Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Asuntoilmoitusten turn-offit ja muut epäkiinnostavat asuntoratkaisut

Vierailija
18.06.2020 |

Itse suljen välilehden asuntoilmoituksesta, jos esim. omakotitaloon tullaan sisään ns. makuuhuonekerrokseen ja keittiöön ja olkkariin kivutaan ylös toiseen kerrokseen. Yleensä näissä on tietysti iso terassi alhaalla ja yläkerrassa sitten pieni parveke. Mitä iloa siitä terassista on esim. ruokailun ym. suhteen, kuka jaksaa raahata ruokia ja astioita alas ja ylös? Sitten parveke siinä keittiön tai olkkarin yhteydessä on niin pieni monesti, että sinne hädin tuskin saa edes ruokaryhmää ja grilliä. Eri asia ovat ns. rinnetalot, joissa yläkerrasta on pääsy pihamaalle.

Kommentit (1196)

Vierailija
1121/1196 |
01.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään lähiluontoa missään. Edes yhtä puuta.

Vierailija
1122/1196 |
01.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon ylisanoja ja huutomerkkejä vuokrailmoituksessa. Antaa jotenkin epäluotettavan kuvan. Hyvää ei tarvitse tyrkyttää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1123/1196 |
01.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Liian pienet tilat. Vessa tai keittiö tai makuuhuone heti eteisessä. On tosi hygieenistä vaikka ei mulla bakteeripelkoja ole. Ärsyttää vaan se lika ja sonta jota kadulta tulee ja sitten pitää mennä näihin kolmeen paikkaan likaisen eteisen kautta. Mikähän ajatus siinä oli kun sellasia kämppiä rakennettiin?

Täh? Mun yksiössä on keittiö ja vessa heti kun tullaan sisään, eteisen jälkeen. En mä niitä olohuoneeseenkaan halua, tai ikkunan eteen.

Vierailija
1124/1196 |
01.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harvoin paikkaa isolle televisiolle ja sohvalle,  missään uudemmassa, oli sitten kerrostalo tai erillistalo.

En tajua mikä siinä niin hankalaa suunnitella  kunnollista, sitten ilmoituksissa telkkari viety johonki nurkan taakse tai jollekki seinälle  ilman mahdollisuutta katsella sitä mukavasti.

Vierailija
1125/1196 |
01.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pidän kaksikerrosratkaisusta kyllä mutta paras olisi että sauna pesutilat keittiö olohuone ja makuuhuone olisivat samalla tasolla. Yläkerrassa vois sitten olla ekstraa. Yksikerroksiset omakotitalot ovat vähän halvan olosia. Ulkonäöllisesti.

Minä nimenomaan halusin 1 kerroksisen. Oli rasittavaa kuskata tavaroita portata ylös alas. kun. Otapa huomioon, että se on kalliimpi rakentaa, koska perustukset ja katto isommat. Ja sillä on suurempi jälleenmyyntiarvo, koska useimmat haluavat 1 kerroksisen. Ihan pienelle tontillehan se ei mahdu. Nykyään 1 kerroksiset ovat korkeita. Meidänkin talo 5,5metriä. Ja 1 kerroksiseen saa kätevästi robotti-imurin, joka imuroi koko talon.

Vierailija
1126/1196 |
01.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

3h+k+s kokoa 60 neliötä, josta yhdistetty wc-saunatila vie 1/3 koko asunnon pinta-alasta. Asu sitten 40 neliön kolmiokopissa.

Itse olen asunut tälläisessä asunnossa ja ei ollut ahdasta.

Ostin uutena. Myin sen pois, kun muutin paikkakuntaa ja isännöitsijä ei miellyttänyt minua.

"Ei ollut ahdasta"

😂 ei tuota kukaan usko.

Eri

60 neliötä sentään. Etkö ole nähnyt viime vuosina rakennettuna kolmiota? Saattaa olla alle 50 neliötä...

Vierailija
1127/1196 |
01.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitamaton piha.

Miksiköhän nimenomaan arvoasunnoissa usein esim. Jollaksessa, Haukilahdessa ym. merenranta-alueilla itse asunto on hieno ja piha yksin villiintynyt ruohopläntti? 🤔

Vierailija
1128/1196 |
01.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Holvikaaret

Vierailija
1129/1196 |
01.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pidän kaksikerrosratkaisusta kyllä mutta paras olisi että sauna pesutilat keittiö olohuone ja makuuhuone olisivat samalla tasolla. Yläkerrassa vois sitten olla ekstraa. Yksikerroksiset omakotitalot ovat vähän halvan olosia. Ulkonäöllisesti.

Minä nimenomaan halusin 1 kerroksisen. Oli rasittavaa kuskata tavaroita portata ylös alas. kun. Otapa huomioon, että se on kalliimpi rakentaa, koska perustukset ja katto isommat. Ja sillä on suurempi jälleenmyyntiarvo, koska useimmat haluavat 1 kerroksisen. Ihan pienelle tontillehan se ei mahdu. Nykyään 1 kerroksiset ovat korkeita. Meidänkin talo 5,5metriä. Ja 1 kerroksiseen saa kätevästi robotti-imurin, joka imuroi koko talon.

Mistä tämmöinen "tieto", että useimmat haluaa yksikerroksisen?

Eläkeläiset ja liikuntarajoitteiset varmasti mutta kyllähän useimmat varmasti haluaa, että makkarit on omassa rauhassaan yläkerrassa eikä suoraan sisääntulokerroksessa.

Vierailija
1130/1196 |
01.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

3h+k+s kokoa 60 neliötä, josta yhdistetty wc-saunatila vie 1/3 koko asunnon pinta-alasta. Asu sitten 40 neliön kolmiokopissa.

Ostin uutena. Myin sen pois, kun muutin paikkakuntaa ja isännöitsijä ei miellyttänyt minua.

"Ei ollut ahdasta"

😂 ei tuota kukaan usko.

Eri

Riippuu siitä, kuinka paljon on roinaa. Minä kyllä uskon.

Vierailija
1131/1196 |
01.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Holvikaaret

Holvikaaret on kyllä 😂

Vierailija
1132/1196 |
01.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hoitamaton piha.

Miksiköhän nimenomaan arvoasunnoissa usein esim. Jollaksessa, Haukilahdessa ym. merenranta-alueilla itse asunto on hieno ja piha yksin villiintynyt ruohopläntti? 🤔

Monet rikkaat on aika kädettömiä käytännön asioissa kuten pihan hoidossa

Vierailija
1133/1196 |
01.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koko aika ahdistaisi se hetki, kun sopimus lähenee loppuaan. Viitsiikö taloa edes pitää kunnossa, kun tontti voi "mennä alta". Miten käy arvon, kun aika kuluu? Kuka ostaa talon, jossa jäljellä 10 vuotta? Pitääkö sitten purkaa vai ostaa tontti kalliilla tai jatkaa kiskurihinnalla? Mikään ei ole varmaa. Sellainen sopimus voisi menetellä, jossa maksettu vuokra on osamaksun luonteinen ja tontin voi myöhemmin satavarmasti lunastaa.

Joo tässä hyvin kiteytetty vuokratontin huonot puolet

Vierailija
1134/1196 |
01.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

opiskeluaikana etsin vuokra asuntoa. tampereella oli ilmoitus asunnosta jossa ei ollut suihkua,ainoastaan wc. sitten oli asunto ,jossa omistaja yöpyy viikonloppuisin ,oli töissä toisella paikkakunnalla.vuokra oli silti normaali. nämä jäi mieleen uskomattomina ilmoituksina. sitten se klassikko joka oli tälläkin palstalla.miesmuusikko ,joka asuu osan ajasta vuokra asunnossa ,osan ajasta kiertueella. naisvuokralaisella ei saa olla poikakaveria.

Vierailija
1135/1196 |
01.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

250-neliön omakotitalot, joissa älytön pohjaratkaisu: hirveästi aulatilaa ala- ja yläkerrassa ja kaiken maailman työtila-varastokopperoita ja sitten makuuhuoneita kaksi, joista toinen 30 neliötä ja toinen 6. Näitä tulee vastaan sekä vanhemmissa että uudemmissa, yleensä jälkimmäisissä. Mahtavaa arjen toimivuutta sinunkin perheellesi!

No tykkätkö asua kopperossa? Siinä ei ole mitään vikaa että on esimerkiksi ns emännän ja isännänhuone erikseen ja vaikka ne olisivat yksiön kokoisia. Ei taatusti tule riitoja sisustuksesta mies-naisluolasta ja aina voi mennä toiseen huoneeseen missä emäntä on viekkuun nukkuu ja lempimään. Tilaa ei ole koskaan oikeastaan liikaa ja jos monet asiat tehdään kotona ei kahviloissa tai tuolla ulkona eli on enemmän koti-ihminen niin silloin ei tosiaankaan ole tilaa liikaa  jos kämppä on isohko. se suomalainen vaatimattomuus jälleen. jos se on ökyilyä tai kallista ihan eri asia mutta halpa lisätila toimistoineen ja työhuoneinen nyt vaan tuo mukavuutta vähän avaruutta eikä riitoja ollenkaan. ja jos monia töitä tehdään kotoa käsin.

Vierailija
1136/1196 |
01.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Tehoneliöt"

Ahdas ja putken mallinen luukku.

"Kehittyvällä alueella"

Kaikki lähiluonto korvataan kerrostaloilla.

"Puistomainen ympäristö"

Pieni kaistale nurmikkoa ja kolme istutettua puuta.

"Hyvä arvonnousupotentiaali"

Hinta on niin päätön, että arvonnousu on ainoa peruste ostaa, eikä arvonnousulle ole muita perusteita kuin spekulointi arvonnoususta.

"Pitkä yhtiölainan lyhennysvapaa"

Naapuriesi asunnot omistavat sijoittajat jotka myyvät ne kun lyhennysvapaat loppuvat.

Vierailija
1137/1196 |
01.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"persoonallinen sisustus"

Vierailija
1138/1196 |
01.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

250-neliön omakotitalot, joissa älytön pohjaratkaisu: hirveästi aulatilaa ala- ja yläkerrassa ja kaiken maailman työtila-varastokopperoita ja sitten makuuhuoneita kaksi, joista toinen 30 neliötä ja toinen 6. Näitä tulee vastaan sekä vanhemmissa että uudemmissa, yleensä jälkimmäisissä. Mahtavaa arjen toimivuutta sinunkin perheellesi!

No tykkätkö asua kopperossa? Siinä ei ole mitään vikaa että on esimerkiksi ns emännän ja isännänhuone erikseen ja vaikka ne olisivat yksiön kokoisia. Ei taatusti tule riitoja sisustuksesta mies-naisluolasta ja aina voi mennä toiseen huoneeseen missä emäntä on viekkuun nukkuu ja lempimään. Tilaa ei ole koskaan oikeastaan liikaa ja jos monet asiat tehdään kotona ei kahviloissa tai tuolla ulkona eli on enemmän koti-ihminen niin silloin ei tosiaankaan ole tilaa liikaa  jos kämppä on isohko. se suomalainen vaatimattomuus jälleen. jos se on ökyilyä tai kallista ihan eri asia mutta halpa lisätila toimistoineen ja työhuoneinen nyt vaan tuo mukavuutta vähän avaruutta eikä riitoja ollenkaan. ja jos monia töitä tehdään kotoa käsin.

Neliöt maksaa

Vierailija
1139/1196 |
01.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Ei ollut ahdasta"

😂 ei tuota kukaan usko.

Eri

Riippuu siitä, kuinka paljon on roinaa. Minä kyllä uskon.

Huoneet tuollaisessa on TODELLA ahtaat, vaikka ei tavaroilla niitä täyttäisikään. Ei siinä paljoa makuuhuoneille, olohuoneelle ja keittiölle tilaa jää, kun se kylppäri-wc-sauna lohkaisee jäätävän osan neliöistä.

Vierailija
1140/1196 |
01.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säilytystilan puute.

Perheasunto, jossa kaikki makkarit vierekkäin. Ei kenelläkään omaa rauhaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi kaksi