Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi kauniilla naisilla on niin huono itsetunto?

Vierailija
16.06.2020 |

Ja vähän "rumemmilla" taas aika hyväkin?

Kommentit (141)

Vierailija
81/141 |
16.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä palstalla on omien sanojensa mukaan enemmän "kauniita naisia", kuin viikossa näen kaupungilla, tämän lisäksi suurin osa on myös korkeasti koulutettuja ja rikkaita. Kaikki vastoinkäymiset johtuu siitä että muut ovat kateellisia.

Vierailija
82/141 |
16.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tällä palstalla on omien sanojensa mukaan enemmän "kauniita naisia", kuin viikossa näen kaupungilla, tämän lisäksi suurin osa on myös korkeasti koulutettuja ja rikkaita. Kaikki vastoinkäymiset johtuu siitä että muut ovat kateellisia.

Jep ihan naurettavaa, ei voi kun pidätellä naurua näitä lukiessa. Joka toinen on joku kaunotar - juu varmasti! :D

Toki he ovat nähneet elämässä kaunottaria - kuten kaikki- ja miten heihin suhtaudutaan sekä sen aiheuttamaa kateutta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/141 |
16.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valtavan pinnallisia kommentteja.

Jatkuvasti jotain sellaista että saako jotain katseita ja tuijotetaanko kadulla. Jotkut tarvitsee sellaista voidakseen hyvin? Voitko hyvin sit kun saat toivomias katseita.

Vierailija
84/141 |
16.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi olla, että kaunista on aina kehuttukin. Jos se kauneus on ainoa asia mihin on aina kiinnitetty huomiota, siitä tulee helposti sille ihmiselle koko elämän perusta ja itsetunto riippuu siitä. Siitä voi sitten vähän ahdistua jos joku päivä näyttääkin vähän huonommalta tai katselee itseään tosi kriittisellä silmällä, tai jos jotain muuta kehutaan kauniimmaksi tai saa joskus vähemmän mieluisan kommentin omasta ulkonäöstä. Sitten kun vielä iän myötä tulee erinäisiä muutoksia, tuleekin kunnon kriisi.

Olipa myrkyllistä luettavaa. Tuo on siis toiveesi.

Vierailija
85/141 |
16.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuskin kukaan sanoo itseään kauniiksi, muut sanovat. Ei itseään voi julistaa kauniiksi. Eikä somessa saadut "olet kaunis" -jutut todista kauneutta, niitä ei lasketa.

Koulutuksen näkee tutkinnoista ja rikkauden omaisuudesta. Ei ole mitään ydinfysiikkaa.

Vierailija
86/141 |
16.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lol ei päde omassa elämässä. Olen objektiivisesti katsottuna ruma ja sellaiseksi on aina haukuttukin aina lapsuudesta lähtien. Minulle on ihan utopiaa että vieras ihminen kehuisi ulkonäköäni, yleensä jos joku katsookin niin oletan katsovan rumuuden takia. Sen vuoksi itsetunto on huono. Kauniita kavereita taas on kaikki aina kehumassa kaikkialla, somessakin jokaiseen kuvaan sataa kehuvia kommentteja kun oikeasti rumilla ei näy mitään, joskus ei ollenkaan kommentteja :D

Vierailija
87/141 |
16.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuskin kukaan sanoo itseään kauniiksi, muut sanovat. Ei itseään voi julistaa kauniiksi. Eikä somessa saadut "olet kaunis" -jutut todista kauneutta, niitä ei lasketa.

Koulutuksen näkee tutkinnoista ja rikkauden omaisuudesta. Ei ole mitään ydinfysiikkaa.

No tässähän he juuri kilpaa julistavat olevansa näitä kauneuskuningattaria :D Omakohtaisesti oikein kertovat sitten näistä haittapuolista mitä kauneuteen tulee! Täysi vitsi.

Mitä rikkauteen tulee niin hyvin harva on raharikas. Ei Suomessa työnteolla rikastu ja harva on Kimi Räikkösen kaltainen poikkeus. Mutta ei noin älytön raha onnea tuo, mikä harhaluulo joillain on :) Kunhan on riittävästi ja saa säästöihin, lasten menoihin ja suht mielekäs työ.

Vierailija
88/141 |
16.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä tietää onko yleismaailmallisesti kaunis, ja minkä ajan mukaan?

Minä olen mielestäni kaunis (sellainen taviskaunis), minulla on kaunis luusto, kuulas pisamainen iho, tummat pitkät kiharat hiukset, tummanruskeat hieman vinot mantelinmuotoiset silmät. Ja sitten tuo kroppa... Koko teini-ikäni uskoin olevani lihava. Minulla oli oikeasti iso takapuoli ja isot rinnat, ei sillä ollut merkitystä että vyötäröni oli pieni ja vatsani litteä, no, koska tuo persus... 90-luvun lopulla ja 2000-luvun alussa viettäessäni teinivuosia oli tärkeää että oli pieni peppu ja mielellään poikavainen sorja varsi. Vasta KimK:n myötä aloin itsekin tajuta että vartalossani ei ole mitään vikaa, että en ole lihava vain koska takapuoleni on suuri. Ikäkin saattaa toki vaikuttaa, mutta pidän omasta ulkonäöstäni ja olen sinut itseni kanssa. En ole maailman kaunein nainen varmastikaan, mutta en takuulla ruminkaan.

Vierailija
89/141 |
16.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehtiköhän joku jo sanoa, mutta nyt on syy ja seuraus sekaisin. Nainen jolla on huono itsetunto, tuntee tarvetta muokata ja maskeerata itseään. Hyvällä itsetunnolla varustettu ei tunne, eikä siksi näytä instabeibeltä (sitä kai yleensä "kauniilla" tarkoitetaan, vaikka siitäkin voi olla montaa eri mieltä) 😄

Vierailija
90/141 |
16.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No tässähän he juuri kilpaa julistavat olevansa näitä kauneuskuningattaria :D Omakohtaisesti oikein kertovat sitten näistä haittapuolista mitä kauneuteen tulee! Täysi vitsi.

Mitä rikkauteen tulee niin hyvin harva on raharikas. Ei Suomessa työnteolla rikastu ja harva on Kimi Räikkösen kaltainen poikkeus. Mutta ei noin älytön raha onnea tuo, mikä harhaluulo joillain on :) Kunhan on riittävästi ja saa säästöihin, lasten menoihin ja suht mielekäs työ.

Mikäs se varakkuuden raja sitten on?

Vierailija
91/141 |
16.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nuorena elin siinä käsityksessä että persoonana olen täysin turha ja sellainen etten ketään voisi kiinnostaa.

Kuullut jälkeen päin että esim lukiossa jossa olin kaikki vuodet yksin muut pitivät minua koppavana vain sen takia mieltä näytin, yrittämättä edes tutustua.

Joo, minäkin olen aina ollut ujo ja kiusattukin sen vuoksi tarhasta lähtien. Siksi olinkin lukiossa sivussa sosiaalisista kuvioista. Minua ei pyydetty oikein mihinkään eikä minulla ollut rohkeutta mennä mukaan omatoimisesti porukoihin. Siispä keskityin opiskelemaan.

Vasta jälkikäteen sain kuulla eräältä miespuoliselta lukiokaverilta, että minua pidettiin yleisesti koppavana ja ylpeänä, koska olin niin kaunis enkä jutellut kenellekään.

Olin järkyttynyt! :-0

Minä nauroin kun kuulin tuon koppava-kommentin. Tavattiin baarissa muutama vuosi lukion jälkeen ja sälli tuli siihen selittämään. Minuun ei haluttu tutustua koska en puhu muille enkä minä voinut puhua muille koska kukaan ei halunnut tutustua. Ulkoisten asioiden perusteella tuomittiin olemaan yksin.

Juuri näin. Yleisesti puhutaan, miten siihen ja siihen syntyjään ulkoiseen asiaan ei ihminen voi itse vaikuttaa, kun on kyse jostakin mikä ”rumentaa”, mutta kauniita saa syyttää siitä, että ovat syntyneet kauniiksi, ihan kuin se olisi oma valinta.

Vierailija
92/141 |
16.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jep ihan naurettavaa, ei voi kun pidätellä naurua näitä lukiessa. Joka toinen on joku kaunotar - juu varmasti! :D

Toki he ovat nähneet elämässä kaunottaria - kuten kaikki- ja miten heihin suhtaudutaan sekä sen aiheuttamaa kateutta.

Vastailet itsellesi? Säälittävää.

Vierailija
93/141 |
16.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikäs se varakkuuden raja sitten on?

Kova palkkainen työ (hammaslääkäri, yrittäjä, lakimies) ja jos sijoittaa. Lapsuuden perhe on voinut myös sijoittaa rahastoihin lapselle ja antaa mallin siitä.

Vierailija
94/141 |
16.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen oppinut meikkaamaan ja pukemaan itseni kauniiksi. Rasittavaa olla oikeasti aika mitätön mutta saada nuivaa kohtelua naisilta jotka luulee kaunottareksi. En pysty lähtemään rumana ulos, pakko peittää kun se on mahdollista.

Vierailija
95/141 |
16.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehet kiinnostuvat vain ulkonäön vuoksi minusta.. Se saa masentumaan!

Oletko siis seurustellut koskaan? Eikö mies silloinkaan jutellut sinun kanssasi mistään muusta kuin ulkonäöstäsi?

Vierailija
96/141 |
16.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on vähän eri asia että onko kropaltaan ja piirteiltään kaunis, vai laittautuuko kauniiksi.

Jos on huono itsetunto, niin helposti pyrkkii mielyttämään muita ja hakee hyväksyntää laittatumalla kauniiksi.

Olipa kateellinen kommentti.

Onhan siinä perää. Tulee mieleen TIS Mattu, joka itki kun poikaystävä ei pitänyt hyvännäköisenä ja kävi sitten kauneusleikkauksissa ja silti poikaystävä ei kehu.

Vierailija
97/141 |
16.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehtiköhän joku jo sanoa, mutta nyt on syy ja seuraus sekaisin. Nainen jolla on huono itsetunto, tuntee tarvetta muokata ja maskeerata itseään. Hyvällä itsetunnolla varustettu ei tunne, eikä siksi näytä instabeibeltä (sitä kai yleensä "kauniilla" tarkoitetaan, vaikka siitäkin voi olla montaa eri mieltä) 😄

Minulle tulee enemmänkin sellainen mieleen, että meikkaajilla on hyvä itseluottamus ja ne jotka eivät meikkaa, eivät tee sitä siksi, että huomio pelottaa.

Vierailija
98/141 |
16.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kaunis ja Milla on kyllä ihan ok itsetunto. Nuorempana se oli huonompi kun piti saksilla valtavia kamaluuksia ja minulle oltiin ankaria. Jossain vaiheessa vaan päätin hankkia itsetunnon kun tajusin, että minulla on kuitenkin aika hyvät kortit. Yhä on ristiriitoja ja raskaita hetkiä kun en koe kykeneväni elämään normien mukaan, mutta nykyään en vain välitä kovin paljon mitä muut ajattelevat. Elän sellaista elämää kuin haluan vaikka rikonkin sääntöjä ja kauneuteni menee hukkaan kun en nöyrästi kumarra. Mutta elämäni ei.

Vierailija
99/141 |
03.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kauniita ei koskaan kehuta, vaan sen sijaan arvostellaan jatkuvasti, jotteivät ylpistyisi

Rumempia kehutaan ilmeisesti koko ajan.

Kauniin ihmisen elämään en osaa samaistua mutta tiedän jotain rumana olemisesta. Olen siis rumanpuoleinen, ja ulkonäköäni on haukuttu nuoresta saakka. Nyt keski-iän kynnyksellä saan olla rauhassa.

Kun olen ihmisten käytöstä seurannut, olen ollut huomaavinani että vähän pyöreämmät tavikset kehuvat toisiaan koko ajan. Jos joku erottuu ulkonäöllään hyvässä tai pahassa, sellaista arvostellaan.

Vierailija
100/141 |
03.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syrjintää tämäkin kirjoitti:

No kai kun sitä saa lokaa niskaan kaikilta:

kotiväki vähättelee, ettei vaan ylpisty. Koulussa pojat kiusaavat, koska ovat kiinnostuneita ja tytöt haukkuvat, koska ovat kateellisia. Aikuisena saa kuulla, että on onnistunut opinnoisaan/työpaikan saamisessa varmasti vain ulkonäkönsä avulla. Tai sitten em. paikoissa dissataan juuri siksi, että on liian kaunis eli älykkyysosamäärältään varmasti tyhmä, ei kannata ottaa meille töihin tuollaista reittä pitkin kiipijää. Omat tyttökaverit saattavat jopa mennä rientoihin keskenään, koska ”X on niin kaunis, että vie aina kaikki miehet. Me ei näytetä X:n rinnalla miltään!”

Eipä ihme, että itsetunto murenee. Missä on kauniiden ihmisten puolustajat? Eipä näy.

Ja sitten, jos ei käytä meikkiä töissä ja pukeutuu ei-ihonmyötäisiin vaatteisiin, luullaan lesboksi tai muuten ihmetellään. Oikea syy on se, että kauniit saavat muilta naisilta parempaa kohtelua, jos eivät laittaudu. Todettu työelämässä monesti. Vapaa-ajalla uskallan laittaa jopa ripsiväriä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän viisi