Heka, Kyösti Kallion tie 1
Edellinen keskustelu on ilmeisesti poistunut jostakin syystä, mutta aloitetaan uusi.
Onko kukaan saanut asuntotarjouksia? Joku oli saanut neliöstä, onnea hänelle.
Kommentit (219)
Olette vissiin hyvätuloinen perhe ettekä ole kiireellisessä luokassa asunnontarpeessa?
Tuollaisille ne asunnot meneekin ja se on väärin.
Ei mekään tunneta ketään ja ihan normaaleja duunareita ollaan vaikka asunto tuolta saatiinkin. Joskus käy onni jollekin!
Onnea 😊 Millaisen asunnon saitte?
Hei sinä, jolle 25.6. chatissa sanottu, että kaikki kaksiot jo jaettu. Chat ja asuntoneuvonta antavat aivan ristiriitaista ja väärää tietoa, meinaan tehdä tästä virallisen selvityspyynnön. Voisitko ottaa minuun yhteyttä kirsi.hahtomaa(at)gmail.com, niin kerron lisää.
Tiedoksi teille, jotka ette ole asuntotarjousta Kyösti Kallion tielle saaneet: Olen tänään 24.7. saanut sähköpostilla Stadin asuntojen asuntoneuvonnasta vastauksen tiedusteluuni valintaprosessin tilanteesta, että prosessi on edelleen kesken ja valituille ilmoitetaan heinäkuun loppuun mennessä. Epäilen kyllä asiaa, jos tämän ketjun osanottajat ovat saaneet tarjouksia jo 23.6. Minua ei niinkään paljon harmita se, etten hakemaani asuntoa saanut (olen vaihtaja) vaan se, että Stadin asuntojen chat ja asuntoneuvonta antavat ristiriitaista ja jopa väärää tietoa, tai kiertelevät, kaartelevat ja salailevat. Hakija joutuu itse kaivelemaan tietoja netistä, lukemaan kaiken maailman tarkastusmuistioita ja pöytäkirjoja ja tivaamaan oikeuksiaan niihin vedoten. Sitten kierrellään ja kaarrellaan lisää. Ilman kaupunkilaisten veromarkkoja ei olisi Hekan talojakaan, joten suoruus ja rehtiys lienee vähintä mitä voi toivoa. Itse omalla toiminnallaan vahvistavat kuvaa mielivaltaisesta touhusta ja asuntojen jakamista arpaonnen perusteella. Paras oli tässä prosessissa ensin väite, ettei lääkärinlausunto muuta kiireellisyysluokitusta, ja kun sen todistin vääräksi erään löytämäni kaupungin asiakirjan perusteella, niin tuli selitys, että teknisistä haasteista johtuen kiireellisyysluokitusta ei voida muuttaa kesken hakuprosessin. Ja asunnon tarpeessa olevalla tuskin siis tarjotaan mitään. Koskaan.
Vierailija kirjoitti:
Tiedoksi teille, jotka ette ole asuntotarjousta Kyösti Kallion tielle saaneet: Olen tänään 24.7. saanut sähköpostilla Stadin asuntojen asuntoneuvonnasta vastauksen tiedusteluuni valintaprosessin tilanteesta, että prosessi on edelleen kesken ja valituille ilmoitetaan heinäkuun loppuun mennessä. Epäilen kyllä asiaa, jos tämän ketjun osanottajat ovat saaneet tarjouksia jo 23.6. Minua ei niinkään paljon harmita se, etten hakemaani asuntoa saanut (olen vaihtaja) vaan se, että Stadin asuntojen chat ja asuntoneuvonta antavat ristiriitaista ja jopa väärää tietoa, tai kiertelevät, kaartelevat ja salailevat. Hakija joutuu itse kaivelemaan tietoja netistä, lukemaan kaiken maailman tarkastusmuistioita ja pöytäkirjoja ja tivaamaan oikeuksiaan niihin vedoten. Sitten kierrellään ja kaarrellaan lisää. Ilman kaupunkilaisten veromarkkoja ei olisi Hekan talojakaan, joten suoruus ja rehtiys lienee vähintä mitä voi toivoa. Itse omalla toiminnallaan vahvistavat kuvaa mielivaltaisesta touhusta ja asuntojen jakamista arpaonnen perusteella. Paras oli tässä prosessissa ensin väite, ettei lääkärinlausunto muuta kiireellisyysluokitusta, ja kun sen todistin vääräksi erään löytämäni kaupungin asiakirjan perusteella, niin tuli selitys, että teknisistä haasteista johtuen kiireellisyysluokitusta ei voida muuttaa kesken hakuprosessin. Ja asunnon tarpeessa olevalla tuskin siis tarjotaan mitään. Koskaan.
Kannattaa muistaa että tänne voi kirjoittaa kuka vaan ihan mitä vaan eikä näiden tarinoiden perusteella kannata lähteä mihinkään soittelemaan!
Ainahan kaupunki ilmoittaa haun päätyttyä jonkun tietyn epämääräisen aikamääreen mihin mennessä asunnon saaneille ilmoitetaan. Ja liekö sinne on aiemminkaan tullut tietoa että asunnot jaettu kuin vasta tuon epämääräisen ajankohdan tietämillä. Ja Kulosaaren kohdalla se on heinäkuun loppuun mennessä. En kyllä muista milloin haku edes oli auki, muistaako joku?
Livornonkadun hakijoille ilmoitetaan varmaankin lokakuun loppuun mennessä mutta asuntotarjouksia tulee jo syyyskuun puoleen väliin mennessä ja vuokrasopparitkin tehdään lokakuun aikana. Joten en elättele enää Kulosaaren suhteen mitään toiveita vaikka info ei olekaan päivittynyt.
Jotain tosi outoa tuossa kulosaaren asuntojen jakamisessa on. Sanotaan että ne kaikki ovat jo menneet vaikkei ne olekaan niin kumminkin ne ovat.
Ota siitä sitten tolkkua. Toivon että asia tutkitaan perinjuurin ja varmistetaan että asunnot
on jaettu oikeuden mukaisesti.
Ihmettelen Stadin asuntojen mahtavaa asennetta. Se olisi omituista jopa silloin että he olisivat yksityisiä mutta kun kyse on tosiaankin verorahoilla ylläpidettyjä ja rakennettuja asuntoja hoitavista kaupungin työntekijoistä niin asenne on vähintäänkin öuto ja väärä.
Vierailija kirjoitti:
Hei sinä, jolle 25.6. chatissa sanottu, että kaikki kaksiot jo jaettu. Chat ja asuntoneuvonta antavat aivan ristiriitaista ja väärää tietoa, meinaan tehdä tästä virallisen selvityspyynnön. Voisitko ottaa minuun yhteyttä kirsi.hahtomaa(at)gmail.com, niin kerron lisää.
En ole kyseinen kirjoittaja mutta laitan sinulle meiliä huomenna. Jos sinulle ok?
Vierailija kirjoitti:
Jotain tosi outoa tuossa kulosaaren asuntojen jakamisessa on. Sanotaan että ne kaikki ovat jo menneet vaikkei ne olekaan niin kumminkin ne ovat.
Ota siitä sitten tolkkua. Toivon että asia tutkitaan perinjuurin ja varmistetaan että asunnot
Ihmettelen Stadin asuntojen mahtavaa asennetta. Se olisi omituista jopa silloin että he olisivat yksityisiä mutta kun kyse on tosiaankin verorahoilla ylläpidettyjä ja rakennettuja asuntoja hoitavista kaupungin työntekijoistä niin asenne on vähintäänkin öuto ja väärä.
Älkää nyt prkl ottako tosissanne juttuja mitä ihmiset tänne kirjoittavat!!!
Minäkin voisin kirjoittaa että saatiin sukulaisten kanssa 8 asuntoa Kuliksen kohteesta ja johan joku olis kohta joku hekalle soittamassa 😂
Laita vain viestiä sinä, joka kysyit, onko ok :) En ole tänne kirjautunut, tai en osaa palvelua käyttää, kun en saanut vastaustani kommenttisi perään.
Minäkin laitan sinulle viestiä.jos vain sopii?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älkää nyt prkl ottako tosissanne juttuja mitä ihmiset tänne kirjoittavat!!!
Minäkin voisin kirjoittaa että saatiin sukulaisten kanssa 8 asuntoa Kuliksen kohteesta ja johan joku olis kohta joku hekalle soittamassa 😂
Jos kaikki on kunnossa ja ok, sittenhän se ei haittaa vaikka asiaa tarkistetaan ja selvitetään.
Koska Stadin asuntojen palvelupiste avataan? Tuskin ne siellä kaikkein pahimmassa tartuntavaarassa ovat, niillä on vuoronumerot ja omat asiointikopit.
Sivuilla lukee, vältä tarpeettomia yhteydenottoja.
Mikä on muka tarpeeton yhteydenotto? Yritys joka halveksii asiakkaitaan on jo aloittanut lähtölaskentansa.
Vierailija kirjoitti:
Mikä on muka tarpeeton yhteydenotto? .
Asunnottomana olen tätä samaa miettinyt jo pitkään. Luottotiedot ja kaikki muukin kohdallani täysin kunnossa. Ainoa puute on asunnottomuus. Palkka ei riitä vuokraamaan asuntoa vapailta markkinoilta.
Vierailija kirjoitti:
Koska Stadin asuntojen palvelupiste avataan? Tuskin ne siellä kaikkein pahimmassa tartuntavaarassa ovat, niillä on vuoronumerot ja omat asiointikopit.
Mikä on muka tarpeeton yhteydenotto? Yritys joka halveksii asiakkaitaan on jo aloittanut lähtölaskentansa.
Tuskinpa Stadinasuntojen henkilökunta enää luopuu jo saavutetusta edusta.
Pidetään ovet kiinni ja huilataan kaikki päivät.
Arvotaan kämpät sitten päivän päätteeksi, paitsi ne asunnot, jotka jaettu kavereille ja tutuntutuille. Jotenkin tää homma haisee!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole kyseinen kirjoittaja mutta laitan sinulle meiliä huomenna. Jos sinulle ok?
Padelle terkkuja, ihan paras panomies! 😜
Olin eilen Kulosaaressa katsomassa taloja. Ekan talon parvekkeilla oli jo lasit. Kauniit talot
ja sirot parveekkeet. Kirkko on aivan vieressä ja seurakuntatalo.
Sinänsä lähellä ei ole mitään kummoisia palveluita. Alepa mutta sekin aika kallis.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä on muka tarpeeton yhteydenotto? .
Asunnottomana olen tätä samaa miettinyt jo pitkään. Luottotiedot ja kaikki muukin kohdallani täysin kunnossa. Ainoa puute on asunnottomuus. Palkka ei riitä vuokraamaan asuntoa vapailta markkinoilta.
Miksi asunnoton ei saa asuntoa? Jos muut asiat kunnossa?
ihan joutavaa höpinää tuo että jaetaan lempiasiakkaille.
Me saatiin tuolta asunto eikä varmaan olle lemppareita kun ei edes tunneta toimistolta ketään.
Jos samaa ininää jotkut pitää tuonne aspaan kuin täällä niin ei ole ihme jos asuntoa ei tatjota...
Tsemppiä ja kesän jatkoa ihan jokaiselle! 🌞