Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ahdistaa juhannus täällä anoppilassa: ei tehdä yhtään mitään kivaa ja kytätään olenko ”kova työihminen”

Vierailija
19.06.2020 |

Nämä pösilöt eivät ymmärrä, että mulla on helkutin rankka kevät takana vastuullisessa työssä ja juhannussiivous ei ole se tapa, jolla haluan kesälomani aloittaa.

Kommentit (539)

Vierailija
61/539 |
19.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksei anoppi ja nämä lapset ja heidän puolisot, jotka asuvat täällä, voisi tehdä tätä juhannussiivousta valmiiksi? Miksi täytyy odottaa juhannusaattoon ja vasta sitten alkaa suursiivous. Koko päivä siivotaan ja illalla sauna ja sitten ne makkarat. Siinä kaikki!

Ja huomenna kuudelta aamulla anoppi kolistelee hereille kuorimaan lanttuja ja tekemään rosollia.

Nämä ei mm pidä ihan normaalina, jos aikuinen käy uimassa.

Ap

Jouluruokia juhannuksena?

Ei vaan nämä on paikalliset pitoruuat, joita laitetaan kaikissa juhlissa. Karjalanpaistia tai naudanpaistia, lanttu-, porkkana- ja maksalaatikot, rosolli, italiansalaatti, lihapullat, vuohenjuusto, graavilohta ja silliä.

Mutta kun suurin osa pitää tehdä juhannuspäivänä! Me naiset ollaan keittiössä kuudesta aamulla että ruoka on valmista klo 14.

Miehet ei saa tulla keittiöön. Ap

Aivan absurdin kuuloista touhua. Itse en alistuisi tuollaiseen, minä en ole mikään keittiöorja! Mene sinäkin istuskelemaan sinne miesten joukkoon, jos kokkaaminen ei kiinnosta. Äläkä muutenkaan pistä enää tikkua ristiin; hoidat tietysti omat sotkusi ja näin päin pois, mutta vietä muuten oikein rentouttava juhannus. Käy vaikka uimassa ja osta jäätelöä tai vaikka siideri. Ja ennen kaikkea: NAUTI!

Vierailija
62/539 |
19.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mökit ovat työleirejä ja niitä kannattaa välttää viimeiseen asti.

Olisimmekin mökillä! Ollaan maalaistalossa, mieheni lapsuudenkoti. Mökkeilystä tietoakaan. Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/539 |
19.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pohjanmaan lestadiolaisia?

Vierailija
64/539 |
19.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen lähettänyt mieheni usein lapsen kanssa sukulaisiinsa päivävierailuille ilman, että menen mukaan. Itse saan vapaata ja sukulaiset voivat jutella sukunsa juttuja. Kätevää. Itsekin olen käynyt monta kertaa omien sukulaisteni juhlissa tms yksin mm siksi, että miehelläni ei ollut lomaa ko. juhlan aikaan normaalia viikonloppua enempää ja sukulaiseni asuvat kaukana. 

Vierailija
65/539 |
19.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa ihan 1960-luvulta.

Hassua että vieläkin on jossain tuollaista.

Vierailija
66/539 |
19.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmettä täällä haukutte sukuanne? Tuo on oikea nykyajan tyyli, että pitää parjata muita, vaikka kirjoituksesta päätellen ap on täysi tollo. Mitä nautintoa saatte siitä, että pääsette pilkkaamaan muita?

Vierailija
67/539 |
19.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis nämä ihmiset, jotka eivät tajua, että normaali ihminen raataa työssä ja loma on loma. Ap:llä ei ole mitään velvollisuutta auttaa siivoamisessa, ja hän voi hyvin lähteä sieltä anoppilasta pois, jos ei kelpaa oleminen.

Vierailija
68/539 |
19.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä ihmettä täällä haukutte sukuanne? Tuo on oikea nykyajan tyyli, että pitää parjata muita, vaikka kirjoituksesta päätellen ap on täysi tollo. Mitä nautintoa saatte siitä, että pääsette pilkkaamaan muita?

Ap on työssäkäyvä ihminen, jolla on oikeus kesälomaan. Sukulaiset ovat törkeitä, kun vaativat siivoamaan.

Vierailija
69/539 |
19.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei ollaan juhannuksen kunniaksi uskonivamme kaikkai trollialoitukset!!!!

Vierailija
70/539 |
19.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletkohan minun vanhemmillani? Isäni on ilonpilaaja, jonka mielestä aina pitää puuhata jotain hyödyllistä. Mieluiten pihamaalla. Jos jostain erehtyy nauttimaan tai iloitsemaan, niin isä kyllä palauttaa maan pinnalle. On hämmästyttävää, kuinka väärin on mahdollista elää. Isän tavat ja mieltymykset on oikeita ja kaikkien pitäisi olla samanlaisia.

Jouluna ja juhannuksena isä relaa sen pari tuntia aattoiltoina ja sekin loppuu siihen, kun isä menee nukkumaan ja ärisee, että menkää muutkin, ettei huomenna tarvi puoleen päivään nukkua.

Haha, meidän isät taitavat olla sukulaisia. Meilläkin juhlittiin juhannusta railakkaasti. Isä kaivoi pallogrillin, laittoi hiiliä ja reippaasti sytytysnestettä. Kun hiilet syttyivät, grillin päälle pistettiin muutama grillimakkara. Päältä palaneet, sisältä kylmät ja sytytysnesteeltä maistuvat makkarat syötiin heti. Aikaa meni koko homman viitisen minuuttia. Siinäpä se juhannus oli sitten taputeltu.

Vierailija
71/539 |
19.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kurttuotsaista ja viivasuista porukkaa. Apteekista saa käsivarren kantositeitä. Sellainen olisi hyvä jos joutuu työleirille kesäpäiviä viettämään. Näitä nykyajan ihmisten vaivoja, hiirikyynärpää. Herra Tohtori työterveydessä sanoi ettei mitään saa tehdä, korkeintaan hyvin viilennettyä kuivaa skumppaa kaataa toisella kädellä kipuun ja särkyyn.

Seitinohuet päiväkännit riippumatossa (Ticket to the Moon itsellä mukana) ja kirja, vieno kuorsaus kuuluu pihamaan yli heille, jotka ahertavat. Koska pittää tehä.

Vierailija
72/539 |
19.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa ihan 1960-luvulta.

Hassua että vieläkin on jossain tuollaista.

Normimenoa Pohjanmaalla..

Vierailija
73/539 |
19.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä neuvotaan että AP ei enää menisi anopin mökille. Minä menisin mutta omilla ehdoillani. Kieltäytyisin kohteliaasti suursiivouksesta. Tekisin tunnin verran keittiöhommia. Miehenkin vaatisi mukaan keittiöön tekemään jotain hyödyllistä. Petaisin perheeni sängyt ja huolehtisi oman perheeni asioista. Sanoisin kohteliaasti että en ole tullut raatamaan koko viikonlopuksi, haluan myös nauttia ja levätä. Kaikki tämä kohteliaasti. Olen aikuinen ihminen, minua ei voi pakottaa tekemään mitä en halua ja mikä ei mielestäni ole tarpeellista. Ja mies mukaan tähän strategiaan.

Useista kommenteista päätellen miniät eivät osaa toimia näin. Joko totellaan ja kiristellään hampaita tai suututaan tai laitetaan välit poikki. Opetelkaa pitämään puolenne kohteliaasti.

Olen todella kiitollinen siitä että minulla on hyvä suhde omaan anoppiini ja miniääni. Kaikesta voidaan keskustella ja sopia.

Sinulla ei ole mitään käsitystä miten nämä maalaisanopit elää ja ajattelee. Terv Saman kuin ap kokenut ja eronnut.

Vierailija
74/539 |
19.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

K u k a a n ei siivoa juhannusaattona, ei edes Kivijärvellä. Ei kukaan. Toki maalla joku juhannuskoivujen haku voi olla miesten työ.

Ja kyllä meitä karjalanpaistin syöjiä on. Rakkaudella tehty, uunissa haudutettu. Juuri ajattelin mennäviikolla, että olisipa porkkanalaatikkoa, lanttulaatikkoa, maksalaatikkoa ja imellettyä perunamuusia.

Juhannusaattona laskeutuu maalle pyhä rauha jo aamusta.

Ja voit rehellisesti sanoa, että et tee mitään. Kiität toki muita.

Jos tylsää on, mene johonkin aittaan ja kännäile siellä kolme päivää (jatka sitten seuraavat neljä viikkoa koska se sinun työ on niin raskasta).

Mies lähtee, lapset viedään. Näin se vain voi käydä. Kun oikein tylsää on ja ristiriita todellisen ja kuvitellun välillä on suuri (kysehän on siitä, että ihminen ei tiedä kuka ja mikä hän oikein on, ja kuvittelee, että pitäisi viettää juhannusta omassa neljänsadan neliön palatsissa viimeistellen toista väitöskirjaa, lastenhoitajan, kokin ja miehen kanssa, välillä toki tennistä pelaten).

Vierailija
75/539 |
19.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksei anoppi ja nämä lapset ja heidän puolisot, jotka asuvat täällä, voisi tehdä tätä juhannussiivousta valmiiksi? Miksi täytyy odottaa juhannusaattoon ja vasta sitten alkaa suursiivous. Koko päivä siivotaan ja illalla sauna ja sitten ne makkarat. Siinä kaikki!

Ja huomenna kuudelta aamulla anoppi kolistelee hereille kuorimaan lanttuja ja tekemään rosollia.

Nämä ei mm pidä ihan normaalina, jos aikuinen käy uimassa.

Ap

Miksi olet siellä? Itse keksisin jonkun kiireisen asian, mitä ihan pakko lähteä hoitamaan kotiin. Jos olette miehen kanssa yhden auton varassa, niin sopisin hakevani miehen sitten kun on valmis lähtemään kotiin.

Vierailija
76/539 |
19.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mutta niinhän sinäkin teet, haukut aloittajaa tolloksi.

Vierailija
77/539 |
19.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa tosi ankealta.

Vierailija
78/539 |
19.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pohjanmaata veikkaisin

Ei vaan Satakunta. Nuo juhlaruuat paljastaa, mm kutunjuusto. Kotikaljaa ja maitoa ruokajuomaksi. Veisataan pari virttä ennen ruokaa, niin maistuu paremmin.

Älä muistuta. Joka ikinen lapsuuteni ja nuoruuteni juhla oli tuota. Olen aikuisena ollut hauskemmissa hautajaisissakin kuin nämä satakuntalaisten kinkeri aiheiset pidot aiheesta kuin aiheesta.

Vierailija
79/539 |
19.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies, sen isä, veli, siskon mies ja poika lähti aamulla traktorilla ja peräkärryllä raivaamaan vesakkoa. Hakevat samalla juhannuskoivut. Mut pitää ensin tehdä vähän risusavottaa, jos haluaa vähän hupia (juhannuskoivut).

Minä otin hommakseni mattojen tamppauksen. Saa purkaa turhautuneisuutta anopin kutomiin räsymattoihin (n 25 kpl)

Ap

Vierailija
80/539 |
19.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan uskomatonta. Jengi syö jouluruokia juhannuksena ja laittaa vieraansa puunaamaan mörskäänsä. On siinäkin juhlat. Vielä pokkaa mulkoilla päälle, jos ei vieras puunaa riittävän hikisenä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän kahdeksan