Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Arvostatko käsitöitä lahjana?

Vierailija
18.06.2020 |

Sain virkatun parisängynpeiton. Minusta ihan kamala mutta pakko käyttää kun en tahdo loukata tekijää (äiti) Virkannut tuota varmaan vuoden.

Kommentit (51)

Vierailija
1/51 |
18.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan rehellisesti: enpä juurikaan. Arvostan ehkä sitä työmäärää, minkä antaja on lahjaan panostanut, mutta lopputuotetta...en.

Vierailija
2/51 |
18.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän kiinni siitä, mikä se käsityö on. Lasten ollessa pieniä villasukat oli hyvä lahja, vähän isompina pipot (sisko tietää, millainen sen minäkin vuotena pitää olla), mutta jos joku toisi meille raanun, niin en hurjasti arvostaisi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/51 |
18.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvostan! Onko kalastajanlangasta virkattu? Musta ne on ihania, isäni osti mulle sellaisen kirpparilta muutama vuosi sitten.

Vierailija
4/51 |
18.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvostan ehkä, en välttämättä tykkää tai halua. Käsityöt ovat olleet tosi mieleisiä lahjoja tai sitten rumia, turhia ja ongelmallisia lahjoja (hankala antaa pois).

Vierailija
5/51 |
18.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvostan käytännöllisiä.

Upea taulu olisi hieno lahja, mutta semmoisia ei tule. Miehen sisko maalaa, ja kauneimmat on antanut omalle tyttärelleen ja meidän seinällä (mies saanut lahjaksi) on joku haalea, väritön maisemakuva. Harmi, koska osaa maalata upeita juttuja.

Vierailija
6/51 |
18.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä arvostan. Myös niitä raanuja, joita olenkin ostanut seinälle muutamankin. Toisaalta en ole oskaan okenut mitään pakkoa käyttää esineitä, jotka eivät ole sopivia kooltaan tai tyyliltään, olivat ne sitten käsityötä tai ostettua tehdastavaraa.

Vierailija
7/51 |
18.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Villasukat on aina kiva saada ja tulee käyttöön. Etenkin, kun rakas mummi jolta joka vuosi sain ihanat sukat, nukkui pois muutama vuosi sitten.

Vierailija
8/51 |
18.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isot esineet on aina huono jos ei tiedä että toinen ehdottomasti sellaisen haluaa. Arvostan kyllä tekijän taitoa mutta harmittaa jos itsellä ei ole halua käyttää kyseistä tuotetta.

Vierailija
9/51 |
18.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvostan! Etenkin, jos tuote on tehty saajaansa ajatellen. Minusta on aivan käsittämättömän upeaa, että joku on ajatellut minua tehdessään tuntikausia tuota käsityötä. Miten valtavasti hyviä, kauniita ajatuksia (toivottavasti :D) sen tekemisessä on ollut!

Vierailija
10/51 |
18.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvostan ja teen paljon itsekin.

En silti jakele omia töitäni ellen ole tarkistanut että kyseiselle ihmiselle juuri tämä tulee tarpeeseen tai on toivottu koska en itsekään halua kotiini ylimääräistä tai rumaa krääsää vaikka miten on itsetehty. Itse mieluiten teen toiveesta enkä omin päin ja olen itsekin ollut eniten iloinen kun mulle on tehty kun oon ihastellut jotain että "oispa tommonen itselläkin".

Näissä on vähän sama kun nuoren muuttaessa omaan kotiin, niin koko suku on innoissaan lahjoittamassa itselleen tarpeetonta krääsää ja sit loukkaannutaan jos nuori ei haluakaan kotiinsa mitä tahansa :D

Vierailija
11/51 |
18.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä jos niillä on joku käyttötarkoitus. Matto, villasukat, hartiahuivi tai joku käyttöesine. Silloin hyvin paljon kyllä.

Koristeet ei, kauhean vaivaannuttavaa jos ne ovat ihan kamalia eivätkö sovi tyyliin.

Vierailija
12/51 |
18.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Villasukat, tumput, pipot, kaulaliinat ja pannulaput on kivoja ja käytännöllisiä lahjoja. Virkatut pöytäliinat ja päiväpeitot, varsinkin kalastajalangasta, on kamalia.

Vierailija
13/51 |
18.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvostan todella, mutta sisutusjutut on välillä vähän hankalia, kun tykkään aika modernista. Miten ap, jos sen värjäisi? Vaikka mustaksi? Itse haluaisin tuollaisen sänkypeitteen mökille, mutta oma tekeminen on itsellä niin hidasta, että ei tulisi ikinä valmiiksi.

Vierailija
14/51 |
18.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvostan :) Mutta jos työ ei ole omaan makuun niin en kyllä laita esille kotiin. Esim koristeet, pöytäliinat tms kannattaa jättää väliin. Sen sijaan villasukat, lapaset, pipot jne pääsee varmasti käyttöön.

Vierailija
15/51 |
18.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Arvostan! Onko kalastajanlangasta virkattu? Musta ne on ihania, isäni osti mulle sellaisen kirpparilta muutama vuosi sitten.

Paljonko näistä pyydetään kirpparilla?

Vierailija
16/51 |
18.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, juurikin niitä käytännöllisiä..Erityisesti kalastajalankapitsejä, niissä on valtava työ. Voin ostaa mitä tarvitsen, mutta pitkäjänteisyyteni ja luovuuteni ei riitä käsitöihin, siksi.

Vierailija
17/51 |
18.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Isäni maksoi siitä ainakin 100 e. En tarkkaan muista.

Vierailija
18/51 |
18.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvostan käsityötä yleensäkin, mutta tietysti sen pitää olla hyvin tehty ja hyvistä materiaaleista. Lahjana arvostan enemmän kuin tehdastekoista. Mutta ainahan on vaikea antaa lahjoja, pitää tietää toisen maku aika tarkkaan. Sain anopilta upean virkatun sängynpeitteen ja laitan sen sänkyyn aina kun anoppi käyt. Pidän kyllä peitteestä, mutta se ei sovi sisustukseemme, koska on valkoinen ja meillä taas on aika värikästä. Muutenkaan se ei sovi meille. Unelmoin kuitenkin kesämökistä, jonne tuo peite sopisi ihan täydellisesti. Villasukat ja lapaset ja kaulahuivit on tervetulleita ja käsintehdyt, uniikit korut ovat ihania, mikäli sitten taas sopivat makuuni. En oikein tykkää mistään perusjutuista sen paremmin vaatteissa, koruissa kuin sisustuksessakaan. Teen aika paljon itsekin ja ostan käsintehtyjä tuotteita.

Vierailija
19/51 |
18.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Värjäyksellä niistä saa aika eri näköisiä. https://www.styleroom.fi/album/55735-makuuhuone

Vierailija
20/51 |
18.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Isäni maksoi siitä ainakin 100 e. En tarkkaan muista.

Ok, no ihan ymmärrettävää. Työhön käytetty aika on niin pitkä että halpa se on vielä oikeastaan silloinkin.