Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Arvostatko käsitöitä lahjana?

Vierailija
18.06.2020 |

Sain virkatun parisängynpeiton. Minusta ihan kamala mutta pakko käyttää kun en tahdo loukata tekijää (äiti) Virkannut tuota varmaan vuoden.

Kommentit (51)

Vierailija
21/51 |
18.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvostan. ❤️

Vierailija
22/51 |
18.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Arvostan! Onko kalastajanlangasta virkattu? Musta ne on ihania, isäni osti mulle sellaisen kirpparilta muutama vuosi sitten.

Isäsi osti sinulle sängynpeiton? Voi herranen aika

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/51 |
18.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasten kanssa ihaillaan kaikkea itsetehtyä, näyttivät ne miltä tahansa. Aikuisten tekemien pitää olla sellaisia että ostaisi ne kaupasta itsekin. Ei mitään säälipisteitä, ai kun olet hienon osannut tehdä ja käyttänyt siihen kaiken vapaa-aikasi...

Vierailija
24/51 |
18.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Arvostan! Onko kalastajanlangasta virkattu? Musta ne on ihania, isäni osti mulle sellaisen kirpparilta muutama vuosi sitten.

Paljonko näistä pyydetään kirpparilla?

Isäni maksoi siitä ainakin 100 e. En tarkkaan muista.

Ok, no ihan ymmärrettävää. Työhön käytetty aika on niin pitkä että halpa se on vielä oikeastaan silloinkin.

Näitä on Torissa ym. myynnissä vaikka kuinka paljon ihan pikkurahalla. Tuo 100 euroa on ollut paljon siihen nähden. 

Itsellänikin oli virkattu sängynpeitto, jota en koskaan käyttänyt, mutta peiton lahjoittajaan liittyi kaunis tarina. Ja kuinka ollakaan, nyt vähän päälle parikymppinen tyttäreni tykkää sängynpeitosta kovasti ja vei sen kotiinsa:)

Vierailija
25/51 |
18.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, niin osti. Oliko tässä jotain mielestäsi pöyristyttävää?

Vierailija
26/51 |
18.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa kylmää porukkaa täällä. Tekopyhää ekologista elämäntapaa tai kertakäyttökulttuuria, voi herranen aika! Arvostakaa toisia ihmisiä, heidän työtään ja taitojaan ja opetelkaa itsekin. Käsityöt ovat ihana harrastus!

Vierailija
27/51 |
18.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En arvosta. Ongelmana on, ettei sellaista voi heittää pois. Käyttöön ei missään tapauksessa tule. Menee kaapin perälle kiusalliseksi muistoksi kiusallisesta lahjasta.

Vierailija
28/51 |
18.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvostan ja en eli en halua, että kukaan tuo jonkun ison sisutusjutut (oli se sitten raanu, pöytäliina, päiväpeitto jne). Mutta jos joku antaa valita mallin ja sanoo tekevänsä minulle, toki arvostan. Villasukat yms pienet käyttöön menevät jutut tyyliin "näitä aina tarvii" ovat ok.

Vierailija
29/51 |
18.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onpa kylmää porukkaa täällä. Tekopyhää ekologista elämäntapaa tai kertakäyttökulttuuria, voi herranen aika! Arvostakaa toisia ihmisiä, heidän työtään ja taitojaan ja opetelkaa itsekin. Käsityöt ovat ihana harrastus!

Enhän minä kaupastakaan osta jotain päiväpeittoa mistä en tykkään tai jos en tarvi. Miksi ihmessä pitäisi jonkun toisen maun mukainen ja ehkä ihan mulle tarpeeton peitto ottaa käyttöön?

Vierailija
30/51 |
18.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvostan, sillä en osaa itse mitään.

Vierailija
31/51 |
18.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi kiva saada itsetehty linnunpönttö.

Vierailija
32/51 |
18.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Arvostan käytännöllisiä.

Upea taulu olisi hieno lahja, mutta semmoisia ei tule. Miehen sisko maalaa, ja kauneimmat on antanut omalle tyttärelleen ja meidän seinällä (mies saanut lahjaksi) on joku haalea, väritön maisemakuva. Harmi, koska osaa maalata upeita juttuja.

Taulu ei ole yleensä käsityötä (jos maalauksesta puhut) eivätkä taidemaalarit käsityöläisiä.

Eräs sukulainen toi kuitenkin aikoinaan juhlaan käsityö-kategoriaan menevän taulun: nahkapaloista sommitellun kukkataulun. Tekele oli niin ruma, että vieläkin menee kylmät väreet mutta saaja tykkäsi. Eli nappiin meni vaikka minä (lievästi sanottuna) en tykännyt.

Vierailija
33/51 |
18.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvostus käsitöihin on kiinni naisen osaamisesta tai halusta opetella.

Vierailija
34/51 |
18.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvostan käsitöitä, mutta en välttämättä lahjana. Siitä voi tulla saajalle todellinen riesa, kun ei ole syystä x hyvä tai mieluinen eikä kehtaa poiskaan heittää. Olen saanut aivan järkyttäviä käsitöitä lahjaksi, joista osa on lentänyt roskiin. Aina kiitän kauniisti enkä antajalle kerro, jos päätyy mappiin ö. Enhän minä tykkää kaikista tehdasvalmisteisistakaan lahjoista, enkä ymmärrä, miksi käsintehty olisi automaattisesti upeaa ja suorastaan pyhää.

Suurin enemmistä käsintehdyistä lahjoista on mielettömän hienoja, mutta niitä kaikkia yhdistää ajatus. Antaja on pysähtynyt miettimään, mikä ilahduttaisi juuri minua sen sijaan, että on roiskaissut jotain kasaan. Osittain suhtautumiseeni vaikuttaa se, että teen itse käsitöitä paljon eri tekniikoilla. Minulle ne ovat tavaroita siinä missä muutkin. Yleensä vaan laadukkaampia ja hienompia kuin made in chinat.

Vierailija
35/51 |
18.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oon minäkin ostanut lapsille sisustustarvikkeita, kun ovat muuttaneet omilleen. Itse ovat toki valinneet tai ilmoittaneet, millaisen haluavat, kun olen tarjoutunut jotain tarpeellista hankkimaan.

Vierailija
36/51 |
18.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä arvostan, haluaisin itse osata tehdä käsitöitä niin varmaan siksi jonkun omatekemä leikkuulauta tai pitsiliina tuntuu tosi luksukselta. Mutta ymmärrän kyllä että kaikki käsityöt ei ole omaan makuun vaikka kuinka hienoja olisi. Itse en ole niin tarkka esteettisesti/sisustajana niin mulle voi lykätä kaikki sinapinruskeat viltit ja veistetyt puukarhut. :D

Vierailija
37/51 |
18.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Relax. Käsityöt on sulle varmaan ihana harrastus, mutta kaikki ei silti välttämättä pidä kauniina harrastuksesi lopputulosta. Olen kaukana kertakäyttökulttuurin harrastajasta, mutta haluan silti kotiini esineitä, joita itse pidän kauniina. Näitä löytää kyllä käytettynäkin, ei sillä ole mitään tekemsuitä "tekopyhän elämäntavan" kanssa. Onko se sitten ekologista ostaa jatkuvasti jotain aineksia harrastustaan varten (maaleja, rankasti käsiteltyjä lankoja, mitä hyvänsä nyt onkin), tuhlata niitä kättensä jälkiin ja sitten on nurkat ja tuvat täynnä tätä omaa tuotosta, jota pitää tuupata lahjaksi sinne tänne ja tuonne? Mieti sitä.

Vierailija
38/51 |
18.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tekijällä on saajan värimaailma hallussa niin kyllä. Mikäli ei niin se herättää vain inhoa.

Vierailija
39/51 |
18.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä arvostan, haluaisin itse osata tehdä käsitöitä niin varmaan siksi jonkun omatekemä leikkuulauta tai pitsiliina tuntuu tosi luksukselta. Mutta ymmärrän kyllä että kaikki käsityöt ei ole omaan makuun vaikka kuinka hienoja olisi. Itse en ole niin tarkka esteettisesti/sisustajana niin mulle voi lykätä kaikki sinapinruskeat viltit ja veistetyt puukarhut. :D

Kunnon käsityöläinen joka arvostaa saajaa kysyy kyllä väreistä jne. vaikka kiertotietä.

Vierailija
40/51 |
18.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jaa. Hankalia on just tuollaiset isot jutut, jotka vaikuttaa sisustukseen tms. Ei näitä muutenkaan kannattaisi hankkia lahajaksi, jos ei ole varma lahjansaajan mausta. 

Toki perusjutut, kuten villasukat on aina jees.