä oikeasti kiinnosta äitinsä luo mennä.

Vierailija
97/539 |
19.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen koko ikäni Suomessa asunut enkä ole ikinä kuullut tällaisesta juhannuksenvietosta. Eikö yleensä juhlita aattona? Kuka noin hirveästi siivoaa juhannuksen takia, varsinkaan aattopäivänä? Ja rosollia?!

Vierailija
98/539 |
19.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ens vuonne et lähe. Työt kelpaa hyvin syyksi. Niin minäkin teen 👍.

Vierailija
99/539 |
19.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En kyllä viettäisi juhannusta anopin mökillä mistään hinnasta. Haluan helpon, kivan, työleirittömän, ötökättömän, sisävessallisen keskikesän juhlan joten luvassa on cityjuhannus kotosalla grillaten ja kotini mukavuuksists nauttien - suosittelen!

Ei ole mökki, vaan maatalo, jossa asuu anoppi, appi, ja mun miehen kaksi sisarusta perheineen. Tässä on siis kaksi päärakennusta ja ihan kamalasti siivottavaa :(

Ap

Mä en ymmärrä. Joudut siivoamaan kolmen huushollin koteja? Millä perusteella? Tuleeko ne ikinä siivoamaan sun kotiin?

Vierailija
100/539 |
19.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

"  Nämä vanhankansan ihmiset on sellaisia työleiri ja kurjuus sekä nälässä olo on parasta viihdettä.

Koita päästä pois sieltä ja jätä ankeilijat keskitysleirilleen."

Aamukuudelta herätys äänellä tyyliin armeija:

"Mitäs täällä vielä maataan!"

Ja sitten mars kuorimaan pottuja, mattoja pesemään ja pihatöihin tai kivistä rakentamaan talon ympärille kivetystä jos ei muuta!

(Kaverin kertoma tositarina ex-puolisonsa vanhempien luona etelä-pohjammaalla viettämästä Juhannuksesta)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän seitsemän