Asuntoilmoitusten turn-offit ja muut epäkiinnostavat asuntoratkaisut
Itse suljen välilehden asuntoilmoituksesta, jos esim. omakotitaloon tullaan sisään ns. makuuhuonekerrokseen ja keittiöön ja olkkariin kivutaan ylös toiseen kerrokseen. Yleensä näissä on tietysti iso terassi alhaalla ja yläkerrassa sitten pieni parveke. Mitä iloa siitä terassista on esim. ruokailun ym. suhteen, kuka jaksaa raahata ruokia ja astioita alas ja ylös? Sitten parveke siinä keittiön tai olkkarin yhteydessä on niin pieni monesti, että sinne hädin tuskin saa edes ruokaryhmää ja grilliä. Eri asia ovat ns. rinnetalot, joissa yläkerrasta on pääsy pihamaalle.
Kommentit (1196)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asunto jossa kyllä useampi makkari/huone mutta osaan huoneista on kulku vain toisen huoneen kautta. Miksi?!
Vanhemmissa asunnoissa mm. siksi, että osa huoneista on ollut salonkeja, kirjastohuoneita tai muita yleistiloja, eivätkä makuuhuoneita, jollaisiksi ne on myöhemmin muutettu. Ne ovat olleet rikkaiden asuntoja. Ongelma tulee vasta siinä vaiheessa, kun nykykaikainen (köyhempi) perhe muuttaa niihin eikä elä asunnossa, kuten siinä on tarkoitettu asuttavan.
Sitäpaitsi nykyisinkin voi ihan hyvin pitää työhuoneena läpikulkutilaa.
No enpä tiedä, tarkoitin sellaista että on makkari, seinässä ovi ja sen takana pienempi makkari. Ei nuo nyt niin prameita asuntoja ole ollut mitään olen katsonut. Ihan perus.
Iso makkari jaettu kahteen, missä toinen huone on pienempi, varmaankin.
Minä tykkään asuntomme "holvikaarista" oikein paljon. Yhden huoneen katto on kokonaan kaareva.
Mutta talo onkin rakennettu 1700-luvulla.
Vierailija kirjoitti:
Minä tykkään asuntomme "holvikaarista" oikein paljon. Yhden huoneen katto on kokonaan kaareva.
Mutta talo onkin rakennettu 1700-luvulla.
Tämä ei sijainne Suomessa. Ani harva rakennus täällä on säilynyt 1700-luvulta. Ellette sitten Leijona-korttelissa asu.
Tehdyissä remonteissa käy ilmi että seinänaapurin asunto on palanut kiukaan vuoksi/korjattu vesivahingon vuoksi pari vuotta sitten. Kyseinen taloyhtiö 10 vuotta sitten rakennettu. Huoletonta asumista.
Minua ahdistaa uusissa taloissa se, kun ikkunoista on säästetty ja pitkuliaisten makkareiden päätyseinässä toisessa reunassa on yksi ainoa, normaalin kokoinen tai pienempi, ikkuna.
Koko huone on hämärä keskikesälläkin, eikä siinä "hienot" spotit auta mitään.
Nykyään ikkunat on niin energiatehokkaita, että niissä säästäminen on hölmöyttä.
Matala sokkeli, varjoisa sijainti. Paljon pieniä huoneita ja pienet ikkunat. Muovimatot, liikaa mustaa ja harmaata.
Parveke tai terassi verhot, rättiviritelmät tai pressut.
Ihmisillä näkee terasseilla ihmeellisiä verhoja jotka ovat aivan kauhean näköisiä.
Ne pitäisi kieltää kokonaan. En ymmärrä miksi sellaisia saa olla. Yksi asunto ei mene kaupaksi koska naapurilla on rätti roikkumassa, ei anna kovin mukavaa kuvaa siitä naapurista. En mäkään ostaisi tuollaista kämppää.
Naapurissa asuu joku hullu verhorätti persoona joka liene skitsoilee sitten kaikesta muutenkin. Ei jatkoon.
Terassirätit kieltoon. Ajatelkaa niitä naapureitakin jotka teidän rättejä joutuu katsomaan. Itsekästä toimintaa.
Pyykinpesukoneen paikka lavuaarin alla. Kuulostaa uskomattoman epäkäytännölliseltä.
Airbnb asuntoja oikotiessa. Niissä toisten vanhat kalusteet ja muka pitkälle ajalle ja sitten kalenteri täynnä turisteja.
Maininta hyvin hoidettu viher/puutarha pihasta jonka tilalla on vain parkkipaikka tai rähjäinen roskakatos yleensä vanhaa puuta, tai jopa molemmat hienoudet. Ehkä jopa puoliksi kaatuneet ja maatuneet piha - aidat vinossa.
Vierailija kirjoitti:
Airbnb asuntoja oikotiessa. Niissä toisten vanhat kalusteet ja muka pitkälle ajalle ja sitten kalenteri täynnä turisteja.
Lisäys mitään omaa niihin ei saa tuoda vaan jätettävä ne 2ndhand huonekalut ja ei saa tuoda omia edes. Usein täytetty rojulla, patjoilla. Määräaikainen sopimus ja ulos heti kun vuokraus turisteille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se kaikkein pahin itse asunnossa on ranskalainen parveke.
Toiseksi pahin on vuokratontti. Se on vain silkkaa huijausta. Ensin pitää ostaa tontti ja vasta sitten rakentaa tontille. Muutoin ostat sian säkissä, kulujen suhteen. Kuka uskaltaisi rakentaa mökin tai omakotitalon vuokra tontille. Sairasta.
Omakotitalot vuokratontilla tarkoittaa usein sitä, että pihaan ei satsata, kun se ei ole oma. Ei laatoituksia, puutarhasuunnitelmia, pihasaunoja yms. Vuokratontilla tietysti edullisempi ostaa, mutta pidemmän päälle omistaminen tulee kalliimmaksi.
Meillä on talossa sauna, pesuhuoneesta pääsy terassille ja porealtaaseen.
En ymmärrä pihasaunan virkaa ..
Pihasaunassa on usein puukiuas, jolla saa
Puukiuas on kertakäyttöinen ja vaarallinen.
Hain eläkkeelle siirtyessäni itselleni yksiötä uudistalossa Helsingissä. Mulle turn-offit on olleet nämä:
- ei parveketta
- "ranskalainen parveke" (suomeksi tuuletusikkuna)
- ei hissiä
- ns. keittiö huoneen seinällä
- makuutila ihan keittotilan vieressä, ilman väliseinää tai alkovia eli yhdessä huoneessa keittiö, ruokailutila, olohuone ja makuutila
- liian pienet ikkunat, oudoissa paikoissa
- keittotilassa liesi nurkassa
- kylpyhuoneessa ei allaskaappeja eikä peilikaappia
- mustaa kylpyhuoneessa ja/tai keittotilassa
- liian pieni eteistila
- ja tietysti klassikko: ikkuna- ja parvekenäkymä on a) parkkipaikka tai b) naapuritalo lähietäisyydellä c) kaikki puut hakattu pois lähialueelta
Ok- tai rivitalo koulun/päiväkodin lähellä. Meteli kuuluu ja terroristilaumat vaeltaa pihalla.
Toinen turn off ok-talossa on ikkunasta näkyvä naapuritalo, vähintään tiheä metsikkö pitää olla välissä. Miksi hankkia ok-talo jos haluaa asua niin lähellä muita?
"Keittiö" olohuoneen yhdellä seinällä. Makuuhuone niin pieni, että sänky juuri mahtuu sinne
Vierailija kirjoitti:
Parveke tai terassi verhot, rättiviritelmät tai pressut.
Ihmisillä näkee terasseilla ihmeellisiä verhoja jotka ovat aivan kauhean näköisiä.
Ne pitäisi kieltää kokonaan. En ymmärrä miksi sellaisia saa olla. Yksi asunto ei mene kaupaksi koska naapurilla on rätti roikkumassa, ei anna kovin mukavaa kuvaa siitä naapurista. En mäkään ostaisi tuollaista kämppää.
Naapurissa asuu joku hullu verhorätti persoona joka liene skitsoilee sitten kaikesta muutenkin. Ei jatkoon.
Terassirätit kieltoon. Ajatelkaa niitä naapureitakin jotka teidän rättejä joutuu katsomaan. Itsekästä toimintaa.
No niin varmaan.🙄 Just just. Kun minä en jotain siedä, jostain tykkää, niin siitä ei saa sitten kukaan muukaan tykätä, eikä sitä silloin siedä kukaan muukaan. Ja yksin mun makujen mukaan tulee olla lait sellaisia, että kaikki on kiellettyä, mikä ei mulle sovi. Tuo se vasta itsekästä on. No, helvetti. Jos olet kämppää ostamassa ja käyt läpi eri vaihtoehtoja, että minkä niistä kaikista ostat, niin älä nyt sitten ihan tarkoituksella just sitä osta, jossa joudut valittamaan naapurin mausta ja elämäntavasta ja jossa joudut katselemaan jotain naapurin viritystä. Otat kämpän sitten sieltä, missä naapureilla ei ole mitään sellaista, jota et salli muilla olevan, koska se ei sovi yhteen esim. kenkiesi kanssa. Jos sellaista paikkaa onnistut itsellesi mistään löytämään. Otat minkä saat ja sopeudu siihen, että jokaisella on oma elämä, etkä sinä voi kaikkea määrätä kuin jokin diktaattori. Opettele elämään.
Ei ihme, että on vaikka minkälaisia naapurisotia, kun ihmiset ovat tuollaisia keskenkasvuisia paskahousuja, jotka eivät tule ikinä kasvamaan aikuisiksi. Minä minä minä minä määrään kuin kuningas. Jäi hiekkalaatikkoikä päälle. Herranjumala kun ei voida keskittyä siihen omaan elämään, vaan aletaan tehdä jostain naapurin valinnasta ongelmaa itselle. Muuta metsään asumaan, niin ei ole naapureita sadan kilsan säteellä missään. Idiootti.
Harmaa vinyyli(?)lattia, harmaat keittiön tasot ja harmaat "tehosteseinät". Voisiko mikään olla ankeampaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lisäys mitään omaa niihin ei saa tuoda vaan jätettävä ne 2ndhand huonekalut ja ei saa tuoda omia edes. Usein täytetty rojulla, patjoilla. Määräaikainen sopimus ja ulos heti kun vuokraus turisteille.
Joo no ei tuollaisia kohteita tarvi ylipäätään katsella muiden kuin turistien, jotka tulevat jostain tuhannen kilsan päästä ja ovat paikkakunnalla muutamia päiviä ja palaavat kotiin tai vaihtavat kohdetta lomallaan. Vuosien asumiseen on sitten ihan muut kohteet. Ei tehdä taas tuntemattomien ihmisten asioista ongelmaa itselleen.
Vastauksia on tullut laidasta laitaan. Osalle tarttis muuta kuin pehmustetut pyöreät huoneet loppuelämän ajaksi. Niin on pehmeitä vastaukset. Jonkun naapurin rätit kauhea juttu ja sitten airbinluukku pitäisi olla tarkoitettu 25 vuoden asumiseen, jonne voi kantaa kaikenmaailman omat mööbelit.
No enpä tiedä, tarkoitin sellaista että on makkari, seinässä ovi ja sen takana pienempi makkari. Ei nuo nyt niin prameita asuntoja ole ollut mitään olen katsonut. Ihan perus.