Miksi kauniilla naisilla on niin huono itsetunto?
Kommentit (141)
Vierailija kirjoitti:
Aika paljon voi johtua kasvatuksesta. Ystävälläni, joka ei - anteeksi vain - ole erityisen kaunis, on todella hyvä itsetunto. Hän on usein seurustellut miesten kanssa, jotka ovat oikeasti hyvinkin hyvännäköisiä. Ystävälläni ei ole mitään ongelmia lähestyä heitä.
Ja sitten tapaus mie. Ulkonäkö kai hyvä, mutta itsetunto nollassa. Olen koulutettu kyllä ja ehkä ammatillisissa asioissa sitä itsetuntoa onkin, mutta voi juukelispuukelis, mikä nössö olen muuten. Yritän parantaa itseluottamustani meikillä, vaatteilla ja laittamalla hiukset hyvin. Se taas saa ehkä aikaan torjuntareaktioita muissa, tai ainakaan toiset naiset ei tykkää vaan pitää liian laittautuneena. Tää on tämmöinen kierre. Ja miehiltä saa huomiota, mutta en sellaista, kuin haluaisin tai semmoisilta miehiltä, joilta huomiota haluaisin. Mulle kävisi parhaiten kiltit tavikset, kun olen semmoinen itsekin.
Normaalina miehenä oppii äkkiä, että naisen laittautuminen on kuin hyönteisten varoitusmerkit. Räikeät värit ovat viesti, jolla ne kertovat saalistajilleen olevansa myrkyllisiä tai pahanmakuisia.
Kannattaa jättää laittautuneet naiset rauhaan, jos ei ole ns. ihana mies.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyse ei ole siitä, että kauniilla naisilla olisi huono itsetunto vaan siitä, että naiset, joilla on huono itsetunto, käyttävät paljon aikaa ulkonäöstään huolehtimiseen, perseen pumppaamiseen ja kauneudenhoitoon.
Minkä takia te luulette, että sekä patriarkaatti ja kapitalistinen yhteiskuntajärjestelmä yrittävät kaikin keinoin saada naiset tuntemaan itsensä rumiksi?
No tuossa ei nyt ollut mitään oikeaa järkeä, tarkastele asiaa hieman laajemmin ja palaa asiaan.
Vierailija kirjoitti:
Syrjintää tämäkin kirjoitti:
No kai kun sitä saa lokaa niskaan kaikilta:
kotiväki vähättelee, ettei vaan ylpisty. Koulussa pojat kiusaavat, koska ovat kiinnostuneita ja tytöt haukkuvat, koska ovat kateellisia. Aikuisena saa kuulla, että on onnistunut opinnoisaan/työpaikan saamisessa varmasti vain ulkonäkönsä avulla. Tai sitten em. paikoissa dissataan juuri siksi, että on liian kaunis eli älykkyysosamäärältään varmasti tyhmä, ei kannata ottaa meille töihin tuollaista reittä pitkin kiipijää. Omat tyttökaverit saattavat jopa mennä rientoihin keskenään, koska ”X on niin kaunis, että vie aina kaikki miehet. Me ei näytetä X:n rinnalla miltään!”
Eipä ihme, että itsetunto murenee. Missä on kauniiden ihmisten puolustajat? Eipä näy.
Joskus kauneus aiheuttaa hirveästi ongelmia. Minut on suljettu aina naisporukoista pois (olen se josta miehet yleensä kiinnostuu) jo ala-asteelta lähtien. Yritetty mustamaalata poikien silmissä, oltu kateellisia saamastani huomiosta... Edelleen aikuisena naiset katsovat vihaisesti, miehet lähestyvät avoimesti, vuosi vuodelta enemmän. Niin mikä markkina-arvon heikentymä? Olen 37 eikä vielä näy, että miehet karttaisi! Eli älkää uskoko että kauneus katoaisi iän myötä, se säilyy jos on itsetunto kohdillaan eikä ylpisty liikaa..
Naiset eivät ole kateellisia miehistä, sillä kuka nyt oikeasti miestä haluaa elämäänsä pilaamaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
kotiväki vähättelee, ettei vaan ylpisty. Koulussa pojat kiusaavat, koska ovat kiinnostuneita ja tytöt haukkuvat, koska ovat kateellisia. Aikuisena saa kuulla, että on onnistunut opinnoisaan/työpaikan saamisessa varmasti vain ulkonäkönsä avulla. Tai sitten em. paikoissa dissataan juuri siksi, että on liian kaunis eli älykkyysosamäärältään varmasti tyhmä, ei kannata ottaa meille töihin tuollaista reittä pitkin kiipijää. Omat tyttökaverit saattavat jopa mennä rientoihin keskenään, koska ”X on niin kaunis, että vie aina kaikki miehet. Me ei näytetä X:n rinnalla miltään!”
Eipä ihme, että itsetunto murenee. Missä on kauniiden ihmisten puolustajat? Eipä näy.
Joskus kauneus aiheuttaa hirveästi ongelmia. Minut on suljettu aina naisporukoista pois (olen se josta miehet yleensä kiinnostuu) jo ala-asteelta lähtien. Yritetty mustamaalata poikien silmissä, oltu kateellisia saamastani huomiosta... Edelleen aikuisena naiset katsovat vihaisesti, miehet lähestyvät avoimesti, vuosi vuodelta enemmän. Niin mikä markkina-arvon heikentymä? Olen 37 eikä vielä näy, että miehet karttaisi! Eli älkää uskoko että kauneus katoaisi iän myötä, se säilyy jos on itsetunto kohdillaan eikä ylpisty liikaa..
Naiset eivät ole kateellisia miehistä, sillä kuka nyt oikeasti miestä haluaa elämäänsä pilaamaan?
Nuorena ovat, vasta vanhemmiten moni tajuaa, ettei miestä tarvitse elämää pilaamaan.
Vierailija kirjoitti:
Se on vähän eri asia että onko kropaltaan ja piirteiltään kaunis, vai laittautuuko kauniiksi.
Jos on huono itsetunto, niin helposti pyrkkii mielyttämään muita ja hakee hyväksyntää laittatumalla kauniiksi.
Olipa kateellinen kommentti.
Jatkuvat ulkonäköpaineet, sillä ihmiset ovat aina kommentoineet ulkonäköäni ja kiinnittäneet huomiota myös yksityiskohtiin, pieniäkin muutoksia kommentoidaan - ehkä ihan neutraalilla sävyllä, mutta kuitenkin tulee tunne, että olen muille vain ulkokuori.
Julkisilla paikoilla täytyy aina näyttää hyvältä, ettei kukaan katsoisi, että "jaaha, mites tuo näyttää niin huonolta tänään" ym. Todella typerää. Mutta on ollut pienestä pitäen tarve miellyttää muita.
Vierailija kirjoitti:
Kyse ei ole siitä, että kauniilla naisilla olisi huono itsetunto vaan siitä, että naiset, joilla on huono itsetunto, käyttävät paljon aikaa ulkonäöstään huolehtimiseen, perseen pumppaamiseen ja kauneudenhoitoon.
Kyllä kaunis ja ulkonäköön pakkomielteisesti suhtautuva ovat kaksi eri asiaa. Minulla on kaunis sisko, joka kääntää päät, vaikka olisi vaan laittanut ripsiväriä silmiin ja vetänyt farkut jalkaan, ei oikeasti kaunis tarvitse mitään extraa.
Nuorena elin siinä käsityksessä että persoonana olen täysin turha ja sellainen etten ketään voisi kiinnostaa.
Kuullut jälkeen päin että esim lukiossa jossa olin kaikki vuodet yksin muut pitivät minua koppavana vain sen takia mieltä näytin, yrittämättä edes tutustua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen saanut kuulla olevani ruma koko ikäni (naisilta). jopa päälle syljetty kadulla... meni pitkään että ymmärsin että olen kaunis (miehet lähestyvät ja katsovat usein vielä näin nelikymppisenäkin)
Myös mun päälle on syljetty mutta ei kadulla ja sanottu rumaksi. Mikä saa ihmisen käyttäytymään niin toista kohtaan?
Mielisairaus. Ei terve, vaikka olisikin kateellinen, käyttäydy noin. Vain mielisairas menee sylkemään ihmisten päälle.
Miehet kiinnostuvat vain ulkonäön vuoksi minusta.. Se saa masentumaan!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nuorena ovat, vasta vanhemmiten moni tajuaa, ettei miestä tarvitse elämää pilaamaan.
Rumilla naisilla se epätoivoinen ripustautuminen jatkuu vanhemmallekin iälle. Eivät millään käsitä, että kauniilla on varaa valita tuhat miestä, kun he ripustautuu siihen elähtäneeseen mätisäkkiinsä epätoivoisesti, jota kukaan ei edes havittele.
Vierailija kirjoitti:
Kauniita ei koskaan kehuta, vaan sen sijaan arvostellaan jatkuvasti, jotteivät ylpistyisi
Rumempia kehutaan ilmeisesti koko ajan.
Pitää täysin paikkansa, olin nuorena tosi nätti ja minulla oli upea kroppa. Pojat kehui kyllä, mutta ei muut. Nämä muut olivat ilmeisesti kateellisia, olen vasta tajunnut tämän myöhemmin vanhempana. Itse olen aina kehunut jos joku on mielestäni ollut kivan näköinen oli se sitten mies tai nainen. Suomi on todella outo maa, en yhtään ihmettele että ihmiset ovat täällä epävarmoja. Olin vähän aikaa työssä paikassa missä minua kehuttiin raikkaan näköiseksi ja nuorekkaaksi, kyselivät että mistä tämä johtuu, sanoin että olen aina elänyt terveellistä elämää, sehän oli myrkkyä muille ja mutisivat jotain niillä rupsahtaneilla naamoilla, ilmeisesti eivät olleet eläneet terveellistä elämää ja kateus nosti päätään. Suomi on kateellisten luvattu maa, en yhtään ihmettele että täällä on niin paljon mielenterveysongelmia. Kaikilla on mahdollisuus elää terveellistä elämää, se tarkoittaa liikuntaa ja terveellistä ruokavaliota. Ei viinaa, ei tupakkaa, ei epäterveellistä ruokaa, ei sohvaperunointia.
Nainen 50 v.
Vierailija kirjoitti:
Nuorena elin siinä käsityksessä että persoonana olen täysin turha ja sellainen etten ketään voisi kiinnostaa.
Kuullut jälkeen päin että esim lukiossa jossa olin kaikki vuodet yksin muut pitivät minua koppavana vain sen takia mieltä näytin, yrittämättä edes tutustua.
Sama. Siksi ei myöskään kukaan puhunut eikä kukaan halunnut olla missään tekemisissä. Eristettiin kaikista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuullut jälkeen päin että esim lukiossa jossa olin kaikki vuodet yksin muut pitivät minua koppavana vain sen takia mieltä näytin, yrittämättä edes tutustua.Sama. Siksi ei myöskään kukaan puhunut eikä kukaan halunnut olla missään tekemisissä. Eristettiin kaikista.
Meitähän on monta, jotka eristetty ihmisistä kauniin ulkomuodon vuoksi..
Vierailija kirjoitti:
Joo, minäkin olen aina ollut ujo ja kiusattukin sen vuoksi tarhasta lähtien. Siksi olinkin lukiossa sivussa sosiaalisista kuvioista. Minua ei pyydetty oikein mihinkään eikä minulla ollut rohkeutta mennä mukaan omatoimisesti porukoihin. Siispä keskityin opiskelemaan.
Vasta jälkikäteen sain kuulla eräältä miespuoliselta lukiokaverilta, että minua pidettiin yleisesti koppavana ja ylpeänä, koska olin niin kaunis enkä jutellut kenellekään.
Olin järkyttynyt! :-0
Mitä voi olettaa, jos ulkonäkösi herättää niin paljon tunteita, että tuntemattomat kokevat oikeudekseen tulla kommentoimaan sitä missä vain, milloin vain. Kun sain ensimmäiset ryppyni, ihmiset tulivat kommentoimaan, että siitä se sinunkin kauneus alkaa kuihtumaan, toivottavasti nautit siitä tarpeeksi. Siis mikä ihmisiä vaivaa!?!? Miksi ajatellaan, että kauneus on ainoastaan ulkoista???
Rumat ihmiset on yleensä rumia myös sisältä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kauneudella voi tehdä muutakin, kuin toimia miesmagneettina. Mutta se vaatisi sitä "ylpistymistä" eli arvonsa tuntemista ja sen tietoista kohdistamista haluaamaansa maaliin. Sääli, jos kaunis nainen kuluttaa elämänsä vaan patsasteluun ja kokee saavutuksena, että miehet lähestyvät vanhanakin. Miehet muuten lähestyvät yleensä myös avoimia ja helppoja naisia.
Inhoan tuollaista asennetta. Ihan kuin sitä hakisi huomiota. Ei sitä tarvitse hakea. Se tulee ihan luonnostaan missä vaan ja on lähinnä vaivaannuttavaa ja ahdistavaa.
Juu tuo huomion saaminen ulkonäön takia on kamalaa.
Sitä alkoi saada, kun 11-vuotiaana isän kaveri kommentoi minun olevan jo nätti nainen (HYI), 12-15 -vuotiaana sukulaissedät mainitsivat minun olevan missiainesta (HYI 2!), puistossa vanhempi mies tuli ehdottelemaan minulle ja kaverilleni :-P, ystäväni äiti hoki aina nähdessään, kuinka kaunis olen (?!) ja siitä edelleen vieraammatkin ihmiset elämässäni ovat kommentoineet aivan kysymättä ja epäloogisissa tilanteissa minun ulkoista habitustani. Ei ole ollut kivaa kuunnella töissä/opinnoissa/vapaalla, olenko tänään hyvännäköinen tai syötävän ihana 8-/ Jopa naispuolinen opiskelukaverini totesi aivan yllättäen kaikkien kuullen, että:”Kattokaa nyt tota, miten voi olla noin kaunis ihminen!” Ja ihmiset katsoivat. Voi miten noloa ja niin kiusallista!
Vierailija kirjoitti:
Kauniita ei koskaan kehuta, vaan sen sijaan arvostellaan jatkuvasti, jotteivät ylpistyisi
Rumempia kehutaan ilmeisesti koko ajan.
Tämän huomaa netissä naisten kuvissa olevista kommenteista. Rumia ja taviksia kehutaan, kauniita ei, elleivät ole julkkiksia.
Minkä takia te luulette, että sekä patriarkaatti ja kapitalistinen yhteiskuntajärjestelmä yrittävät kaikin keinoin saada naiset tuntemaan itsensä rumiksi?