Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Asuntoilmoitusten turn-offit ja muut epäkiinnostavat asuntoratkaisut

Vierailija
18.06.2020 |

Itse suljen välilehden asuntoilmoituksesta, jos esim. omakotitaloon tullaan sisään ns. makuuhuonekerrokseen ja keittiöön ja olkkariin kivutaan ylös toiseen kerrokseen. Yleensä näissä on tietysti iso terassi alhaalla ja yläkerrassa sitten pieni parveke. Mitä iloa siitä terassista on esim. ruokailun ym. suhteen, kuka jaksaa raahata ruokia ja astioita alas ja ylös? Sitten parveke siinä keittiön tai olkkarin yhteydessä on niin pieni monesti, että sinne hädin tuskin saa edes ruokaryhmää ja grilliä. Eri asia ovat ns. rinnetalot, joissa yläkerrasta on pääsy pihamaalle.

Kommentit (1196)

Vierailija
1101/1196 |
01.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidän kaksikerrosratkaisusta kyllä mutta paras olisi että sauna pesutilat keittiö olohuone ja makuuhuone olisivat samalla tasolla. Yläkerrassa vois sitten olla ekstraa. Yksikerroksiset omakotitalot ovat vähän halvan olosia. Ulkonäöllisesti.

Vierailija
1102/1196 |
01.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko aika ahdistaisi se hetki, kun sopimus lähenee loppuaan. Viitsiikö taloa edes pitää kunnossa, kun tontti voi "mennä alta". Miten käy arvon, kun aika kuluu? Kuka ostaa talon, jossa jäljellä 10 vuotta? Pitääkö sitten purkaa vai ostaa tontti kalliilla tai jatkaa kiskurihinnalla? Mikään ei ole varmaa. Sellainen sopimus voisi menetellä, jossa maksettu vuokra on osamaksun luonteinen ja tontin voi myöhemmin satavarmasti lunastaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1103/1196 |
01.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pilarit keskellä huonetta. Tiedän kyllä mitä varten ne ovat, mutta en ikinä muuttaisi taloon, jossa möllöttää tukipilarit tuollaviisiin. Minua häiritsisi ne joka ikinen päivä ihan liikaa (perfektionismi.)

Vierailija
1104/1196 |
01.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pilareiden lisäksi ärsyttää pienet huoneet ripoteltuna pitkin taloa. Eteisen kautta kulku joka paikkaan (Minulla oli tällainen asunto aikoinaan.)

Kaikki vanhanaikaista, kulunutta... hirveitä väriyhdistelmiä. Kliinistä. Epäkodikasta. Yläkerta, jossa katto menee niin matalalle, ettei siellä voi seistä normaalisti. Vuokatti, harjakatto, mikä lie. Ikinä en ostaisi sellaista taloa, tosin en tasakattoistakaan.

Vierailija
1105/1196 |
01.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuokatti = vinokatto

Vierailija
1106/1196 |
01.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liian pienet tilat. Vessa tai keittiö tai makuuhuone heti eteisessä. On tosi hygieenistä vaikka ei mulla bakteeripelkoja ole. Ärsyttää vaan se lika ja sonta jota kadulta tulee ja sitten pitää mennä näihin kolmeen paikkaan likaisen eteisen kautta. Mikähän ajatus siinä oli kun sellasia kämppiä rakennettiin?

Vierailija
1107/1196 |
01.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilaa pitää olla ja varastotilaa. Suomalaisilla on se vaatimattomuus mennyt jo vähän yli. Tai sitten se rakennuttajien ahneus. Pieniä kämppiä enemmän rahhoo. Hyi helv. Back to 80s.

Vierailija
1108/1196 |
01.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

- Mikä on maailman homoin nimi?

- P ut1n 😄

Vierailija
1109/1196 |
01.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loppuiko keskustelu?

Vierailija
1110/1196 |
01.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tilaa pitää olla ja varastotilaa. Suomalaisilla on se vaatimattomuus mennyt jo vähän yli. Tai sitten se rakennuttajien ahneus. Pieniä kämppiä enemmän rahhoo. Hyi helv. Back to 80s.

Varkaille lisää paikkoja sotkettavaksi.

Totuus tänä päivänä.

Vierailija
1111/1196 |
01.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pilarit keskellä huonetta. Tiedän kyllä mitä varten ne ovat, mutta en ikinä muuttaisi taloon, jossa möllöttää tukipilarit tuollaviisiin. Minua häiritsisi ne joka ikinen päivä ihan liikaa (perfektionismi.)

Aah, pilarit! Mä aikoinaan kävin katsomassa useampaakin ullakkoasuntoa.

Sitä jotenkin kuvittelisi, että siellä on valoisaa ja upeat näkymät yli Helsingin. Juu-ei. En tiedä onko se jokin julkisivulautakunnan sääntö mutta ne oli kaikki jotenkin sisennetty eikä niissä sitä valoa ollut, eikä kyllä upeita näkymiään.

Ja aina, aina jotkut stanan pylväät tiellä! Plus sängyn paikan yllä vino kattoikkuna johon ei saa järkevästi verhoa. Asuintilaa jossa ei päätään iske kattoon olikin sitten minimisti.

Vierailija
1112/1196 |
01.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei erillistä keittiötä

Vierailija
1113/1196 |
01.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

3h+k+s kokoa 60 neliötä, josta yhdistetty wc-saunatila vie 1/3 koko asunnon pinta-alasta. Asu sitten 40 neliön kolmiokopissa.

Vierailija
1114/1196 |
01.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkuperäinen muovimatto 80-luvulta, kellertää jo hienosti.

Vierailija
1115/1196 |
01.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kämppä sijaitsee jossain Pieksämäellä.

Vierailija
1116/1196 |
01.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

3h+k+s kokoa 60 neliötä, josta yhdistetty wc-saunatila vie 1/3 koko asunnon pinta-alasta. Asu sitten 40 neliön kolmiokopissa.

Itse olen asunut tälläisessä asunnossa ja ei ollut ahdasta.

Ostin uutena. Myin sen pois, kun muutin paikkakuntaa ja isännöitsijä ei miellyttänyt minua.

Vierailija
1117/1196 |
01.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Liian pienet tilat. Vessa tai keittiö tai makuuhuone heti eteisessä. On tosi hygieenistä vaikka ei mulla bakteeripelkoja ole. Ärsyttää vaan se lika ja sonta jota kadulta tulee ja sitten pitää mennä näihin kolmeen paikkaan likaisen eteisen kautta. Mikähän ajatus siinä oli kun sellasia kämppiä rakennettiin?

En ymmärrä mikä on ongelma siinä, että vessaan kuljetaan eteisestä. Mun mielestä se on se ihanne ja kaikkein järkevin ratkaisu. Etselleni turn off on, jos vessan ovi olisi jonkin oleskelutilan tai pahimmillaan keittiön yhteydessä.

Vierailija
1118/1196 |
01.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse olen asunut tälläisessä asunnossa ja ei ollut ahdasta.

Ostin uutena. Myin sen pois, kun muutin paikkakuntaa ja isännöitsijä ei miellyttänyt minua.

"Ei ollut ahdasta"

😂 ei tuota kukaan usko.

Eri

Vierailija
1119/1196 |
01.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Putkiyksiö. Iso kerrostalo ison tien varrella.

Vierailija
1120/1196 |
01.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sijainti kehätien tai muun ison moottoritien vieressä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä kaksi